Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
BPDD
geplaatst: 12 januari 2010, 20:16 uur
Het lijkt erop dat FC Twente er zondag een zware dobber aan gaat krijgen om de koppositie te verdedigen.
De resultaten uit de serieoefenwedstrijden zijn zorgwekkend te noemen.
Thuis verloor de koploper van de eredivisie met 1-2 het duel van de koploper van onze oosterburen (Bayern Leverküsen), vanavond werd Twente met 5-0 afgedroogd door Anderlecht (bekend in Amsterdam, ik zeg 1-3
).
Gelukkig zeggen oefenwedstrijden niet alles, Twente verloor afgelopen zomer namelijk ook al kansloos van FC Emmen.
Wellicht nog zorgwekkender dan de bedroevende oefenresultaten is de afwezigheid van een paar belangrijke spelers.
McClaren lijkt weinig opties over te hebben op het middenveld met de afwezigheid van Theo Janssen (schorsing,) Cheick Tioté (Afrika Cup) en Nashat Akram (blessure).
Het lijstje met afwezigen is nog niet compleet, zowel eerste keeper Sander Boschker als stand-in Nikolay Mikhailov hebben last van een blessure en kunnen zondag niet het doel verdedigen.
Wie staat er dan onder de lat? Juist, de net 20-jarige Nick Hengelman mag proberen de nul te houden in de uitwedstrijd tegen angstgegner FC Utrecht.
Als dat niet goed afloopt.......
Edit: Lees hierboven dat ook Ruiz nog een kwetsuurje heeft opgelopen, dolletjes.
De resultaten uit de serieoefenwedstrijden zijn zorgwekkend te noemen.
Thuis verloor de koploper van de eredivisie met 1-2 het duel van de koploper van onze oosterburen (Bayern Leverküsen), vanavond werd Twente met 5-0 afgedroogd door Anderlecht (bekend in Amsterdam, ik zeg 1-3
).Gelukkig zeggen oefenwedstrijden niet alles, Twente verloor afgelopen zomer namelijk ook al kansloos van FC Emmen.
Wellicht nog zorgwekkender dan de bedroevende oefenresultaten is de afwezigheid van een paar belangrijke spelers.
McClaren lijkt weinig opties over te hebben op het middenveld met de afwezigheid van Theo Janssen (schorsing,) Cheick Tioté (Afrika Cup) en Nashat Akram (blessure).
Het lijstje met afwezigen is nog niet compleet, zowel eerste keeper Sander Boschker als stand-in Nikolay Mikhailov hebben last van een blessure en kunnen zondag niet het doel verdedigen.
Wie staat er dan onder de lat? Juist, de net 20-jarige Nick Hengelman mag proberen de nul te houden in de uitwedstrijd tegen angstgegner FC Utrecht.
Als dat niet goed afloopt.......
Edit: Lees hierboven dat ook Ruiz nog een kwetsuurje heeft opgelopen, dolletjes.
0
geplaatst: 12 januari 2010, 21:30 uur
Het zou jammer zijn als blessures nu roet in het eten gaan gooien voor Twente. De weg is natuurlijk nog lang voor het kampioenschap maar ik was toch onder de indruk van de resultaten van deze ploeg. Vooral het keepersprobleem baart me zorgen.
0
geplaatst: 13 januari 2010, 10:44 uur
Ah, is Akram ook al geblesseerd? In welke opstelling speelden ze dan gisteren? Ik zou niet eens weten welke middenvelders ze buiten Perez en Brama nog over hebben als Tiote, Akram, Janssen, Parker (ook Africa Cup) afwezig zijn.
0
geplaatst: 13 januari 2010, 10:47 uur
Ze willen dan ook een middenvelder van Wolfsburg halen, namelijk Kahlenberg.
0
geplaatst: 13 januari 2010, 10:51 uur
Kahlenberg 
.....
..
Wie is Kahlenberg?
Ah, de speler die het vonnis velde over Zweden

.....
..
Wie is Kahlenberg?

