Overig / Algemeen / Examens
zoeken in:
0
geplaatst: 18 mei 2010, 21:36 uur
Social_Mask schreef:
Punt is dat ik voor Wiskunde ook geen voldoende ga halen, en dat mag dus niet. Zielig voor me, of niet?
(quote)
Punt is dat ik voor Wiskunde ook geen voldoende ga halen, en dat mag dus niet. Zielig voor me, of niet?
Zo dacht ik ook, serieus. Ik dacht hoger dan een 3 wordt het sowieso niet. Het enige dat ik gedaan had was een oefentoets maken, en nu ik terugkijk verwacht ik dus in ieder geval een 6.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 12:23 uur
Rhythm & Poetry schreef:
In mijn tijd (en dan praten we over 1762
) waren de examens makkelijker dan elk willekeurig proefwerk.
In mijn tijd (en dan praten we over 1762
) waren de examens makkelijker dan elk willekeurig proefwerk. Wat een toeval! Voor GS moeten we namelijk ook meer over de zilveren eeuw weten. Misschien dat jij je ervaringen hier met ons wilt delen
.
0
BPDD
geplaatst: 19 mei 2010, 12:48 uur
Dat onderwerp is echt verschrikkelijk.
Geschiedenis is in principe mijn favoriete vak - en beste, ik sta een 8.5- maar dat gelul over handel in de Gouden Eeuw heeft me defintief doen besluiten het maar geen vervolg te geven op de universiteit.
Ik kan mezelf ook erg moeilijk motiveren om aan de slag te gaan met dat onderwerp.
Bijkomend nadeel is dat ik die SET destijds niet heb geleerd (Fanfarlo speelde in Amsterdam, vanuit het oosten des lands een flinke treinrit
), dus dat moet nu allemaal worden ingehaald.
Met een 6.5 heb ik toch een 8 op mijn diploma, goed genoeg.
Nederlands ging in ieder geval wel goed, ik had ongeveer 40 van de 47 punten.
Volgens de internetsite waarmee ik nakeek zal dat resulteren in een cijfer tussen de 7.7 en een 9.3.
Gezien het geringe aantal klachten zal het wel dichter bij de 7.7 komen te liggen.
Nu toch maar eens proberen met geschiedenis aan de gang te gaan.
Geschiedenis is in principe mijn favoriete vak - en beste, ik sta een 8.5- maar dat gelul over handel in de Gouden Eeuw heeft me defintief doen besluiten het maar geen vervolg te geven op de universiteit.
Ik kan mezelf ook erg moeilijk motiveren om aan de slag te gaan met dat onderwerp.
Bijkomend nadeel is dat ik die SET destijds niet heb geleerd (Fanfarlo speelde in Amsterdam, vanuit het oosten des lands een flinke treinrit
), dus dat moet nu allemaal worden ingehaald.Met een 6.5 heb ik toch een 8 op mijn diploma, goed genoeg.
Nederlands ging in ieder geval wel goed, ik had ongeveer 40 van de 47 punten.
Volgens de internetsite waarmee ik nakeek zal dat resulteren in een cijfer tussen de 7.7 en een 9.3.
Gezien het geringe aantal klachten zal het wel dichter bij de 7.7 komen te liggen.
Nu toch maar eens proberen met geschiedenis aan de gang te gaan.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 19:57 uur
BPDD schreef:
), dus dat moet nu allemaal worden ingehaald.
Met een 6.5 heb ik toch een 8 op mijn diploma, goed genoeg.
), dus dat moet nu allemaal worden ingehaald.Met een 6.5 heb ik toch een 8 op mijn diploma, goed genoeg.
Pff... inderdaad dynamiek en stagnatie
. Heb vandaag weer een hele dag gestaard naar die plaatjes
. Er is ook geen lijn door dat boek te trekken, dan zitten we weer in de 17de eeuw en dan weer de 15de.... gewoon niet te volgen. Gelukkig is Vietnam / Koude Oorlog een stuk interessanter, maar heb dat boekje ook nog maar een keer doorgenomen.
Hopelijk valt het CE mee.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 20:19 uur
Ik het helemaal met jullie eens.
D&S is echt ongelofelijk saai, en het feit dat alles ook nog eens a-chronologisch verteld wordt maar het alleen maar ingewikkelder..
Vietnam vind ik ook een stuk interessanter, en die is ook wat makkelijker (of misschien komt dat juist omdat ik dat interessanter vind?).
D&S is echt ongelofelijk saai, en het feit dat alles ook nog eens a-chronologisch verteld wordt maar het alleen maar ingewikkelder..
Vietnam vind ik ook een stuk interessanter, en die is ook wat makkelijker (of misschien komt dat juist omdat ik dat interessanter vind?).
0
geplaatst: 19 mei 2010, 20:21 uur
De Gouden Eeuw/Zilveren Eeuw is in mijn ogen een interessante periode..... Alleen worden hier de totaal niet interessante dingen besproken. De volgorde is ook een struikelblok inderdaad.
Vietnam is erg makkelijk, en interessant bovendien. Bovendien zijn de invloeden (Ja ok die van de Gouden Eeuw natuurlijk ook nog) te merken in de huidige wereld.
Vietnam is erg makkelijk, en interessant bovendien. Bovendien zijn de invloeden (Ja ok die van de Gouden Eeuw natuurlijk ook nog) te merken in de huidige wereld.
0
Misterfool
geplaatst: 19 mei 2010, 20:53 uur
tuurlijk. door de gouden eeuw hebben wij deels de status als handelsland verworfen. Bovendien ligt in de gouden eeuw de basis van holland als welvarende nederlandse provincie.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 20:57 uur
Ja, en door de Gouden Eeuw zijn we bovendien meer kaas gaan maken. Mijn punt was meer dat bij Vietnam het meer recent is, en je het ook ziet terugkomen in onder andere Afghanistan.
0
Social_Mask
geplaatst: 19 mei 2010, 21:11 uur
Ja, mijn docent trekt ook constant paralellen tussen de twee oorlogen. Ik vond het ook prachtig toen bekend werd dat Nederland de soldaten wil laten terugtrekken en de Afghaanse politie trainen/versterken (vietnamiseren anyone?). Hoezo hardleers? Sommige van die spotprenten zijn overigens ook schitterend.
"Join the slow learners club.."
Gouden Eeuw is idd vrij saai. Verder is GS te simpel voor woorden.
"Join the slow learners club.."

