Overig / Algemeen / Examens
zoeken in:
0
geplaatst: 15 mei 2010, 22:29 uur
Bedorvenkebab schreef:
Ook lees ik nu dat je geen 2 onvoldoendes mag hebben in je profieldeel? (waar Wiskunde dus bijhoort).
Ook lees ik nu dat je geen 2 onvoldoendes mag hebben in je profieldeel? (waar Wiskunde dus bijhoort).
Daar heb ik nog niks van gehoord. Ik dacht dat dat pas vanaf volgend jaar geldt als ze alles om gaan gooien?
En een 3 mag je inderdaad sowieso niet staan (ik weet niet meer wie daar over begon).
leander? schreef:
@Wat je moet weten voor wiskunde A (VWO), voor ons inderdaad alles wat we gehad hebben min rijen. Dat hebben ze er voor dit jaar uitgegooid. Dus dat zal wel landelijk gelden, dan.
@Wat je moet weten voor wiskunde A (VWO), voor ons inderdaad alles wat we gehad hebben min rijen. Dat hebben ze er voor dit jaar uitgegooid. Dus dat zal wel landelijk gelden, dan.
Klopt, de rijen zijn er inderdaad uit.
Social_Mask schreef:
Wiskunde, knap hoor. Verder zijn je cijfer toch meer dan oké? Je hebt geluk dat je geen M&O hebt. Ik heb er tot op de dag van vandaag nog spijt van dat ik niet Kunst heb gekozen. Ook EC had ik kunnen laten vallen voor Filosofie.. Wat haat ik mezelf toch ook.
Wiskunde, knap hoor. Verder zijn je cijfer toch meer dan oké? Je hebt geluk dat je geen M&O hebt. Ik heb er tot op de dag van vandaag nog spijt van dat ik niet Kunst heb gekozen. Ook EC had ik kunnen laten vallen voor Filosofie.. Wat haat ik mezelf toch ook.
Ja, ik ben ook wel tevreden met m'n cijferlijst. Zolang ik het maar haal denk ik dan. Al hoop ik stiekem gemiddeld nog een 7 te staan zodat m'n kansen om ingeloot te worden wat hoger zijn.
0
leander?
geplaatst: 15 mei 2010, 22:31 uur
NewYorkCityLight schreef:
Daar heb ik nog niks van gehoord. Ik dacht dat dat pas vanaf volgend jaar geldt als ze alles om gaan gooien?
(quote)
Heeft er misschien mee te maken dat sommigen nog oude stijl doen en sommigen al nieuwe stijl. Ik heb in ieder geval het geluk dat ik met het eerste te maken heb

0
geplaatst: 15 mei 2010, 22:33 uur
Dat zou ook kunnen van volgend jaar.... Hoewel, zit hier iemand toevallig met een 100% betrouwbare bron? Want ik wordt er nou niet veel wijzer uit op andere sites.
Het ging trouwens of je lager mag halen dan een 3 voor je CE. Ik heb iemand nagevraagd, en het is inderdaad logisch dat dat niet kan. Maar ik ben nu erg in de war eerlijk gezegd. Hoe gaat het afronden dan? Wordt een 5.5 bijvoorbeeld een 6 afgerond bij je CE en SE samen?
Het ging trouwens of je lager mag halen dan een 3 voor je CE. Ik heb iemand nagevraagd, en het is inderdaad logisch dat dat niet kan. Maar ik ben nu erg in de war eerlijk gezegd. Hoe gaat het afronden dan? Wordt een 5.5 bijvoorbeeld een 6 afgerond bij je CE en SE samen?
0
Social_Mask
geplaatst: 15 mei 2010, 22:34 uur
leander? schreef:
Heeft er misschien mee te maken dat sommigen nog oude stijl doen en sommigen al nieuwe stijl. Ik heb in ieder geval het geluk dat ik met het eerste te maken heb
(quote)
Ja, ik heb het even rondgevraagd. En volgens mij gaat het voor ons ook niet op. Kom ik toch even met de schrik vrij.
0
geplaatst: 15 mei 2010, 22:35 uur
(Voor iedereen van het schooljaar 2009-2010 geld dit toch? Aangezien ik hier de enige blijkt te zijn met Havo)
0
geplaatst: 15 mei 2010, 22:36 uur
, dat wist ik nog niet. Nja, Economie zal toch niet ZO'N ramp worden.... hoop ik.
0
geplaatst: 15 mei 2010, 22:39 uur
* Pakt zijn PTA er maar bij dan*
Overigens ga ik zo maar eens hard aan de slag. Als ik het tot en met dinsdag goed afsluit is het voor mij al bijna geslaagd.
Overigens ga ik zo maar eens hard aan de slag. Als ik het tot en met dinsdag goed afsluit is het voor mij al bijna geslaagd.
0
leander?
geplaatst: 15 mei 2010, 22:42 uur
Ja, ik ga zo ook nog even MPW doornemen (donderdag) en dan vroeg naar bed. Beetje mijn dagritme rechttrekken 

