Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 18 februari 2010, 19:06 uur
Mee eens hoor. Het verschil is alleen dat Vlaar dat inderdaad helemaal niet denkt en bij het bescheiden Feyenoord speelt en al blij is als hij heel blijft, terwijl JKH kiest voor clubs boven zijn kunnen en faalt bij alle clubs die boven de middelmaat acteren. Hij loopt wel lekker binnen zo dus ongelijk kan ik hem verder niet geven. Als Real Madrid mij vraagt kom ik ook, wetende dat ik mogelijk de basis niet ga halen 

0
geplaatst: 18 februari 2010, 19:46 uur
Op die manier kan je uiteraard ook Royston Drenthe begrijpen, zijn keuze, terwijl hij echt als een groot talent gold en nu gewoon in zijn ontwikkeling stilstaat. Had hij gespeeld de afgelopen 1,5 jaar, was ie gegroeid en er wellicht ook bij geweest in Zuid-Afrika.
Dat niet iedere voetballer zich laat leiden door de grote ping, weten ze in Amsterdam al te goed. Pratend met oudere supporters aldaar (ja ik kom nog eens ergens) kreeg ik meermalen trieste verhalen over ene Sjoerd Ruiter te horen van mannen met tranen in de ogen als ze de naam uitspraken - een talent, groter dan Cruijff.
Dat niet iedere voetballer zich laat leiden door de grote ping, weten ze in Amsterdam al te goed. Pratend met oudere supporters aldaar (ja ik kom nog eens ergens) kreeg ik meermalen trieste verhalen over ene Sjoerd Ruiter te horen van mannen met tranen in de ogen als ze de naam uitspraken - een talent, groter dan Cruijff.
0
geplaatst: 18 februari 2010, 20:09 uur
orbit schreef:
Daarbij denk ik niet dat Vlaar ook maar één seconde denkt of mag denken dat hij de nieuwe Jaap Stam wordt, daarvoor brengt hij ook nog veel te weinig (internationaal nog maar te zwijgen).
Daarbij denk ik niet dat Vlaar ook maar één seconde denkt of mag denken dat hij de nieuwe Jaap Stam wordt, daarvoor brengt hij ook nog veel te weinig (internationaal nog maar te zwijgen).
Jij maakt vergelijkingen, niet ik, Vlaar of KJH. Vlaar is net op de weg terug, eigenlijk staat hij nu pas aan het begin van zijn carriere. Hij zal nog genoeg groeien. Ik denk dat Vlaar al verder is dan Loovens, dus ik zie liever een Vlaar die meegaat. Ook op zo'n toernooi zal hij groeien.
0
boomkat
geplaatst: 18 februari 2010, 20:54 uur
Er zitten al een paar leuke uitslagen bij. Club Brugge en Twente 
Jammer van Salzburg (de quasi-chauvinist in mij) na 0-2 te hebben voorgestaan.

