Overig / Algemeen / slappe zever
zoeken in:
0
geplaatst: 1 oktober 2006, 12:29 uur
Er zijn andere topics waar ook wel aan slowchatten gedaan wordt, dan geloof ik graag. En dan er ook andere topics zijn zonder muziekonderwerp, dat zie ik ook. Daarbij is een voetbal topic gewoon een topic die ergens overgaat, wat in dit slappe zever topic niet het geval is is. Het lijkt een sport om zoveel mogelijk te zeveren om het zeveren, met slowchat. En dat willen we eigenlijk niet.
Er zijn nog genoeg plekken waar je dingen over jezelf met andere kan delen trouwens. ''Hebben jullie dat nou ook'' heeft zo nog een leuke sfeer naar mijn idee, zonder het grootste gezever en slowchat is als in dit topic.
Er zijn nog genoeg plekken waar je dingen over jezelf met andere kan delen trouwens. ''Hebben jullie dat nou ook'' heeft zo nog een leuke sfeer naar mijn idee, zonder het grootste gezever en slowchat is als in dit topic.
0
Ruby1966
geplaatst: 1 oktober 2006, 12:31 uur
Nogmaals...vóór 19 september was het hier vrij rustig.
Ik denk dat jullie dat ook even moeten meenemen in de afweging dit topic te sluiten. Want daar ga je nu geheel aan voorbij, neo.
Ik denk dat jullie dat ook even moeten meenemen in de afweging dit topic te sluiten. Want daar ga je nu geheel aan voorbij, neo.
0
geplaatst: 1 oktober 2006, 12:31 uur
en toch blijf ik erbij dat het niemand kwaad doet als het beperkt blijft tot dit ene topic... maar ja
0
geplaatst: 1 oktober 2006, 12:38 uur
Nou ben ik hier natuurlijk nog maar veel te kort om een oordeel te vellen...
Maar mij lijkt dit topic best nuttig (net als Lin zegt) om de andere enigzins vrij te houden van slowchat.
Ik kom ook op de diverse andere forums en daar is het dus wel een zooi met slowchat, dat is imo ook het goede van dit forum, dat het zich beperkt tot hier...
Maar mij lijkt dit topic best nuttig (net als Lin zegt) om de andere enigzins vrij te houden van slowchat.
Ik kom ook op de diverse andere forums en daar is het dus wel een zooi met slowchat, dat is imo ook het goede van dit forum, dat het zich beperkt tot hier...
0
geplaatst: 1 oktober 2006, 12:43 uur
herman schreef:
Het is juist wel goed, kan er een boel geklets uit de andere topics hierheen worden verplaatst.
In sommige topics gaat het vaak hopeloos off topic, maar soms is dat juist wel interessant.
Het is juist wel goed, kan er een boel geklets uit de andere topics hierheen worden verplaatst.

In sommige topics gaat het vaak hopeloos off topic, maar soms is dat juist wel interessant.

Als we gewoon bij dit standpunt blijven, dan hoeft dit topic helemaal niet gesloten te worden. Zoals herman zegt, is soms juist wel interessant. Maar voor slowchatten ben ik ook niet. Ik geef toe, heb er ook aan meegedaan, maar kom op zeg, het was eventjes, om nu gelijk het hele topic te gaan sluiten vind ik wel heel rigoreus..
En trouwens, dat voetbaltopic zie ik liever onder algemeen en niet bij gebruikers. Dat is dus voor mij een topic waar ik dus werkelijk nooit kijk (hoezo, het gaat over muziek). Is mij ook een raadsel waarom dat topic daar staat (wel erg storend in ieder geval).
0
geplaatst: 1 oktober 2006, 12:58 uur
Ouwe schreef:
Maar als je slowchatten niet wenst, dan is het toch vreemd om dat nog wel in 1 topic toe te laten? Daar zou je 1 lijn moeten trekken dan.
Politieke discussies zijn zo ook niet toegestaan, omdat het vaak behoorlijk uit de hand loopt. Indien er dan over door gegaan wordt in een of topic topic. Hetzelfde geld voor slowchat. Daarnaast is het, zoals ik al zei, een lijn te trekken.
0
geplaatst: 1 oktober 2006, 12:58 uur
maar wat is t probleem met slowchat als t alleen in 1 topic is? serieus, ik snap t niet
0
geplaatst: 1 oktober 2006, 13:06 uur
Deze plotselinge ommekeer staat volledig haaks op het enthousiasme van de crew-leden bij het oprichten van dit topic. Ik hoop dat het een massale bui van chagrijnigheid is.
0
geplaatst: 1 oktober 2006, 13:23 uur
Blijf slap zeveren wat jullie willen. Slowchatten is echter niet toegestaan op de site, en voor één topic kan je daar moeilijk een uitzondering op maken. Zoiets kan voor nieuwe users een verkeerd signaal afgeven. Wil je graag slowchatten, ga naar de chat of SoulSeek, een site als MusicMeter is er niet voor bedoeld.
0
SelmaDuim
geplaatst: 1 oktober 2006, 13:25 uur
rayman schreef:
Deze plotselinge ommekeer staat volledig haaks op het enthousiasme van de crew-leden bij het oprichten van dit topic. Ik hoop dat het een massale bui van chagrijnigheid is.
Plotselinge ommekeer? Dit topic was in beginsel al niet bedoeld als slowchat topic maar als vergaarbak van alles wat nergens anders hoorde.
0
geplaatst: 1 oktober 2006, 13:37 uur
neo schreef:
Maar als je slowchatten niet wenst, dan is het toch vreemd om dat nog wel in 1 topic toe te laten? Daar zou je 1 lijn moeten trekken dan.
Zoals ik eerder al aangaf ben ik hier nog te kort om daarover te oordelen, enige wat ik zei is dat het volgens mij weinig kwaad kon...
Maar ja als het de regel is... want ook ik heb zoals de meeste de FAQ/R&R topic niet gelezen

