Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 16 april 2010, 09:44 uur
Over wie Advocaat moet opvolgen heeft De Mos, in het verleden werkzaam bij onder meer KV Mechelen, wel een idee. "Wie Dick moet opvolgen? Er is geen enkele coach die het Belgische voetballandschap zo goed kent als ik. Ze hebben mijn nummer, ik wil zelf niet solliciteren."
Wat een vent, die de Mos
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 16 april 2010, 09:55 uur
Aad de Mos? Misschien wel, met de schadevergoeding die ze vangen van de Russen wegens contractbreuk, kunnen ze een provisie aanleggen voor de Mos, alsof hij een blijvertje is.
Geef mij maar Eric Gerets, een uitstekende trainer en een man van zijn woord, volgens mijn bescheiden mening.
Geef mij maar Eric Gerets, een uitstekende trainer en een man van zijn woord, volgens mijn bescheiden mening.
0
geplaatst: 16 april 2010, 10:59 uur
Ja Eric Gerets zou een uitstekende keuze zijn. Maar spijtig genoeg is die te professioneel om zich met onze mongolen bij de voetbalbond bezig te houden.
Als we eerst de bond een beetje uitgekuist krijgen, zal hij wel geïnteresseerd zijn.
Ik zou er trouwens niet van verschieten dat in al het amateurisme die onze bond ten toon spreidt, de contractverbrekingsvergoeding peanuts is... Oeps, vergeten!
Als we eerst de bond een beetje uitgekuist krijgen, zal hij wel geïnteresseerd zijn.
Ik zou er trouwens niet van verschieten dat in al het amateurisme die onze bond ten toon spreidt, de contractverbrekingsvergoeding peanuts is... Oeps, vergeten!
0
geplaatst: 16 april 2010, 11:26 uur
Zou het ook zo kunnen zijn dat Advocaat het na een tijdje wel gezien heeft met die amateurs van de Belgische Voetbalbond, en eieren voor zijn geld kiest, of liever roebels?
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 16 april 2010, 11:40 uur
Moraal van het verhaal, de dag zelf de ene kant van het verhaal en een week later komt er al heel wat meer uit. Tot de advocaten de contractbreuk hebben geregeld zullen we niet veel te weten komen. Nu ja, het vriest de helft van het jaar in Rusland, Dickie kan het misschien in zijn memoires zetten en nog eens langs de kassa passeren. En dan zouden wij Belgen nog een internationaal tornooi willen organiseren: grote kuis bij de bond aub, grote kuis onder al die nutteloze bobo's en experten op de juiste plaats met de juiste know-how of anders gaat de huidige lichting verloren. Eric Gerets zou de ideale trainer zijn en waarom niet Michel Preud'homme als voorzitter, man met uitstraling, generatiegenoot van Gerets en een even grote keikop die zich niet door tradities en bobo's zal laten doen.
0
geplaatst: 16 april 2010, 11:44 uur
Nicolage Rico schreef:
Er zal heus wel meer spelen dan wij denken.
Er zal heus wel meer spelen dan wij denken.
De Belgische users schilderen Adocaat nogal eenzijdig af als geldwolf en arrogant en dat vind ik een beetje vreemd beeld. Rechtlijnig en ijdel, zeker - maar ik heb een heel ander beeld van hem dan van Aad Afkoopsom (mét of zonder dochter) en ook van Gerets die nu hier weer de hemel in wordt geprezen door de zuidelijke users - alsof die altijd zo justitieel correct en smart is geweest - die users wil ik graag wijzen op een sketch van Eric van Muijswinkel (en Diederik van Vleuten) als Harry van Rooy en Eric Gerets hier te vinden
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 16 april 2010, 11:57 uur
Mjuman, je hebt gelijk. Mijn opmerking omtrent Dickie als geldwolf is inderdaad overdreven, zie ons gesprek gisteren, en Gerets was indertijd ook betrokken in het omkoopschandaal Standard-Waterschei in een ver verleden.
Sportief en technisch gezien vind ik Gerets en Preud'homme wel goede kandidaten, maar die oude bomen in het bondsgebouw krijg je niet zomaar verplant.
Nu zijn wij Belgen aan het roepen en binnen een week zal de storm wel overwaaien. Eerst een katharsis en dan een deus ex machina?
Sportief en technisch gezien vind ik Gerets en Preud'homme wel goede kandidaten, maar die oude bomen in het bondsgebouw krijg je niet zomaar verplant.