Jammer van Salzburg (de quasi-chauvinist in mij) na 0-2 te hebben voorgestaan.
0
geplaatst: 18 februari 2010, 20:56 uur
Arbitrage was niet zoveel mis mee. Gewoon pech (Goal 1) en slecht verdedigen (Goal 2). Gezien het spelbeeld had Ajax veel meer verdiend, maar daar koop je niets voor. Is het uiteindelijk toch weer zo'n cliché wedstrijd tegen een Italiaanse ploeg geworden. Beter spelen, meer kansen krijgen en Italianen die belachelijk efficiënt zijn.
0
boomkat
geplaatst: 18 februari 2010, 21:00 uur
Niet veel, wel wat. Juventus speelde weinig klaar, maar Ajax was bij momenten te apathisch. Totaal on-Ajax. Oke je speelt tegen een club als Juve, maar die opbouw
Een tempo om te huilen. De Zeeuw die telkens wordt ingespeeld, maar hem weer direct terug kaatst. Balletje weer terug op de keep. Waar was de durf? De Amsterdamse bluf?
Een tempo om te huilen. De Zeeuw die telkens wordt ingespeeld, maar hem weer direct terug kaatst. Balletje weer terug op de keep. Waar was de durf? De Amsterdamse bluf?
0
geplaatst: 18 februari 2010, 21:07 uur
Vond ik eigenlijk wel meevallen. Naarmate de wedstrijd vorderde en naar het einde van de tweede helft kakte het wel wat in. Maar zeker het eerste half uur was gewoon erg sterk. En het blijft Juventus. Dat is wel even wat anders dan Willem II. Voluit gaan zou dan ook wel erg naïef zijn.
0
boomkat
geplaatst: 18 februari 2010, 21:41 uur
Nee dat hoeft niet. Voluit kan ook in handelingssnelheid, spirit, net even wat meer concentratie etc. Niet als een blind paard aanvallen. Dat zei ik ook niet.
In de Eredivisie de grote jongen proberen uit te hangen door (daar is ie weer) quasi-dominant te voetballen, maar hier niet eens een simpele paas naar het midden durft te spelen of te draaien terwijl de dichtstbijzijnde tegenstander op 4 meter staat. Daar mag best wat van gezegd worden.
Maarja boeiend. Het viel me gewoon op. Misschien had ik wat meer verwacht. Ook de eerste 30 min. van PSV kunnen me niet zo boeien, terwijl zij net als Ajax ook niet slecht speelden. Het voetbal ligt me even niet vandaag.
In de Eredivisie de grote jongen proberen uit te hangen door (daar is ie weer) quasi-dominant te voetballen, maar hier niet eens een simpele paas naar het midden durft te spelen of te draaien terwijl de dichtstbijzijnde tegenstander op 4 meter staat. Daar mag best wat van gezegd worden.
Maarja boeiend. Het viel me gewoon op. Misschien had ik wat meer verwacht. Ook de eerste 30 min. van PSV kunnen me niet zo boeien, terwijl zij net als Ajax ook niet slecht speelden. Het voetbal ligt me even niet vandaag.

0
geplaatst: 18 februari 2010, 21:47 uur
De inzet van de Ajacieden was geweldig, net als de sfeer in het stadion. Helaas was het bij vlagen wat naief, maar dat neem ik ze eigenlijk niet eens kwalijk. Eindelijk weer eens een wedstrijd waar ik als fan best trots op ben. Maar ja, met dat resultaat koop je weinig.
0
Ace
geplaatst: 18 februari 2010, 22:16 uur
Nu weet ik weer waarom ik niet van Italiaans voetbal houd...
Die gasten komen twee keer bij het doel en dan scoren ze nog ook.
Waar heb jij het nou weer over?
Die gasten komen twee keer bij het doel en dan scoren ze nog ook.boomkat schreef:
Niet veel, wel wat. Juventus speelde weinig klaar, maar Ajax was bij momenten te apathisch. Totaal on-Ajax. Oke je speelt tegen een club als Juve, maar die opbouw
Een tempo om te huilen. De Zeeuw die telkens wordt ingespeeld, maar hem weer direct terug kaatst. Balletje weer terug op de keep. Waar was de durf? De Amsterdamse bluf? Waar heb jij het nou weer over?
0
geplaatst: 18 februari 2010, 22:19 uur
Dat fenomeen zie je in de Nl competitie ook steeds vaker maar Italianen zijn er inderdaad meester in. Ook een kwaliteit zeggen we dan maar ik vind het niet om aan te gluren. Ajax had wel wat meer verdiend. Niet dat ik er verder mee zit natuurlijk maar een gelijk spelletje was wel op zijn plaats geweest
0
geplaatst: 18 februari 2010, 22:27 uur
Nu de return in Turijn zonder Suarez. Kunnen ze die tickets niet gewoon op schiphol laten?
Zonder Suarez stelt dat hele ajax niet zoveel voor, zeker niet in Europa.
0
boomkat
geplaatst: 18 februari 2010, 22:37 uur
Ace schreef:
Die gasten komen twee keer bij het doel en dan scoren ze nog ook.(quote)
Ochjee. Meneertje is het er weer niet mee eens. Wel goed lezen he!
0
Ace
geplaatst: 18 februari 2010, 22:39 uur
Nicolage Rico schreef:
Nu de return in Turijn zonder Suarez. Kunnen ze die tickets niet gewoon op schiphol laten?
Is er toch nog een club die je in Europa in de gaten kan houden he... Bij je eigen club zit het Europese avontuur er de laatste 5 jaar na de jaarlijkse oefenwedstrijd in augustus al op.
Overigens heb je wel gelijk, beetje stomme kaart van Suarez.
boomkat schreef:
(quote)
Meneertje zegtie
Wordt het niet weer eens tijd dat jij voor een andere club wordt? De drie jaar voor die club uit zuid zijn bijna verstreken, tijd voor psv!
0
geplaatst: 18 februari 2010, 23:05 uur
Wat een domper.. maarja, ajax en verdedigen
Nouja, ik had er al niet zoveel van verwacht. PSV komt ook al niet tot veel verheffends. Twente knap, ik had gedacht dat die helemaal zoek zouden worden gespeeld door Bremen. Maar dat gaat nog zwaar worden. Eén uitgoal van HSV en PSV kan ook voetbalkaartjes gaan sparen trouwens. 1-0 is wat dat betreft link als je nog thuis moet.
Nouja, ik had er al niet zoveel van verwacht. PSV komt ook al niet tot veel verheffends. Twente knap, ik had gedacht dat die helemaal zoek zouden worden gespeeld door Bremen. Maar dat gaat nog zwaar worden. Eén uitgoal van HSV en PSV kan ook voetbalkaartjes gaan sparen trouwens. 1-0 is wat dat betreft link als je nog thuis moet.
0
geplaatst: 18 februari 2010, 23:35 uur

