Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 17 maart 2010, 15:43 uur
Onwetend? OK niet raar, wel een beetje dom. Reclamegelden e.d.?
0
geplaatst: 17 maart 2010, 15:45 uur
Door spreiding van wedstrijden zullen er uiteraard gemiddeld per wedstrijd meer kijkers zijn waardoor er meer reclamegelden binnen zullen stromen.
Hoe ver kunnen ze nog gaan eer ze de deksel op de neus krijgen?
Hoe ver kunnen ze nog gaan eer ze de deksel op de neus krijgen?
0
geplaatst: 17 maart 2010, 16:00 uur
Running On Empty schreef:
Excuus voor onwetend, no offense.
Tjah, ze buiten elke mogelijkheid uit om geld binnen te krijgen. Het zelfde principe wordt toegepast in elke competitie door van vrijdag tot en met zondag wedstrijden te laten spelen.
Interessante vraag van Melito: wanneer ontploft het voetbalwereldje?
0
geplaatst: 17 maart 2010, 16:15 uur
0
geplaatst: 18 maart 2010, 00:38 uur
Thomzic schreef:
Dat is helemaal niet raar. Voorheen werden er 16 wedstrijden op dinsdag of woensdag gespeeld in de achtste finale en dus werd er op dinsdag én woensdag een livewestrijd uitgezonden.
Nu worden de 16 wedstrijden verspreid over twee weken en vier speeldagen. Hierdoor kunnen ze niet elke speeldag een duel uitzenden en moeten ze kiezen door per week een wedstrijd te nemen. Voor de onwetende kijker lijkt het of ze minder uitzenden wat niet het geval is.
That's all.
Dat is helemaal niet raar. Voorheen werden er 16 wedstrijden op dinsdag of woensdag gespeeld in de achtste finale en dus werd er op dinsdag én woensdag een livewestrijd uitgezonden.
Nu worden de 16 wedstrijden verspreid over twee weken en vier speeldagen. Hierdoor kunnen ze niet elke speeldag een duel uitzenden en moeten ze kiezen door per week een wedstrijd te nemen. Voor de onwetende kijker lijkt het of ze minder uitzenden wat niet het geval is.
That's all.
Behoorlijk omslachtige en onduidelijke manier om te zeggen dat NOS Sport gewoon niet zoveel tijd kan/wil inruimen voor uitzending van voetbal (da's een kwestie van zenderprogrammering, mede te bepalen door de netcoördinator) en/of niet het budget voor (de rechten op) het uitzenden van die wedstrijden beschikbaar hebben. Zouden er NL teams of teams met aardig wat Nederlanders erin meedoen, ligt dat anders, worden er veel kijkers verwacht en kunnen er aardige tarieven worden berekend.
Het is dus gewoon een kwestie van kosten (rechten) vs verwachte opbrengsten (reclame) gewogen tegen het aspect van de zenderkleuring (Nederland 3, weet u wel). In de tijd dat Studio Sport zonder voetbal zat, deed in Hilversum de grap de rondte dat je - o.g.v het aantal verwachte kijkers - rondom Studio Sport voor een appel en een ei reclametijd kon kopen en dat je bij hard onderhandelen ook nog zonder ei terecht kon.
0
geplaatst: 18 maart 2010, 11:01 uur
Ik reageerde slechts concreet op de vraag van Running on Empty. Dat jij wel een heel omslachtig verhaal wil vertellen, moet je zelf maar bepalen. En dan klopt het ook nog niet eens. De NOS mocht in de achtste finale per speelronde maar twee wedstrijden uitzenden. De andere rechten zijn voor Sport 1.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 00:20 uur
Ja ergens wel een spectaculaire uitschakeling, maar jammer dat het bij Juventus moet gebeuren. Vind het eigenlijk wel een mooie club.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 08:49 uur
Weirdo Wizzy schreef:
Ja ergens wel een spectaculaire uitschakeling, maar jammer dat het bij Juventus moet gebeuren. Vind het eigenlijk wel een mooie club.
Ik ook Ja ergens wel een spectaculaire uitschakeling, maar jammer dat het bij Juventus moet gebeuren. Vind het eigenlijk wel een mooie club.

Maar ja, als je thuis met 3-1 wint en dan uit vrij snel op 0-1 komt en het dan toch nog weggeeft dan is dat niets minder dan een afgang. Zeker als je tegenstander Fulham heet.
Ik heb verder bijzonder genoten van de overige wedstrijden. Vooral Werder Bremen - Valencia en Anderlecht - HSV waren ware spektakelstukken. Heerlijk Europa League avondje.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 08:55 uur
Ik was in anderlecht, was inderdaad een fantastische voetbalavond. Spijtig genoeg te veel defensieve blunders, want met de 4-2 stond het stadion echt op zijn kop. Die 5de had zeker nog gevallen.
Maarja, Duitsers...
Maarja, Duitsers...
0
geplaatst: 19 maart 2010, 09:06 uur
corn1holio1 schreef:
Ik was in anderlecht, was inderdaad een fantastische voetbalavond. Spijtig genoeg te veel defensieve blunders, want met de 4-2 stond het stadion echt op zijn kop. Die 5de had zeker nog gevallen.
Maarja, Duitsers...
Toch vind ik een club als HSV werkelijk dramatisch verdedigen. Het is dat ze een surplus aan kwaliteit op het middenveld en in de aanval hebben. Ik had het Anderlecht ook wel gegund om door te gaan. Zou wat zijn geweest: twee clubs bij de laatste acht!Ik was in anderlecht, was inderdaad een fantastische voetbalavond. Spijtig genoeg te veel defensieve blunders, want met de 4-2 stond het stadion echt op zijn kop. Die 5de had zeker nog gevallen.
Maarja, Duitsers...
0
geplaatst: 19 maart 2010, 09:16 uur
Spijtig dat Anderlecht net niet door is. 
Ze zijn goed bezig de laatste tijd.

