Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 7 april 2010, 18:54 uur
Eigenlijk zijn de spelers niet te vergelijken. Het huidige voetbal wordt heel anders gespeeld dan in de jaren '60, '70 en '80. Het gaat nu een stuk sneller, de ruimtes zijn een stuk kleiner. En Messi weet zich te onderscheiden - en hoe. En hij wordt alsmaar beter. Maradona was 25 toen hij Argentinië wereldkampioen maakte. Messi is over 4 jaar nóg beter dan hij nu al is.
0
geplaatst: 7 april 2010, 20:59 uur
Dat Bayern een nieuwe doelman gaat halen deze zomer is alvast zeker.
0
geplaatst: 7 april 2010, 21:44 uur
Daar kun je wel vanuit gaan, vind Butt over het algemeen geen sterke indruk maken en bij de eerste treffer van Manchester zat hij er toch wel flink naast. De verdediging is bij Bayern sowieso de zwakste schakel. Verder is het net als gisteren weer een heerlijke wedstrijd, ben benieuwd wat de tweede helft nog gaat brengen 

0
geplaatst: 7 april 2010, 22:26 uur
Mooi goal van Robben. Maar waarom moet zo'n speler dan zo ongelooflijk arrogant juichen. Gatver!
0
Marko
geplaatst: 7 april 2010, 22:38 uur
Yes, Bayern!!!!
Na Lyon nu ook al een prachtprestatie van de Duitse ploeg! Zo wordt de Champions League weer interessant dit jaar.
Na Lyon nu ook al een prachtprestatie van de Duitse ploeg! Zo wordt de Champions League weer interessant dit jaar.
0
geplaatst: 7 april 2010, 22:40 uur
Wat een goal van Robben zeg, mooie wedstrijd verder, erg spannend.
0
geplaatst: 7 april 2010, 22:53 uur
Reijersen schreef:
Mooi goal van Robben. Maar waarom moet zo'n speler dan zo ongelooflijk arrogant juichen. Gatver!
De arrogantie spatte er vanaf, inderdaad. Maar goed, eigenlijk had hij er nog recht op ook.

0
geplaatst: 7 april 2010, 23:09 uur
FlyLo schreef:
Wat blijft Ferguson trouwens een ongelofelijk angsthaas en een tactische nul.
Wat blijft Ferguson trouwens een ongelofelijk angsthaas en een tactische nul.
Leuk dat ik deze gewoon opnieuw kan gebruiken. De zoveelste oerdomme wissel van Fergie (en dat zei ik ook al tijdens de match).
0
geplaatst: 7 april 2010, 23:11 uur
Hij maakte juist de grootste fout door NIET te wisselen. Hij had Rafael er allang uit moeten gooien. Dit zag je aankomen.
0
geplaatst: 7 april 2010, 23:12 uur
Dit gaat reacties uitlokken FlyLO 
Over de wedstrijd: geweldig. Nog leuker als gisteren. Hier zat toch zeker meer spanning in en dan die prachtgoal van 'onze' Arjen Robben. Ik kijk al uit naar de halve finale

Over de wedstrijd: geweldig. Nog leuker als gisteren. Hier zat toch zeker meer spanning in en dan die prachtgoal van 'onze' Arjen Robben. Ik kijk al uit naar de halve finale
0
geplaatst: 7 april 2010, 23:16 uur
Nicolage Rico schreef:
Hij maakte juist de grootste fout door NIET te wisselen. Hij had Rafael er allang uit moeten gooien. Dit zag je aankomen.
Ook. Maar je enige spits eraf halen tegen een doodgeslagen Bayern?

