Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 7 april 2010, 08:20 uur
0
geplaatst: 7 april 2010, 08:44 uur
rayman schreef:
Waarbij Pele en Cruijff niet in een rijtje met Maradona mogen staan.
Dat rijtje bestaat uit: Diego Armando Maradona.
Helemaal mee eens. Maradona maakte praktisch in zijn eentje Napoli kampioen en Argentinië wereldkampioen. Hoewel Cruijff ook praktisch in zijn eentje Feyenoord kampioen maakte Waarbij Pele en Cruijff niet in een rijtje met Maradona mogen staan.
Dat rijtje bestaat uit: Diego Armando Maradona.
. Pele heb ik zoiets nergens zien doen. Hij had de beschikking over een behoorlijk aantal spelers om hem heen die minstens zo goed waren als hijzelf.
0
geplaatst: 7 april 2010, 08:50 uur
En dat laatste geldt nu ook voor Messi.
Laat er geen misverstand over bestaan; Messi is met straatlengtes voorsprong de beste voetballer ter wereld tegenwoordig.
Maar ik andere ideeën over de beste voetballer aller tijden. Dat is voor mij Maradona, met straatlengtes voorsprong.
Dat het niet de beste ambassadeur voor de sport is en is geweest doet daar niets aan af. Hij is de enige die het heeft gepresteerd om echt helemaal alleen zijn land en zijn clubs kampioen te maken.
Messi is zo'n type helemaal niet. Dat is een weergaloos teamspeler, die heeft dat enorme ego van Maradona niet. Diego kon het alleen en wilde het ook alleen.
Laat er geen misverstand over bestaan; Messi is met straatlengtes voorsprong de beste voetballer ter wereld tegenwoordig.
Maar ik andere ideeën over de beste voetballer aller tijden. Dat is voor mij Maradona, met straatlengtes voorsprong.
Dat het niet de beste ambassadeur voor de sport is en is geweest doet daar niets aan af. Hij is de enige die het heeft gepresteerd om echt helemaal alleen zijn land en zijn clubs kampioen te maken.
Messi is zo'n type helemaal niet. Dat is een weergaloos teamspeler, die heeft dat enorme ego van Maradona niet. Diego kon het alleen en wilde het ook alleen.
0
Ace
geplaatst: 7 april 2010, 09:41 uur
Geniet er maar van. Als Suarez volgend jaar bij Barca speelt, zit diezelfde Messi gewoon op de bank.
0
geplaatst: 7 april 2010, 09:43 uur
Ace schreef:
Geniet er maar van. Als Suarez volgend jaar bij Barca speelt, zit diezelfde Messi gewoon op de bank.
Us Eesje, hilarisch als altijd.(quote)
0
Zorin
geplaatst: 7 april 2010, 10:10 uur
Ik heb gisteren weer eens na lange tijd een helft voetbal gekeken en dat was de moeite waard; wat een weergaloze voetballer die Messi.
Die man is snel, dynamisch, enorm gevoel voor de bal, loopt naar de goeie plek en is koel. Jammer dat bij die laatste kans vlak voor rust de bal van zijn voet sprong, maar 'toont' daarmee dat ie toch wel gewoon mens is.
Die man is snel, dynamisch, enorm gevoel voor de bal, loopt naar de goeie plek en is koel. Jammer dat bij die laatste kans vlak voor rust de bal van zijn voet sprong, maar 'toont' daarmee dat ie toch wel gewoon mens is.
0
geplaatst: 7 april 2010, 10:16 uur
Ace schreef:
Totaal niet serieus te nemen die Ace Geniet er maar van. Als Suarez volgend jaar bij Barca speelt, zit diezelfde Messi gewoon op de bank.

0
geplaatst: 7 april 2010, 11:19 uur
Ace schreef:
(quote)
Ace heeft gewoon afgelopen zaterdag NRC gelezen - met interviews met Jeroen Slop (Ajax) en Onno Jacobs (Feyenoord), verantwoordelijk voor het financiële reilen en zeilen, het budget en de gaten erin van die twee clubs.