Derde! (haar prestatie is evenredig aan de grootte van de foto
)
0
geplaatst: 18 februari 2010, 23:36 uur
De nederlaag van PSV was net zo onterecht als die van Ajax.
Wie is dat?
Wie is dat?
0
P-DawG
geplaatst: 18 februari 2010, 23:37 uur
Ajax verdedigt dit seizoen erg goed dat het hier vanavond twee keer fout gaat verandert daar niets aan. Het blijkt alleen wel dat de verdediging niet goed genoeg is in een wedstrijd tegen de Europese top. Feit is dat Juventus de overwinning uit A'dam heeft gekaapt op een walgelijke manier. Ajax verdiende daarentegen veel en veel meer, o.a. minstens 1 strafschop. Die kansen van De Jong verdienden ook een beter lot maar het mocht nou eenmaal niet zo zijn, erg zuur. Als Ajax zo weet te spelen in Turijn maken ze zeker kans om te winnen, zolang de verdediging (Vertonghen) maar niet in dezelfde fouten vervalt.
Ook jammer van PSV, na Ajax-Juve was het in vergelijking een erg saaie wedstrijd simpelweg te weinig spelers die echt het verschil kunnen maken tegen een club als HSV. Vind het ook krankzinnig dat Affellay tegenwoordig een meer controlerende rol krijgt toebedeelt, die jongen is de beste aanvallende speler die ze hebben. Ruud had van mij ook nog wel een goaltje mogen prikken, maar helaas.
Maar goed, als je zulke kansen als PSV (lees: vooral Toivonen) heeft gehad mist verdien je het ook niet. Dit had Europees een veel betere dag voor het NL voetbal kunnen zijn...
Ook jammer van PSV, na Ajax-Juve was het in vergelijking een erg saaie wedstrijd simpelweg te weinig spelers die echt het verschil kunnen maken tegen een club als HSV. Vind het ook krankzinnig dat Affellay tegenwoordig een meer controlerende rol krijgt toebedeelt, die jongen is de beste aanvallende speler die ze hebben. Ruud had van mij ook nog wel een goaltje mogen prikken, maar helaas.

Maar goed, als je zulke kansen als PSV (lees: vooral Toivonen) heeft gehad mist verdien je het ook niet. Dit had Europees een veel betere dag voor het NL voetbal kunnen zijn...

0
geplaatst: 18 februari 2010, 23:41 uur
Dat is Laurine van Riessen! Mooie foto. 
En Annette Gerritsen werd 2e. Helaas op slechts 2/100ste, dus goud had ook nog wel gekund. Maar na haar val is dit toch wel heel mooi.

En Annette Gerritsen werd 2e. Helaas op slechts 2/100ste, dus goud had ook nog wel gekund. Maar na haar val is dit toch wel heel mooi.

