MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
speranza
Fabian Cancellara

dix schreef:
Waarom zou je als rechtgeaarde rotterdamse club in 2010 eigenlijk van FC Twente willen winnen ? Om je 4e plek veilig te stellen ? Ze kunnen beter met 1-0 verliezen
Precies. Daarnaast is AZ ook niet bepaald in vorm getuige hun optreden van dit weekend. Twente wordt met twee vingers in de neus kampioen.

speranza schreef:
Fabian Cancellara

Ik ben benieuwd welke cocktail hij dagelijks krijgt.

Red Bull.

dix
Joy4ever schreef:
Daarnaast is AZ ook niet bepaald in vorm getuige hun optreden van dit weekend.

AZ heeft haar doelstelling voor dit seizoen inmiddels gehaald : een plek bij de top 5.
Volgend seizoen wordt de doelstelling waarschijnlijk : een plek in het linkerrijtje

Ace
FlyLo schreef:
(quote)

Ik ben benieuwd welke cocktail hij dagelijks krijgt.

Erg cynisch van me hé

Ik heb hetzelfde hoor. Maar heb me er allang mee vereenzelvigd dat je naar medicijnkasten op fietsen kijkt. Het is niet anders...

Running On Empty schreef:
Net terug uit de Galgenwaard. Wat een ellende zeg.

Het is ook ellk jaar weer hetzelfde . En Utrecht had goede zaken kunnen doen vandaag. Het verlies vorige week tegen AZ was nog wel te behappen, maar thus tegen Den Haag hadden ze toch wel moeten kunnen winnen.

Heerlijk, Aadje Afkoopsom terug op de velden.
Hangt weer de malle pias uit, wordt terecht weggestuurd, en geeft nu aan voor welke wedstrijd hij liever is geschorst.
Zou hij zelf in de gaten hebben hoe grappig hij is? Ik vraag het me af.

rayman schreef:
, en geeft nu aan voor welke wedstrijd hij liever is geschorst.
.

Wat?
Waar heeft ie dat gezegd?

brooklyn schreef:
(quote)

Wat?
Waar heeft ie dat gezegd?
'‘Ik ben het liefst geschorst voor de wedstrijd aanstaande woensdag tegen Feyenoord, zodat ik zondag weer op de bank kan zitten op Het Kasteel tegen FC Utrecht.''

nu.nl

Ik ben blij met Aad terug in Nederland. Wat een vermaak met die man.

user otherfool op MoMe:

Was Ajax nog maar arrogant en zelfverzekerd. Vol bravoure op de aanval spelend en dan nog winnen ook. Wat hebben we genoten van het team van Van Gaal. Gillen van 'wij zijn de beste!'. En hij had gelijk.

Het zijn lang vervlogen tijden. Bij elke knappe winst van Twente komt er een collectieve huilbui dat het ohzo oneerlijk is dat het beste doelsaldo niet kampioen dreigt te worden en de fans gaan speciaal naar Studio Voetbal kijken om te turven of Fred Rutten wel hard genoeg wordt aangepakt. En als dat dan niet gebeurd is dat natuurlijk anti-Ajax. Want iedereen is anti-Ajax. De media, de KNVB, de weergoden. Nooit eens een innerlijke reflectie. Altijd iemand anders de schuld geven. Bijna het tegenovergestelde van arrogant en zelfverzekerd.

Het is als Federer die met 6-7, 6-3, 6-7 een partij verliest en zich vervolgens niet gaat afvragen waarom hij de belangrijke punten niet wist te winnen, maar met tissues in de hand de bijeengestroomde pers wijst op het totaal aantal gewonnen games. Het is als Boonen die op het moment suprème niet in het goede wiel zit, en dan achteraf met trillende onderlip over zijn 4 mislukte demarrages gaat oreren.

De club Ajax is op deze manier verworden van uithangbord tot calimero. Het denkt een soort goddelijk recht te hebben op een titel. Maar een titel verdien je op het voetbalveld. Door goed te spelen en de punten te pakken. En als dat niet genoeg slaagt, buig je het hoofd en accepteer je de nederlaag. Om vervolgens er voor te zorgen dat het volgend seizoen wel lukt. Niet als een verongelijkt klein jongetje dat net z'n knikkers heeft verloren met natte oogjes tegen mama roepen dat alles zo oneerlijk is, maar desnoods 3 keer slikken en met een nieuwe zak bakkerts je kwelgeesten uitdagen om alles weer terug te winnen.