0
geplaatst: 1 oktober 2006, 13:41 uur
BoordAppel schreef:
Blijf slap zeveren wat jullie willen. Slowchatten is echter niet toegestaan op de site, en voor één topic kan je daar moeilijk een uitzondering op maken. Zoiets kan voor nieuwe users een verkeerd signaal afgeven. Wil je graag slowchatten, ga naar de chat of SoulSeek, een site als MusicMeter is er niet voor bedoeld.
Daar sluit ik me bij aan. Zoiets als dit:
neo schreef:
rayman
hoi
HiLL
hallo.
rayman
alles kits?
HiLL
ja. met jou?
rayman
ja
HiLL
ok
rayman
niet dan
HiLL
en nu?
rayman
eten
rayman
hoi
HiLL
hallo.
rayman
alles kits?
HiLL
ja. met jou?
rayman
ja
HiLL
ok
rayman
niet dan
HiLL
en nu?
rayman
eten
is dus wat we niet willen.
Discussiëren over andere onderwerpen dan muziek is volgens mij geen probleem, zolang het maar geen slowchat wordt.
Persoonlijk zie ik het liefst alle discussie-onderwerpen in een apart topic, maar misschien dat voor de kleinere, tijdelijke discussies dit topic wel kan blijven bestaan. Daar kunnen we nog over discussiëren

0
geplaatst: 1 oktober 2006, 13:45 uur
Ouwe schreef:
Maar ja als het de regel is... want ook ik heb zoals de meeste de FAQ/R&R topic niet gelezen

Stond nog niet in de faq zag ik net. Staat er nu wel bij.
0
geplaatst: 1 oktober 2006, 13:54 uur
ik zie dat jullie steeds zeggen dat jullie het niet willen, maar heb nog geen enkel goed argument gelezen:waarom willen jullie het dan niet, wat stoort jullie?
en dan niet: " het is niet de bedoeling", maar echt concreet, wat is nu daadwerkelijk t probleem?
overtuig me
en dan niet: " het is niet de bedoeling", maar echt concreet, wat is nu daadwerkelijk t probleem?
overtuig me

0
geplaatst: 1 oktober 2006, 14:07 uur
neo schreef:
rayman
hoi
HiLL
hallo.
rayman
alles kits?
HiLL
ja. met jou?
rayman
ja
HiLL
ok
rayman
niet dan
HiLL
en nu?
rayman
eten
rayman
hoi
HiLL
hallo.
rayman
alles kits?
HiLL
ja. met jou?
rayman
ja
HiLL
ok
rayman
niet dan
HiLL
en nu?
rayman
eten

0
geplaatst: 1 oktober 2006, 14:53 uur
Lin schreef:
ik zie dat jullie steeds zeggen dat jullie het niet willen, maar heb nog geen enkel goed argument gelezen:waarom willen jullie het dan niet, wat stoort jullie?
overtuig me
overtuig me

