Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 12 april 2010, 17:48 uur
herman schreef:
Prachtig bericht en ik kan me er wel redelijk invinden. Moet zeggen dat het de laatste tijd wel iets minder is, maar die automatische calimero-reflex van een paar maanden terug was wel erg vervelend.
Prachtig bericht en ik kan me er wel redelijk invinden. Moet zeggen dat het de laatste tijd wel iets minder is, maar die automatische calimero-reflex van een paar maanden terug was wel erg vervelend.
Onzinbericht wat nergens op slaat zul je bedoelen.. wie loopt hier nu weer te zeiken dat Ajax op basis van het doelsaldo kampioen MOET worden
Joy4ever ziet ze vliegen zoals gewoonlijk en haalt er denkbeeldige arrogante ajacieden bij omdat hij eigenlijk niet zonder ze kan, heeft ie niks meer te zeiken 
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 12 april 2010, 18:17 uur
Overigens, mijn hoed af voor Servais Knaven, 16 maal Parijs-Roubaix uitrijden: respect!
0
P-DawG
geplaatst: 12 april 2010, 18:35 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Over dat eerste valt te twijfelen, net als over dat tweede. Terry lijkt mij in alles een betere aanvoerder, maar gezien Keane bij Man Utd speelde en Terry niet plus hij kampioen wordt begrijp ik je reactie.
Als je Terry een betere aanvoerder vind heb je echt kleppen op je ogen. Die tackle hierboven is een goed voorbeeld van zijn zogenaamde leiderskwaliteiten, zoiets voer je toch niet uit op iemand waarmee je naar het WK gaat komende zomer?Over dat eerste valt te twijfelen, net als over dat tweede. Terry lijkt mij in alles een betere aanvoerder, maar gezien Keane bij Man Utd speelde en Terry niet plus hij kampioen wordt begrijp ik je reactie.
Verder heb ik geen zin om nog eens uit te leggen waarom Terry geen goede aanvoerder is. Neem hier maar eens een kijkje. Het is weliswaar een Man Utd blogger die het schrijft maar je kan de feiten er op na trekken: alles klopt.
0
geplaatst: 12 april 2010, 18:40 uur
Opvallend hoe realistisch Fred Rutten gisteravond was t.a.v. de prestaties van PSV en hoe weinig hij excuses zocht en dat terwijl ie - gezien het vertrek van Lazovic - daar richting Reker alle reden toe had.
Gaat John Cleese ooit een NL versie van "How to negotiate" maken, kunnen die cases van Reker (het vertrek van Koeman en het vertrek van Lazovic) daar goed in als voorbeelden van hoe het niét moet.
Ik ben er iig geval niet rouwig om dat ie vertrekt; tsjonge, ik hoor het 'em nog zeggen: "ja hij (Koeman, Lazovic) zou niet meer gemotiveerd zijn en dan moet je hem laten vertrekken" - contract uitdienen, compensatie - ooit van gehoord?
Stel dat PSV mét Lazovic wel kampioen zou worden of tweede (en dus voorronde CL spelen) zou dat dan geen 5 miljoen waard zijn geweest? Het huidige handelen zou ik dan ook willen betitelen als "pennywise, but poundfoolish".
Gaat John Cleese ooit een NL versie van "How to negotiate" maken, kunnen die cases van Reker (het vertrek van Koeman en het vertrek van Lazovic) daar goed in als voorbeelden van hoe het niét moet.
Ik ben er iig geval niet rouwig om dat ie vertrekt; tsjonge, ik hoor het 'em nog zeggen: "ja hij (Koeman, Lazovic) zou niet meer gemotiveerd zijn en dan moet je hem laten vertrekken" - contract uitdienen, compensatie - ooit van gehoord?
Stel dat PSV mét Lazovic wel kampioen zou worden of tweede (en dus voorronde CL spelen) zou dat dan geen 5 miljoen waard zijn geweest? Het huidige handelen zou ik dan ook willen betitelen als "pennywise, but poundfoolish".
0
geplaatst: 12 april 2010, 18:45 uur
P-DawG schreef:
Ah, dus als het op een speler is die niet meegaat met je naar het WK is het minder erg en is dat geen excuus om iemand een mindere aanvoerder te noemen. En ik ben gewoon objectief en nuchter, maar jij mag denken dat ik oogkleppen opheb. Daarentegen zal ik dan maar zeggen dat je een Man Utd-bril draagt, maar dat is duidelijk voor iedereen.(quote)
Als je Terry een betere aanvoerder vind heb je echt kleppen op je ogen. Die tackle hierboven is een goed voorbeeld van zijn zogenaamde leiderskwaliteiten, zoiets voer je toch niet uit op iemand waarmee je naar het WK gaat komende zomer?