0
geplaatst: 7 april 2010, 23:19 uur
Daar had ik ook al aan gedacht maar dan moet je Macheda of Berbatov erin brengen of het middenveld extra verstevigen. Rooney ging trouwens direct op de bank zitten, zonder ijs, zonder verzorging.
0
geplaatst: 7 april 2010, 23:19 uur
Rooney kon niet verder nee. Hij heeft ook niets meer goed gedaan, na zijn hinkpartij. Complimenten voor Bayern. Voor de 2e helft althans. In de 1e helft lieten ze werkelijk niets zien. Als ze zo tegen Barcelona spelen, staan ze ook met 3-0 achter.
0
Marko
geplaatst: 7 april 2010, 23:21 uur
Reijersen schreef:
Alsof een Darren Gibson of een Nani zich niet al de koning waande met zulke vroege doelpunten. Manisch met je armpjes zwaaien of circuskunstjes uitvoeren. Dan mag Robben ook wel zo'n prachtdoelpunt vieren, vind ik.
Misschien oogde Robben wel arrogant, maar ik zag eigenlijk meer de vreugde dat de deur naar de halve finale vanaf toen wijd open stond.
0
geplaatst: 8 april 2010, 00:05 uur
Ik zit me net te bedenken, was Park geschorst ofzo? Die had de tweede helft wel op Rooneys plaats kunnen spelen.
0
geplaatst: 8 april 2010, 00:19 uur
Nicolage Rico schreef:
Als ze zo tegen Barcelona spelen, staan ze ook met 3-0 achter.
Als ze zo tegen Barcelona spelen, staan ze ook met 3-0 achter.
Je bedoelt wellicht Inter?

0
geplaatst: 8 april 2010, 09:28 uur
Reijersen schreef:
Mooie goal van Robben. Maar waarom moet zo'n speler dan zo ongelooflijk arrogant juichen. Gatver!
Mooi? Daar kunnen de goals van Messi eergister niet tegenop (overstatement). En niks mis met dat juichen; de man werd de gehele wedstrijd verrot gescholden en uitgefloten. Begin ook steeds minder fan te worden van Manchester (sterker nog, ben het niet meer), was vroeger een van mijn favoriete clubs maar de laatste tijd heb ik er gewoon helemaal niks meer mee door irritante spelers als Nani en een Ferguson die gisteren weer niet tegen zijn verlies kon en wederom huilie ging doen omdat Bayern volgens hem die back een kaart aan hadden gesmeerd. Ten eerste wás het geel, ten tweede zou Man Utd en ieder ander team precies hetzelfde doen en ten derde herinner ik me in diezelfde wedstrijd ene Nani die dat constant aan het doen was en zo'n beetje na elke duel ruzie had omdat hij zijn pootjes niet kon thuishouden. Doei Fergie Mooie goal van Robben. Maar waarom moet zo'n speler dan zo ongelooflijk arrogant juichen. Gatver!
.
0
geplaatst: 8 april 2010, 09:40 uur
Ik ben ook geen fan meer van Man United. Nogmaals, ten tijde van Beckham was ik dat absoluut wel maar ik vind er nu geen ruk meer aan. Om even Orbits woorden erbij te pakken: Die nare kauwgomkauwende kuttronie van Ferguson, wat een walgelijke vent. Bleh. Hoewel ik opzich niets tegen het Engelse voetbal heb vind ik het wel verhelderend dat er nu vier niet-Engelse ploegen in de halve finale staan. En nu hopen op een finale tussen Barcelona en Bayern Munchen.
0
geplaatst: 8 april 2010, 10:28 uur
Ik vind het ook erg leuk dat er nu weer eens 4 clubs uit 4 verschillende landen in de halve finales staan. Dat was ook al 6 jaar niet gebeurd (de laatste keer was in het jaar dat Mourinho met Porto de CL won).
Heb de wedstrijd gisteren niet gezien, alleen de doelpunten in het sportjournaal. Mooie goal van Robben en leuk voor Van Gaal. Ben benieuwd hoe ze het er vanaf brengen tegen Lyon.
Met ManUtd heb ik ook steeds minder...
Heb de wedstrijd gisteren niet gezien, alleen de doelpunten in het sportjournaal. Mooie goal van Robben en leuk voor Van Gaal. Ben benieuwd hoe ze het er vanaf brengen tegen Lyon.
Met ManUtd heb ik ook steeds minder...
0
geplaatst: 8 april 2010, 10:37 uur
Svp Nani met het grof vuil mee. Wat een verschrikkelijke, irritante, achterbakse speler.
Chapeau voor Van Gaal.
Chapeau voor Van Gaal.
0
Zorin
geplaatst: 8 april 2010, 11:23 uur
Mooi voor de Nederlanders bij Bayern: Van Gaal, van Buyten (maakte een smerige overtreding trouwens), Van Bommel en Robben. Is toch mooi, zo'n Nederlandse inbreng bij een Duitse club.... 

