MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / slappe zever

zoeken in:
Volgens mij is het slappe zever topic het enige topic dat vooralsnog vooedig heeft voldaan aan alle eisen. Er is geen onvertogen woord jegens een medegebruiker gevallen en is er vrij weinig off topic gegaan.

Lin
neo schreef:
(quote)

Ik lees toch echt dat Yak zijn bericht begon met slowchatten.

ja tuurlijk, maar om de faq te quoten terwijl het er sinds vanmiddag in staat is een beetje flauw hoor

en welke maatregelen worden er met het 'met strakke hand modereren' genomen tegen alle andere niet met muziek te maken topics?

lijkt me dat jullie dan ook consequent moeten zijn en alles wat niks met muziek te maken heeft van de site moeten halen, of er nu discussies in voorkomen of niet, voor bijvoorbeeld voetbal zullen ook wel talloze fora zijn. Toch?

Ruby1966
"verkeerd signaal", "het moet binnen de perken blijven"

dít scoort nu bij mij heel hoog op de irritatiemeter..geef mij maar wat slap gezever

Lin schreef:

ja tuurlijk, maar om de faq te quoten terwijl het er sinds vanmiddag in staat is een beetje flauw hoor

Het gaat natuurlijk niet alleen over het slowchat-gedeelte, het is één geheel.

en welke maatregelen worden er met het 'met strakke hand modereren' genomen tegen alle andere niet met muziek te maken topics?

lijkt me dat jullie dan ook consequent moeten zijn en alles wat niks met muziek te maken heeft van de site moeten halen, of er nu discussies in voorkomen of niet, voor bijvoorbeeld voetbal zullen ook wel talloze fora zijn. Toch?

T.O. schreef:

Discussiëren over andere onderwerpen dan muziek is volgens mij geen probleem, zolang het maar geen slowchat wordt.

Persoonlijk zie ik het liefst alle discussie-onderwerpen in een apart topic, maar misschien dat voor de kleinere, tijdelijke discussies dit topic wel kan blijven bestaan. Daar kunnen we nog over discussiëren

neo
Lin schreef:

Dat stond er inderdaad niet in. Had er allang in moeten staan.

Consequent tegenover slowchat? Ja. Consequent tegen topics (die onder overige categorie vallen) die nog een bepaald onderwerp hebben? Nee dat niet naar mijn mening.

neo
Ruby1966 schreef:
"verkeerd signaal", "het moet binnen de perken blijven"

dít scoort nu bij mij heel hoog op de irritatiemeter..geef mij maar wat slap gezever

Het is alleen met de beste bedoelingen hoor. Dat mag jij irritant vinden, maar ik blijf erbij. Wil je dan een open forum zonder bepaalde regels en mods en dat het wel zijn weg vind?

Het topic wordt in elk geval nog steeds gebruikt waarvoor het ooit is bedoeld. Sterker nog, het gezever is slapper dan ooit. Wat dat betreft alle hulde.

Een ding snap ik niet: wat is er zo veel erger aan slowchat dan aan topics die verder niets met een onderdeel van de site te maken hebben?

Dat dit topic een verkeerd signaal zou geven aan nieuwe users... tja... Ik zie mijzelf (nog steeds) als een weldenkend mens, en als het goed is heeft ieder weldenkend mens dat op deze site komt wel door dat slappe zever ook tot dit topic beperkt moet blijven. Dat zal ook voor nieuwe users gelden. Als die dat niet begrijpen denk ik dat ze hier ook weinig anders te melden hebben, want de insteek van iedereen zal hier toch wel blijven om het over muziek te hebben.

neo schreef:
(quote)

Het is alleen met de beste bedoelingen hoor. Dat mag jij irritant vinden, maar ik blijf erbij. Wil je dan een open forum zonder bepaalde regels en mods en dat het wel zijn weg vind?

Ik heb al eens eerder geschreven dat ik het zelfcorrigerend vermogen op deze site vrij groot vind. Uit een discussie over 'te weinig inhoud' vloeide bijvoorbeeld het reviewtopic voort, en meningsverschillen worden doorgaans op een nette manier opgelost. Natuurlijk zijn bepaalde regels en bij tijd en wijle ingrijpen nodig, maar ik vind het hier gewoon overdreven.

musicfriek schreef:
En trouwens, dat voetbaltopic zie ik liever onder algemeen en niet bij gebruikers.

Ja, ik ook. Het begon als een 'gebruikers'-topic, maar is nu gewoon een algemeen voetbaltopic.

En wat de rest van de discussie betreft: ik kan me wel goed vinden in het standpunt van de crew, eigenlijk. Ik heb zelf ook wel eens (te) slap gezeverd hier, maar de laatste tijd liep het echt de spuigaten uit en werd het niveau bij vlagen wel erg laag. Wel jammer, want de hierheen gemodereerde offtopicdiscussies die wel interessant waren sneeuwden wel onder... (als dat al nog gebeurde, want ik heb dit topic de laatste tijd vooral gemeden)

Maar als Ruby zegt dat dit topic een soort uitlaatklep is, vind ik dat ook wel weer een zinvol punt.

Al met al wel weer 's leuk, zo'n metaMuMediscussie.

Lukas schreef:

Dat dit topic een verkeerd signaal zou geven aan nieuwe users... tja...

