MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ace
Joy4ever schreef:
(quote)
Mooi toch, je geeft je tegenstander het gevoel dat ze beter zijn maar uiteindelijk win je zelf de wedstrijd. Dodelijk effectief. En dan had ajax nog de mazzel dat Juventus niet in beste doen was. Wat een beest trouwens die Amauri, die heb je niet graag tegenover je.

Dat is normaal gesproken het geval met Italiaanse ploegen, maar gisteren niet. Daar had de oude dame gewoon veel mazzel en was de overwinning totaal onverdiend. Niet dat ze zelf twee keer scoren, maar wel dat ze er maar 1 tegen krijgen. Normaal gesproken laat een Italiaanse ploeg de tegenstander het spel maken, geeft weinig tot niets weg en scoort dan zelf. Dat weinig tot niets weg geven zat er gisteren niet echt in.

En dat Juventus niet in beste doen is, dat is toch al 10 jaar zo? Die maken al lang de dienst niet meer uit in Italie, volgens mij. Overigens begrijp ik echt niet hoe iemand van Italiaans voetbal kan genieten, tenzij je fervent clubsupporter van die droevenis bent.

Ace schreef:
En dat Juventus niet in beste doen is, dat is toch al 10 jaar zo? Die maken al lang de dienst niet meer uit in Italie, volgens mij. Overigens begrijp ik echt niet hoe iemand van Italiaans voetbal kan genieten, tenzij je fervent clubsupporter van die droevenis bent.
Haha!! Deed pijn gister he . Hoewel de afgelopen tien jaar verhoudingsgewijs niet zo succesvol waren voor Juventus blijven zij natuurlijk een Italiaanse topclub. Als je ziet wat ze gisteren qua elftal in het veld hadden staan dan is daar veel meer uit te halen. En ach, ik vind ajax dan weer droevenis. Zo naief als ze spelen. Denken dat ze heel wat zijn maar aan het eind van de rit weer met lege handen staan. Maar daar ben je in de tussentijd wel gewend aan geraakt.

Ace
Joy4ever schreef:
(quote)
Haha!! Deed pijn gister he . Hoewel de afgelopen tien jaar verhoudingsgewijs niet zo succesvol waren voor Juventus blijven zij natuurlijk een Italiaanse topclub. Als je ziet wat ze gisteren qua elftal in het veld hadden staan dan is daar veel meer uit te halen. En ach, ik vind ajax dan weer droevenis. Zo naief als ze spelen. Denken dat ze heel wat zijn maar aan het eind van de rit weer met lege handen staan. Maar daar ben je in de tussentijd wel gewend aan geraakt.

Het deed in zoverre pijn, dat ik vond dat Ajax goed speelde en bij vlagen zelfs heel mooie dingen liet zijn. Dat je dan verliest van een ploeg die 90 minuten bar weinig in te brengen had, is extra zuur. Natuurlijk is Juventus een grote club met topspelers, dat ontken ik ook nergens.

@Ace - als het een troost is: ik baal ook van gisteravond. Zat te kijken naar (HS-PS)V: kwartier voor tijd, snelle uitbraak, pass op Toivonen, ik dacht de bal erin te zien gaan, liep al naar de koelkast voor een biertje, zei mijn lief "hij zit niet hoor"!

Ajax was wel naïef en maakte waar wat JC zei: "Italianen, je kén niet van ze winnen, maar je kén wel van ze verliezen".

Balen dat v/d Sar definitief niet naar het W.K. gaat!

Ace
@Rico: zeker jammer..!

@mjuman: naar wat ik gelezen heb had ook psv meer verdiend, maar daar koop je helaas niet zoveel voor. Wat JC zei klopt, maar dat slaat op het Italiaanse spelletje, maar daar had het gisteren niets mee te maken. Dat was meer Duitse mazzel voor een Italiaanse ploeg

Zozo, wij belgjes hebben het nog niet zo slecht gedaan gisteren!
Club Brugge - Valencia 1-0
Standard - Red Bull Salzburg 3-2 (na 0-2 te hebben achtergestaan)
Athletic Bilbao - RSCAnderlecht 1-1

Proficiat!

Del Piero was wel fenomenaal gisteren. Vooral de voorbereidende actie bij de eerste goal. Alderweireld en de Zeeuw stonden erbij en keken ernaar. Hij blijft mijn favoriete speler. Ook een speler die weet wat clubliefde is. Net als Totti bij AS Roma. Ook een geweldige voetballer. Hopelijk neemt Lippi ze allebei mee naar Zuid-Afrika. Het kan zomaar weer een mooi WK worden voor de Azzurri.

haha totti. Die heeft nog geen deuk in een pak boter gestampt buiten Italië (ok een beetje overdreven). Maar daar moet ik echt niets van hebben, al heel veel smerige fouten gemaakt, eist alle ballen op, en buiten italië met een zeer laag rendement.

Del Piero is altijd goed voor dat tikkeltje meer, die kan je altijd gebruiken. Maar ik heb hem al een tijdje niet meer zien spelen, kan hij fysiek het niveau nog altijd aan?

corn1holio1 schreef:
Del Piero is altijd goed voor dat tikkeltje meer, die kan je altijd gebruiken. Maar ik heb hem al een tijdje niet meer zien spelen, kan hij fysiek het niveau nog altijd aan?
Als ik hem gisteren zag spelen dan neig ik naar een ja. Maar Lippi richt zich nu meer op de jeugd. Totti is een geweldige voetballer maar heeft dit op EKs en WKs niet bepaald laten zien. We zullen het wel zien als de selecties bekend worden gemaakt.