0
geplaatst: 8 april 2010, 11:32 uur
Justus18 schreef:
(quote)
In de finale.
Ik gaf een voorbeeld. Tegen Inter zie ik ze eigenlijk ook niet winnen.
0
geplaatst: 8 april 2010, 11:34 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Mooi? Daar kunnen de goals van Messi eergister niet tegenop (overstatement).
Mooi? Daar kunnen de goals van Messi eergister niet tegenop (overstatement).
Ik vond de 4e goal van Messi mooier.
0
geplaatst: 8 april 2010, 11:34 uur
Real Madrid zal wel balen dat ze Robben en Sneijder hebben laten gaan.
0
geplaatst: 8 april 2010, 11:35 uur
Thomzic schreef:
Svp Nani met het grof vuil mee.
Svp Nani met het grof vuil mee.
Met het grof vuil mee? Hij scoorde 2 schitterende goals.
0
P-DawG
geplaatst: 8 april 2010, 11:48 uur
"Ik ben geen fan meer van Man United"

Dan ben je nooit fan geweest.
Na 3 kampioenschappen en 2 Cl finales op rij gaat het weer wat minder en de eerste succes fans hoor je al weer weg gaan. Zogenaamd nu ineens minder hebben met Man United... Zeg dan gewoon eerlijk dat je voor de club bent die wint dat maakt het een stuk geloofwaardiger.
Bayern was nergens de eerste helft, compleet weggevaagd. Totdat ene Michael Carrick, die als enige van United verschrikkelijk slecht speelde, het nodig vind om zo lamlendig te verdedigen tegen Olic en hem er zomaar eentje in laat tikken. Maar goed dat doelpunt valt nou eenmaal daar kan je niks aan doen, als het niet was gevallen denk ik niet dat het ooit zo ver was gekomen want het gaf Bayern precies de hoop die ze nodig hadden om weer in zichzelf te geloven.
Na de 3-1 was het niet eens zo zeer Bayern die gevaar stichtte, de score leek eerder 4-1 te worden dan 3-2 maar dan tart het noodlot ons weer eens: Een domme overtreding van Rafael waar de scheids, mede door 8 Bayern spelers die naar hem toe stormen om voor een 2de gele kaart te vragen, Rafael het veld uit stuurt. Ik had wel verwacht dat Fergie zowel Rafael als Rooney in de rust zou worden gewisseld, maar niet dus. Ferguson zal wel zijn redenen hebben gehad maar toen Rafael al na dik een kwartier zijn eerste gele kaart had gekregen was ik al bang dat hij het eind van de 1ste helft niet zo halen. Daarnaast stond Rooney na rust eigenlijk alleen maar als bliksemafleider op het veld, imo onnodig en het gaf Berbatov ook niet echt het nodige vertrouwen..
De rode kaart was in de 50e minuut en met 10 man vrijwel een de gehele 2de helft spelen in een kwartfinale CL is natuurlijk het breekpunt in de wedstrijd. 11 tegen 11 zou Bayern nooit hebben gewonnen met 10 man was het voor United echter een schier onmogelijke opgave. Gek genoeg was het niet eens Bayern die de grootste kansen kreeg na deze rode kaart, United kwam er via de counter een paar keer met Nani en Valencia gevaarlijk uit maar Bayern wist daar ondanks een omsingeling rond de 16 van United, niet eens zo gek veel tegen over te stellen.
Al voordat de 3-2 viel beging de linksback van Bayern, Badtstuber, een schandalige overtreding op Valencia waarvoor hij gewoon rood had moeten krijgen. Van achteren op de enkels van je tegenstander vliegen terwijl de bal weg is is gewoon rood. De scheids geeft hem echter slechts geel waardoor de omsingeling van Bayern een vervolg kan krijgen.
Na de goal van Robben had ik nog hoop op een uitbraak van United maar het geloof leek langzaamaan weg te glijden. Bayern ging een kwartier lang tijd rekken en vervolgens gaat Bayern compleet onverdiend door. De scheids gaf spelers van Bayern geen kaarten voor dezelfde overtredingen waarvoor United spelers wel het boekje ingingen. Om vervolgens op uitdoelpunten eruit te vliegen is verschrikkelijk zeker als je kijkt naar de manier waarop Bayern hun eerste doelpunt scoort, om nog maar te zwijgen over de doelpunten in de uitwedstrijd.
In een tijdbestek van een week zowel de 1ste plaats in de competitie als een halve finale in de CL verspelen is klote maar ik weet zeker dat de spelers nu alles op alles zullen zetten om de PL te winnen. Volgend jaar zijn er weer nieuwe kansen in de CL en hopelijk komt United Bayern dan weer tegen om de zaken op orde te stellen.
We'll never die.

