Overig / Algemeen / Examens
zoeken in:
0
geplaatst: 27 april 2010, 16:38 uur
Als ik dit jaar mijn diploma haal ga ik de lerarenopleiding geschiedenis in Amsterdam doen.
0
geplaatst: 4 mei 2010, 00:25 uur
Was dit topic uit het oog verloren, maar een boel mensen die ook examens hebben. Succes allemaal
.
Vandaag heb ik trouwens voor het eerst succesvol geleerd, gewoon in de Koninklijke Bieb, dan worden die boeken vanzelf wel interessant
. Alleen die economie he (ook vwo btw)
.
Als ik slaag is het plan om Algemene Sociale Wetenschappen in Amsterdam te doen.
.Vandaag heb ik trouwens voor het eerst succesvol geleerd, gewoon in de Koninklijke Bieb, dan worden die boeken vanzelf wel interessant
. Alleen die economie he (ook vwo btw)
. Als ik slaag is het plan om Algemene Sociale Wetenschappen in Amsterdam te doen.
0
Misterfool
geplaatst: 14 mei 2010, 22:05 uur
fuck de examens beginnen al weer bijna. iedereen veel succes gewenst.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 mei 2010, 22:13 uur
Inderdaad, maar zo moeilijk is het niet.
Ik haalde ongeveer overal een punt lager dan op m'n schoolgemiddelde, en hoorde van meerderen soortgelijke verhalen. Moet je natuurlijk wel die punt lager kunnen lijden.
Daarnaast heb je in principe op elk examen meer dan genoeg tijd. Ze zeggen bijv. dat je geen tijd hebt om woorden op te zoeken tijdens leesexamens, maar dat is ook onzin.
Succes iedereen!
Ik haalde ongeveer overal een punt lager dan op m'n schoolgemiddelde, en hoorde van meerderen soortgelijke verhalen. Moet je natuurlijk wel die punt lager kunnen lijden.

Daarnaast heb je in principe op elk examen meer dan genoeg tijd. Ze zeggen bijv. dat je geen tijd hebt om woorden op te zoeken tijdens leesexamens, maar dat is ook onzin.
Succes iedereen!
0
geplaatst: 14 mei 2010, 22:51 uur
Komende maandag mijn eerste examen voor Frans, briefje schrijven. Moet te doen zijn, zeker aangezien ik voor dat vak met een 3,5 kan slagen.
0
Lukk0
geplaatst: 15 mei 2010, 13:36 uur
Ik heb maandag Nederlands en biologie, en dan dinsdag Latijn en management en organisatie er achteraan
. Daarna wordt het gelukkig iets minder druk, en echt gestresst hoef ik gelukkig ook niet te zijn
.
. Daarna wordt het gelukkig iets minder druk, en echt gestresst hoef ik gelukkig ook niet te zijn
.
0
geplaatst: 15 mei 2010, 14:30 uur
Jij hebt dan ook pech
. Ik heb maandag Nederlands en vrijdag Geschiedenis. Rustig weekje voor mij dus
.
. Ik heb maandag Nederlands en vrijdag Geschiedenis. Rustig weekje voor mij dus
.
0
geplaatst: 15 mei 2010, 14:34 uur
Ach dan ben je er in ieder geval er al voor een groot deel klaar. Ik heb maandag Nederlands, dinsdag Kunst & Wiskunde (Blerg) en vrijdag Geschiedenis. Heb het mezelf onnodig moeilijk gemaakt door weer eens geen bal uit te voeren deze weken, hoewel ik er goed voorsta 

0
Misterfool
geplaatst: 15 mei 2010, 14:38 uur
ik heb maandag nederlands(gemiddelde 7,3) dinsdag M&o(gemiddelde 6,1) en vrijdag geschiedenis(gemiddelde 7,1)
op zich nergens waar ik me zorgen over hoef te maken. heb ook een prima rooster(dagen vrij, slechts een dag met twee examens). heb de vorige weken al wel redelijk geleerd. ach ja we kijken hoe het gaat.
op zich nergens waar ik me zorgen over hoef te maken. heb ook een prima rooster(dagen vrij, slechts een dag met twee examens). heb de vorige weken al wel redelijk geleerd. ach ja we kijken hoe het gaat.
0
Social_Mask
geplaatst: 15 mei 2010, 17:48 uur
Ja, ik ook al. Nederlands (7,8) en geschiedenis (8,4) moeten te doen zijn. M&O (6,4) moet ik nog beginnen met leren en het is zo verdomd veel.
Zelfde geldt voor wiskunde, economie en aardrijkskunde.. Wat doe ik nog op MuMe?? 
Zelfde geldt voor wiskunde, economie en aardrijkskunde.. Wat doe ik nog op MuMe?? 
0
Misterfool
geplaatst: 15 mei 2010, 18:33 uur
Cijfers doen er niet toe. het papiertje halen dat doet er toe. 
ik heb vooral geluk gehad met een aantal projecten.

