MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Running On Empty schreef:
(quote)

Wat heeft Ajax afgelopen zondag ook alweer gedaan ??

8-0 gewonnen!

dix
Ik heb genoten.

Heerlijk als je gedurende de gehele tweede helft af en toe tegen je vriendin kunt zeggen dat ie er in de 94ste minuut alsnog ingaat. En dan kijkt ze je na de wedstrijd aan met een blik van 'hoe wist je dat in Godsnaam?' Natuurlijk... iedereen weet dat, maar zij niet.

dix schreef:
Natuurlijk... iedereen weet dat, maar zij niet.

Lekker, een beetje opscheppen over je vriendin

Wat ik een beetje jammer vind is dat mensen dit falen van AZ aan grijpen om aan te tonen dat het Nederlands voetbal internationaal niets voorstelt. Dit vind ik onterecht, want AZ is gewoon geen schim van het team dat ze vorig jaar waren. Ik weet zeker dat PSV, Ajax en misschien zelfs het onervaren Twente wel Europees zouden overwinteren in deze poule en ik denk zelfs in de CL.
Oke, het Nederlands voetbal is zeker niet wat het geweest is, maar ik vind de prestatie van AZ niet representatief voor het beste Nederlandse clubvoetbal. AZ heeft gewoon de pech dat ze na het kampioenschap in een gat zijn gevallen en ze missen gewoon ervaring om zo'n 0-1 over de streep te trekken.

Erg jammer, want dit soort poules zijn de kansen om punten voor het Nederlandse voetbal te halen.

Tja...AZ...wij zaten met een man of 5 in een sportkantine te kijken en wisten allemaal zeker dat het 1-1 ging worden.

Ik heb op zijn zachtst gezegd niks met Ajax of PSV maar voor het NL voetbal is het wel te hopen dat dat soort ploegen CL spelen ipv Twente en AZ ( 8 wedstrijden...3 punten) of Heerenveen , Willem 2 of noem maar op. Na een mooi seizoen zijn dat soort clubs altijd hun beste spelers of trainer kwijt, is er geen ruimte om geweldige vervangers te halen, is er geen ontzag voor die club bij de tegenstander en zijn ze niet gewend om ff op europees nivo een resultaatje binnen te harken tegen een club die minder is.

Typisch, ik zat ook met een groep vrienden te kijken, maar gezien het niveau van de wedstrijd zijn we maar gaan trivianten. Uiteindelijk riep een vriend van mij in de 94e minuut: 'laatste minuut, zelfs de keeper gaat mee'. Waarop ik zei: 'Haha, die kopt vast de 1-1 erin.' Kon er de humor wel van in zien, mijn vrienden niet echt

VanDeGriend schreef:
Na een mooi seizoen zijn dat soort clubs altijd hun beste spelers of trainer kwijt, is er geen ruimte om geweldige vervangers te halen,

FC Twente bewijst al drie jaar het tegendeel...

Mja...gedeeltelijk mee eens Frank. Twente blijkt dit jaar een goede greep gedaan te hebben met hun nieuwe spelers, maar in Europa struikelen ze toch regelmatig over clubjes uit het oosten (niet alleen dit jaar) waar ik nog nooit van gehoord heb en met trainers hebben ze ook wel pech gehad zoals met een Rutten die spoorslags vertrekt.

Zoveel is er bij AZ ook niet vertrokken tov vorig seizoen.
Het nederlandse clubvoetbal stelt internationaal nu eenmaal weinig voor. Ward wil het kennelijk niet zien, maar het is gewoon zo.
Ik heb me overigens dinsdag kostelijk vermaakt met een wergaloos Bayern. Gisteren was echt niet om aan te gluren. Wat een droevenis. Beide elftallen overigens.

VanDeGriend schreef:
Mja...gedeeltelijk mee eens Frank. Twente blijkt dit jaar een goede greep gedaan te hebben met hun nieuwe spelers, maar in Europa struikelen ze toch regelmatig over clubjes uit het oosten (niet alleen dit jaar) waar ik nog nooit van gehoord heb en met trainers hebben ze ook wel pech gehad zoals met een Rutten die spoorslags vertrekt.

Ik heb het niet alleen over dit jaar. Nadat Twente voor de eerste keer tweede werd, raakten ze ook goede spelers kwijt (o.a. Engelaar). Dat Rutten vertrok bleek achteraf het beste wat Twente kon overkomen, want voor hem kwam McClaren.

dix
Cygnus schreef:
FC Twente bewijst al drie jaar het tegendeel...

Ook voor Twente duren Europese wedstrijden vaak 2 minuten te lang.

VanDeGriend schreef:
Tja...AZ...wij zaten met een man of 5 in een sportkantine te kijken en wisten allemaal zeker dat het 1-1 ging worden.

