MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Het was genieten gisteren in de Kuip . De eerste helft was Twente heer en meester en ik moet eerlijk bekennen dat ik van hun spel heb genoten. En tegelijkertijd me uiteraard verbaast over de slappe houding van Feyenoord. Maar goed, er is altijd nog iets als een 2e helft. Die was geweldig. Van twee kanten. Dat uitgerekend Makaay het verschil maakte is natuurlijk prachtig. Heerlijk avondje.

Joy4ever schreef:
Het was genieten gisteren in de Kuip . De eerste helft was Twente heer en meester en ik moet eerlijk bekennen dat ik van hun spel heb genoten. En tegelijkertijd me uiteraard verbaast over de slappe houding van Feyenoord. Maar goed, er is altijd nog iets als een 2e helft. Die was geweldig.

maar goed dat Feyenoord volgende week enkel een 2de helft hoeft te spelen

Dan komt het inderdaad wel goed tegen Vitesse . Wat een geweldige wedstrijd was het. Eerste helft zoals gezegd totaal weggespeeld en als Twente 0-2 voor had gestaan was dit gewoon terecht geweest.
Tot mijn grote opluchting besloot Mario om Biseswar te wisselen.. Ik, erger me de laatste weken dood aan die kerel. Bijna geen fatsoenlijke actie en hij loopt steeds op plekken waar hij niks te zoeken heeft. Met het inbrengen van Makaay kwam heel Feyenoord los en met name Castaignos. Uiteraard is het de vraag hoe hij zich verder gaat ontwikkelen, maar aan alles was te zien dat dit een hele grote kan worden.
Terecht of niet, we staan in de finale .

lebowski schreef:
Opvallend is wel dat voetballers veel in de tweede persoon lullen. "Dan weet je dat je het moeilijk krijgt."

Oud-Feyenoorder Ruud Gullit was heer en meester in die sport. Aanvankelijk dacht ik - aangezien hij ook liefhebber van Talk Talk was - dat het een soort Brechtiaanse manier van spreken was en hij ons wilde vervreemden. Toen hij daarin bleef volharden, was ik daarvan niet meer zo zeker.

jeroenheinz schreef:
Dan komt het inderdaad wel goed tegen Vitesse . Wat een geweldige wedstrijd was het. Eerste helft zoals gezegd totaal weggespeeld en als Twente 0-2 voor had gestaan was dit gewoon terecht geweest.
Tot mijn grote opluchting besloot Mario om Biseswar te wisselen.. Ik, erger me de laatste weken dood aan die kerel. Bijna geen fatsoenlijke actie en hij loopt steeds op plekken waar hij niks te zoeken heeft. Met het inbrengen van Makaay kwam heel Feyenoord los en met name Castaignos. Uiteraard is het de vraag hoe hij zich verder gaat ontwikkelen, maar aan alles was te zien dat dit een hele grote kan worden.
Terecht of niet, we staan in de finale .

Ik vond Castaignos niet zo geweldig. In de eerste helft liep hij, net als Biseswar, op plaatsen waar hij niets te zoeken had. Oké, het is moeilijk om zo te beginnen, tegen 4 verdedigers van Twente. In de 2e helft kreeg hij wat meer ruimte. Hij deed het niet onaardig. Maar er was nog niet te zien dat hij een grote zal worden. Hoewel hij in de jeugd met afstand beter was dan zijn leeftijdsgenoten.

Feyenoord begon erg slap en laf aan de eerste helft. Zo laf heb ik Feyenoord nog niet zien spelen. Was uiteraard ook de verdienste van Twente, maar Feyenoord nam 0 risico.

Nu de finale tegen Go Ahead Eagles. Ik ben benieuwd.