Dat is tenminste wat winnaars doen. Het is tegenwoordig helaas allemaal ver te zoeken in het hoofdstedelijke.

Prachtig bericht en ik kan me er wel redelijk invinden. Moet zeggen dat het de laatste tijd wel iets minder is, maar die automatische calimero-reflex van een paar maanden terug was wel erg vervelend.

De laatste tijd gaat het dan ook goed met Ajax. Dan hoor je de Ajacieden opeens weer: "We zijn zo goed. We moeten kampioen worden, want we spelen het beste voetbal. Twente verdiend het niet om kampioen te worden." Dat soort dingen.

P-DawG
Terry afgelopen weekend tegen Milner van Aston Villa en teamgenoot bij het Engelse nationale team...

(afbeelding)

Had hem ook gezien ja, schofterig!

P-DawG
Maar rood krijgt hij natuurlijk niet ...

Zow!!! Dat is wel heftig ja. Afschuwelijk.

Prachtige club btw, dat Aston Villa

Voor zoiets geen rood krijgen.... Je zou echt schrik hebben om nog op een voetbalveld te stappen.
En die Terry, ... bah. Kan zo bij Standard gaan spelen. Je kan alleen maar hopen dat ooit iemand hem zo is aantrapt, anders leert hij het nooit.

“I am the Great Cornholio, I need tipi for my bunghole"

Zorin
Die Terry; als ie geen voetballer was geweest, dan zeker Britse hooligan.....(dat gevoel heb ik als ik hem (bezig) zie....).

Reijersen schreef:
Zow!!! Dat is wel heftig ja. Afschuwelijk.

Prachtige club btw, dat Aston Villa

Helemaal mee eens, al jaren een van mijn favoriete teams. Altijd een offensieve spelopvatting en jonge spelers een kans durven te geven. Zo zie je het nog zelden in de Premiere Leauge.

P-DawG schreef:
Terry afgelopen weekend tegen Milner van Aston Villa en teamgenoot bij het Engelse nationale team...

(afbeelding)

Idd een schande.

P-DawG
Ook een schandalige overtreding (misschien nog wel erger) maar verder totaal niet relevant.

Er zijn alleen een paar verschillen met deze overtreding, ten eerste beteft de overtreding van Keane een wedstrijd met aartsrivaal Man City, die wedstrijd stond dus sowieso al bomvol van de emoties. Deze tackle van Terry is echter tegen een ploeggenoot van het Engels elftal die hierdoor gewoon het WK zou kunnen mislopen. Komt nog eens bovenop dat je dit gewoon niet verwacht in een wedstrijd die niet bepaalde vol zit met onderlinge rivaliteit.

Nou wil ik niet zeggen dat Keane nooit in minder heetgebakerde wedstrijden vieze tackles maakte maar iig nooit tegen een ploeggenoot van Ierland terwijl hij samen met diegene over een paar maanden naar een WK zou gaan. Daarnaast was Terry niet zo heel lang geleden nog aanvoerder van Engeland (en dus Milner) dat maakt het natuurlijk wel een stuk belachelijker.

Ik vind het overigens vrij triest om nou gelijk naar een overtreding van een (oud) United speler te wijzen omdat ik United aanhang.

Ach het was ook maar een beetje uitlokkend bedoeld, maak je niet druk . Maar het neemt verder niet weg dat ik direct aan Keane moest denken toen ik die tackle van Terry zag, alhoewel Keane natuurlijk gewoon niet spoorde bij momenten en Terry vergeleken met hem een engel is.

P-DawG
Gelukkig is Roy Keane met afstand de betere voetballer/aanvoerder.

Over dat eerste valt te twijfelen, net als over dat tweede. Terry lijkt mij in alles een betere aanvoerder, maar gezien Keane bij Man Utd speelde en Terry niet plus hij kampioen wordt begrijp ik je reactie.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:06 uur

geplaatst: vandaag om 02:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.