MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Examens

zoeken in:
Wees maar blij dat jij het alleen saai hebt gehad. Ik ben nu ineens weer bang dat ik over die maximale aantal (230+23) ben gegaan, aangezien dat weer eens absurd streng eraan toe gaat: 5 woorden teveel>2 aftrek. Ben zo dom geweest om het niet perfect na te tellen, maar het zat rond de 250 woorden.

Dat over het profieldeel weet ik nog niet zeker, maar mijn dag is toch wel een beetje verpest. Had vooral op de lees vragen meer punten verwacht. Hopen dat de norm meevalt, maar ik ga maar van het slechtste uit.

@MDV: Ja jij krijgt het inderdaad een stukje lastiger.

Huh, met 250 zit je er sowieso dik overheen. Je mocht er maar 200 en je mag daar altijd 10% overheen zitten (dus 220 woorden anders punten aftrek, ik had er 219 ).

En als je tussen de 5.7-7.7 zit met je score neem ik aan dat het waarschijnlijk 6.7 wordt. Maar ik weet niet hoe dat zit, dat neem ik dan gewoon aan omdat de term ook tussen de 0 en 2 mag zitten (maar eigenlijk altijd gewoon 1 is).

Nee hoor:
Schematisch:
231 - 253: 0 scorepunten aftrek;
254 - 258: 2 scorepunten aftrek;
259 - 263: 4 scorepunten aftrek;
264 - 268: 6 scorepunten aftrek;
269 - 273: 8 scorepunten aftrek;
et cetera, tot een maximale aftrek van 16 punten.

Je mocht 230 woorden gebruiken, en er 10 % boven zitten, dat was van te voren ook uitgelegd. Gelukkig maar, anders had ik sowieso een 3 gehad En ik hoop serieus dat de normering ongeveer zoiets zal zijn....

leander?
Bedorvenkebab schreef:
Je mocht 230 woorden gebruiken, en er 10 % boven zitten, dat was van te voren ook uitgelegd.

Really? Toen ik tevreden was over mijn tekst zat ik op 224 (200 was aangegeven) en ik wist dat je er een bepaalde hoeveelheid boven mocht zitten, maar wist niet precies hoeveel. Dus ik vragen, maar nee volgens hun gewoon 200 en moest ik verder niet zeuren. Toen heb ik dus lopen schrappen tot 200 en ben ik flink punten misgelopen omdat ik sommige punten niet goed genoeg heb kunnen uitleggen

Alleen lijkt me dit niet echt iets waar het LAKS iets mee kan, dus ik heb geen idee wat ik ermee moet.

Trouwens, de verwarring komt door het verschil tussen VWO en HAVO

Oooh, ik had niet door dat Bedorvenkebab HAVO doet.

Gelukkig, ik was al bang dat ik het verkeerd had gelezen.

Ik val wel bijna dood neer. 3 uur is echt uitputtend saai. Ik ben echt doodmoe.

Denk het ook haha. Havo mocht 230 +10%, en wat ik net poste, komt van dezelfde site waar de antwoorden op staan. (Je ziet ook 230-253 0 punten aftrek). Ik vergeef het mezelf nooit meer dat ik die woorden niet perfect heb nageteld.

Maar jemig ik WAS helemaal niet gestrest hiervoor. Nu weet ik zeker dat je binnen je profiel geen twee onvoldoendes mag hebben..... Maar dan is het weer de vraag of dat op Havo bij E&M als profiel, of als gemeenschappelijk wordt gerekend (aangezien je bij CM niet verplicht wiskunde hoeft te doen).... Ik hoop dat het tot een profielvak wordt gerekend, anders is het zo dat wanneer NL tegenvalt ik zak (Gelukkig zie ik al dingen staan dat het inderdaad een profielvak is)

Nederlandse is toch een gemeenschappelijk vak? Lijkt me bij de HAVO ook zo. Profielvakken zijn degene die echt bij het profiel horen (Bij E&M dus Gs en Ec). Nederlands heeft iedereen, dus is dat geschappelijk.

Dat redeneer ik dan maar even zo.

Ja dat is het ook, ik ben alleen benieuwd naar Wiskunde A of dat een profielvak is of niet? (Aangezien niet iedereen Wiskunde heeft op Havo).

Edit: Denk al dat ik het weet: Profielvak. Gelukkig.