Ben ook ontzettend benieuwd.
0
Ace
geplaatst: 1 oktober 2006, 16:45 uur
Een nieuw dieptepunt is bereikt. Crew, doe wat je niet laten kan, het zal me jeuken. Eén kleine tip: neem jezelf en deze site eens iets minder serieus.
"Slowchatten is echter niet toegestaan op de site, en voor één topic kan je daar moeilijk een uitzondering op maken. Zoiets kan voor nieuwe users een verkeerd signaal afgeven"
Waar gaat dit in vredesnaam over? Alsof ik naar Den Haag Vandaag zit te kijken.
"Slowchatten is echter niet toegestaan op de site, en voor één topic kan je daar moeilijk een uitzondering op maken. Zoiets kan voor nieuwe users een verkeerd signaal afgeven"
0
geplaatst: 1 oktober 2006, 17:02 uur
Ace schreef:
Een nieuw dieptepunt is bereikt. Crew, doe wat je niet laten kan, het zal me jeuken. Eén kleine tip: neem jezelf en deze site eens iets minder serieus.
Met name die passage over jezelf niet zo serieus nemen, die bevalt me.
0
geplaatst: 1 oktober 2006, 17:23 uur
Ace schreef:
En het vorige dieptepunt was?
Slowchatten is iets voor een chat en niet voor een forum als dit. En het kan inderdaad een verkeerd signaal afgeven aan nieuwkomers. Het hoeft heus niet allemaal van hoog niveau te zijn, natuurlijk niet. En ook niet alles hoeft serieus te zijn op de site, en ik neem mij zelf ook niet 100 % serieus, net als anderen. Dan denk je absoluut verkeerd
Maar in de essentie, even grof bekeken, is het een discussieforum. Een plek waar geen enkele discussie wordt gevoerd, maar wat wordt neergesmeten achter elkaar in hoog tempo.... Dat moet binnen de perken blijven.
0
geplaatst: 1 oktober 2006, 17:28 uur
Het is toch juist prettig dat mensen hier hun slappe zever ei kwijt kunnen? Dat houd de rest van de site meer schoon, lijkt me. Nieuwe users zullen toch snel kunnen begrijpen dat er een speciaal topic is voor slap zeveren en de rest van de site daar niet voor bedoeld is??!
Wel ben het eens dat de eigenlijke bedoeling van dit topic verloren is gegaan. Daarom misschien een topic starten: "Zet hier je zinloze discussie voort" ?
Wel ben het eens dat de eigenlijke bedoeling van dit topic verloren is gegaan. Daarom misschien een topic starten: "Zet hier je zinloze discussie voort" ?
0
geplaatst: 1 oktober 2006, 17:29 uur
Laat maar Lin. Er worden verwoede pogingen gedaan recht te praten wat zo krom is als een hoepel. Schouders ophalen maar.
0
geplaatst: 1 oktober 2006, 17:33 uur
* MusicMeter is een discussiesite voor muziekliefhebbers. Dat impliceert dat gebruikers in hun berichten hun meningen serieus verwoorden en beargumenteren, in normaal Nederlands, en dus niet in sms-, BrEeZaH- of chattaal, en zonder geschreeuw door middel van het gebruik van enkel hoofdletters.
* We gaan fatsoenlijk met elkaar om: persoonlijke aanvallen, scheldpartijen, discriminerende opmerkingen en het doelbewust uitlokken van conflicten (‘trollen’) zijn uit den boze. Ook discussies over politiek en/of religie worden in principe niet toegestaan, omdat deze vaak snel uit de hand lopen. Daarnaast is er een verbod op slowchatten.
* We gaan fatsoenlijk met elkaar om: persoonlijke aanvallen, scheldpartijen, discriminerende opmerkingen en het doelbewust uitlokken van conflicten (‘trollen’) zijn uit den boze. Ook discussies over politiek en/of religie worden in principe niet toegestaan, omdat deze vaak snel uit de hand lopen. Daarnaast is er een verbod op slowchatten.
Dit staat in de FAQ. Zie het als de doelstelling van MusicMeter.
Het is niet de bedoeling dat MuMe - wat dramatisch gezegd - een veredeld chatkanaal gaat worden. Al een tijdlang worden er nogal wat nietszeggende berichten gepost, óók bij albums en lijken gebruikers niet te realiseren waar ze wat moeten plaatsen.
Deze maatregel is een begin van een wat strakker modereerbeleid. Het moge duidelijk zijn dat dit niet alleen is gericht tot de gebruikers van het 'slappe zever'-topic.
0
geplaatst: 1 oktober 2006, 17:35 uur
ja, allemaal mooi, klinkt geweldig, maar wat is nu écht het probleem als er één piepklein topicje tussen al die serieuze staat.
Ook wel een beetje jammer dat het verbod op slowchatten er vanmiddag ineens is tussengezet hoor... tsjonge jonge
Ook wel een beetje jammer dat het verbod op slowchatten er vanmiddag ineens is tussengezet hoor... tsjonge jonge
0
geplaatst: 1 oktober 2006, 17:36 uur
Lin: Omdat heb ik al genoemd. Geen onderwerp, meer iets voor een chat (waar volgens mij een boel ook al zitten op soulseek), kan een verkeerd signaal afgeven.
Wat Woody zegt is trouwens een goed punt. Waar het om ging was het voortzetten van of topic discussies en niet non-discussie slowchatten.
Wat Woody zegt is trouwens een goed punt. Waar het om ging was het voortzetten van of topic discussies en niet non-discussie slowchatten.
0
Ruby1966
geplaatst: 1 oktober 2006, 17:37 uur
Dat laatste zinnetje is inderdaad nieuw sinds vandaag! 

0
Lin schreef:
ja, allemaal mooi, klinkt geweldig, maar wat is nu écht het probleem als er één piepklein topicje tussen al die serieuze staat.
Omdat het een halfslachtige oplossing is.
Beetje flauw, er staat al eerder in het topic dat het vergeten was.
0
Lin schreef:
Ik lees toch echt dat Yak zijn bericht begon met slowchatten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.