ik heb vooral geluk gehad met een aantal projecten.
0
Social_Mask
geplaatst: 15 mei 2010, 21:36 uur
Valt reuze mee, hoor. Voor EC (5,7), WI (5,4) en Duits (5,9) sta ik niet echt geweldig.. Duits vind ik gewoon een klote taal, het was dat ik Frans wat lastiger vond. Rekenen en economische verbanden leggen etc. is niet per se lastig, maar dergelijke vakken interesseren mij voor geen moer. Het wordt voor mij nog wel lastig ben ik bang. Al helemaal omdat ik tot nu toe zowat niks heb gedaan.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 mei 2010, 21:40 uur
Economie was voor mij een rampvak. Dat examen is niet makkelijk. 3,5 op examen gehaald, nog wel een 5 gemiddeld.
Eén onvoldoende op de lijst vind ik best netjes.
M&O en Wiskunde gingen verrassend goed eigenlijk. Verder was er niets extreem lastig vorig jaar.
Eén onvoldoende op de lijst vind ik best netjes.
M&O en Wiskunde gingen verrassend goed eigenlijk. Verder was er niets extreem lastig vorig jaar.
0
geplaatst: 15 mei 2010, 21:45 uur
Je moet ook geen talen nemen, tenminste als je op de Havo zit dan. Daarom heb ik VWO ook niet gehaald, na klas 2 al
Wiskunde sta ik een 5.8 op, als ik daar een 1.3 op haal wordt dat een 3.55 gemiddeld, oftewel een vier. En dat kan ik makkelijk hebben aangezien ik 4 zevens sta, en op PWS een acht heb. (Moet alleen van Nederlands, Economie en Aardrijkskunde niet meer dan één verpesten).
Wiskunde sta ik een 5.8 op, als ik daar een 1.3 op haal wordt dat een 3.55 gemiddeld, oftewel een vier. En dat kan ik makkelijk hebben aangezien ik 4 zevens sta, en op PWS een acht heb. (Moet alleen van Nederlands, Economie en Aardrijkskunde niet meer dan één verpesten).
0
Social_Mask
geplaatst: 15 mei 2010, 21:47 uur
M&O examens zijn best makkelijk. Ook de Economie examens die we hebben gemaakt waren niet bijster lastig. Ik heb wel begrepen dat de Duitse (lees)examens bijzonder pittig zijn. Dan heb ik het over VWO. Ik heb geen idee wat te verwachten van wiskunde.. Daar zijn wij uitermate slecht in begeleid. Het is mij ook totaal niet duidelijk wát je nou precies moet weten. Zal wrs wel ergens te vinden zijn op internet, maar dat een docent dat niet eens duidelijk kan maken vind ik toch erg kwalijk. Sowieso zijn de meeste lessen ondermaats. Belachelijk dat sommige mensen ueberhaupt de kans krijgen om les te geven. Als je ziet wat voor figuren er rondlopen..
0
geplaatst: 15 mei 2010, 21:49 uur
Misschien helpt dit je alsnog . Ook hier redelijk slecht beleid op Wiskunde, dus ik ga er gewoon uit dat je alles krijgt van klas 4/5 (en VWO 5/6)
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 mei 2010, 21:52 uur
Duits wordt elk jaar meer aangescherpt door Cito. Althans, dat beweerde mijn leraar Duits vorig jaar elke les.
We hebben het toen een beetje getest. Examens uit de jaren 90 zijn wel wat lastiger dan die uit 2001, en vanaf 2007 lijken ze inderdaad weer wat moeilijker te worden. Toch vind ik het reuze meevallen.
@ Bedorvenkebab: Ik weet niet meer zeker hoe het precies zit, maar sommigen beweren dat je met een 3 op je examen automatisch gezakt bent. Geen idee meer of dat klopt, had het ooit nagevraagd. Maargoed, voor een drie moet je wel héél erg je best doen.
We hebben het toen een beetje getest. Examens uit de jaren 90 zijn wel wat lastiger dan die uit 2001, en vanaf 2007 lijken ze inderdaad weer wat moeilijker te worden. Toch vind ik het reuze meevallen.
@ Bedorvenkebab: Ik weet niet meer zeker hoe het precies zit, maar sommigen beweren dat je met een 3 op je examen automatisch gezakt bent. Geen idee meer of dat klopt, had het ooit nagevraagd. Maargoed, voor een drie moet je wel héél erg je best doen.

