MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Hakbal Stefano Okaka

Deze vind ik imho mooier / knapper dan die van Guti. Ook afgelopen weekend gescoord maar dan in Italia.

Da's wel een mooi afscheidsdoelpunt inderdaad.

Hij blijft er gelukkig vrij relaxed onder.

rayman schreef:
Hij blijft er gelukkig vrij relaxed onder.

Dat die sukkels hun shirt blijven uittrekken.
Hij heeft er nota bene dezelfde kleur onder.
Wat een IQ

Ace
Geinige goal, maar waarom reageert hij zo overdreven? Was het om de wereldbeker?

Ik vind die van Guti een stuk mooier en vooral knapper. Deze goal is een combi van intuitie en mazzel, dat hakje van Guti is klasse.

lebowski schreef:
(quote)

Dat die sukkels hun shirt blijven uittrekken.
Hij heeft er nota bene dezelfde kleur onder.
Wat een IQ
Ja, dat bedoel ik ja.
Waar zit in godsnaam het verstand van die knakkers.

Ace schreef:
Ik vind die van Guti een stuk mooier en vooral knapper. Deze goal is een combi van intuitie en mazzel, dat hakje van Guti is klasse.
Ben ik niet met je eens. In beide acties zit een hoog mazzelgehalte. Het mooie van die jongen van Roma is echter dat hij met zijn "verkeerde" been scoort (de kijker gebruike onderscheidingsvermogen). En sowieso is het knapper omdat hij met het hakje een doelman passeert, Guti doet niets anders dan de bal terugleggen. Nu jij weer

Ace
Guti weet wat hij doet, speelt bewust Benzema aan. Deze gast hakt blind op doel en passeert toevallig de keeper.

Het geniale van de actie van Guti is dat het zo contra-intuitief is. Tot nu toe heeft elke voetballer in de wereldgeschiedenis zo'n bal op goal geschoten. En als hij dat hakje had gemaakt en het was vervolgens geen doelpunt geweest, had de hele wereld hem weggehoond.

Een hakje meteen op doel zie je zo vaak (ik vond die van Zurich tegen Milan in de CL dit jaar wel mooi), maar als assist terwijl je anderhalve meter van de doellijn staat...

Als Guti dit allemaal zou lezen bleef ie schone onderbroeken aantrekken.

Ace schreef:
Geinige goal, maar waarom reageert hij zo overdreven? Was het om de wereldbeker?

Ik zie nu die reactie pas. Zelfs Usain Bolt reageerde nog ingetogener toen hij op de OS het wereldrecord op de 100m halveerde.

Ace schreef:
Deze gast hakt blind op doel en passeert toevallig de keeper.
Heb je hem gesproken?

Trouwens is een hakje maken makkelijker als je bal al hebt aangenomen dan dat je hem in volle vaart goed moet zien te raken.

Ace
Daarvoor hoef ik hem niet te spreken, dat zie je toch?

Joh, is dat makkelijker? Schieten en een voorzet geven met een stilliggende bal is ook makkelijker dan 'm in 1 keer op de pantoffel nemen. Een bal die stil ligt bij iemand in de voeten spelen is ook makkelijker dan een bal kaatsen. Wat wil je hiermee zeggen? Een normaal mens hakt achter het standbeen langs. Het neemt niet weg dat het een mooie goal is, maar doelpunten uit hakjes komen net zo vaak voor als Pieter Vink die Ajax geen strafschop geeft.

Ace schreef:
Een normaal mens hakt achter het standbeen langs.
Daarom is het ook zo een knappe goal.

rayman schreef:
Als Guti dit allemaal zou lezen bleef ie schone onderbroeken aantrekken.

Ace schreef:
maar doelpunten uit hakjes komen net zo vaak voor als Pieter Vink die Ajax geen strafschop geeft.

Ace schreef:

Nooit verwacht dat ik het zou zeggen, maar ik ben het eens met Ace.

Ace
Joy4ever schreef:
(quote)

Niet huilen. Gelukkig compenseert Basje het vanavond... Die eerste was wat makkelijk gegeven. Hij raakt 'm wel, maar het leek me geen strafschop. Die tweede was er duidelijk wel een, al viel De Jong wel eerst met zijn hand op de bal. Maar goed, volgens jullie krijg je bij hands ook geen strafschoppen, dus mag dit ook. Ik vind dit alleen al heerlijk vanwege de grootste mafkees van de eredivisie, die van Veldhoven.