Jammer van de mongels op het stadhuisplein voor de wedstrijd maar verder een topavond natuurlijk. Opvallend trouwens dat vrijwel alle liefhebbers die ik spreek of waar ik berichtjes van krijg vooraf al hoopten dat Feyenoord zou winnen en het leuk vonden dat dat ook daadwerkelijk gebeurde. En dan heb ik het over die-hard PSV, Ajax en NAC supporters. Feyenoord - Ajax is natuurlijk even iets meer een aansprekende wedstrijd ook dan Ajax - Twente. So much voor de landelijke belangstelling voor Twente die er overigens ook in de competitie vet aangaan. De interviews en de houding van veel spelers van Twente na de wedstrijd doen mij vermoeden dat ze helemaal weg gaan klappen. Zou me niks verbazen als Twente derde wordt.

Gisteren werd extreem duidelijk hoe groot de verschillen tussen Feyenoord en de andere topploegen in Nederland zijn. Twente heeft ze in de eerste 45 minuten geheel overmeesterd. Feyenoord kwam echt op alle fronten extreem te kort.

Alleen op werklust kunnen ze af en toe een prestatie bereiken, waardoor ze nu in finale staan. Leuk voor nu, maar niet voor de toekomst. Wel een verdomd leuk spitsje die Castaignos!

VanDeGriend schreef:
.So much voor de landelijke belangstelling voor Twente die er overigens ook in de competitie vet aangaan. De interviews en de houding van veel spelers van Twente na de wedstrijd doen mij vermoeden dat ze helemaal weg gaan klappen. Twente wordt derde.

Deze berichten heb ik eerder gehoord vlak na de winterstop toen ze even in een dipje zaten, en zie waar ze staan. Ik zie ze gewoon kampioen worden wanneer ze komende week van Sparta weten te winnen.

Als neutraal liefhebber hoop ik natuurlijk dat Ajax vanavond wint en dan krijg je een klassieker in de bekerfinale nl. Feyenoord-Ajax en dat is als bekerfinale pas één keer eerder voorgekomen.

Wat is er nu mooier? (nou ja behalve een finale met FC Utrecht dan natuurlijk )

Thomzic schreef:
Gisteren werd extreem duidelijk hoe groot de verschillen tussen Feyenoord en de andere topploegen in Nederland zijn. Twente heeft ze in de eerste 45 minuten geheel overmeesterd. Feyenoord kwam echt op alle fronten extreem te kort.

Alleen op werklust kunnen ze af en toe een prestatie bereiken, waardoor ze nu in finale staan. Leuk voor nu, maar niet voor de toekomst. Wel een verdomd leuk spitsje die Castaignos!

Komt ook vooral door de instelling van Feyenoord, die veel te slap en te laf was. Feyenoord speelt dit seizoen meestal maar 1 goede helft (of geen 1 ). Ze moeten zich dus kunnen concentreren voor de volle 90 minuten. Maar zo gek vind ik het niet hoor, Feyenoord speelde gisteren met 7 jongens uit de eigen kweek, met een gemiddelde leeftijd van 23,7 jaar. Feyenoord moet zorgen dat dit team bij elkaar blijft. Nog een spits erbij en een echte leider. Dat laatste zal zeer lastig worden. Zeker zonder geld.

Leuk voor Feyenoord dat ze het gehaald hebben. Na de eerste helft leek het me wel over en uit voor ze, maar dat juist Makaay de winnende erin schiet...

Zou me niets verbazen als Makaay ze straks ook naar de bekerwinst schiet.

Toch voelde ik bij de aftrap van de 2e helft dat het nog mogelijk was voor Feyenoord (ook omdat het nog maar 0-1 stond). Komt ook door de historie van de afgelopen competitiewedstrijden.

boomkat schreef:
Van Persie is de beste van de wereld, na Messi .
Lolz?

Ace
fnoord heeft er weer een topper bij, Schaken. Gefeliciteerd Rico!

Misschien had hij Feyenoord gisteren in de 1e helft kunnen helpen, bij zo'n schaakwedstrijd.

Slory is net weg, krijgen we er een nieuwe Slory voor terug. Toch geef ik hem een kans. We zullen zien.

Ach, best een leuke speler. Prima bankmateriaal voor Feyenoord. Het is wel te hopen dat Biseswar zijn vorm van vorig seizoen terug vindt.