Nu zijn wij Belgen aan het roepen en binnen een week zal de storm wel overwaaien. Eerst een katharsis en dan een deus ex machina?
0
geplaatst: 16 april 2010, 12:18 uur
Mjuman schreef:
een sketch van Eric van Muijswinkel (en Diederik van Vleuten) als Harry van Rooy en Eric Gerets hier te vinden
een sketch van Eric van Muijswinkel (en Diederik van Vleuten) als Harry van Rooy en Eric Gerets hier te vinden
Harry van Raaij

0
geplaatst: 16 april 2010, 12:19 uur
Kom op Mjuman, je kan toch niet anders dan Dickie een geldwolf noemen!? Het is al een tweede keer dat hij zijn contract niet naleeft omdat hij op een ander meer poen kan gaan scheppen.
Als er 1 irritantere en degoutantere bondscoach te vinden is, is het wel Aadje. Wat een zelfingenomen zak! Prachtig hoe hij altijd zware voorspellingen doet voor een WK/EK, en dat daar absoluut niets van terecht komt. Nu als ze het rijtje volgens stijgende irritatiegraad bij mij willen volhouden, moeten ze Aad maar nemen: Antheunis < Van Der Eycken < Advocaat < De Mos.
Als er 1 irritantere en degoutantere bondscoach te vinden is, is het wel Aadje. Wat een zelfingenomen zak! Prachtig hoe hij altijd zware voorspellingen doet voor een WK/EK, en dat daar absoluut niets van terecht komt. Nu als ze het rijtje volgens stijgende irritatiegraad bij mij willen volhouden, moeten ze Aad maar nemen: Antheunis < Van Der Eycken < Advocaat < De Mos.
0
Zorin
geplaatst: 16 april 2010, 12:35 uur
Ha...hilarisch, die stukjes bij Studio Spaan; hier nog één over de "Grote Drie"...(tijd van Gerets als trainer bij PSV).
YouTube - Harry van Raaij bij Studio Spaan (met vPraag en vdHerik)
YouTube - Harry van Raaij bij Studio Spaan (met vPraag en vdHerik)
0
geplaatst: 16 april 2010, 12:36 uur
Die stukje van Studio Spaan zijn echt geweldig, vooral dat wk 1990 met Berry van Aerle en Leo Beenhakker.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 16 april 2010, 13:08 uur
@corn1holio1: laten we de komende persconferenties afwachten, dan zullen we meer te weten komen. Andere kandidaten zijn trouwens ook Hugo Broos en Georges Leekens.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 16 april 2010, 13:31 uur
Ex-trainer van KV Oostende, mijn thuisstad. Het voetbal was een ramp maar hun voetbalschoenen waren tenminste proper, getuige de borstelmachine die hij toen heeft gekocht, dan hebben ze alvast een sponsor bij, de VTM!
0
geplaatst: 16 april 2010, 13:39 uur
Zorin schreef:
Die heeft het te druk met zijn schnabbels....
(quote)
Die heeft het te druk met zijn schnabbels....
En met z'n cursus Duits.
0
Zorin
geplaatst: 16 april 2010, 13:46 uur
Precies; ik herinner me nog één van zijn eerste wedstrijden bij Bayern waarin hij een penaltie stopte en in een interview voor de Duitse TV zoiets zei van....Iek packte die Ball in Die Hoeke......o.i.d. 

0
geplaatst: 16 april 2010, 17:43 uur
Oldfart schreef:
Zou het ook zo kunnen zijn dat Advocaat het na een tijdje wel gezien heeft met die amateurs van de Belgische Voetbalbond, en eieren voor zijn geld kiest, of liever roebels?
Zou me niets verbazen. Heb het Belgische voetbal altijd wel redelijk gevolgd en is echt ongelooflijk als je ziet wie zich daar allemaal bemoeien met de gang van zaken. Onder Advocaat viel dat wel mee eigenlijk, maar de jaren ervoor had iedere bobo (of nono?) wel zijn mening klaar had na een wedstrijd. Wat dat betreft is er toch wel een verschil met Nederland waarin ze allemaal behoorlijk op de achtergrond blijven en je zelfs Kesler niet hoort na een interland. Wat dat betreft is het wel sterk dat Advocaat had bedongen dat alleen hij uitspraken mocht doen over technische zaken. Als ik België was zou ik op dezelfde weg doorgaan. Qua voetbal zijn de vooruitzichten helemaal niet zo slecht met deze jonge lichting: gewoon zorgen dat je nu eens 2e of 3e wordt in een poule in plaats van 4e of 5e, dan kwalificeren ze zich gaandeweg heus wel weer voor een toernooi (zeker als het EK wordt uitgebreid naar 32 landen wat geloof ik nu het plan is).