En Ace probeert nu de (transfer)waarde van Suarez te pushen om budgetaire gaten bij Ajax te kunnen dichten. Ja ja, Suarez bij Barça = als Huntelaar bij Madrid. Afkomstig van Ajax, voor veel euro's, en niet in de basis.
't blijven handelaars die Ajax-supporters!
0
geplaatst: 7 april 2010, 12:00 uur
Zegt wel iets over hoe subliem en über Cruyff was inderdaad, zelfs een heel team van blinden kon hem niet weerhouden

0
geplaatst: 7 april 2010, 13:37 uur
Waarom eigenlijk altijd dat vaste rijtje: Pele, Cruijf en Maradonna. Kijk die waren vast ontzettend goed.
Maar ik vind dat deze spelers ook nog wel aan het rijtje mogen worden toegevoegd:
Andrade (Uruguay)
Puskas (Hongarije)
Garrincha (Brazilie)
Charlton (Engeland)
Beckenbauer (Duitsland)
Müller (Duitsland)
Platini (Frankrijk)
Van Basten (Nederland)
Matthaus (Duitsland)
Zidane (Frankrijk)
Maar ik vind dat deze spelers ook nog wel aan het rijtje mogen worden toegevoegd:
Andrade (Uruguay)
Puskas (Hongarije)
Garrincha (Brazilie)
Charlton (Engeland)
Beckenbauer (Duitsland)
Müller (Duitsland)
Platini (Frankrijk)
Van Basten (Nederland)
Matthaus (Duitsland)
Zidane (Frankrijk)
0
geplaatst: 7 april 2010, 13:49 uur
Wisintainer (Brazilie)
Scarone (Uruguay)
Hoor je ook nooit iemand meer over...
Scarone (Uruguay)
Hoor je ook nooit iemand meer over...
0
geplaatst: 7 april 2010, 13:51 uur
Kevin Keegan
Dominique Rochetau
Günter Netzer (alias Der Architekt), zeker zelfde hoogte als Beckenbauer
Paul Breitner
Zico
Robbie Rensenbrink
Ralf Edström
0
Zorin
geplaatst: 7 april 2010, 14:01 uur
Günter Netzer; al jaren vaste analyticus bij de ARD?ZDF bij EK's/WK's. Heeft nog steeds hetzelfde kapsel als in de begin jaren '70.....
(overigens liefhebber van het Nederlandse voetbal)
Ralf Edström en Van de Kuylen hebben"samen" midden jaren "70 Ajax nog eens met 6-2 in Einhoven van de mat gespeeld....
(overigens liefhebber van het Nederlandse voetbal)Ralf Edström en Van de Kuylen hebben"samen" midden jaren "70 Ajax nog eens met 6-2 in Einhoven van de mat gespeeld....
0
geplaatst: 7 april 2010, 15:48 uur
Zico, van Basten, Zidane Enz zijn allemaal wereldvoetballers maar ik dank dat Pelé, Cruiff en Maradona de enige voetbalgenieen ooit zijn, en ik denk dat Messi de eerste is in jaren die we messchien in dat rijtje past.
Natuurlijk hoop ik dat Nederland het WK wint wat een bijna onmogelijke klus is maar als Nederland het niet wint laat dan Argeninie het maar winnen. Niet om Maradona of omdat ik dat een mooi land vind maar alleen om Messi. Dat past precies in zijn carriere. Eerst voorBarcalona een aantal prijzen pakken en dan Wereldkampioen winnen. Dat gun ik hem wel.
Natuurlijk hoop ik dat Nederland het WK wint wat een bijna onmogelijke klus is maar als Nederland het niet wint laat dan Argeninie het maar winnen. Niet om Maradona of omdat ik dat een mooi land vind maar alleen om Messi. Dat past precies in zijn carriere. Eerst voorBarcalona een aantal prijzen pakken en dan Wereldkampioen winnen. Dat gun ik hem wel.