@rico:

Ik mag deze scheidsrechter wel.

Ik lees net dat Jan de Jonge opgestapt is als interim-trainer van Heerenveen. Benieuwd wie het zootje ongeregeld nu moet gaan trainen.
In ieder geval ligt het bij Heerenveen nooit aan de scheids dat ze verliezen. Tenzij je Bak Nielsen moet geloven natuurlijk.

De grote meneer Suarez show.

Zou Suk trouwens ook 'ongeschikt' in beeld krijgen? Dat woord zweeft nu al boven zijn hoofd.

Ace
Rhythm & Poetry schreef:
De grote meneer Suarez show.

Zou Suk trouwens ook 'ongeschikt' in beeld krijgen? Dat woord zweeft nu al boven zijn hoofd.

Die jongen is net 19 en raakt voor het eerst een bal aan en jij hebt het nu al over ongeschikt?

Die De Fauw... De Fauw: Ik hoor duidelijk een piepje in het oor van de scheidsrechter dat de lijnrechter vlagde. - Barend: Ja, maar het was geen buitenspel! - De Fauw: Ja ok, maar hoe kan de scheidsrechter dat nou zien? De lijnrechter staat er toch veel beter voor? - Barend: ja, maar het was geen buitenspel, dus heeft de scheidsrechter toch gelijk?

Wat een idioot en geweldige logica Dit ging dus over die tweede penal... Dat hij een beetje gefrustreerd is over die eerste kan ik me voorstellen trouwens.

P-DawG
Leuk; voor de verandering eens een scheids die Jaxxie wel pingels geeft.

Ik had hem liever zondag gehad.. Ajax had deze wedstrijd uiteindelijk toch wel gewonnen.. hadden we nu 6 punten gehad en een stel jankerds uit Rottedam erbij

Wat een gedrevenheid en zelfverzekerdheid toont die Suarez. Is duidelijk toe aan een volgende uitdaging.

P-DawG
Gelukkig staat hij nog een paar jaartjes bij Ajax onder contract, ook al betekenen contracten vrij weinig in de voetballerij...

Het leek mij dat beide penalties overdreven waren en Suarez kan ook voor de rol van paus gaan. Hij kust wel heel graag en geheel vrijwillig de grond en volgens mij is Zuid-Amerika aan de beurt voor de volgende. Lijkt mij verder ook niet handig want van Roda was toch wel gewonnen en dikke kans dat als strafschoppen echt nodig zijn, mijnheer ze niet krijgt...door dit soort duikjes. Jammer ook dat zo'n goede speler dit blijft doen. Haalt toch een beetje de bewondering voor zijn kunsten onderuit.

orbit schreef:
Ik had hem liever zondag gehad.. Ajax had deze wedstrijd uiteindelijk toch wel gewonnen.. hadden we nu 6 punten gehad en een stel jankerds uit Rottedam erbij

Nu zijn het voornamelijk jankerds uit a'dam. Ja, wat kun je beter hebben? Misschien heb je gelijk.

Ace schreef:
Die eerste was wat makkelijk gegeven. Hij raakt 'm wel, maar het leek me geen strafschop.
Dat was duidelijk een goedmakertje. Ajax had anders ook wel gewonnen maar hier zat onze Twente supporter wel naast.

VanDeGriend schreef:
Het leek mij dat beide penalties overdreven waren en Suarez kan ook voor de rol van paus gaan. Hij kust wel heel graag en geheel vrijwillig de grond en volgens mij is Zuid-Amerika aan de beurt voor de volgende. Lijkt mij verder ook niet handig want van Roda was toch wel gewonnen en dikke kans dat als strafschoppen echt nodig zijn, mijnheer ze niet krijgt...door dit soort duikjes. Jammer ook dat zo'n goede speler dit blijft doen. Haalt toch een beetje de bewondering voor zijn kunsten onderuit.

Strookt toch met wat ik al zei, meneer wil gewoon koste wat kost winnen en dan hoort dit soort acties er ook bij,
Van de andere kant, hij was wel de enige speler op het veld die goals kan maken als deze 3-0 en 4-0 volgens mij.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:50 uur

geplaatst: vandaag om 10:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.