MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Dat hakje van Guti vergelijken met de actie van Bergkamp tegen Newcastle lijkt me weinig zinvol. Bij de actie van Bergkamp is technische bagage nodig, bij dat hakje van Guti moet je gewoon niet goed bij je hoofd zijn.
Overigens een prachtig hakje natuurlijk, want de keeper ligt gruwelijk voor schut. Maar dat die Guti niet spoort blijkt maar weer. En dat maakt hem een geniale gek. Maar enige technische bagage is niet nodig, zo lastig is zo'n hakje niet.

P-DawG
Daar heeft geen los steekje mee te maken, dat is gewoon pure lef.

In het geval Guti, eerder een loszittend steekje. Zulks heeft ie vaker namelijk.

Natuurlijk is dat van Bergkamp technisch moeilijker (en in mijn ogen ook nog iets genialer), maar dat neemt niet weg dat dit echt geniaal is van Guti. Dat iemand op zo'n moment zoiets kan bedenken en ook nog durft uit te voeren is uniek. Veel geniale popliedjes zijn ook zo makkelijk te spelen, maar verzin het maar eens!

Juist, jij hebt het begrepen. Het is niet zomaar een hakje, maar een ingeving die alleen bij de meest getalenteerden van deze wereld opkomen en een perfecte uitvoering. Ja, ik ben er lyrisch over

boomkat
Schei toch uit. Vaak genoeg gezien dat soort no-look pass ongein. Het ziet er zelfs statisch uit, helemaal niet vloeiend. Lelijk ook dus.

Nou, kom maar op dan met een paar vergelijkbare acties. Ik zit er klaar voor.

En dan niet de standaard naar links kijken en naar rechts afspelen passjes...

We wachten boomkat...

Vrijwel elke andere voetballer had op goal geschoten. Ik vind het vooral grappig dat Benzema ("hè, wat doet ie nou?!") ook totaal niet verwacht dat er nog een hakje gaat komen .

boomkat
Mwa ik heb geen concrete voorbeelden. En dat zegt wel genoeg - het is vaak niet eens zo noemenswaardig. Niet dat ik er niet van geniet, integendeel, maar hetzelfde als die ene steekpass helemaal bejubelt wordt, terwijl die in een willekeurige PL wedstrijd vanzelfsprekend is, tja.

boomkat schreef:
Mwa ik heb geen concrete voorbeelden. En dat zegt wel genoeg - het is vaak niet eens zo noemenswaardig.

Je mag ook best toegeven dat je mis zat.

Die actie van Guti is geweldig. Hij heeft geluk dat alles goed ging, want als zoiets niet goed gaat, dan is hij de schlemiel. Maar zoiets in korte tijd bedenken en doen is grote klasse.

En lelijk uitgevoerd? Hij legt 'm panklaar.

boomkat
Doet Fabregas elke week wel. Hleb idem. Zijn trademark nota bene. En het zal vast ook regelmatig bij Real gebeuren. Nee niet exact een hakballetje naar achter, maar wel een intiutief paasje breed wanneer die in schiet positie is. Mjaa ik vind het serieus niet zo bijzonder. Wel fijn, meer niet.

boomkat

En wie hoor je over dit soort passes? Geen hond.

ps. het hakballetje van v.d. Vaart tegen Feyenoord - hoe pijnlijk dan ook voor mij - getuigt van veel meer schoonheid. Om maar wat te noemen.

boomkat schreef:
Doet Fabregas elke week wel. Hleb idem. Zijn trademark nota bene. En het zal vast ook regelmatig bij Real gebeuren. Nee niet exact een hakballetje naar achter, maar wel een intiutief paasje breed wanneer die in schiet positie is. Mjaa ik vind het serieus niet zo bijzonder. Wel fijn, meer niet.

Het gaat voornamelijk om het moment. Je kunt zeggen dat hij gek is, of je kunt zeggen dat het geniaal was. Als je geniaal bent, ben je vaak ook gek.

boomkat schreef:

Dit soort kunststukjes zijn ook ondergewaardeerd vind ik.

Geniaal. Zulke trucks zie je zelden op de velden.

P-DawG
boomkat schreef:
Niemand inderdaad. En gelukkig maar! Alleen omdat hij de andere kant op kijkt is het zogenaamd bijzonder.

Ronaldinho zette de trend en Rosicky is gewoon 1 van de volgers. Er is ook niks telepathisch aan want het is vrij normaal dat de linkshalf of linksachter zo hoog staat bij Arsenal. Daarnaast heeft Rosicky al voordat hij die pass gaf gezien waar Clichy (geloof ik?) naar toe ging lopen; je ziet ze elkaar al aankijken. Het mond dan ook uit in een balletje breed waar Arsenal bijna geen voordeel uit haalt dus een fantastische pass kan je het ook weer niet noemen; hij splijt er namelijk geen verdediging mee open.

Nee dan deze pass (aan het begin van het filmpje) van Rooney tegen Man City dat is pas uitzonderlijk:

boomkat
Wat denk je dat mijn hele punt is

P-DawG schreef:
Ronaldinho zette de trend en Rosicky is gewoon 1 van de volgers.

Was Cruyf er niet mee begonnen?

Ace
Het wordt hier steeds leuker...

Leuk hakje van Guti, mooi uitgevoerd vanwege het moment dat hij het doet, maar al die superlatieven ontgaan me een beetje. En dan zoiets nog vergelijken met de mooiste en technisch meest vaardige actie die ik ooit gezien heb, die van Bergkamp tegen Dabizas, kan ik helemaal niet begrijpen. Zo'n hakje onnozel noemen is weer lachwekkend in tegenovergestelde richting...

AZ weer een tegengoal in de laatste minuut. De nummer 1 t/m 4 lijkt bekend. De nummers 1 en 2 ook.

Ace
Wel knap van Advocaat, heeft ze na 1,5 maand toch weer een keer aan het scoren gekregen... Heeft die trainerswissel toch effect!

P-DawG
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Was Cruyf er niet mee begonnen?
Misschien wel. Maar Ronaldinho heeft er toch een trend mee opgezet.

P-DawG
boomkat schreef:
Wat denk je dat mijn hele punt is
Jou punt ontgaat mij dan want je doet het in je bericht net voor komen alsof het abnormaal (no moppentappend roze konijn) is dat er weinig wordt gesproken over zo'n 'no look' pass. Terwijl die hakbal van Guti gewoon feitelijk briljant is hij creëert namelijk op een unieke manier een niet te missen kans voor Benzema.

Ace schreef:
Wel knap van Advocaat, heeft ze na 1,5 maand toch weer een keer aan het scoren gekregen... Heeft die trainerswissel toch effect!
Was hij erbij dan?

Ace
VanDeGriend schreef:
(quote)
Was hij erbij dan?

Weet ik veel, maar ik neem aan dat hij degene is die ze heel de week traint.

haveman
Uiteraard was ik er gisteravond bij in Breda, maar nu is het tijd warmere oorden op te zoeken.

Ik ga een half jaar op wereldreis en wens jullie verder een plezierig seizoen toe.

Ace
Groot gelijk, van je club krijg je het niet warm. Veel plezier en gegroet!

boomkat schreef:
Schei toch uit. Vaak genoeg gezien dat soort no-look pass ongein. Het ziet er zelfs statisch uit, helemaal niet vloeiend. Lelijk ook dus.
Zeg gewoon dat je een hekel aan Real hebt, dat maakt het allemaal een stuk duidelijker.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:10 uur

geplaatst: vandaag om 09:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.