Hier nog eentje. Ik riep het nog. Ook knullig uitgespeeld door AZ, zeg. Hou de bal wat langer in de ploef óf ros die bal zo ver mogelijk naar voren. Dembele die eerder had af moeten spelen en de 2-0 voor het intikken was. AZ zal het nooit leren. Co Adriaanse sluit een terugkeer niet uit. Kan hij alles weer gaan opbouwen wat Koeman in heeft laten storten.

rayman schreef:
Zoveel is er bij AZ ook niet vertrokken tov vorig seizoen.
Het nederlandse clubvoetbal stelt internationaal nu eenmaal weinig voor. Ward wil het kennelijk niet zien, maar het is gewoon zo.
Ik heb me overigens dinsdag kostelijk vermaakt met een wergaloos Bayern. Gisteren was echt niet om aan te gluren. Wat een droevenis. Beide elftallen overigens.

Ik ontken ook niet dat het Nederlandse clubvoetbal niet heel veel voorstelt. Ik zeg alleen dat deze matige prestatie daar niet representatief voor is. Oke, er zijn niet veel spelers weggegaan bij AZ, maar toch is het niet te vergelijken met hun spel van vorig jaar (is ook wel terug te zien aan hun 7e plaats). Kortom het Nederlandse clubvoetbal is niet sterk, maar zo pover als dit zijn we ook weer niet.

Ace
Als Adriaanse naar az gaat bestaat er een kans dat het weer wat wordt. Onder hem speelden ze veel aantrekkelijker en misschien ook wel beter dan onder Van Gaal. Onder Van Gaal is resultaat geboekt, maar driekwart van de keren was het niet om aan te zien, beetje a la psv.

dix
Ace schreef:
....maar driekwart van de keren was het niet om aan te zien....
Chargeren is ook een kunst

Ik moet zeggen dat ik ook wel heimwee heb naar het AZ van een jaar of 5 terug, toen ze lekker aanvallend speelden. Resultaatvoetbal is leuk zo lang het goed gaat...

Overigens heeft AZ vorig jaar wel fantastische wedstrijden gespeeld. Herinner me o.a. de wedstrijd tegen Groningen thuis. Zo goed heeft Ajax in geen 10 jaar meer gespeeld.

Het is verschrikkelijk lastig om attractief te spelen én resultaat te halen. Dan moet je wel zo'n enorm arsenaal aan gruwelijk goeie spelers hebben Bovendien is attractief ook maar een begrip. Messcherpe counters vind ik ook prachtig. Daar lustte AZ vorig jaar wel pap van. En ik verwijs maar weer eens naar het Kiev van lachebek Lobanovski. Die hadden echt geen 50% balbezit. Maar moeder, wat konden die gasten voetballen.

Goed verdedigen kan ook attractief zijn. Ik kan wel genieten hoe Vlaar momenteel bezig is. Zal hij het W.K. halen?

Absoluut.
Goed verdedigen wel ja. De manier waarop Cannavaro dinsdag bij de cornervlag de bal ontfutselde van die duitser, erg fraai. En een goed draaiend verdedigingsblok van Man. U. vind ik ook mooi.
Kom niet aan met nederlanders Rico. Beetje jammer.

Ben benieuwd of Ooijer het wel gaat redden.

Ace
Kom niet aan met Nederlanders Rico, zegtie... Ben benieuwd of Douglas het gaat redden.

Je zit hier constant te verkondigen Dennis dat je de taal niet in vooroordelen moet laten spreken maar om dan te zeggen "arme belgen die overal worden uitgeschakeld" , tja de pot zeker...

Ace
Naast wielrennen houd ik ook van het materiaal waarop het gebeurt. Dit is de nieuwe teamfiets van Team Radioshack, wat een gedrocht. Daar kan je zo de kermis mee op.

(afbeelding)

unmudded lake schreef:
Je zit hier constant te verkondigen Dennis dat je de taal niet in vooroordelen moet laten spreken maar om dan te zeggen "arme belgen die overal worden uitgeschakeld" , tja de pot zeker...

Nou ja, dat is geen vooroordeel, wanneer is de laatste keer dat jij Club Brugge, Anderlecht of Standard Luik iets noemenswaardigs hebt zien presteren in de Cl of UEFA Cup? En nee, overwinteren noem ik geen prestatie.

Nicolage Rico schreef:
Co Adriaanse sluit een terugkeer niet uit. Kan hij alles weer gaan opbouwen wat Koeman in heeft laten storten.

Dat zou wel mooi zijn trouwens als Co terugkeert.

Het gaat niet enkel over voetbal Dennis, het is de gewone algemene instelling hoe je over iets oordeelt. Dat begrijp je vast wel.

unmudded lake schreef:
Het gaat niet enkel over voetbal Dennis, het is de gewone algemene instelling hoe je over iets oordeelt. Dat begrijp je vast wel.

Dan heb ik mijzelf niet genoeg duidelijk gemaakt. Het ging mij echt puur om het voetbal. Ik kijk genoeg wielrennen om beter te weten.

Gladbach - Hannover 5-3

En dat in tijden dat wedstrijden "verkocht" worden

Ik krijg hier een beetje het jupiler-league gevoel van.

boomkat
Haha, die wedstrijd

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:12 uur

geplaatst: vandaag om 02:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.