Gouden Eeuw is idd vrij saai. Verder is GS te simpel voor woorden.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 21:14 uur
Inderdaad. Opmerkelijk ook dat politici de verbanden grotendeels niet willen zien, en als ze die wel zien kiezen ze vervolgens toch nog dezelfde oplossing. Die spotprenten vind ik ook leuk inderdaad, strips kijken op het examen lijkt me wel leuk (Hoewel, niemand verslaat een groene Michael Jackson in de clip Thriller bij Kunst
).
).
0
leander?
geplaatst: 19 mei 2010, 23:08 uur
Jawel. Slayer in mijn eindexamen theorieboek (CKV).
Morgenochtend maatschappijwetenschappen. Veel stof, maar moet wel lukken.
Morgenochtend maatschappijwetenschappen. Veel stof, maar moet wel lukken.
0
geplaatst: 20 mei 2010, 21:53 uur
Bedankt Bertus 
Tijdens het leren van Vietnam, begreep ik opeens de tekst van een van mijn favoriete nummers een stuk beter.
Minutemen: Viet Nam
let's say i got a number that number's fifty thousand that's ten percent of five hundred thousand oh here we are in french indochina executive order congressional decision the working masses are manipulated was this our policy? ten long years not one domino shall fall
de dominotheorie

Tijdens het leren van Vietnam, begreep ik opeens de tekst van een van mijn favoriete nummers een stuk beter.
Minutemen: Viet Nam
let's say i got a number that number's fifty thousand that's ten percent of five hundred thousand oh here we are in french indochina executive order congressional decision the working masses are manipulated was this our policy? ten long years not one domino shall fall
de dominotheorie

0
geplaatst: 20 mei 2010, 22:43 uur
Grappig, ik heb hetzelfde, maar dan met een ander nummer. Ik luister dan wel naar rap (wat de meeste niet zal bevallen) maar Jedi Mind Trick - Uncommon Valour (met RA The Rugged Man) blijft één van de mooiste nummers voor mij persoonlijk. Hier komt heel veel terug (Agent Orange, en de effecten ervan, de "black Pajama's enzovoorts) en is ook redelijk aangrijpend aangezien de tweede rapper zijn vaders ervaringen naverteld. Zal de een stukje tekst zometeen misschien nog even opzoeken.
0
geplaatst: 20 mei 2010, 22:59 uur
Oh die ga ik dan zometeen even beluisteren. Bedankt voor de tip.
Een het luisteren van rap bevalt mij zeker. Het is niet aan mijn top 10 te zien, maar ook ik ben zeker een hiphopliefhebber
.
Een het luisteren van rap bevalt mij zeker. Het is niet aan mijn top 10 te zien, maar ook ik ben zeker een hiphopliefhebber
.
0
Social_Mask
geplaatst: 20 mei 2010, 23:01 uur
Hiphop... 
Ik moest inderdaad ook direct aan Uncommon Valour denken. Operation Rolling Thunder!