0
geplaatst: 18 februari 2010, 23:43 uur
P-DawG schreef:
Feit is dat Juventus de overwinning uit A'dam heeft gekaapt op een walgelijke manier.
Feit is dat Juventus de overwinning uit A'dam heeft gekaapt op een walgelijke manier.
Zo gaat het bijna altijd als Nederlandse clubs tegen Italiaanse clubs spelen.

0
geplaatst: 18 februari 2010, 23:46 uur
Dat valt toch wel mee. Feyenoord en Ajax hebben meestal wel aardige resultaten tegen Italiaanse clubs. Niet super recent misschien maar volgens mij zijn pakweg Portugese clubs lastiger gebleken.
0
Ace
geplaatst: 18 februari 2010, 23:46 uur
Mart Smeets heeft tegewoordig geen h meer nodig om zijn steenkolenengels te etaleren... "Een groot moment voor Canada en Nesbiz"
Wat een droevige man.
Wat een droevige man.
0
P-DawG
geplaatst: 18 februari 2010, 23:52 uur
herman schreef:
Jep. (quote)

0
geplaatst: 19 februari 2010, 00:07 uur
Ace schreef:
Mart Smeets heeft tegewoordig geen h meer nodig om zijn steenkolenengels te etaleren... "Een groot moment voor Canada en Nesbiz"
Wat een droevige man.
Wat een droevige man.
Haha, ik hoorde hem zeggen, voordat ik de tv uitzette, dat er nog wat meer beelden uit de ijshal zouden worden uitgezonden, "want dat is wat u wilt zien". Of iets in die trant. Brr, wat een pre-internetmentaliteit.
Maar even OT: mooi dat er eindelijk weer wat Nederlanders op het podium staan. Na haar val had ik Gerritsen ook wel goud gegund, maar een mens kan niet alles hebben. En waarschijnlijk heeft Nesbitz er net zo hard voor gewerkt.
Ik was trouwens verbaasd over de prestatie van Van Riesen. In een positieve zin verbaasd, voor de duidelijkheid.
Toch blij dat ik de tv nog even heb aangezet voor de ontknoping
.
0
Zorin
geplaatst: 19 februari 2010, 07:29 uur
Over Ajax -Juventus oftewel zoals het orakel Cruyff ooit zei: Italianen kennen niet van je winnen, maar je ken wel van ze verliezen.....
0
Ace
geplaatst: 19 februari 2010, 08:57 uur
wizard schreef:
Haha, ik hoorde hem zeggen, voordat ik de tv uitzette, dat er nog wat meer beelden uit de ijshal zouden worden uitgezonden, "want dat is wat u wilt zien". Of iets in die trant. Brr, wat een pre-internetmentaliteit.
Maar even OT: mooi dat er eindelijk weer wat Nederlanders op het podium staan. Na haar val had ik Gerritsen ook wel goud gegund, maar een mens kan niet alles hebben. En waarschijnlijk heeft Nesbitz er net zo hard voor gewerkt.
Ik was trouwens verbaasd over de prestatie van Van Riesen. In een positieve zin verbaasd, voor de duidelijkheid.
.
(quote)
. En die zelfingenomen kop van die Smeets. Er zal toch weleens iemand zijn die hem verbetert mag ik hopen?
Klasse van Gerritsen en Van Riessen. Vantevoren hadden ze hier allebei voor getekend. Nesbitt won dit seizoen alle 1000 meters waaraan ze meedeed ruim en dat Gerritsen nu 0,02 te kort komt voor goud is even zuur, maar toch uiteindelijk een prachtige prijs! Het werd trouwens tijd ook, 1 plak na een 5 dagen OS was wat mager. Niet dat ik meer verwacht had, want het is niet zo zeer dat de Nederlandse schaatsers (ok, bij de vrouwen op de langere afstanden wel) zoveel slechter geworden zijn, maar de top is gewoon veel breder en vooral beter.
0
geplaatst: 19 februari 2010, 09:21 uur
Ace schreef:
Mooi toch, je geeft je tegenstander het gevoel dat ze beter zijn maar uiteindelijk win je zelf de wedstrijd. Dodelijk effectief. En dan had ajax nog de mazzel dat Juventus niet in beste doen was. Wat een beest trouwens die Amauri, die heb je niet graag tegenover je.Nu weet ik weer waarom ik niet van Italiaans voetbal houd...
Die gasten komen twee keer bij het doel en dan scoren ze nog ook. Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.