Ze zijn goed bezig de laatste tijd.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 09:26 uur
Anderlecht heeft inderdaad een leuke ploeg.
Standard ook, maar dan niet voor een voetbalwedstrijd. Meer voor een kooigevecht.
Standard ook, maar dan niet voor een voetbalwedstrijd. Meer voor een kooigevecht.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 09:38 uur
Joy4ever schreef:
Zou wat zijn geweest: twee clubs bij de laatste acht!
Zou wat zijn geweest: twee clubs bij de laatste acht!
Inderdaad, normaal zitten er altijd acht clubs bij de laatste acht.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 09:57 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
Inderdaad, normaal zitten er altijd acht clubs bij de laatste acht. 

0
geplaatst: 19 maart 2010, 10:43 uur
Joy4ever schreef:
Toch vind ik een club als HSV werkelijk dramatisch verdedigen.
Toch vind ik een club als HSV werkelijk dramatisch verdedigen.
De verdediging van Anderlecht leek ook nergens op. Net zoals die van Valencia en Werder. Het levert wel leuke wedstrijden op.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 12:29 uur
Kwartfinales:
Olympique Lyon - Girondins Bordeaux
Bayern München - Manchester United
Arsenal - Barcelona
Internazionale - CSKA Moskou
Halve finales:
Bayern München / Manchester United - Olympique Lyon / Girondins Bordeaux
Internazionale / CSKA Moskou - Arsenal / Barcelona
Dat zal dus wel Barcelona - Man. United worden in Bernabeu.
Arsenal - Barcelona
Internazionale - CSKA Moskou
Halve finales:
Bayern München / Manchester United - Olympique Lyon / Girondins Bordeaux
Internazionale / CSKA Moskou - Arsenal / Barcelona
Dat zal dus wel Barcelona - Man. United worden in Bernabeu.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 12:41 uur
rayman schreef:
Arsenal - Barcelona
Mooie affiches Bayern München - Manchester United
Arsenal - Barcelona

rayman schreef:
Zucht Olympique Lyon - Girondins Bordeaux
Is het nu zo moeilijk om ploegen uit hetzelfde land niet tegen elkaar te laten ballen zolang het nog kan?
0
geplaatst: 19 maart 2010, 12:56 uur
Running On Empty schreef:
Of Bayern München-Arsenal
Welnee. (quote)
Of Bayern München-Arsenal
Zou me hoogst verbazen.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 13:06 uur
Jammer dat Barca en Arsenal nu al tegen elkaar moeten. Had dat graag als finale gezien.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 13:42 uur
Kwartfinales:
Fulham - VfL Wolfsburg
Hamburger SV - Standard Luik
Valencia - Atlético Madrid
Benfica – Liverpool
Halve finales:
Hamburger SV / Standard Luik - Fulham / VfL Wolfsburg
Valencia / Atlético Madrid - Benfica / Liverpool
Hier lijkt me dus helemaal niets aan.
Fulham - VfL Wolfsburg
Hamburger SV - Standard Luik
Valencia - Atlético Madrid
Benfica – Liverpool
Halve finales:
Hamburger SV / Standard Luik - Fulham / VfL Wolfsburg
Valencia / Atlético Madrid - Benfica / Liverpool
0
geplaatst: 19 maart 2010, 14:21 uur
rayman schreef:

Als het niveau van de wedstrijden gelijk is aan die van de 1/8 finales dan hoor je mij niet klagen. HSV - Standard Luik lijkt me weer een doelpuntenfestijn te worden

0
geplaatst: 19 maart 2010, 14:23 uur
Ik bedoel uiteraard de affiches.
Maar wat een affiche zegt weten we sinds Alaves - Liverpool als finale maar al te goed. Wat een pot werd dat zeg.
Maar wat een affiche zegt weten we sinds Alaves - Liverpool als finale maar al te goed. Wat een pot werd dat zeg.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 22:42 uur
Heerenveen boekt kostbare zege, heeft een mooie reeks uitslagen neergezet en is nu wel uit de gevarenzone. 

0
geplaatst: 19 maart 2010, 23:02 uur
Melito schreef:
Heerenveen boekt kostbare zege, heeft een mooie reeks uitslagen neergezet en is nu wel uit de gevarenzone.
Terwijl het na 20 minuten in de 1e helft toch echt 0-3 had kunnen staan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.