MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ace
Joy4ever schreef:
(quote)
Nederland mag het dan altijd leuk doen tijdens kwalificatiewedstrijden maar als de prijzen worden verdeeld dan haken ze vaak als eerste af. Argentinië hoort uiteraard in Pot 1 thuis, die discussie ga ik niet eens aan. Engeland is iets discutabeler idd. Dan zou Frankrijk er nog meer recht op hebben als vice wereldkampioen.

En waarom hoort Argentinie er dan in thuis? Op basis van naam en historie? Een waardeloze kwalificatie en een laatste overwinning in 1986? Op grond van die argumenten hoort Uruguay er net zo goed in thuis.

Kortom, ik zeg niet dat Argentinie er niet in thuis hoort, maar ben benieuwd waarom jij vindt dat zij er wel in thuis horen en Nederland niet.

Frankrijk is inderdaad een ander verhaal.

Argentinië:
Wereldkampioen in 1978 en 1986
1990: 1/8 finales
1994: 1/8 finales
1998: 1/4 finales
2002: 1e ronde
2006: 1/4 finales

Nederland:
1990: 1/8 finales
1994: 1/4 finales
1998: 1/2 finales
2002: niet gekwalificeerd
2006: 1/8 finales

Vanaf 1990 ontlopen ze elkaar niet veel idd maar het lijkt me helder dat Argentinië qua voetballand iets meer aanzien heeft.

Leuk, kunnen we toch nog tegen Portugal loten in de poule!

Ja dat lijkt me heel fijn; moeten we Khalid even klaar stomen voor Chris Huilebalk. Driemaal scheepsrecht. 'k ga volgend jaar toch niet naar Portugal. Eerder wel en dat was met een verliezend NL soms wel eens prettig: enerzijds hoon, anderzijds troostdrankjes en zo.

Joy4ever schreef:
Argentinië:
Wereldkampioen in 1978.

Tja...

In het verleden behaalde resultaten... etc

Ace
Joy4ever schreef:
maar het lijkt me helder dat Argentinië qua voetballand iets meer aanzien heeft.

Op grond van deze theorie hadden ze Ajax dit jaar ook beter naar de CL kunnen sturen ipv az.

Het zou ook nergens op slaan om een land te selecteren uit de resultaten van 1978 t/m 1990 en later. Wellicht het laatste wereldkampioensschap, maar dat is eigenlijk ook al veel te lang geleden.

LocoHermano

Ace schreef:
(quote)
Op grond van deze theorie hadden ze Ajax dit jaar ook beter naar de CL kunnen sturen ipv az.
Je bedoelt PSV

Ik had er al iets van meegekregen, maar nu helemaal gezien. Hilarisch.

Haha, geniaal filmpje. Deed me terugdenken aan ene J. van Gelder. Verdere steekwoorden: Bergkamp, WK, 1998.

Maar deze man ging wel een tikkie verder.

Mooie goal trouwens van Huntelaar.

Nicolage Rico schreef:
Maar deze man ging wel een tikkie verder.

Ja, dat is zo. Zou me niet verbazen als deze meneer nog eens last krijgt van zijn hart.

Ha ha wat een filmpje

Ajax hoe dan ook groepswinnaar, Twente nog onzeker..

Ace
orbit schreef:
Ajax hoe dan ook groepswinnaar

Daarvoor zal eerst nog minimaal gelijkgespeeld moeten worden tegen het machtige anderlecht.

Als Anderlecht net zo armoedig speelt als in de heenwedstrijd, moet dat geen probleem zijn.

Als Anderlecht net zo armoedig speelt als woensdag zal het geen probleem zijn.
Tegen Ajax de thuis wedstrijd was het net wat anders, de laatste 20 minten, met 10 man, Ajax volledig tureluus gespeeld. Na 70 minuten hopeloos achter de bal gelopen te hebben...

Ace
corn1holio1 schreef:
de laatste 20 minten, met 10 man, Ajax volledig tureluus gespeeld

Ik heb toen geloof ik echt wat gemist... In mijn beleving heeft Ajax dit seizoen nog niet zo'n beroerde tegenstander gehad als het anderlecht van die dag en dat duurde 90 minuten lang. Dat ze dan nog gelijkspelen tegen 10 man is natuurlijk best bijzonder.

Misschien de laatste 20 minuten nog eens terug bekijken. Anderlecht heeft toen nog 2 andere zeer grote kansen de nek omgewrongen toen.
Let wel, de eerste 70 minuten waren ze echt zwak.

Iemand volledig tureluurs voetballen vind ik nogal wat anders dan 2 grote kansen om zeep helpen, of beter voetballen dan de eerste 70 minuten.

Maar goed, zo bijzonder is het niet om ajax tureluurs te spelen. Dat kan iedereen.

Ace
Ze kregen op het einde met 10 man twee grote kansen inderdaad, door matig verdedigen van Ajax en niet omdat ze Ajax tureluurs spelen. Als dat tureluurs spelen is, ben ik benieuwd hoe het er normaal in Brussel aan toe gaat.

De Puskas-award: FIFA.com - The FIFA Puskás Award

Heb op Torres gestemd, uit sympathie, maar vind die van Grafite wellicht mooier. Die omhaal en dat hakje over die gast heen zijn ook leuk. Al die afstandschoten geloof ik wel, al is die van Essien wel heel aardig.

Ik heb die goal van Atar aangevinkt, zo'n perfecte omhaal heb ik nog niet eerder gezien (van Basten tegen Den Bosch verbleekt). Grafite is de nummer twee, een geweldige actie en heerlijk hoe traag dat hakje nog in de goal gaat.

Ik heb op Grafite gestemd. Wat een prachtige goal was dat! Die omhaal van Eliran Atar was ook echt fantastisch, maar niet zo mooi als die van Grafite. Die afstandsschoten zijn leuk, maar een beetje inwisselbaar (hoewel die van C. Ronaldo toch wel erg vet is).

Ace
Die omhaal is inderdaad wel geweldig ja... Staat ook in mijn top-5 van dit rijtje.

Ace
Even wat anders, wat vinden jullie ervan dat die Douglas in het NL elftal wil spelen? Het is vast een aanwinst, want zoveel soeps staat er niet in het hart van de defensie, maar voor zover ik weet is het een Braziliaan... En die moeten zich richten op het Braziliaans elftal lijkt me. Of op het Portugese, want dat elftalt is voor de helft Braziliaan.

Wat mij betreft een No Go. We zijn Quatar niet. Voor je het weet wordt ook interland voetbal een speeltje van proleten die toevalig het hoogste bieden.

Als Douglas interlands wil spelen dat moet hij zijn best doen 8 x zo goed te worden en dan kan hij met Brazilie meedoen.

Vind de charme van het interlandvoetbal juist dat het de ene keer meezit en de andere keer je je moet behelpen met wat stumpers. Zorgt voor een leuke golfbeweging zo af en toe.

Mijn stem gaat naar Torres. Mede vanwege de pass die eraan vooraf ging.
Die van Atar is nipte tweede.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:34 uur

geplaatst: vandaag om 13:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.