Overig / Algemeen / Examens
zoeken in:
0
geplaatst: 15 mei 2012, 22:53 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik had die GR wel nodig met eco, volgens mij. Ik had het hele boek samengevat en in de GR gezet, was een hels karwei.
Edit:
Heb m'n examen er op nagekeken. Er was wel een vraag met een lorenzcurve. Daar moest je een antwoord geven zonder berekening, maar volgens mij heb ik die wel voor mezelf gemaakt om het te verduidelijken. Ook een vraag om iets in procenten te berekenen (ik meen me te herinneren dat mijn GR daar een knop voor had).
Ik had die GR wel nodig met eco, volgens mij. Ik had het hele boek samengevat en in de GR gezet, was een hels karwei.
Edit:
Heb m'n examen er op nagekeken. Er was wel een vraag met een lorenzcurve. Daar moest je een antwoord geven zonder berekening, maar volgens mij heb ik die wel voor mezelf gemaakt om het te verduidelijken. Ook een vraag om iets in procenten te berekenen (ik meen me te herinneren dat mijn GR daar een knop voor had).
Ja, maar samenvattingen in je GR zetten, willen ze hier dus juist mee voorkomen.

Verder kan je met een gewone rekenmachine prima procenten uitrekenen.
0
geplaatst: 15 mei 2012, 22:56 uur
procenten bereken kun je zelf uit het hoofd daarvoor heb je echt geen rekenmachine nodig hoor
0
geplaatst: 15 mei 2012, 23:00 uur
Maargoed, dat kan dus met elke rekenmachine, en niet alleen met een GR.
0
geplaatst: 15 mei 2012, 23:02 uur
Fair, ik ben 't er ook wel mee eens, maar toch zou ik er dit jaar nog graag gebruik van maken.. 

0
geplaatst: 15 mei 2012, 23:02 uur
0,001 en zoiets geen goesting om dit perfect te berekenen uit mijn hoofd
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 mei 2012, 23:04 uur
Het is wel makkelijk als je bij wijze van spreken gewoon 31% x 76% kan intypen. Het was toen handig om een GR te hebben. Als je niet zo'n held bent in eco kun je door de berekening bij die curve wel te maken beter leren begrijpen hoe het in elkaar steekt. Blijkbaar hebben ze er nu voor gekozen op spiekbriefjes uit te sluiten en daarvoor het examen enigszins aan te passen. Lullig voor wie nu examen doet, maar op zich een goede ontwikkeling. 

0
geplaatst: 15 mei 2012, 23:07 uur
Masimo schreef:
Fair, ik ben 't er ook wel mee eens, maar toch zou ik er dit jaar nog graag gebruik van maken..
Weet je wel zeker dat dit niet zo is dan?

0
geplaatst: 15 mei 2012, 23:22 uur
Ik had vorig jaar inderdaad ook een hele samenvatting in me GRM gezet. Ik heb hem uiteindelijk helemaal niet gebruikt (net zoals ik ze eigenlijk nooit gebruikte voor de schooltentamens en proefwerken), maar omdat het zo groot was moest ik wel al mijn spellen van mijn rekenmachine af halen.
Dat was erg pijnlijk.
Dat was erg pijnlijk.
0
kanjedateten
geplaatst: 15 mei 2012, 23:44 uur
Ik weet niet eens hoe dat moet, hoe ik dat er allemaal in moet laden. Sowieso ben ik ook een mietje, ik durf niet te spieken. 

0
geplaatst: 16 mei 2012, 00:13 uur
En de klachten op de site zijn ook echt heeeel serieus te nemen, niet heel gek dat alles crasht met zulke reacties:
Wacht eens even
Naam: Charleralda - Datum:15-05-2012 22:21
Voor een schizofrene psychopaat ben ik wel ongewoon rustig sdfkjasdflkasjdfklasjdflksdjfaskdjf...
Havo Nederlands
Hé hoi
Naam: Charleralda - Datum:15-05-2012 22:19
Ik heb eigenlijk nog wel een klacht, maar het gaat niet over het examen. Het gaat over Kees, hij doet z'n werk niet goed genoeg. Joe!...
Havo Nederlands
macaroni
Naam: meneer komkommer - Datum:15-05-2012 22:17
tijdens mijn nederlands examen mocht ik niet macaroni eten maar wel komkommer en patat maar geen macaroni fucking tyfes bende welke jood heeft dit nou weer bedacht.komn ik daar met macaroni word het afgepakt en verpletterd door dikke benny.
Havo Nederlands
LOLOL
Naam: Charleralda - Datum:15-05-2012 22:17
Als je klachten hebt over Nederlands examen ben je één mormel. ...
Havo Nederlands
poep
Naam: gerrit van de wieken - Datum:15-05-2012 22:12
na enige tijd moest ik erg hard poepen dus ik vroeg aan de dozent alsm ik mocht poepen leuk he...
Wacht eens even
Naam: Charleralda - Datum:15-05-2012 22:21
Voor een schizofrene psychopaat ben ik wel ongewoon rustig sdfkjasdflkasjdfklasjdflksdjfaskdjf...
Havo Nederlands
Hé hoi
Naam: Charleralda - Datum:15-05-2012 22:19
Ik heb eigenlijk nog wel een klacht, maar het gaat niet over het examen. Het gaat over Kees, hij doet z'n werk niet goed genoeg. Joe!...
Havo Nederlands
macaroni
tijdens mijn nederlands examen mocht ik niet macaroni eten maar wel komkommer en patat maar geen macaroni fucking tyfes bende welke jood heeft dit nou weer bedacht.komn ik daar met macaroni word het afgepakt en verpletterd door dikke benny.
Havo Nederlands
LOLOL
Naam: Charleralda - Datum:15-05-2012 22:17
Als je klachten hebt over Nederlands examen ben je één mormel. ...
Havo Nederlands
poep
Naam: gerrit van de wieken - Datum:15-05-2012 22:12
na enige tijd moest ik erg hard poepen dus ik vroeg aan de dozent alsm ik mocht poepen leuk he...
0
geplaatst: 16 mei 2012, 00:36 uur
Jammer genoeg. Ik zou mij kreupel lachen. Man Bijt Hond, maar dan op het internet.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 10:36 uur
Volgens mij heb je op examenklachten.nl gekeken, want op de officiële LAKS-site (examenklacht.nl) worden klachten nooit openbaar gemaakt, geloof ik.
).
FlyLo schreef:
Daar hebben wij Vlamingen dus wel geen last van
Als docenten zelf de toets maken, ga je ook niet klagen op internet, ja. Dat is waar.Daar hebben wij Vlamingen dus wel geen last van
kanjedateten schreef:
Ik weet niet eens hoe dat moet, hoe ik dat er allemaal in moet laden.
Misschien kan je het ook niet. Ik had een oudere GR, de TI-83 en daarmee kon dat niet. Dan moest je de TI-84 hebben (die de andere klas wel kreeg Ik weet niet eens hoe dat moet, hoe ik dat er allemaal in moet laden.
).
0
geplaatst: 16 mei 2012, 10:48 uur
Havo Nederlands
macaroni