Lukk0
Je mag op havo en vwo wel gewoon twee onvoldoendes in je profiel hebben, ik citeer uit de examenkrant:

'Je bent geslaagd als:

- al je eindcijfers 6 of hoger zijn, of
- je één 5 hebt en al je andere eindcijfers 6 of hoger zijn, of
- je één 4, twee 5-en of één 5 en één 4 hebt en al je andere eindcijfers 6 of hoger zijn én het gemiddelde van al je cijfers tenminste 6,0 is
én
- de vakken ckv en lichamelijke opvoeding 'voldoende' of 'goed' zijn

Een 3 mag niet!
Ook niet voor één van de vakken van het combinatiecijfer.'

Er staat dus niets over vakken binnen of buiten het profiel en dus mag je twee onvoldoendes in je profiel hebben. Dat met het niet mogen hebben van twee onvoldoendes in je profiel is de oude regeling, die dus vanaf dit jaar niet meer geldt op vwo.

Mijn examens gingen vandaag best wel aardig goed, ik had biologie en Nederlands, ik dacht voor biologie ongeveer 60 van de 76 punten te hebben en voor Nederlands 38 van de 47. Daarmee zou ik met een norm van precies 1,0 net mijn acht voor Nederlands binnen hebben.

Vaag dit...... Maargoed er stond ook niks in het PTA, en er ook niks van gehoord. In ieder geval ga ik vanaf nu gewoon weer mijn best doen, zorgen dat ik AK en Economie gewoon niet keihard verknal, dan haal ik het, zelfs als Wiskunde 1.2 wordt en Nederlands 2.6.

Netjes trouwens (je cijfers!).

Misterfool
wanneer worden die n-waardes eigenlijk bekend gemaakt?

edit 17 juni pas

Iedereen die bezig is met examens, of er binnenkort aan moet beginnen: veel succes. En wat ben ik blij dat ik er vanaf ben, alhoewel ik het wel een makkelijke schoolperiode vond. In mijn tijd (en dan praten we over 1762 ) waren de examens makkelijker dan elk willekeurig proefwerk.

Examenklacht site LAKS is overbelast. Redelijk veel klachten waren er over:
Samenvatting (Ik vind ook dat je er te weinig woorden voor kreeg)
De ontwikkelings vraag. Dit was echt zoiets van "eigen antwoord".
En de vraag met het antwoord prikkelend. Enthousiasmerend was naar mijn mening ook een mogelijk antwoord.
PS: Havo Tot nu toe 3000+ klachten, maar de site is dus overbelast.

NewYorkCityLight schreef:
Jij hebt dan ook pech . Ik heb maandag Nederlands en vrijdag Geschiedenis. Rustig weekje voor mij dus .

Hier hetzelfde .

Volgende week wordt wel flink terror: Dinsdag: Filo en Wis, Donderdag: Eco en Duits en Vrijdag: AK en Engels.

En dan nog even mijn denderende cijferlijst: Duits (6,5), Ges (6,5), Nederlands (6,4), Filo (6,4), AK (6,3), Eco (6,1), Eng (6,0), Wis (5,5).

Dus het kan vriezen en het kan dooien (tenminste dat zei mijn mentor ).

Nederlands ging hier wel opzich. Bij het nakijken kwam ik uit op 31 punten.

Trouwens iedereen succes morgen met Latijn en M&O (dat laatste vak wordt niet eens op onze school gegeven )

Leuk dat je Filosofie kon kiezen. Dat kon ik helemaal niet .

En je staat er inderdaad niet bijster goed voor maar het moet echt wel te doen zijn.

Is inderdaad wel een leuk vak, hoor wel vaker dat je het niet overal kan kiezen. Soms nog best moeilijk trouwens, eeuwenlange teksten lezen van filosofen als Kant .

Ja ik probeer ook zo optimistisch mogelijk te blijven. Als ik nog één zeven haal (combinatiecijfer al een 7), kan ik dus voor eco en wis twee 5‘en halen. Dan zit de kans er wel in dat ik slaag.

En als ik niet slaag....ach, dan doe ik een jaartje langer over mijn vwo, ook geen ramp, er zijn belangrijkere dingen dan 'Luuk en zijn papiertje' .

the x
nederlands samenvatting ging echt nergens over (HAVO). het was heel onduidelijk welk deel in de tekst je moest gebruiken voor de vraag. tekstvragen gingen redelijk goed. ik had daar 21 punten van de 28. nog meer mensen moeite met de samenvatting?

Ja ik dus. Kon sommige dingen niet kwijt door het woordenlimiet, vooral bij 19.4 kon ik het niet beschrijven, dat kostte gewoon veel woorden. Maargoed daar had ik 17 (mits taalfouten en woordenlimiet dat gaat veranderen nogmaals).

Vond de ontwikkelingsvraag, en de "prikkelende" vraag ook nergens over gaan, maar dat zei ik al ^.

