Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 29 april 2010, 14:14 uur
VanDeGriend schreef:
Spaart me wel tijd deze uitslag want nu hoef ik de finale niet te kijken. Ik ga ook niet opeens voor Bayern zijn of zo. Tenzij iemand mij uitlegt dat dat geen Duitse club meer is.
Spaart me wel tijd deze uitslag want nu hoef ik de finale niet te kijken. Ik ga ook niet opeens voor Bayern zijn of zo. Tenzij iemand mij uitlegt dat dat geen Duitse club meer is.
Van origine is Duitsland een federatieve staat (BRD - Bundes.= federaal). Elke Bayer voelt zich eerst Bayer en dan pas Duits, idem voor Keulen, Berlijn etc.
Wat je zou kunnen aanvoeren is dat Bayer een soort van Über-Deutsch zijn en dat München sinds iig '74 een moeilijke stad is voor Nederlanders. Ik heb echter zo'n hekel aan catenaccio dat ik - hoe tegendraads het ook voelt - toch voor Bayern zal zijn (o.a. Robben, Van Bommel, Van Gaal).
0
geplaatst: 29 april 2010, 14:26 uur
Ik hou wel van catenaccio maar ben absoluut voor Bayern in de finale.
0
geplaatst: 29 april 2010, 16:09 uur
Joy4ever schreef:
Ik hou wel van catenaccio
Ik hou wel van catenaccio
Ik hou meer van voetbal.
Ook al is verdedigen een kunst en kan het bij vlagen fraai zijn om naar te kijken.
0
geplaatst: 29 april 2010, 16:13 uur
Catenaccio is wel wat aanvallender dan wat Inter gisteren liet zien hoor. 

0
geplaatst: 29 april 2010, 16:16 uur
Joy4ever schreef:

Als Barcelona echt zo een goed elftal had gehad dan hadden ze heus wel wat meer laten zien gisteren. Ze waren te traag, te voorspelbaar. Guardiola had geen goed antwoord op de perfecte veldbezetting van Inter. We zullen zien of ome Louis dat wel heeft in de finale.
(quote)
Ik wist gewoon dat je zou reageren 
Als Barcelona echt zo een goed elftal had gehad dan hadden ze heus wel wat meer laten zien gisteren. Ze waren te traag, te voorspelbaar. Guardiola had geen goed antwoord op de perfecte veldbezetting van Inter. We zullen zien of ome Louis dat wel heeft in de finale.
Ahja want Barcelona heeft geen goed elftal
Het is gewoon gewoon een feit dat afbraakvoetbal duizend keer eenvoudiger is als technisch verzorgd aanvallend voetbal.
Ervoor zorgen dat je op de juiste plaats staat, en op de juiste moment je voeten/benen/hoofd in de lijn van de bal smijten, is echt wel eenvoudiger dan een goed aanvallend systeem opzetten.
In competities zien we dit systeem van voetbal minder als vroeger, omdat sinds de invoering van de "3 punten voor een overwinning" regel een gelijkspel niet meer zo interessant is. In knock-out's wordt dit systeem spijtig genoeg toch nog regelmatig toegepast.
In elk geval, iemand die gisteren genoten heeft van de wedstrijd, zal Curling ongetwijfeld ook een ongelooflijk spannende sport vinden.
0
geplaatst: 29 april 2010, 16:20 uur
Inderdaad. Het had weinig met voetbal te maken. Nogmaals: wel logisch als je met 10 man komt te voetballen.
0
geplaatst: 29 april 2010, 16:20 uur
corn1holio1 schreef:
In elk geval, iemand die gisteren genoten heeft van de wedstrijd, zal Curling ongetwijfeld ook een ongelooflijk spannende sport vinden.

0
geplaatst: 29 april 2010, 18:07 uur
Ik heb gisteren anderhalf uur lang genoten van de verdedigingskunst van Inter. Het is niet zo makkelijk als hier op de site wordt beweerd. Je moet met z'n allen voortdurend op de juiste plek staan. En dat deed Inter. Ik heb daar met veel bewondering naar gekeken.
Ik begrijp dat als je tijdens zo'n wedstrijd vooral naar de man met de bal kijkt, er niet veel aan is geweest, maar dan moet je niet naar veldvoetbal gaan kijken. Goed positiespel is belangrijker dan individuele klasse.