0
geplaatst: 12 april 2010, 18:46 uur
herman schreef:
Is het lekker knus in Ajax-loopgraf, Orbit?
Is het lekker knus in Ajax-loopgraf, Orbit?
Is het lekker schieten met je andere "objectieve" voetbalvrienden herman

0
P-DawG
geplaatst: 12 april 2010, 18:54 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Ah, dus als het op een speler is die niet meegaat met je naar het WK is het minder erg en is dat geen excuus om iemand een mindere aanvoerder te noemen. En ik ben gewoon objectief en nuchter, maar jij mag denken dat ik oogkleppen opheb. Daarentegen zal ik dan maar zeggen dat je een Man Utd-bril draagt, maar dat is duidelijk voor iedereen.
Lees vooral niet het artikel.
0
Ace
geplaatst: 12 april 2010, 19:01 uur
P-DawG schreef:
Verder heb ik geen zin om nog eens uit te leggen waarom Terry geen goede aanvoerder is. Neem hier maar eens een kijkje. Het is weliswaar een Man Utd blogger die het schrijft maar je kan de feiten er op na trekken: alles klopt.
(quote)
Als je Terry een betere aanvoerder vind heb je echt kleppen op je ogen. Die tackle hierboven is een goed voorbeeld van zijn zogenaamde leiderskwaliteiten, zoiets voer je toch niet uit op iemand waarmee je naar het WK gaat komende zomer?Verder heb ik geen zin om nog eens uit te leggen waarom Terry geen goede aanvoerder is. Neem hier maar eens een kijkje. Het is weliswaar een Man Utd blogger die het schrijft maar je kan de feiten er op na trekken: alles klopt.
Voor wat betreft de aanvoerderskwaliteit zal het allemaal wel, maar ik begrijp niet dat je kan stellen dat Roy Keane een betere voetballer is dan John Terry. Hoe vreemd Terry's gedrag ook is, die man behoort tot de beste spelers ter wereld in zijn linie. Dat heb je van Roy Keane nooit kunnen zeggen.
0
geplaatst: 12 april 2010, 19:52 uur
Dat klopt wat Ace zegt. Maar goed, er zijn meer goede middenvelders dan goede verdedigers geweest in het verleden. Komt ook vooral door het feit dat als je écht goed kunt voetballen, je middenvelder of aanvaller wordt. Zijn er beteren, als je nog jong bent en nog gevormd moet worden, dan word je keeper of verdediger.
0
geplaatst: 12 april 2010, 21:04 uur
Er zijn ook genoeg aanvallers die uiteindelijk omgeschoold worden tot verdedigers. Van Bronckhorst en Bouma zijn daar voorbeelden van. Er zijn maar weinig verdedigers die in de jeugd enkel als verdediger hebben gespeeld.
Keane vs Terry is mij trouwens om het even, in hun tijdperk zijn het beiden topvoetballers. Keane had alleen een korter lontje en vrat vaker zulke ongein uit. Om hem dan te gaan verdedigen op basis van het type wedstrijd als iemand zo'n overtreding maakt vind ik wel sneu. Net alsof er bij Chelsea - Aston Villa geen belangen op het spel stonden.
Keane vs Terry is mij trouwens om het even, in hun tijdperk zijn het beiden topvoetballers. Keane had alleen een korter lontje en vrat vaker zulke ongein uit. Om hem dan te gaan verdedigen op basis van het type wedstrijd als iemand zo'n overtreding maakt vind ik wel sneu. Net alsof er bij Chelsea - Aston Villa geen belangen op het spel stonden.
0
geplaatst: 12 april 2010, 21:31 uur
Roy Keane. Werd die niet helemaal scheel gespeeld door Effenberg en mijn grote vriend Fernando Redondo...
Zo zijn er meer verschillen tussen Terry en Keane. Overeenkomst is, dat er bij beiden wel eens een ruis op het lijntje zit.
Gerrard heeft dat ook wel eens.
Maar alle drie erg belangrijke spelers, dat zonder twijfel.
Zo zijn er meer verschillen tussen Terry en Keane. Overeenkomst is, dat er bij beiden wel eens een ruis op het lijntje zit.
Gerrard heeft dat ook wel eens.
Maar alle drie erg belangrijke spelers, dat zonder twijfel.
0
geplaatst: 12 april 2010, 22:12 uur
Sir Spamalot schreef:
Overigens, mijn hoed af voor Servais Knaven, 16 maal Parijs-Roubaix uitrijden: respect!