Komt die Wanderson nog? En die andere jongen van VVV?

Adil Auassar komt ook. Met Wanderson is Feyenoord nog (half) bezig. En ook met meerdere spitsen. Er zal nog wel een spits bijkomen. Makaay vertrekt natuurlijk.

Toch waren ze bij VVV al niet tevreden over Ruben Schaken. Ik begrijp ook niet heel veel van zijn komst. Hij is transfervrij, oké. Misschien moet hij het kwartet rapgroep compleet maken, met Fer, Wijnaldum en Biseswar. Of kan hij weer samen gaan wonen met Auassar, waardoor laatstgenoemde beter gaat spelen.

herman schreef:
Ach, best een leuke speler. Prima bankmateriaal voor Feyenoord. Het is wel te hopen dat Biseswar zijn vorm van vorig seizoen terug vindt.

Dan moet hij niet links-back gaan spelen zoals gisteren

Ace
Dat ze die Auassar halen begrijp ik nog wel, die kost niets, is jong en doet het niet onaardig bij VVV. Maar die Schaken? Hij is volgens mij iets van 28 en heeft als aanvaller misschien twee keer gescoord dit hele seizoen. Maar goed, veel plezier ermee in rotterdam. Zulke gasten heb ik bij Ajax de laatste jaren ook al eens zien verschijnen. Dan krijg je al snel het gevoel dat het voor iedere sterveling mogelijk is om bij je mooie club te spelen...

Ik begrijp het ook niet, Ace. Bij VVV zijn ze blij dat hij weg gaat. Hopelijk kan Schaken nog verassen. Gelukkig kost hij niets.

Die 3e keeper van Feyenoord is trouwens ook helemaal niet verkeerd.

Mulder was goed bezig, inderdaad. In de toekomst mogen Darley, Mulder en Lamprou uitmaken wie de eerste keeper wordt.

Die is beter dan de tweede ja...die Darley vind ik voorlopig maar een stoethaspel

Running On Empty schreef:
Die 3e keeper van Feyenoord is trouwens ook helemaal niet verkeerd.

Ik vind Mulder normaal gesproken nogal een grabbelaar, maar gisteren keepte ie wel goed idd...

Verder snap ik echt totaal niks van het aantrekken van Schaken. Hij mag dan wel gratis zijn, maar hij ontvangt wel gewoon salaris. Geef dan gewoon Luis Pedro een kans, die is 10 jaar jonger en minstens even goed...

Verder moeten ze de dure veteranen dumpen, Makaay en Landzaat gaan sowieso weg geloof ik, nu nog hopen dat iemand voor een paar dubbeltjes de contracten van de Cler en Hofland wil afkopen. Van dat geld (plus het geld dat ze besparen op salarissen) hoop ik dat ze dan een goede spits en centrale verdediger kunnen halen...

Mulder straalde zekerheid uit. Een onzekere keeper zoals Isaksson bij PSV toch vaak uitstraalt, is het slechtste wat je kan hebben in een achterhoede.

LocoHermano
Nicolage Rico schreef:
Hij deed het niet onaardig. Maar er was nog niet te zien dat hij een grote zal worden

Que? Totaal niet mee eens. Hij is weliswaar niet beslissend geweest, maar de klasse druipt er vanaf. Sterk aan de bal en doelgericht.

Mooie bekerfinale op 25 April in De Kuip.

Ace
Weet je waar de klasse vanaf druipt? Van Christian Eriksen.

Dramatische wedstrijd gisteren, dus snel vergeten en nu op naar de finale! Een mooiere finale kan je jezelf natuurlijk niet wensen. Wat is er leuker dan die gasten oprollen in hun eigen stadion...

dan kunnen die gasten mooi de competitie laten lopen (dus uit bij Twente rustig aan doen) en dan gaat de club met verreweg de duurste huishouding weer geen kampioen worden

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:23 uur

geplaatst: vandaag om 01:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.