Het gaat niet zozeer om dit topic maar om die (onvermijdelijke?) slowchat hier. Je mag niet slowchatten, wordt je als nieuwe user verteld. Vervolgens zie je wel een topic waar het een sport is zoveel mogelijk berichtjes met zo min mogelijk karakters achter elkaar te plaatsen. Het één zeggen en het ander doen, dat kan natuurlijk niet.

Deze regels gelden voor de hele site, en dus ook voor een slap zever topic.

Maar goed, wanneer wordt dit topic gesloten dan?

Gaarne een slotje. En wee de onserieuzen hier.

Dit topic wordt helemaal niet gesloten, lees maar terug.

Wat een gezeik. Sorry ik kan het even niet anders zeggen. Alsof de nieuwelingen hier kleuters zijn die niet begrijpen dat alleen dit topic daarvoor is. En nouja, we kunnen wel lange verhalen slappe zever gaan schrijven natuurlijk, maar vaak is slappe zever gewoon een klein iets wat er even uit moet. Maar ik ga het dan wel is proberen, een lang verhaal slappe zever.

En nu weer Ontopic, genoeg serieuze praat gehad;)

Hoi Rayman. Was jij van plan om het slappe gezever weer leven in te blazen? I'm witcha.
Best k*t weer vandaag.. echt winter gevoel, het is nu super donker buiten. Ik zag ook alweer sinterklaas spulletjes in de V&D liggen, en heb vandaag me eerste pepernootjes weer gegeten. Heerlijk dat wel, maar het voelt alsof je de zomer verraadt. Je weet gewoon, zodra je pepernoten eet is de winter er weer. Maja, what can you do about it? Nothing.

Ik vrees dat we komende week de eerste kerstbomen alweer uitgestald zien staan.
Ik ben een goot voorstander van de zomer, waarin vrouwen schaars gekleed zijn, het bier lekkerder smaakt en de bbq dagelijks op volle toeren zijn ding doet.

Ach ja. Blijf hopen op een vrouw in een kort sneeuwmannen( ) rokje. Wat rasistisch eigenlijk! Alsof de sneeuwman perse een man is! Misschien is het wel een vrouw met een baard. Kan best. Heb het wel is gezien toen ik op de fiets zat, tenminste dat dacht ik.. Ik schrok me rot, viel bijna van me 6e handse fietsje. Maar misschien was het wel een man, met vrouwelijke trekjes, en een baard. Laten we daar maar niet van uit gaan, want dan slaat me hele vehraal weer nergens op.

Ik ben ook in voor slappe zever hoor, maar zullen we niet even netjes wachten tot er enige duidelijkheid is over de toestand/toekomst van dit topic?

Hee hallo Rayman

ROBBIE. Ouwe vriend van me. Kom in mijn armen.

Ruby1966
Lukas schreef:
(quote)

Ik heb al eens eerder geschreven dat ik het zelfcorrigerend vermogen op deze site vrij groot vind. Uit een discussie over 'te weinig inhoud' vloeide bijvoorbeelt het reviewtopic voort, en meningsverschillen worden doorgaans op een nette manier opgelost. Natuurlijk zijn bepaalde regels en bij tijd en wijle ingrijpen nodig, maar ik vind het hier gewoon overdreven.

Nou precies, daar ben ik het dus helemaal mee eens. Natuurlijk zijn er regels nodig op een site als deze en mensen die de boel een beetje in de gaten houden en corrigeren. Heel normaal, heel logisch. Maar het wordt nu een beetje te ver doorgevoerd, te overdreven ja.
En dan die woorden als "verkeerd signaal" en "het moet binnen de perken blijven" met de nadruk op moet...dan gaan er bij mij allerlei opstandige radartjes werken..als ik ergens namelijk niet tegen kan is het wel iets moeten omdat een ander dat vindt zonder dat hij echt aannemelijk kan maken waarom dat dan "moet".

Er is hier een topic waar nu sinds een paar weken heel extreem wordt gezeverd, voornamelijk als een reactie op een eerdere discussie die plaatsgevonden heeft, namelijk de discussie dat we op MuMe vééél meer off-topic gingen dan op MoMe.

Nu wordt het allemaal hier gecentreerd en nu is het weer niet goed....waarom is een beetje slap ouwehoeren en grapjes maken jullie nu zo'n doorn in het oog?

Graag on-topic Roebie. Dit is veel te serieus hierzo.

Ruby1966
Sorry ray, maar dat "moet" even

Volgens mij is dit topic toch echt de "redding" van de site. Tenminste als je daadwerkelijk bang bent voor de slowchats en off topic geleuter. Wat bij de albums idd vrij vervelend kan zijn/is. Hup hier naartoe ermee. Mensen die er geen behoefte aan hebben, klikken niet op het topic en je kunt prima de rest schoon houden.

Ik zie ook werkelijk het probleem niet en een argument waarom het dat wel zou zijn heb ik niet gelezen. Ik zie echt alleen maar voordelen. Nog even los van het feit dat een redelijk grote groep DAGELIJKSE gebruikers, die veelal ook serieuze berichten bij albums zetten, er aardigheid in heeft af en toe wat te posten in dit topic.

Bovendien krijg ik de kriebels als ik stringente instructies krijg over wat ik wel en niet mag posten.

Ruby1966 schreef:
Sorry ray, maar dat "moet" even

En nog een zmijlie ook.... nu haak ik af. Dit is meer dan een mens kan hebben.

Lin
^

wat ruby en rob zeggen....

En ik heb ook gelijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:38 uur

geplaatst: vandaag om 01:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.