Was ook zijn laatste keer, hij stopt in Augustus.
0
geplaatst: 12 april 2010, 22:48 uur
ronnievb schreef:
Er zijn ook genoeg aanvallers die uiteindelijk omgeschoold worden tot verdedigers. Van Bronckhorst en Bouma zijn daar voorbeelden van. Er zijn maar weinig verdedigers die in de jeugd enkel als verdediger hebben gespeeld.
Precies. De voorbeelden die je noemt kwamen tekort op aanvallend vlak. Bedankt voor de voorbeelden.
Van Bronckhorst deed het nog een tijdje aardig voorin, maar is door omstandigheden verder gegaan als linksback. Hij kan ook op het middenveld uit de voeten. Hij is ook geen echte verdediger, en zeker geen goede. Eigenlijk is van Bronckhorst op iedere linie een degelijke voetballer geweest, maar nergens een topper.
0
Ace
geplaatst: 12 april 2010, 23:23 uur
trebremmit schreef:
(quote)
Heeft hij dat vandaag bekend gemaakt?
Edit: ik lees het nu ja, dat hij dat bij Holland Sport heeft gezegd.
@Rico: ik ben het wat betreft dat verdediger, middenvelder en aanvaller niet helemaal met je eens. Ieder type vereist andere kwaliteiten. Ik heb op aardig niveau gespeeld en ik kan echt niet verdedigen. Dat ik vervolgens wel goed ben als aanvallende middenvelder, komt doordat ik andere kwaliteiten bezit. Dat maakt de verdedigers waar ik mee speelde geen mindere voetballers. Het is natuurlijk wel zo dat een technisch begaafde speler niet zo snel achterin belandt en dat zijn de kwaliteiten die iedereen het liefst bezit als hij mag kiezen.
0
geplaatst: 12 april 2010, 23:43 uur
Tuurlijk, maar zo'n onderscheid wordt vaak ook al vrij vroeg gemaakt. In de jeugdelftallen zijn het toch de betere voetballers die zich vaak gaan toeleggen op het aanvallen terwijl de sobere voetballers met de lagere handelingssnelheid zich vooral gaan toeleggen op het goed uitvoeren van de opgelegde taken en geen domme dingen doen, waardoor je zeker op het meer bescheiden niveau (waar iedereen ooit begonnen is) achterin gezet wordt. Zo'n verschil in voetbalkwaliteiten kun je ook jaren later nog steeds wel terugzien.
0
geplaatst: 13 april 2010, 08:39 uur
Er zijn inderdaad uitzonderingen Ace. En eenmaal achterin, ontwikkelen de verdedigers zich ook. Maar zoals ik al eerder zei en Nicholas123 ook (geen broer): vaak wordt zo'n onderscheiding al veel eerder gemaakt.
0
Ace
geplaatst: 13 april 2010, 09:22 uur
Ik heb de jeugd bij een BVO meegemaakt en daar werkt het toch echt anders. Iedereen kan daar voetballen en wordt er op basis van specifieke kwaliteiten gekeken op welke positie je het beste rendeert. Nu weet ik echt wel dat het bij bescheiden amateurclubs anders gaat, maar volgens mij hadden we het over Roy Keane en John Terry 

0
geplaatst: 13 april 2010, 12:00 uur
Ace schreef:
Ik heb de jeugd bij een BVO meegemaakt en daar werkt het toch echt anders.
Ik heb de jeugd bij een BVO meegemaakt en daar werkt het toch echt anders.
Ik spreek ook uit eigen ervaring bij een BVO uit het oosten des lands. De geselecteerde spelers waren van origine allemaal mid-mids of spitsen. Uiteindelijk kwamen alleen de allerbeste op die bepalende posities te spelen. Overige vacatures in het elftal werden met de andere spelers ingevuld. Selecteren op specifieke kwaliteiten heb ik niet gezien. Het ging puur en alleen om techniek en inzicht. In het vervolg van de opleiding werd er meer toegespitst op specifieke kwaliteiten die nodig zijn van een rechtsback bijvoorbeeld.
0
geplaatst: 13 april 2010, 12:21 uur
Herkenbaar.
Aldus gebeurt overigens nog steeds bij het gros van de BVO's, dus tot so much for de briljante jeugdopleiding in Nederland.
En maar huilen dat we hier niet kunnen verdedigen.
Aldus gebeurt overigens nog steeds bij het gros van de BVO's, dus tot so much for de briljante jeugdopleiding in Nederland.
En maar huilen dat we hier niet kunnen verdedigen.