0
Social_Mask
geplaatst: 15 mei 2010, 21:53 uur
@Bedorvenkebab
Ik zal eens kijken. Bedankt alvast. Weten sommigen ook al wat ze na de middelbare school gaan doen? Ik ga denk ik Nederlands studeren.. Weet alleen niet of je je nog kunt inschrijven aan een universiteit, heb ik namelijk nog steeds niet gedaan.
Ik zal eens kijken. Bedankt alvast. Weten sommigen ook al wat ze na de middelbare school gaan doen? Ik ga denk ik Nederlands studeren.. Weet alleen niet of je je nog kunt inschrijven aan een universiteit, heb ik namelijk nog steeds niet gedaan.

0
geplaatst: 15 mei 2010, 21:55 uur
Dit zijn mijn cijfers (ik deel ze maar met jullie).
Nederlands : 6.8
Engels : 7.2
Frans : 5.8
Wiskunde (A) : 8.4
Aardrijkskunde : 6.5
Geschiedenis : 6.0 (dit interesseert me gewoon niks)
Economie : 5.4 (echt m'n rampvak, gelukkig nog 5.4 door werkstukken en VEEL herkansingen)
En spaans heb ik al afgesloten met een 7.3 (net geen 8
).
Verder gaan de voorbereidingen goed hier. Komt vooral omdat ik vrijdag pas m'n echte eerste leerexamen heb dat ik al zo ver vooruit kan werken voor alles van volgende week
.
Nederlands : 6.8
Engels : 7.2
Frans : 5.8
Wiskunde (A) : 8.4
Aardrijkskunde : 6.5
Geschiedenis : 6.0 (dit interesseert me gewoon niks)
Economie : 5.4 (echt m'n rampvak, gelukkig nog 5.4 door werkstukken en VEEL herkansingen)
En spaans heb ik al afgesloten met een 7.3 (net geen 8
).Verder gaan de voorbereidingen goed hier. Komt vooral omdat ik vrijdag pas m'n echte eerste leerexamen heb dat ik al zo ver vooruit kan werken voor alles van volgende week
.
0
Social_Mask
geplaatst: 15 mei 2010, 22:00 uur
Wiskunde, knap hoor. Verder zijn je cijfer toch meer dan oké? Je hebt geluk dat je geen M&O hebt. Ik heb er tot op de dag van vandaag nog spijt van dat ik niet Kunst heb gekozen. Ook EC had ik kunnen laten vallen voor Filosofie.. Wat haat ik mezelf toch ook.
0
geplaatst: 15 mei 2010, 22:04 uur
Hé verdomd, ik probeer nou te zoeken waar precies staat wanneer je zakt/slaagt want het is best handig om te weten wat je precies nou onvoldoende mag staan.....@ Stijn: Dat meen ik namelijk ook een keer gehoord te hebben. Ook lees ik nu dat je geen 2 onvoldoendes mag hebben in je profieldeel? (waar Wiskunde dus bijhoort).
@SM: Geendank
Niet alles staat op de site, dat zeg ik er maar vast bij. Maar toch, ook oefenexamens van Wiskunde enzovoorts kan je erop vinden (Alhoewel ik niet weet of ze compleet zijn, volgens mij examens uit 2009).
@NYCL: Jij moet het gewoon kunnen halen, even pieken bij Frans en Geschiedenis en zorgen dat je Economie niet te erg verkloot en je hebt dat papiertje.
@SM: Geendank
Niet alles staat op de site, dat zeg ik er maar vast bij. Maar toch, ook oefenexamens van Wiskunde enzovoorts kan je erop vinden (Alhoewel ik niet weet of ze compleet zijn, volgens mij examens uit 2009).@NYCL: Jij moet het gewoon kunnen halen, even pieken bij Frans en Geschiedenis en zorgen dat je Economie niet te erg verkloot en je hebt dat papiertje.
0
Social_Mask
geplaatst: 15 mei 2010, 22:07 uur
Bedorvenkebab schreef:
Ook lees ik nu dat je geen 2 onvoldoendes mag hebben in je profieldeel? (waar Wiskunde dus bijhoort).
Ook lees ik nu dat je geen 2 onvoldoendes mag hebben in je profieldeel? (waar Wiskunde dus bijhoort).
Haha, dat heb ik gisteren ook meegekregen. Was toch even slikken. Behoort Duits ook tot je profielvakken?? Daar ben ik niet geheel zeker van.
0
geplaatst: 15 mei 2010, 22:09 uur
Ik ben bang van wel. Simpele reden: Ik heb het namelijk niet, dus het is geen gemeenschappelijk deel. Vind het heel erg raar dat Wiskunde daar ook een profielvak is, maarja met Havo CM is het niet verplicht.
0
geplaatst: 15 mei 2010, 22:13 uur
.... Dat vond ik inderdaad óók niet zo'n leuk nieuws, twee dagen voordat je je examens ingaat.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 mei 2010, 22:14 uur
Bedorvenkebab schreef:
Hé verdomd, ik probeer nou te zoeken waar precies staat wanneer je zakt/slaagt want het is best handig om te weten wat je precies nou onvoldoende mag staan.....@ Stijn: Dat meen ik namelijk ook een keer gehoord te hebben. Ook lees ik nu dat je geen 2 onvoldoendes mag hebben in je profieldeel? (waar Wiskunde dus bijhoort).
Ik kon het vorig jaar ook nergens vinden, en ook niet alle leraren wisten het uit hun hoofd.
Dat van die onvoldoendes in het profieldeel klopt volgens mij (op vwo dan, over andere opleidingen kan ik niet spreken). Of was het nou dat je er twee in je profiel mocht hebben, en één er buiten?