0
geplaatst: 15 mei 2010, 22:46 uur
Oef het valt allemaal mee zo te zien. Kebab Citeert:
Ook heb ik geprobeerd te zoeken naar of je bijvoorbeeld een één mag halen op je CE. Er staat niks over in het PTA, en op internet kom ik mensen tegen die van plan waren om niet op te komen dagen (6-1>4 en dan toch slagen). Mocht dit niet juist zijn hoor ik het graag
Edit: Nu nog de vraag, afronding? Wordt een 3.5 een 4? Wordt een 5.5 een 6 enzovoorts? (CE en SE samen)
De kanidaat is geslaagd als:
-Alle eindcijfers 6 of hoger zijn, of
- er 1x5 alle overige eindcijfers 6 of hoger zijn, of
- er 1x4 of 2x5 of 1x5 en 1x4 is en alle overige eindcijfers 6 of hoger, en gemiddelde van de eindcijfers 6.0 is. Daarnaast moet er voldaan worden aan de voorwaarden dat culturele kunstzinnige vorming en lichamelijke opvoeding zijn beoordeeld als "voldoende" of "goed".
-Alle eindcijfers 6 of hoger zijn, of
- er 1x5 alle overige eindcijfers 6 of hoger zijn, of
- er 1x4 of 2x5 of 1x5 en 1x4 is en alle overige eindcijfers 6 of hoger, en gemiddelde van de eindcijfers 6.0 is. Daarnaast moet er voldaan worden aan de voorwaarden dat culturele kunstzinnige vorming en lichamelijke opvoeding zijn beoordeeld als "voldoende" of "goed".
Ook heb ik geprobeerd te zoeken naar of je bijvoorbeeld een één mag halen op je CE. Er staat niks over in het PTA, en op internet kom ik mensen tegen die van plan waren om niet op te komen dagen (6-1>4 en dan toch slagen). Mocht dit niet juist zijn hoor ik het graag

Edit: Nu nog de vraag, afronding? Wordt een 3.5 een 4? Wordt een 5.5 een 6 enzovoorts? (CE en SE samen)
0
geplaatst: 15 mei 2010, 22:56 uur
Hmm... Dan hoef ik dus toch maar een 1.3 te halen op Wiskunde? (wordt dan 3.55) Kan ik weer gerust slapen vannacht in ieder geval....
0
geplaatst: 17 mei 2010, 14:14 uur
Hoe ging Nederlands bij jullie? Bij mij niet echt bruisend
, ik heb het net even nagekeken en het zal er echt om hangen of ik nog een 7 blijf staan.
, ik heb het net even nagekeken en het zal er echt om hangen of ik nog een 7 blijf staan.
0
Misterfool
geplaatst: 17 mei 2010, 14:16 uur
Bij mij ging het volgens mij erg goed. maar waar kun je het nakijken dan?
0
Misterfool
geplaatst: 17 mei 2010, 15:02 uur
ik heb waarschijnlijk iets van een 6,9. dus dat zit wel snor.
vooral het samenvatten is goed gegaan(dat had ik dus echt niet verwacht)
wel stomme fouten in het leesgedeelte maar ach ik moet niet zeiken
vooral het samenvatten is goed gegaan(dat had ik dus echt niet verwacht)
wel stomme fouten in het leesgedeelte maar ach ik moet niet zeiken
0
geplaatst: 17 mei 2010, 15:11 uur
6.9 is inderdaad mooi.
Er zijn al 323 klachten binnengekomen over het examen Nederlands. Ik hoop dat de eindterm wat hoger dan 1 zal zijn
.
Er zijn al 323 klachten binnengekomen over het examen Nederlands. Ik hoop dat de eindterm wat hoger dan 1 zal zijn
.
0
Misterfool
geplaatst: 17 mei 2010, 15:35 uur
ik keek per ongelijk bij de omzettingstabel van 2009 
Ik hoop dat die n-term een beetje hoog uitvalt ja.

Ik hoop dat die n-term een beetje hoog uitvalt ja.
0
leander?
geplaatst: 17 mei 2010, 15:47 uur
Had waarschijnlijk 35 punten. Dat is 75%, dus best tevreden 

