MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Mooi klote dit man. Zo goed de laatste maanden, maar echt balen van de iets mindere competitiestart (slecht kan ik het nog niet eens noemen). Maar goed ik heb dit jaar wel flink genoten van Ajax en dat is wel eens minder geweest, maar het zou zo mooi zijn als dat ook een prijs in de vorm van een kampioenschaal zou opleveren.

Hopen dat Jol nog een seizoen blijft (zal wel toch?!) en dat er weinig (belangrijke spelers) de door uit gaan. Maar dat weet je maar nooit als ze een paar wedstrijden goed spelen op een wk. Maar als ik de ontwikkelingen van Ajax de laatste maanden bekijk heb ik hoop voor de nabije toekomst! En nou eerst ff die beker winnen!

Die beker is opeens heel belangrijk voor Ajax. Dat was gisteren nog wel anders.

Twente gefeliciteerd! De terechte kampioen. Erg knap.

De Klever
Het doel is afgelopen week meerdere malen uitgesproken door verschillende Ajax spelers: het winnen van minimaal één prijs. De beker is dat ook. Ook al is het misschien een troostprijs.

Zorin
Ach, dat Bekertje is wel binnen; ik zie Feyenoord niet met 3-0 ofbijv. 4-1 van Ajax winnen. Als dat zou gebeuren, is er bij Ajax iets misgegaan tussen de oren.

2-0 is genoeg. Daarna verlening en penals.

De Klever
Ik geloof er niet in. Ajax is in bloedvorm en zal gebrand zijn op revanche na vandaag.

Jol zei na afloop dat Ajax de titel had verspeeld omdat ze bij Feyenoord 'een paar strafschoppen' hadden verdiend.

Hiep-hiep-hoi Hiep-hiep-hoi

Zorin
Over die opmerking van Nicolage Rico:

Da's waar, maar ik geloof er niet in, maar het kán uiteraard wel. Ik weet trouwens niet of Feyenoord nu vanmiddag zo goed was of Heerenveen zo slecht, maar dan nog; als Ajax gewoon zo voetbalt als de laatste tijd zie ik dat niet gebeuren...

Echt ongelooflijk dat hij dat gezegd heeft.

Zorin schreef:
Da's waar, maar ik geloof er niet in, maar het kán uiteraard wel. Ik weet trouwens niet of Feyenoord nu vanmiddag zo goed was of heerenveen zo slecht, maar dan nog; als Ajax gewoon zo voetbalt als de laatste tijd zie ik dat niet gebeuren...

Heerenveen was beroerd. Niet zo klein beetje ook. De verdediging is dramatisch bij Heerenveen, met aan de leiding ene Henk Timmer. Als Timmer nog aan de andere kant had gestaan in de Kuip, had Heerenveen zomaar kunnen winnen.

Wel mooi: 3 doelpunten van Makaay. Zijn laatste balcontact was een (prachtig) doelpunt. Castaignos stond al een tijdje klaar om hem te vervangen. Mooi afscheid.

Zorin
Ok, dan is het helemaal duidelijk: normaal gesproken is Ajax te goed voor Feijenoord, zelfs met dat spook in de spits (heeft ie gescoord trouwens? Heerenveen heeft trouwens een verdedinging als een 'geitenkaas'.... )

edit: ja, Casper heeft gescoord, maar nogmaals: die verdediging van Heerenveen is ee.. ..)

De Klever
Nicolage Rico schreef:
Echt ongelooflijk dat hij dat gezegd heeft.

Daarbij voorbij gaande aan al dat gejengel van de Feyenoord supporters de afgelopen tijd? Jammer dat Jol er op deze manier op ingaat, maar het begint vermoeiend te worden.

De Feyenoord-fans zijn dusdanig ver gezakt dat ze meer anti-ajax zijn geworden, dan pro Feyenoord. Maar goed, dat zegt meer over de supporters schare van Feyenoord, dan die van Ajax. Het NEC publiek vandaag exact hetzelfde probleem trouwens. Triest.

Het begint als Ajax supporter zijnde wel te irriteren zo langzamerhand.

Feyenoord supporters hoeven nergens professioneel in te zijn, Jol moet dat te allen tijde zijn.

Zo'n man is ook zwaar teleurgesteld. Moet je niet vergeten. Natuurlijk is het niet slim om zoiets te zeggen, maar het maakt hem een mens. Van mij mag Jol nog lang blijven bij Ajax, heeft het gewoon erg goed gedaan dit eerste jaar.

En als je 1 punt na 34 wedstrijden minder hebt dan de concurent dan heb je het gewoon nergens laten liggen.

De Klever
De Feyenoord fans zijn over het algemeen voor weinig dingen professioneel in te schakelen denk ik. Ze zouden ze eens uit moeten nodigen voor de nationale IQ test. Kunnen we lachen

Jol zei dat in reactie op de vraag in welke wedstrijd ze onnodig punten hadden laten liggen. De thuiswedstrijd tegen Sparta noemde hij als eerste, daarna pas die pingels tegen Feyenoord.

Ik neem hem dat niet zo kwalijk verder, al had hij misschien beter helemaal niet op kunnen ingaan. Zonder de Africa Cup en dat ongeluk van Janssen had Twente nog wel 6, 7 punten meer gehad zelfs.