Dan ben je nooit fan geweest.
Na 3 kampioenschappen en 2 Cl finales op rij gaat het weer wat minder en de eerste succes fans hoor je al weer weg gaan. Zogenaamd nu ineens minder hebben met Man United... Zeg dan gewoon eerlijk dat je voor de club bent die wint dat maakt het een stuk geloofwaardiger.
Bayern was nergens de eerste helft, compleet weggevaagd. Totdat ene Michael Carrick, die als enige van United verschrikkelijk slecht speelde, het nodig vind om zo lamlendig te verdedigen tegen Olic en hem er zomaar eentje in laat tikken. Maar goed dat doelpunt valt nou eenmaal daar kan je niks aan doen, als het niet was gevallen denk ik niet dat het ooit zo ver was gekomen want het gaf Bayern precies de hoop die ze nodig hadden om weer in zichzelf te geloven.
Na de 3-1 was het niet eens zo zeer Bayern die gevaar stichtte, de score leek eerder 4-1 te worden dan 3-2 maar dan tart het noodlot ons weer eens: Een domme overtreding van Rafael waar de scheids, mede door 8 Bayern spelers die naar hem toe stormen om voor een 2de gele kaart te vragen, Rafael het veld uit stuurt. Ik had wel verwacht dat Fergie zowel Rafael als Rooney in de rust zou worden gewisseld, maar niet dus. Ferguson zal wel zijn redenen hebben gehad maar toen Rafael al na dik een kwartier zijn eerste gele kaart had gekregen was ik al bang dat hij het eind van de 1ste helft niet zo halen. Daarnaast stond Rooney na rust eigenlijk alleen maar als bliksemafleider op het veld, imo onnodig en het gaf Berbatov ook niet echt het nodige vertrouwen..
De rode kaart was in de 50e minuut en met 10 man vrijwel een de gehele 2de helft spelen in een kwartfinale CL is natuurlijk het breekpunt in de wedstrijd. 11 tegen 11 zou Bayern nooit hebben gewonnen met 10 man was het voor United echter een schier onmogelijke opgave. Gek genoeg was het niet eens Bayern die de grootste kansen kreeg na deze rode kaart, United kwam er via de counter een paar keer met Nani en Valencia gevaarlijk uit maar Bayern wist daar ondanks een omsingeling rond de 16 van United, niet eens zo gek veel tegen over te stellen.
Al voordat de 3-2 viel beging de linksback van Bayern, Badtstuber, een schandalige overtreding op Valencia waarvoor hij gewoon rood had moeten krijgen. Van achteren op de enkels van je tegenstander vliegen terwijl de bal weg is is gewoon rood. De scheids geeft hem echter slechts geel waardoor de omsingeling van Bayern een vervolg kan krijgen.
Na de goal van Robben had ik nog hoop op een uitbraak van United maar het geloof leek langzaamaan weg te glijden. Bayern ging een kwartier lang tijd rekken en vervolgens gaat Bayern compleet onverdiend door. De scheids gaf spelers van Bayern geen kaarten voor dezelfde overtredingen waarvoor United spelers wel het boekje ingingen. Om vervolgens op uitdoelpunten eruit te vliegen is verschrikkelijk zeker als je kijkt naar de manier waarop Bayern hun eerste doelpunt scoort, om nog maar te zwijgen over de doelpunten in de uitwedstrijd.
In een tijdbestek van een week zowel de 1ste plaats in de competitie als een halve finale in de CL verspelen is klote maar ik weet zeker dat de spelers nu alles op alles zullen zetten om de PL te winnen. Volgend jaar zijn er weer nieuwe kansen in de CL en hopelijk komt United Bayern dan weer tegen om de zaken op orde te stellen.
We'll never die.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.