Ik moest inderdaad ook direct aan Uncommon Valour denken. Operation Rolling Thunder!
0
Social_Mask
geplaatst: 21 mei 2010, 12:04 uur
Dat was een grapje..
Wat krijg je trouwens als je een appeltje en een eitje naast elkaar legt?
Geschiedenis examen.
Wat krijg je trouwens als je een appeltje en een eitje naast elkaar legt?
Geschiedenis examen.
0
geplaatst: 21 mei 2010, 12:53 uur

Hij ging bij mij wel. Ik heb wel een afgestorven hand eraan over gehouden.
0
geplaatst: 21 mei 2010, 13:10 uur

Het ging redelijk, maar wel weer erg dom geweest: Ik werd namelijk wakker gebeld om 9 uur. Dom natuurlijk , ik dacht dat het pas om half 2 was. Nougoed, ik dus twintig minuten te laat maar wel goed gemaakt (zoals verwacht het Vietnam gedeelte). Ook een gestorven hand hier trouwens.
0
Misterfool
geplaatst: 21 mei 2010, 13:51 uur
tussen de 6.6 en 8.6 voor geschiedenis 
ben er blij mee.

ben er blij mee.
0
geplaatst: 21 mei 2010, 14:22 uur
Dat zou zeker mooi zijn. Ik heb maar besloten dat ik het maar niet na ga kijken. Ik hoop op een 7 (sta ik ook precies een 7), maar ik weet niet of ik dat wel heb.
0
geplaatst: 21 mei 2010, 14:24 uur
Ik sta tussen 7.3-8.1. Ook een blij iemand hier. Jammer van een paar vragen over de Gouden Eeuw, anders had ik echt een heel hoog cijfer kunnen halen.
0
geplaatst: 21 mei 2010, 14:43 uur
Gouden Eeuw vond ik wel lastig, maar Vietnam was goed te doen. Vooral die laatste vragen over veteranen, dat was gewoon basiskennis.
Ik had jammer genoeg geen tijd meer om mijn antwoorden over te schrijven op een ander papiertje, maar ga zo nog wel even bij de antwoorden kijken en kijken wat ik nog weet (ik had trouwens 8 kantjes vol
).
Ik had jammer genoeg geen tijd meer om mijn antwoorden over te schrijven op een ander papiertje, maar ga zo nog wel even bij de antwoorden kijken en kijken wat ik nog weet (ik had trouwens 8 kantjes vol
).
0
Social_Mask
geplaatst: 21 mei 2010, 15:00 uur
Verdomme, zeg.. Ik had er maar 4.
Ik was ook binnen anderhalf uur klaar. Sommige vragen heb ik niet eens serieus of helemaal niet beantwoord. Het werd op een gegeven moment ook wat saai.. En ik had slecht geslapen.. En ik had mijn eerste sigarettje nog niet gehad.. Wát een leven, zeg.
Ik was ook binnen anderhalf uur klaar. Sommige vragen heb ik niet eens serieus of helemaal niet beantwoord. Het werd op een gegeven moment ook wat saai.. En ik had slecht geslapen.. En ik had mijn eerste sigarettje nog niet gehad.. Wát een leven, zeg.
0
geplaatst: 21 mei 2010, 15:15 uur
Ik had er 6 en een half geloof ik.
Artikeltje :
Grote fout Bertrand Russell College - examenklacht.nl
Dat word je niet blij van, zo'n fout van de school.
Artikeltje :
Grote fout Bertrand Russell College - examenklacht.nl
Dat word je niet blij van, zo'n fout van de school.
0
geplaatst: 21 mei 2010, 16:11 uur
Frans lezen ging wel goed, gelukkig waren er niet te veel gatenteksten.
0
BPDD
geplaatst: 24 mei 2010, 13:57 uur
Ik begin nu toch wel een beetje nerveus te worden voor wiskunde (A).
Mijn leraar vertelde dat de focus van het examen meer op algebraïsche wiskunde B dingetjes zou gaan liggen.
Laat dat nou net iets zijn waar ik ronduit waardeloos in ben.
Hebben jullie iets gehoord van deze veranderingen?
Mijn leraar vertelde dat de focus van het examen meer op algebraïsche wiskunde B dingetjes zou gaan liggen.
Laat dat nou net iets zijn waar ik ronduit waardeloos in ben.
Hebben jullie iets gehoord van deze veranderingen?
* denotes required fields.