Verder wel een mooie titel voor Twente. Ben benieuwd hoe ver Twente nog gaat komen in de toekomst, die Munsterman heeft toch wel plannen die verder gaan dan voetbal alleen. Maatschappelijke organisatie, andere sporten, NS-station. Er ligt toch wel een heel solide fundament onder die club.

Het NEC publiek vandaag exact hetzelfde probleem trouwens

Leedvermaak is hartstikke leuk, zeker als je club toch een volkomen nutteloze wedstrijd aan het spelen is.

De Klever
Leedvermaak kan leuk zijn als bijverschijnsel. Het moet alleen niet het hoofddoel worden. Maar een club als NEC, met die schlemiel van een Vleminckx in de spits, aanmoedigen, ja, daar zal ik ook een tweede keer over nadenken.

Excuus voor mijn kribbige toon trouwens, maar de frustratie is toch hoog. 106 goals voor en geen kampioenschap, Het is niet te geloven..

In de Galgenwaard had denk ik de helft van de 20.000 aanwezigen een radiootje en werd er hard gejuicht bij elke Twente goal en gehoond bij elke Ajax goal. En dan uiteraard het massale HELEMAAL NIETS NAAR AMSTERDAM uit 20.000 kelen. Zoals eerder opgemerkt, geen beter vermaak dan leedvermaak.

Knappe inhaalrace van Ajax maar FC Twente is de terechte kampioen en van mij mogen ze het proberen in Europa. Ajax zal er in de CL voorrondes wel weer uitliggen tegen Legoland of 11 Tsjechische betonvlechters. Ajax heeft het uiteindelijk in de eerste seizoenshelft toch helemaal zelf verkloot.

De Klever schreef:
De Feyenoord fans zijn over het algemeen voor weinig dingen professioneel in te schakelen denk ik. Ze zouden ze eens uit moeten nodigen voor de nationale IQ test. Kunnen we lachen

Je hebt het over de gemiddelde voetbalsupporter. Heb je weleens beelden vanuit de ArenA gezien? Daar lopen nog meer Shreks rond.

Running On Empty schreef:
In de Galgenwaard had de helft van de 20.000 aanwezigen een radiootje en werd er hard gejuicht bij elke Twente goal en gehoond bij elke Ajax goal. En dan uiteraard het massale HELEMAAL NIETS NAAR AMSTERDAM uit 20.000 kelen. Zoals eerder opgemerkt, geen beter vermaak dan leedvermaak.

Dit tafareel was in ieder stadion het geval, denk ik (hoewel het toeschouwersaantal varieerde van 5.000 tot 45.000.)

Dat is toch eigenlijk te treurig voor woorden, aangezien

a: Vrijwel alle van die ploegen zelf ook helemaal niks hebben
b: Ajax wellicht nog de beker wint.

Maargoed, ik zal er wel te serieus op ingaan. In de Arena gebeurt natuurlijk ook hetzelfde, maar ook dan vind ik het treurig.

Mooie reactie op Moviemeter en gelijk het antwoord op Paap_Floyd:

speranza schreef:
Als je kiest voor arrogantie moet je er rekening mee houden dat je op leedvermaak kunt rekenen als het mis gaat. Dat is niet zo vreemd.

Running On Empty schreef:
Knappe inhaalrace van Ajax maar FC Twente is de terechte kampioen en van mij mogen ze het proberen in Europa. Ajax zal er in de CL voorrondes wel weer uitliggen tegen Legoland of 11 Tsjechische betonvlechters. Ajax heeft het uiteindelijk in de eerste seizoenshelft toch helemaal zelf verkloot.

Helemaal mee eens, maar ik geef Ajax in de Europa Cup nu wel wat meer kans. Als je kijkt naar hun behaalde punten en statistieken hebben ze een fantastisch seizoen gedraaid, en het team dat er nu staat, zal grotendeels wel intact blijven.

De Klever
Nicolage Rico schreef:
Mooie reactie op Moviemeter en gelijk het antwoord op Paap_Floyd:

(quote)

Pure nonsens, als Ajax supporter in Eindhoven, kwam ik er de afgelopen jaren snel genoeg achter dat arrogantie een niet puur Amsterdamse eigenschap is.

Succes stijgt mensen snel naar het hoofd, dat is echt niet puur Amsterdams. Dat Ajax nu eenmaal de meeste kampioenschappen heeft, tja

De Klever
Ik vraag me trouwens af of je wedstrijden van jong Ajax gratis kan bijwonen op de Toekomst. Iemand een idee?

ajax heeft nog een prijs gewonnen: Het mislopen van de titel betekent voor ajax de langste periode zonder landskampioenschap sinds het begin van de eredivsie in 1956. Gefeliciteerd

De Klever
Joy4ever schreef:
ajax heeft nog een prijs gewonnen: Het mislopen van de titel betekent voor ajax de langste periode zonder landskampioenschap sinds het begin van de eredivsie in 1956. Gefeliciteerd

En voor welke club sta jij op de banken dan?

De Klever schreef:
En voor welke club sta jij op de banken dan?
Die club speelt in Italië La Vecchia Signora

Die ook helemaal niks hebben

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:08 uur

geplaatst: vandaag om 13:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.