In ieder geval één onvoldoende in je profiel en één erbuiten. Als het anders is kan het alleen maar meevallen haha.
0
Social_Mask
geplaatst: 15 mei 2010, 22:18 uur
Bedorvenkebab schreef:
.... Dat vond ik inderdaad óók niet zo'n leuk nieuws, twee dagen voordat je je examens ingaat.
Ach, het is dat ik toch al vrij apatisch ben over mijn toekomst, anders was de klap wel harder aangekomen.

0
leander?
geplaatst: 15 mei 2010, 22:18 uur
@Wat je moet weten voor wiskunde A (VWO), voor ons inderdaad alles wat we gehad hebben min rijen. Dat hebben ze er voor dit jaar uitgegooid. Dus dat zal wel landelijk gelden, dan.
@Social Mask, persoonlijk vind ik Duits echt een prachtige taal. Ben er niet zo goed in, maar mooi vind ik het zeker.
@oefenexamens, de meest complete site is zonder twijfel examenblad.nl
Ik zal mijn cijferlijst dan ook maar even posten
(uit mn hoofd)
Nederlands: 6.5
Duits: 7.0
Engels: 8.0
Wiskunde: 6.3
Aardrijkskunde: 6.5 (ongeveer, kan er een decimaal of twee naast zitten)
Maatschappijwetenschappen: 7.4
Afgesloten:
Beeldende kunst of CKV of hoe ze dat noemen: 5.8, ja inderdaad daar heb ik echt he-le-maal niks voor uitgevoerd.
Geschiedenis al jaren geleden afgesloten met een 6.7 (voor de lol staatsexamen gedaan en per ongeluk gehaald)
Allemaal voldoendes, dus moet te doen zijn, I guess..
Ik ga hoogstwaarschijnlijk geschiedenis studeren in Nijmegen.
@Social Mask, persoonlijk vind ik Duits echt een prachtige taal. Ben er niet zo goed in, maar mooi vind ik het zeker.
@oefenexamens, de meest complete site is zonder twijfel examenblad.nl
Ik zal mijn cijferlijst dan ook maar even posten
(uit mn hoofd)Nederlands: 6.5
Duits: 7.0
Engels: 8.0
Wiskunde: 6.3
Aardrijkskunde: 6.5 (ongeveer, kan er een decimaal of twee naast zitten)
Maatschappijwetenschappen: 7.4
Afgesloten:
Beeldende kunst of CKV of hoe ze dat noemen: 5.8, ja inderdaad daar heb ik echt he-le-maal niks voor uitgevoerd.
Geschiedenis al jaren geleden afgesloten met een 6.7 (voor de lol staatsexamen gedaan en per ongeluk gehaald)
Allemaal voldoendes, dus moet te doen zijn, I guess..
Ik ga hoogstwaarschijnlijk geschiedenis studeren in Nijmegen.
0
Social_Mask
geplaatst: 15 mei 2010, 22:24 uur
leander? schreef:
Je hoeft slecht 4 duitse woorden te kennen en dan wel in deze volgorde:
aber die Sehnsucht bleibt. Het leven in een aantal woorden samengevat!

* denotes required fields.