0
geplaatst: 13 april 2010, 12:38 uur
Over jeugdopleidingen gesproken: de familie Messi is blijkbaar ook langs geweest in Amsterdam, maar Barcelona had een beter contract klaarliggen. Stel je voor dat zo'n speler in A'dam had gespeeld...
0
geplaatst: 13 april 2010, 12:48 uur
herman schreef:
Over jeugdopleidingen gesproken: de familie Messi is blijkbaar ook langs geweest in Amsterdam, maar Barcelona had een beter contract klaarliggen. Stel je voor dat zo'n speler in A'dam had gespeeld...
Dat verhaal klopt. Het is alleen jammer dat het uit de mond van Sjaak Swart komt. Dat scheelt ruim de helft aan geloofwaardigheid.Over jeugdopleidingen gesproken: de familie Messi is blijkbaar ook langs geweest in Amsterdam, maar Barcelona had een beter contract klaarliggen. Stel je voor dat zo'n speler in A'dam had gespeeld...
0
geplaatst: 13 april 2010, 13:29 uur
Ik heb altijd in de veronderstelling verkeerd dat er ook 'geboren verdedigers' waren en dan denk ik bijv. aan voetballers als Rinus Israël, Ruud Krol, Adri van Tiggelen, Danny Blind - Ryan Donk werd ook wel als zodanig genoemd.
Ik heb moeite om me voor te stellen dat een Theo Laseroms, een Rinus Israël of ook een Adrie van Kraay of Kees Krijgh, Epi Drost dat min of meer gesjeesde middenvelders/aanvallers zouden zijn.
De laatste tijd zelden iemand gezien met zo'n uitsraling als Ruud Krol of een degelijkheid als Danny Blind; Joris Mathijssen bijv. komt daar lang niet in de buurt.
Ik heb moeite om me voor te stellen dat een Theo Laseroms, een Rinus Israël of ook een Adrie van Kraay of Kees Krijgh, Epi Drost dat min of meer gesjeesde middenvelders/aanvallers zouden zijn.
De laatste tijd zelden iemand gezien met zo'n uitsraling als Ruud Krol of een degelijkheid als Danny Blind; Joris Mathijssen bijv. komt daar lang niet in de buurt.
0
Ace
geplaatst: 13 april 2010, 15:19 uur
Thomzic schreef:
Ik spreek ook uit eigen ervaring bij een BVO uit het oosten des lands. De geselecteerde spelers waren van origine allemaal mid-mids of spitsen. Uiteindelijk kwamen alleen de allerbeste op die bepalende posities te spelen. Overige vacatures in het elftal werden met de andere spelers ingevuld. Selecteren op specifieke kwaliteiten heb ik niet gezien. Het ging puur en alleen om techniek en inzicht. In het vervolg van de opleiding werd er meer toegespitst op specifieke kwaliteiten die nodig zijn van een rechtsback bijvoorbeeld.
(quote)
Als je het zo bekijkt heb je gelijk. Ze speelden bij de clubs in de polder allemaal voorin omdat ze meer techniek of wat dan ook hadden, maar de scouts hadden al lang gezien dat ze verdediger waren want bij de eerste de beste wedstrijd dat ze meededen stonden ze achterin. Selecteren op fysieke kwaliteiten heb ik ook niet gezien, maar dat zijn toch niet de enige aspecten van verdedigen?
Ik voetbal vanwege mijn knie nu in een vriendenteam, daar selecteren we wel op specifieke kwaliteiten. Je moet meer bier op kunnen dan het aantal keer dat je hoog kan houden, wil je in aanmerking komen voor een kontrakt.
@mjuman: inderdaad, natuurlijk zijn er geboren verdedigers
0
geplaatst: 13 april 2010, 15:51 uur
Ace schreef:
Ik voetbal vanwege mijn knie nu in een vriendenteam, daar selecteren we wel op specifieke kwaliteiten. Je moet meer bier op kunnen dan het aantal keer dat je hoog kan houden, wil je in aanmerking komen voor een kontrakt.
Je contract loopt bijna af, zeker?
0
Ace
geplaatst: 13 april 2010, 16:42 uur
Zoveel bier kan ik niet op, maar laat 'm wel een keer voortijdig stuiteren 

0
geplaatst: 13 april 2010, 16:55 uur
Het lijkt mij dan dat ik een welkome aanvulling zou kunnen zijn als tacticus op het middenveld 

0
geplaatst: 13 april 2010, 17:05 uur
Met een kratje in de goal wil ik best keepen (mijn conditie is niet al te best).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.