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 16 april 2010, 17:51 uur
Is het dan een kwestie van organisatietalent, doorzicht en vermogen? Voor mij is het een kwestie van de juiste persoon op de juiste plaats en schoenmaker blijf bij je leest. Wat ik nog altijd niet begrijp, is dat men de huidige lichting zo ophemelt en dat het er niet uit komt. Sommige onnozelaars, sorry (Belgische) journalisten, noemen dit zelfs al een verloren lichting. Hoe komt het dan dat de Nederlanders het zo veel verder schoppen dan wij?
0
Social_Mask
geplaatst: 16 april 2010, 17:57 uur
Ik vraag me ook af hoe de belgen in AZ zich op het moment voelen..
0
geplaatst: 16 april 2010, 18:02 uur
Sporza speelt kort op de bal met het Advocaat-spel:
sporza: Speel het Advocaat-spel en word stinkend rijk
0
geplaatst: 16 april 2010, 19:11 uur
FlyLo schreef:
Er is een soort omgekeerde evenredigheid tussen Belgische en Nederlandse humor: wat daar als "tophumor" wordt geprofileerd, heeft hier de naam van "onderbroekenlol".
Ik vind het ook het toppunt van hijnscheiligheid: eerst volop loftrompetteren wanneer ge hem hebt gestrikt in uw netten (d'n Advocaat) en nu met dit bot soort humor gaan fileren. Da's nie sjiek nie, maar zo hou je het volk wel bezig.
Als troost stel ik voor dat uw koning een dag van nationale rouw uitschrijft en uw allen op 30 april een dag vrijgeeft.
0
geplaatst: 16 april 2010, 19:26 uur
Jack van Gelder is anders ook geschokt en beschaamd
Dus stop maar met doen alsof de Belgen "weer overdrijven" oid.
Sporza.be schreef:
Het opstappen van Dick Advocaat laat ook in zijn thuisland Nederland de gemoederen niet onberoerd. Jack Van Gelder, de bekende Nederlandse voetbaljournalist en tv-figuur, kan geen begrip opbrengen voor de demarche van zijn landgenoot. "Hij beschadigt het imago van Nederland."
"Ik schrok toen ik het hoorde, maar dat deed ik ook al toen hij AZ erbij nam ", zegt een verontwaardigde Jack Van Gelder. "Ik schaam me als Nederlander en vind het beneden alle niveau wat hij deed. "
"Het valt me stevig tegen en hij brengt schade toe aan de betrouwbaarheid van Nederlanders", zegt de presentator van Studio Voetbal op MNM. "Je ziet wel vaker bij mensen die al veel geld hebben, dat ze toch nog meer willen. Dat is het geval bij Advocaat."
Van Gelder gaf ook nog mee wie hij de ideale opvolger van Advocaat acht. "België moet nu voor een goeie Belgische coach gaan, Gerets is de man."
Het opstappen van Dick Advocaat laat ook in zijn thuisland Nederland de gemoederen niet onberoerd. Jack Van Gelder, de bekende Nederlandse voetbaljournalist en tv-figuur, kan geen begrip opbrengen voor de demarche van zijn landgenoot. "Hij beschadigt het imago van Nederland."
"Ik schrok toen ik het hoorde, maar dat deed ik ook al toen hij AZ erbij nam ", zegt een verontwaardigde Jack Van Gelder. "Ik schaam me als Nederlander en vind het beneden alle niveau wat hij deed. "
"Het valt me stevig tegen en hij brengt schade toe aan de betrouwbaarheid van Nederlanders", zegt de presentator van Studio Voetbal op MNM. "Je ziet wel vaker bij mensen die al veel geld hebben, dat ze toch nog meer willen. Dat is het geval bij Advocaat."
Van Gelder gaf ook nog mee wie hij de ideale opvolger van Advocaat acht. "België moet nu voor een goeie Belgische coach gaan, Gerets is de man."
Dus stop maar met doen alsof de Belgen "weer overdrijven" oid.
0
geplaatst: 16 april 2010, 19:28 uur
Daarom presenteert 'ie zoveel sport- en voetbalprogramma's zeker? 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.