0
Benno
geplaatst: 17 mei 2010, 15:51 uur
Ik denk niet dat de norm hoger uit zal vallen. Van collega's begreep ik dat het examen relatief makkelijk was dit jaar.
0
geplaatst: 17 mei 2010, 15:52 uur
Dan zal hij misschien omlaag gaan, in dat geval ben ik echt screwed
.
Ook raar, vorig jaar bij Nederlands had 95% geklaagd las ik vanochtend in de krant, en toch was de term maar 1.1.
.Ook raar, vorig jaar bij Nederlands had 95% geklaagd las ik vanochtend in de krant, en toch was de term maar 1.1.
0
Benno
geplaatst: 17 mei 2010, 16:01 uur
Het ligt ook aan het soort klacht. Als er veel klachten binnen komen omdat er een fout in de opgave staat, dan betekent dat eerder dat die opdracht wordt geschrapt/de normering wordt aangepast dan dat men de term aanpast.
0
leander?
geplaatst: 17 mei 2010, 16:11 uur
Oke, wacht even. Wat is het verschil tussen de term en de normering??
0
geplaatst: 17 mei 2010, 16:12 uur
Volgens mij was de hoofdklacht dat er teveel open vragen waren in het examen. Dat was toen het grote probleem.
Bij ons was het vandaag bijna alleen maar MC.
En ach, nja, het zal wel kloppen.
Bij ons was het vandaag bijna alleen maar MC.
En ach, nja, het zal wel kloppen.
0
Benno
geplaatst: 17 mei 2010, 16:17 uur
Ow, wat ik daar typte is inderdaad verwarrend. Ik bedoelde met de term de normering van het hele eindexamen en met normering bedoelde ik de normering van de vraag (dus het aantal punten dat je voor de vraag kunt krijgen).
0
geplaatst: 17 mei 2010, 16:52 uur
Ach, Nederlands... altijd is daar wel ergens recht tot klagen. Twee jaar geleden (wat gaat die tijd snel zeg!) kreeg ik echter ook de fantastische vraag "geef een eigen argument waarmee de aanname dat kunst het enige is dat ons onderscheidt van alle andere levende wezens weerlegd zou kunnen worden" - toen zat ik bijna hardop te lachen.
Hoe dan ook, iedereen succes met de examens
Hoe dan ook, iedereen succes met de examens

0
geplaatst: 17 mei 2010, 17:24 uur
Durfde eerlijk gezegd eerst niet te kijken. Ik heb op het eerste gedeelte vrijwel zeker 16 punten (dan heb ik een aantal vragen waarvan ik mijn antwoord niet meer wist fout gerekend, anders 20).
Op het samenvatten zeker 17 (Moet er wel bijzeggen, taalfouten maak je natuurlijk ook soms), wat me minimaal 33 punten in totaal oplevert. Een beetje tegenvallend, want ik had wel een 6.5 verwacht, maar als ik bij 33 kijk is het 5.7-7.7 en door bovenstaande berichten krijg ik dus ongeveer een 6. Ach, ik moest minimaal een 4.6 halen en dat is in ieder geval gelukt.
En succes iedereen verder!
Edit: @ Freitzen: Mooie vraag is dat, dan zou ik bijna niet serieus kunnen antwoorden haha
Op het samenvatten zeker 17 (Moet er wel bijzeggen, taalfouten maak je natuurlijk ook soms), wat me minimaal 33 punten in totaal oplevert. Een beetje tegenvallend, want ik had wel een 6.5 verwacht, maar als ik bij 33 kijk is het 5.7-7.7 en door bovenstaande berichten krijg ik dus ongeveer een 6. Ach, ik moest minimaal een 4.6 halen en dat is in ieder geval gelukt.
En succes iedereen verder!
Edit: @ Freitzen: Mooie vraag is dat, dan zou ik bijna niet serieus kunnen antwoorden haha

0
geplaatst: 17 mei 2010, 17:26 uur
Bedorvenkebab schreef:
(Voor iedereen van het schooljaar 2009-2010 geld dit toch? Aangezien ik hier de enige blijkt te zijn met Havo)
Ik ben er ook nog. Ik doe alleen staatsexamens over drie jaar, dus bij mij zal het wel wat anders werken dan op normale scholen.
0
Social_Mask
geplaatst: 17 mei 2010, 17:47 uur
Wat een klote examen, zeg. Niet dat het moeilijk was - allesbehalve, maar zo ontiegelijk saai. De eerste tekst was nog best interessant, maar die tekst voor de samenvatting.. Wát een gedrocht. Ik heb gewoon een ironisch/sarcastisch/cynisch tekst geschreven. Het is dat ik het kan hebben, want anders had ik het natuurlijk niet gedaan. Daarnaast had ik er na een uur al geen zin meer in..
Overigens heb ik vandaag van een medeleerling meegekregen dat je dus níet 2 onvoldoendes in je profieldeel mag hebben, maar Duits en Frans vallen daarbuiten. Ik weet het nog niet, hoor..
Nu nog leren voor M&O, wat ik dus nog steeds amper heb gedaan.
Overigens heb ik vandaag van een medeleerling meegekregen dat je dus níet 2 onvoldoendes in je profieldeel mag hebben, maar Duits en Frans vallen daarbuiten. Ik weet het nog niet, hoor..
Nu nog leren voor M&O, wat ik dus nog steeds amper heb gedaan.

* denotes required fields.