@ Dwejkk_: Tof dat je Latijn kan doen. Trouwens het halen van je papiertje is gewoon te doen hoor, ik ken heel veel mensen op mijn school die er slechter voor staan dan jij. Alleen moet je het niet onderschatten maar gewoon nog een week hard leren

Bedorvenkebab schreef:

@ Dwejkk_: Tof dat je Latijn kan doen. Trouwens het halen van je papiertje is gewoon te doen hoor, ik ken heel veel mensen op mijn school die er slechter voor staan dan jij. Alleen moet je het niet onderschatten maar gewoon nog een week hard leren

Thanks .... maar uhm... ik kan nooit van mijn leven latijn doen , dan word ik helemaal gek denk ik .

Oeps, ik denk dat de examens me dusdanig hebben vermoeid haha. Dan ga ik weleens verkeerde dingen tikken. Filosofie moet het dus zijn.

Social_Mask
Over een paar uurtjes M&O. Wilde gisteren leren, maar had mijn fok it-moment. Vanochtend nogmaals een poging gewaagd, maar de apathie was nog steeds aanwezig. Ach, als ik een dikke onvoldoende haal - en die kans is reël - dan herkans ik het gewoon. Maar dan moet Economie (en AK) wel goed gaan. We zien wel. Diploma of geen diploma: dood ga je toch.

Ach dan ga ik toch liever dood met een papiertje Gewoon zorgen dat de rest zo hoog mogelijk is, dan kan het bijna alleen maar meevallen.

Ik heb vandaag er alweer 2 gehad, en was de eerste die klaar was met Wiskunde A. Opvallend: Bijna niet geleerd, maar ik heb er een verdomd goed gevoel over. Had op een oefenexamen al een 5.7, en ging hier voor de 1.2..... En ik had ongeveer nu op het echte examen 60 van de 82 punten (moet nog wachten tot de antwoorden op het net staan).

Kunst ging verder ok, nu twee dagen vrij.

the x
wiskunde ook al weer klaar was vrij makkelijk. de n-norm zal wel flink naar beneden gaan

Social_Mask
Bedorvenkebab schreef:
Ach dan ga ik toch liever dood met een papiertje Gewoon zorgen dat de rest zo hoog mogelijk is, dan kan het bijna alleen maar meevallen.

Punt is dat ik voor Wiskunde ook geen voldoende ga halen, en dat mag dus niet. Zielig voor me, of niet?

Ik heb M&O overigens nog geen uurtje geleden afgemaakt. Tja, de drang naar het einde was nog nooit zo verleidelijk!! Dat wordt, zoals ik al verwachtte, herkansen.

Misterfool
ach ja join the club. Ik heb M&O totaal verneukt
ach ik vind het toch een rotvak.

Social_Mask
Ik vond het een stuk lastiger dan de examens van voorgaande jaren die we in de klas hadden gemaakt. Sowieso waren er veel mensen die er een onzeker gevoel op nahielden. En die hadden wél geleerd! Is ook totaal niet mij vak. Samen met Economie en Wiskunde. Allesbehalve boeiend dat soort vakken. Blijf het ontzettend dom van mezelf vinden dat ik voor M&O heb gekozen..

Lukk0
Ik heb ook M&O gemaakt en ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb het correctiemodel bekeken en het zou me verbazen als ik minder dan 60 van de 64 punten gehaald heb. Ik kon bijna alles in elk geval zo opschrijven en was ook ruim binnen twee uur klaar. Er zaten inderdaad wel een paar onduidelijke vragen in, maar die had ik blijkbaar net goed geïnterpreteerd.

Vanochtend had ik dan Latijn, dat viel me ook alles mee. Ik had allemaal indianenverhalen gehoord over ontstellend moeilijke en lange examens, maar ik had maar twee uur nodig en vooral de vertaling was goed te doen. Die was in elk geval veel makkelijker dan de oefenteksten in het boek.

In elk geval, vier van de negen gehad en voorlopig erg goed op weg

Je lijkt wel 1 van de weinigen.. zijn al 1348 klachten.

Lukk0
4000 klachten voor M&O ondertussen. En dat voor een vak dat maar door ongeveer een derde van het vwo gevolgd wordt. Ik zie een hoge n-factor aankomen...

Voor biologie hetzelfde trouwens, ook al bijna 4000 klachten en vooral een hoop gedoe over onduidelijke vragen.

Misterfool
ik hoop het

mischien haal ik dan nog eens een 5
ik heb niet naar de antwoorden nog gekeken en dat doe ik pas als alle proefwerken voorbij zijn. Ik zou mijn goede humeur niet willen verpesten

Gast
geplaatst: vandaag om 08:14 uur

geplaatst: vandaag om 08:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.