Ah, de speler die het vonnis velde over Zweden

0
BPDD
geplaatst: 13 januari 2010, 15:39 uur
herman schreef:
Ah, is Akram ook al geblesseerd? In welke opstelling speelden ze dan gisteren? Ik zou niet eens weten welke middenvelders ze buiten Perez en Brama nog over hebben als Tiote, Akram, Janssen, Parker (ook Africa Cup) afwezig zijn.
Akram speelde aanvankelijk wel maar viel (na onder andere een niet te missen kans te missen) geblesseerd uit.
Naast het door jou opgenoemde rijtje middenvelders kan Twente eigenlijk alleen nog beschikken een duo talenten.
Dit duo bestaat uit Dario Vujicevic (viel al een paar keer in) en Andrej Rendla (schijnt een groot talent te zijn, was echter ruim en jaar geblesseerd en maakte onlangs zijn comeback op de training).
Het behoeft verder dus geen betoog dat een speler als Kahlenberg een welkome aanvulling zou zijn.
Vagif Jagadov is al wél toegevoegd aan de selectie, de 20-jarige Azerbeidjaan maakte blijkbaar indruk toen hij begin dit jaar namens Qarabagh tegen FC Twente speelde.
Er schijnt nog hoop te zijn dat Sander Boschker de wedstrijd van zondag haalt, het zal dan toch meevallen met zijn blessures.
0
geplaatst: 13 januari 2010, 18:18 uur
GrafGantz schreef:
Welk deel van mijn opvolgende bericht dat die pagina er ook in het Engels is begreep je niet?
Kan amper Nederlands en Engels (quote)
Welk deel van mijn opvolgende bericht dat die pagina er ook in het Engels is begreep je niet?
.
0
geplaatst: 14 januari 2010, 16:45 uur
BPDD schreef:
Het lijkt erop dat FC Twente er zondag een zware dobber aan gaat krijgen om de koppositie te verdedigen.................... in de uitwedstrijd tegen angstgegner FC Utrecht. Als dat niet goed afloopt
Het lijkt erop dat FC Twente er zondag een zware dobber aan gaat krijgen om de koppositie te verdedigen.................... in de uitwedstrijd tegen angstgegner FC Utrecht. Als dat niet goed afloopt
Ben ook zeer benieuwd inderdaad hoe beide ploegen zondag uit de winterstop komen. In ieder geval heb ik er veel zin in. De wedstrijd is volledig uitverkocht en ik hoop als seizoenkaarthouder op een sfeervolle middag in vak C en een lekker winterzonnetje erbij mag best.
Het kan alle kanten op en in Enschede was het kantje boord !!
0
BPDD
geplaatst: 15 januari 2010, 13:13 uur
Fc Twente heeft zich voor de rest van het seizoen versterkt met Jack Wilshere, een van de grootste talenten van Engeland.
De pas 18-jarige middenvelder kwam bij Arsenal weinig aan spelen toe.
Een welkome aanvulling voor het uitgedunde Enschedese middenveld
.
De pas 18-jarige middenvelder kwam bij Arsenal weinig aan spelen toe.
Een welkome aanvulling voor het uitgedunde Enschedese middenveld
.
0
geplaatst: 15 januari 2010, 14:17 uur
Het is Twente nog gelukt ook! Wat een helden. Of moet ik zeggen held? Ik neem tenminste aan dat de meeste credits naar Mc Laren gaan. Goed hoor.
0
geplaatst: 15 januari 2010, 17:18 uur
Heerlijk inderdaad, zo'n noodverband. Wellicht zet het de deur open voor andere toptalenten uit het Londense...
Ben toch wel benieuwd naar het middenveld van Twente volgend jaar: Perez is dan echt te oud (hij is dit seizoen al een stukje minder dan vorig jaar) en het is nog even afwachten hoe Akram zich na een jaartje acclimatiseren manifesteert.
Ben toch wel benieuwd naar het middenveld van Twente volgend jaar: Perez is dan echt te oud (hij is dit seizoen al een stukje minder dan vorig jaar) en het is nog even afwachten hoe Akram zich na een jaartje acclimatiseren manifesteert.
0
BPDD
geplaatst: 15 januari 2010, 19:21 uur
boomkat schreef:
Dat is toch nog helemaal niet zeker?
Dat is toch nog helemaal niet zeker?
Ik ben bang dat je gelijk hebt, ik las ergens dat de deal al bevestigd was en werd een beetje overenthousiast waarna ik het hier neerzette.
Het schijnt dat een groot aantal Premier-League ploegen er ook ook wel oren naar heeft om Wilshere een half jaartje te huren, Twente lijkt echter vooralsnog de voornaamste kanshebber.
Excuses als straks blijkt dat ik mensen hier valse hoop heb gegeven.

0
BPDD
geplaatst: 16 januari 2010, 14:35 uur
BPDD schreef:
(quote)
Bij deze.
Arsenal wil Wilshere bij de selectie houden vanwege hun eigen golf aan blessures.
Kahlenberg dan maar?
0
geplaatst: 17 januari 2010, 11:18 uur
De winterspelen beginnen eerdaags, da's mooi want als dat finito is begint de lente er aan te komen, jippie 

0
geplaatst: 17 januari 2010, 16:29 uur
Onze vriendjes uit Amsterdam zijn hun inhaalrace prima begonnen 

0
geplaatst: 17 januari 2010, 18:08 uur
Net terug uit de Galgenwaard. Geen superwedstrijd tussen FC Utrecht en FC Twente maar op momenten wel spannend met een goed slot. Jammer dat FC Utrecht geen penalty kreeg in de laatste minuut.
0
BPDD
geplaatst: 17 januari 2010, 18:55 uur
Running On Empty schreef:
Jammer dat FC Utrecht geen penalty kreeg in de laatste minuut.
Jammer dat FC Utrecht geen penalty kreeg in de laatste minuut.
Vond je dan dat ze daar recht op hadden?
Brama kreeg duidelijk terecht rood voor wat hij buiten(!) het strafschopsgebied deed, wat hij daar vervolgens binnen deed kan in de ogen van deze Twente-fan niet anders omschreven worden dan een geweldige verdedigende actie.
Dit neemt niet weg dat Twente blij mag zijn met het bemachtigde punt en Utrecht (dat ook niet kon beschikken over de sterkste 11) wederom bewezen heeft een geduchte tegenstander te zijn voor de topploegen.
PSV vanaf dinsdag weer koploper, het was leuk voor zolang het duurde.
Met de schorsing die Brama na zijn rode kaart gaat krijgen wordt de situatie voor het Twentse middenveld wel enigszins problematisch.
Misschien moet Twente de schorsing van Theo Janssen opschorten, wat is er mis met een beetje inconsequent handelen?
0
geplaatst: 17 januari 2010, 20:02 uur
Het sprookje is na een half seizoen alweer over ja.. we moeten ons nog zorgen gaan maken over die paupers uit Rocheldam of Utrecht (die trouwens wel hadden mogen winnen tegen Twente)

0
boomkat
geplaatst: 17 januari 2010, 20:18 uur
Naa. Ajax hoeft zich echt geen zorgen te maken. Twente en PSV laten nog wel een steekje vallen. Op dat geluk moet je inspelen. Ik zie Feyenoord met bloed, zweet en tranen zich net handhaven op de 4e plek. Vooral als AZ gaat draaien houd ik mijn hart vast.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.