Ace
Moet jij geen Italiaans paspoort aanvragen?

Ace schreef:
Moet jij geen Italiaans paspoort aanvragen?

P-DawG
Joy4ever schreef:
En ach, ik vind ajax dan weer droevenis. Zo naief als ze spelen. Denken dat ze heel wat zijn maar aan het eind van de rit weer met lege handen staan. Maar daar ben je in de tussentijd wel gewend aan geraakt.
Wat ben jij triest zeg... Wat probeer je nou eigenlijk met zulk commentaar nou te bereiken? Beetje Ajaciedje pesten?

Ajax speelde gewoon erg goed dat Juventus dan wint is louter geluk. Daarnaast is het ook geen goede zaak voor het Nederlands voetbal als zowel Ajax en PSV er straks uit liggen. Dat betekent namelijk minder CL en EL plaatsen in het komende seizoen.

P-DawG schreef:
(quote)
Wat ben jij triest zeg... Wat probeer je nou eigenlijk met zulk commentaar nou te bereiken? Beetje Ajaciedje pesten?
Ik zou eerst maar eens goed de berichten teruglezen voordat je reageert

Dat Juve wint is geen geluk dat is a. een kwestie van lullig (niet strak op de huid) verdedigen - aan echt verdedigen zijn we in Nederland niet gewend; en b. dat is gewoon een Italiaanse traditie - vertrouwen op eigen verdediging en op het feit dat de tegenstander altijd wel een foutje maakt. Catenaccio is toch een Italiaans woord.

Wat je daaraan kunt doen? 100% gefocust spelen en strak verdedigen - dat kon NL echt wel in het verleden (Rinus de Rots, Theo de Tank, Wim Rijsbergen, Ruud - kroket - Krol, Frank - shampoo met haarvuller - Rijkaard, Ronald Koeman, Spijker van Tiggelen, Postbode Van Aerle), gewoon leren, niet van dat salonverdedigen.

Ace schreef:
Mart Smeets heeft tegewoordig geen h meer nodig om zijn steenkolenengels te etaleren... "Een groot moment voor Canada en Nesbiz"

Wat een droevige man.

Nefbiss it is.

Leuk trouwens dat de Nederlandse vrouwen zo gelukkig waren, ik zou echt dood ziek zijn als ik met 2/100ste het goud zou verliezen.

Ace
Heb je gekeken Mjuman? Zo goed verdedigde Juve blijkbaar niet, want kansen genoeg. Dus wel een kwestie van geluk. Dit had niets met catenaccio te maken. Dat Ajax die kansen niet maakt is de eigen fout, al stond die paal bij dat schot van De Jong wel heel erg in de weg. Maar goed, soms zit het mee, soms zit het tegen.

Er zijn inderdaad wel genoeg voorbeelden uit de laatste jaren waarin ik als Ajacied het geval had dat mijn clubje beter was tegen bv Inter of AC, maar er toch altijd verloren werd omdat die clubs het bekende spelletje speelden.

Ik ben het trouwens wel met Joy eens dat Del Piero een geweldige spelert is.

Toch heeft het ook met het spelbeeld te maken. Als je op 1-1 komt in een uitwedstrijd, dan hoef je ook niet zonnodig meer te voetballen. Zeker niet na de 1-2. 2 Uitdoelpunten tellen.

@Ace - een klein stukje; en daarvan werd ik niet echt warm. Ik besloot toen de strippen van mijn gluurbuisstrippenkaart (van mjulady mag ik slechts gelimiteerd sportkijken) te benutten voor 2e helft PSV en de 1000 m in Vancouver.

Dat laatste bracht me vreugde - en het eerste kostte me bijna mijn slippers (van wanhoop over de gemiste kansen).

P-DawG
Joy4ever schreef:
(quote)
Ik zou eerst maar eens goed de berichten teruglezen voordat je reageert
Dat doe ik dan ook, aardig als ik ben. Maar verrek, dan zie ik keer op keer zelf ingenomen, pro-Juventus commentaar waarbij je zoveel mogelijk je best doet om Ajax supporters te sarren. Triest dus.

P-DawG schreef:
Triest dus.
Je bent nu een pizza aan het uitkotsen?

Ajax - Juve: jammer, had meer ingezeten. Gedurfd gespeeld, maar het zat niet echt mee in de afwerking.

HSV - PSV: matige prestatie van PSV. Vooral de eerste helft veel te afwachtend gespeeld. Met iets meer aanvallende pretenties hadden ze minstens gelijk gespeeld. Helaas hadden ze de durf niet. Nog steeds erg jammer dat Rutten Afellay zo defensief laat spelen.

Twente:

P-DawG schreef:
(quote)
Dat doe ik dan ook, aardig als ik ben. Maar verrek, dan zie ik keer op keer zelf ingenomen, pro-Juventus commentaar waarbij je zoveel mogelijk je best doet om Ajax supporters te sarren. Triest dus.

Joy4ever is een Juventus fan. Wat is daar triest aan?

speranza
Christine Nesbitt

speranza
Aksel Lund Svindal

speranza
Simon Ammann

speranza
Mark Tuitert

Mark Tuitert

edit:

speranza schreef:
Mark Tuitert

Dat ja...

Kippenvelmoment.

Ace
speranza schreef:
Christine Nesbitt

Uh, kleine correctie: het is Nesbiz!

Markt Tuitert! Ik heb het weinig, maar nu: tranen in de ogen, kippenvel!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:03 uur

geplaatst: vandaag om 05:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.