0
Zorin
geplaatst: 7 april 2010, 17:06 uur
Vanavond Manu - Bayern; ik ben eigenlijk tegen Bayern, maar niet voor Manu....(al hoop ik stiekem op een finale Barcelona - BM).
0
geplaatst: 7 april 2010, 17:14 uur
@Nanne
Wil ik toch serieus weten wat het verschil is tussen een wereldvoetballer en een voetbalgenie is?
Waarom zou bijv. iemand als Gerd Müller niet tot het illustere rijtje horen? 68 goals uit 62 interlands! DE goalgetter van zijn tijd en misschien wel de meest kenmerkende 'doelpuntenmachine' die het voetbal ooit gekend heeft. Ook verantwoordelijk voor de winnende treffer in de finale van '74.
Dit snap ik dan niet helemaal eigenlijk.
Wil ik toch serieus weten wat het verschil is tussen een wereldvoetballer en een voetbalgenie is?
Waarom zou bijv. iemand als Gerd Müller niet tot het illustere rijtje horen? 68 goals uit 62 interlands! DE goalgetter van zijn tijd en misschien wel de meest kenmerkende 'doelpuntenmachine' die het voetbal ooit gekend heeft. Ook verantwoordelijk voor de winnende treffer in de finale van '74.
Dit snap ik dan niet helemaal eigenlijk.
0
geplaatst: 7 april 2010, 17:16 uur
Van mij mag Bayern winnen, ben niet echt een liefhebber van het voetbal van Manchester, moet het nog zien hoe ze het doen zonder Rooney want het was toch wel een beetje alle ballen op Rooney.
0
geplaatst: 7 april 2010, 17:36 uur
Ja normaal gesproken ben ik voor Man Utd maar Bayern Munchen vind ik ook wel een mooie club. Zou wel mooi zijn opzich als Bayern doorgaat. Geen 1 engelse club bijde laatste 4 dan. Niets tegen het Engels voetbal maar ze hoeven niet ieder jaar de CL te domineren.
0
geplaatst: 7 april 2010, 17:48 uur
Leuk, al die namen, maar je hebt de top van de top, en dat zijn Maradona, Cruijf (misschien vooral door Nederlanders) en Pelé. Daarna komen andere goede spelers. Zidane zit er net onder, maar kan voor mijn apart op plaats 4.
Edit: wat Nanne-1995 zegt.
Edit: wat Nanne-1995 zegt.
0
LocoHermano
geplaatst: 7 april 2010, 18:23 uur
Nicholas123 schreef:
Maradona was weliswaar getalenteerd.
Maradona was weliswaar getalenteerd.
'Weliswaar getalenteerd'.
Ongelooflijk dat mensen dit kunnen zeggen. De man was in zijn toptijd 'gewoon' beter dan Johan en Pele. Wat hij heeft bereikt met C-teams als Napoli en dat knollenelftal uit '86 is meer dan een wereldprestatie. De oppergod van het voetbal. Dat hij later is getransformeerd tot een eigentijdse Tony Montana doet daar niets aan af.
0
geplaatst: 7 april 2010, 18:40 uur
Nou ja knollenelftal gaat me wel wat ver. Alsof Valdano en Burruchaga veredelde campingvoetballers waren. En of hij beter was dan Pele waag ik te betwijfelen. Pele werd wel 3x wereldkampioen.
Maar goed we zijn het erover eens dat ze erg goed waren iig
Maar goed we zijn het erover eens dat ze erg goed waren iig

0
geplaatst: 7 april 2010, 18:48 uur
Elke Jan Boerenlul zou wereldkampioen worden in een elftal met Garrincha, Vava en weet ik veel hoe ze allemaal heten.
0
Zorin
geplaatst: 7 april 2010, 18:49 uur
Joy4ever schreef:
Elke Jan Boerenlul zou wereldkampioen worden in een elftal met Garrincha, Vava en weet ik veel hoe ze allemaal heten.
Was het niet Vulva i.p.v Vava

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.