MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Examens

zoeken in:
Stijn_Slayer
Masimo schreef:
Er was iemand in mijn klas die de 5,5-norm nét niet haalde: hij bleef steken op een gemiddelde van 5,48 en kwam dus 0,02 te kort. Da's echt bizar zuur - een extra vraag goed beantwoorden en er was 'n feestke..

Dat is inderdaad wel zuur, maar er moet een grens zijn. Niet denigrerend bedoeld, maar wie slaagt met een gemiddelde van 5,5 heeft waarschijnlijk ook wel wat mazzel gehad. Als iemand bijv. heel goed is in een paar vakken en matig in anderen valt het wel mee. Als iemand voor elk vak rond de 5,5 staat, tja.... da's toch niet echt goed. Dan ben je geslaagd, maar wat dan? Toch maar op een iets lager niveau gaan studeren?

Laat ik maar even een boekje open doen dan. De afgelopen twee jaar heb ik in een behoorlijke depressie gezeten waarbij ik slaapmiddelen en psychische hulp kreeg. In de eerste klassen van de havo waren de resultaten geweldig, maar op dit moment staat m'n kop er gewoon niet naar en is concentreren lastig. Gelukkig heb ik wel m'n stinkende best gedaan en daarom is dit een mooi resultaat.

Ik heb er net een week examens opzitten, nog eentje te gaan. De eerste week was wisselend, Fysica en wiskunde waren top, Duits en Godsdienst waren een catastrofe. Alles zou pakken beter gaan als ik me op de leerstof zou kunnen concentreren, maar als het me zoals in de twee voorgaande vakken geen bal kan schelen lukt het gewoon niet.

arcade monkeys schreef:
Alles zou pakken beter gaan als ik me op de leerstof zou kunnen concentreren, maar als het zoals in de twee voorgaande vakken geen bal kan schelen lukt het gewoon niet.

Dat had ik ook altijd

En daar kwam nog bij dat ik de vakken die me wél interesseerden ook niet echt leerde omdat ik ervan uitging dat alles wel zou blijven hangen na een paar leesbeurten. En zo eindigde ik op het einde van het jaar steeds weer met een rapport vol vijven en zessen.

Morgen is de herkansing. Ik heb nog een keer alle opdrachten van beide boeken gemaakt en drie examens gemaakt. Hopelijk komt het goed.

Stijn_Slayer
Pokémon even opzij leggen en dan ga je het gewoon halen!

Stijn_Slayer schreef:
Pokémon even opzij leggen en dan ga je het gewoon halen!

Dat is net z'n probleem, vermoed ik..

Vanmiddag de uitslag. Net wel of net niet. Vreselijk dit.

Ik wens je een net wel, in ieder geval.

Ik heb gisteren mijn eindwerkverdediging afgehandeld. Zou normaal gezien wel in orde moeten komen, de juryleden hadden weinig vragen, en ik kreeg zelfs een compliment voor mijn schrijfstijl.

Op 0.2 punten gezakt. Joy Division tijd!

Mother I tried please believe me,
I'm doing the best that I can.
I'm ashamed of the things I've been put through,
I'm ashamed of the person I am.

Ach ja, je moet maar zo denken dat je de echte leven nu nog wat langer kunt uitstellen.

Nou

Dank je Rob voor de Mjuman-taal.

Wat sneu zeg!

Aaarrr

Ulfat-e-Zulmat
Eveningguard schreef:
Op 0.2 punten gezakt. Joy Division tijd!

Mother I tried please believe me,
I'm doing the best that I can.
I'm ashamed of the things I've been put through,
I'm ashamed of the person I am.

I exist on the best terms I can.

Komt wel goed, jongen; dan ga je niet direct studeren, maakt het uit..? Één jaartje stelt toch niets voor - 100 in wezen ook niet, maar dat verzwijgen we liever.

Nog meer mensen die de komende drie weken moeten ploeteren voor de examens?

Ik trap vanmiddag in ieder geval af met Nederlands.

Ik gok dat Bram dit jaar ook weer een poging mag wagen.

Iedereen die examens heeft: succes

Morgen heb ik mijn eerste examen, namelijk Nederlands. Het oefenen ging goed dus ik heb er vertrouwen in.

Succes Mike, Joep en alle anderen die examens hebben!

Goed dan. Twee keer gezakt zoals jullie weten en ik moet deze weken dus mijn deelcertificaten halen. Vrijdag wiskunde en volgende week biologie en economie.

Succes aan de eindexamenkandidaten!

Snoeperd schreef:
Nog meer mensen die de komende drie weken moeten ploeteren voor de examens?

Ik trap vanmiddag in ieder geval af met Nederlands.

Ik mag nog vier weken ploeteren met mijn thesis (en daarna nog een paar nietszeggende examens)

Ik heb vandaag Nederlands gehad. Het regent klachten bij Laks. 13000 al, veel meer als vorig jaar. De klachten vind ik wel terecht want het was een slechte toets, maar bij mij ging ie wel lekker gelukkig.

En de anderen die examens of thesis maken, ook heel veel succes!

Snoeperd schreef:
Ik heb vandaag Nederlands gehad. Het regent klachten bij Laks. 13000 al, veel meer als vorig jaar.

Snoeperd schreef:
maar bij mij ging ie wel lekker gelukkig. !

Weet je dat zeker?

Jav-
Haha, wilde net hetzelfde gaan zeggen.

Vandaag ook mijn eerste examen gehad, Nederlands. Volgens mij ging het wel alhoewel het wel een pittig examen was. Morgen verder met natuurkunde

Gast
geplaatst: vandaag om 07:04 uur

geplaatst: vandaag om 07:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.