En volgens mij was dat doelpunt van Pique ook nog eens buitenspel, maar daar zal wel helemaal niemand het mee eens zijn.
Ik begrijp dat als je tijdens zo'n wedstrijd vooral naar de man met de bal kijkt, er niet veel aan is geweest, maar dan moet je niet naar veldvoetbal gaan kijken. Goed positiespel is belangrijker dan individuele klasse.
En volgens mij was dat doelpunt van Pique ook nog eens buitenspel, maar daar zal wel helemaal niemand het mee eens zijn.
0
geplaatst: 29 april 2010, 18:13 uur
Ik snap niet wat daar nu zo knap aan is, Andorra kan het , Malta kan het en nog zoveel van die voetbaldwerglanden.
Gewoon met negen man rond de goal hangen, als ze dan nog gevaarlijke counters hadden zou ik er nog van kunnen genieten maar dit was gewoon een drama om te zien.
Gewoon met negen man rond de goal hangen, als ze dan nog gevaarlijke counters hadden zou ik er nog van kunnen genieten maar dit was gewoon een drama om te zien.
0
geplaatst: 29 april 2010, 18:15 uur
corn1holio1 schreef:
U denkt dat men voetbalt om het zo aantrekkelijk mogelijk voor jou alleen te maken? Dus Inter had maar aan moeten vallen zodat ze jou een lekker warm zomer(lente)avondpotje konden voorschotelen om vervolgens met een nulletje op 5 (met 10 man ook nog eens) op de broek te krijgen? En nee, ''afbraakvoetbal'' is helemaal niet makkelijk tegen Barca, maar als het zo makkelijk is raad ik je aan om coach te worden want hey, op Inter na is het niemand gelukt om Barca op deze manier te verslaan.(quote)
Het is gewoon gewoon een feit dat afbraakvoetbal duizend keer eenvoudiger is als technisch verzorgd aanvallend voetbal. Ervoor zorgen dat je op de juiste plaats staat, en op de juiste moment je voeten/benen/hoofd in de lijn van de bal smijten, is echt wel eenvoudiger dan een goed aanvallend systeem opzetten.
En.... dus? Overigens trek ik die stelling ook erg in twijel.
0
geplaatst: 29 april 2010, 18:24 uur
Ik herinner me anders ook een finale vol boerenkool voetbal van Bayern - ik meen in 76 - tegen het sterke en goede Saint Etienne (met oa Dominique Rocheteau); Bayern won onverdiend met klunsvoetbal en een klotig afstandschot van een back (Schwarzenbeck?).
0
geplaatst: 29 april 2010, 18:48 uur
Justus18 schreef:
Ik heb gisteren anderhalf uur lang genoten van de verdedigingskunst van Inter. Het is niet zo makkelijk als hier op de site wordt beweerd. Je moet met z'n allen voortdurend op de juiste plek staan. En dat deed Inter. Ik heb daar met veel bewondering naar gekeken.
Nee hoor, want de linksbackneger van Inter was zeker nog voor Piqué.Ik heb gisteren anderhalf uur lang genoten van de verdedigingskunst van Inter. Het is niet zo makkelijk als hier op de site wordt beweerd. Je moet met z'n allen voortdurend op de juiste plek staan. En dat deed Inter. Ik heb daar met veel bewondering naar gekeken.
0
geplaatst: 29 april 2010, 19:00 uur
Paap_Floyd schreef:
(quote)
Nee hoor, want de linksbackneger van Inter was zeker nog voor Piqué. Volgens mij stapte hij op tijd naar voren, maar ik ben niet helemaal zeker van mijn zaak.
0
geplaatst: 29 april 2010, 19:11 uur
trebremmit schreef:
Ik snap niet wat daar nu zo knap aan is, Andorra kan het , Malta kan het en nog zoveel van die voetbaldwerglanden
Ik snap niet wat daar nu zo knap aan is, Andorra kan het , Malta kan het en nog zoveel van die voetbaldwerglanden
Die landen kunnen het helemaal niet, want ze weten maar zelden een ander team op de nul te houden...
0
geplaatst: 29 april 2010, 19:16 uur
Landen als Andorra moeten het wel, anders wordt het iedere wedstrijd minimaal 10-0 voor de andere. Maar ik kan me verder niet voorstellen dat trebremmit het serieus bedoelt, anders is het een beetje armoedig (understatement).
0
Zorin
geplaatst: 29 april 2010, 19:19 uur
Ik het wel met MJ-DA-MAN eens; de 'boel' effectief ontregelen tegen clubs van het niveau Barcalona is niet zo simpel als soms wordt voorgeschoteld. Dan zou elke ploeg Barca wel even "opzij drukken"....
0
Ace
geplaatst: 29 april 2010, 21:21 uur
Zorin schreef:
Who is that man ?
(quote)
Who is that man ?
Dat is een Australische topsporter die de zeer mondiale sport snooker beoefent. Ken je klassiekers!
Ik snap echt niet dat mensen het spel van Inter zo op kunnen hemelen. Leuk voor ze dat ze in de finale staan, maar het had echt niets met voetbal te maken. Ik hoop wel dat ze winnen, want met Bayern heb ik nog minder.
0
geplaatst: 29 april 2010, 21:29 uur
Ace schreef:
Ik snap echt niet dat mensen het spel van Inter zo op kunnen hemelen. Leuk voor ze dat ze in de finale staan, maar het had echt niets met voetbal te maken. Ik hoop wel dat ze winnen, want met Bayern heb ik nog minder.
Nu kan ik je helemaal niet meer volgen. Je verkiest een Italiaanse club boven een Duitse?Ik snap echt niet dat mensen het spel van Inter zo op kunnen hemelen. Leuk voor ze dat ze in de finale staan, maar het had echt niets met voetbal te maken. Ik hoop wel dat ze winnen, want met Bayern heb ik nog minder.
0
geplaatst: 29 april 2010, 21:59 uur
Ace schreef:
Ik snap echt niet dat mensen het spel van Inter zo op kunnen hemelen. Leuk voor ze dat ze in de finale staan, maar het had echt niets met voetbal te maken.
(quote)
Ik snap echt niet dat mensen het spel van Inter zo op kunnen hemelen. Leuk voor ze dat ze in de finale staan, maar het had echt niets met voetbal te maken.
Als dat waar was dan had de overwinning van Steve Davis op John Higgins zeker ook niets met snooker te maken
?
0
skyline
geplaatst: 29 april 2010, 22:23 uur
Ace schreef:
Wie zijn Steve Davis en John Higgins?
Wie zijn Steve Davis en John Higgins?
Itt tot die Neil Robertson zijn dat échte klassiekers.
0
speranza
geplaatst: 29 april 2010, 22:38 uur
trebremmit schreef:
Ik snap niet wat daar nu zo knap aan is, Andorra kan het , Malta kan het en nog zoveel van die voetbaldwerglanden.
Wat een onvoorstelbare onzin is dit. De manier waarop Inter gisteren standhield is ware kunst. Dat verdient zeer veel respect. The Special One is een held. Forza Inter!Ik snap niet wat daar nu zo knap aan is, Andorra kan het , Malta kan het en nog zoveel van die voetbaldwerglanden.
0
speranza
geplaatst: 29 april 2010, 22:39 uur
Joy4ever schreef:
Niet zo maar een Italiaanse club. We hebben het over Inter. Dat is heerlijk.(quote)
Nu kan ik je helemaal niet meer volgen. Je verkiest een Italiaanse club boven een Duitse?
0
geplaatst: 29 april 2010, 22:52 uur
speranza schreef:
(quote)
Niet zo maar een Italiaanse club. We hebben het over Inter. Dat is heerlijk. Maar Bayern is ook niet zo maar een Duitse club. Ik heb het er moeilijk mee. Mijn 2 favoriete teams in de finale.
0
Johnny O'Zero
geplaatst: 29 april 2010, 23:07 uur
Volgens mij had Barcelona de scheidsrechter omgekocht en had Inter de voorhoede van Barcelona omgekocht. Dan krijg je dus dit resultaat, met een ontsnapte verdediger die in buitenspelpositie mag scoren.
0
geplaatst: 30 april 2010, 02:33 uur
Johnny O'Zero schreef:
Volgens mij had Barcelona de scheidsrechter omgekocht
Niemand is meer te vertrouwen: betaal je grof geld voor het omkopen van een scheidsrechter, fluit hij doodleuk je goal een paar minuten voor tijd af.Volgens mij had Barcelona de scheidsrechter omgekocht
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.