Wat een lul die dikke Benny.
macaroni

Wat een lul die dikke Benny.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 11:48 uur
Stijn_Slayer schreef:
Het is wel makkelijk als je bij wijze van spreken gewoon 31% x 76% kan intypen. Het was toen handig om een GR te hebben.
Het is wel makkelijk als je bij wijze van spreken gewoon 31% x 76% kan intypen. Het was toen handig om een GR te hebben.
Omdat 0,31 x 0,76 problemen oplevert op een gewone rekenmachine?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 16 mei 2012, 12:06 uur
Ik zie nu dat een simpele Casio de haakjes openen en sluiten heeft, dat wist ik niet meer. Dus dan hoef je niet stap voor stap de procenten te berekenen en de uitkomst daarvan weer in te voeren. Het staat me wel sterk bij dat er ook een limiet aan de invoerregel zit bij zulke rekenmachines, dus bepaalde lange berekeningen zou je dan in tweeën moeten doen.
Het gaat me in deze dus om de efficientie. Op een GR is alles veel overzichtelijker. Je kan sommen daar makkelijker blijven doorberekenen, doordat je voorgaande stappen blijft zien (aan het einde even terugscrollen en de berekening overschrijven). Op een gewone rekenmachine moet je tussendoor elke stap opschrijven. Dat kost meer tijd en ik verlies dan eerder het overzicht. Ik had vaak dat ik 't net snapte en een paar tellen later wist ik niet meer wat ik precies deed bij een bepaalde stap. Kon ik weer opnieuw gaan nadenken.
Ik had voor eco vrij veel tijd nodig. Misschien dat ik nèt niet op tijd klaar was geweest zonder GR, maar ik vond het ook een vreselijk vak. Had er uiteindelijk net geen zes voor, maar één vijf op de lijst is netjes.
Het gaat me in deze dus om de efficientie. Op een GR is alles veel overzichtelijker. Je kan sommen daar makkelijker blijven doorberekenen, doordat je voorgaande stappen blijft zien (aan het einde even terugscrollen en de berekening overschrijven). Op een gewone rekenmachine moet je tussendoor elke stap opschrijven. Dat kost meer tijd en ik verlies dan eerder het overzicht. Ik had vaak dat ik 't net snapte en een paar tellen later wist ik niet meer wat ik precies deed bij een bepaalde stap. Kon ik weer opnieuw gaan nadenken.
Ik had voor eco vrij veel tijd nodig. Misschien dat ik nèt niet op tijd klaar was geweest zonder GR, maar ik vond het ook een vreselijk vak. Had er uiteindelijk net geen zes voor, maar één vijf op de lijst is netjes.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 12:10 uur
Zou iemand mij in eenvoudige taal willen uitleggen hoe je het consumentensurplus uitrekend? In het boek is het zo vaag en ook google is geen goede uitkomst.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 12:15 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik zie nu dat een simpele Casio de haakjes openen en sluiten heeft, dat wist ik niet meer. Dus dan hoef je niet stap voor stap de procenten te berekenen en de uitkomst daarvan weer in te voeren. Het staat me wel sterk bij dat er ook een limiet aan de invoerregel zit bij zulke rekenmachines, dus bepaalde lange berekeningen zou je dan in tweeën moeten doen.
Al eens over nagedacht om eerst uw bewerking op te schrijven en dan over te nemen in uw rekenmachineIk zie nu dat een simpele Casio de haakjes openen en sluiten heeft, dat wist ik niet meer. Dus dan hoef je niet stap voor stap de procenten te berekenen en de uitkomst daarvan weer in te voeren. Het staat me wel sterk bij dat er ook een limiet aan de invoerregel zit bij zulke rekenmachines, dus bepaalde lange berekeningen zou je dan in tweeën moeten doen.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 12:16 uur
Hier staat het wel duidelijk uitgelegd.
http://www.economielokaal.n...
Als je het hierna nog niet snapt moet je het maar even zeggen.
http://www.economielokaal.n...
Als je het hierna nog niet snapt moet je het maar even zeggen.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 12:16 uur
Edit: Je bent me net voor. 
Edit2: jassn dus.
Ben benieuwd naar Wiskunde B vandaag. Eens kijken of ik het nog kan (of had ik dat al gezegd hier?)

Edit2: jassn dus.
Ben benieuwd naar Wiskunde B vandaag. Eens kijken of ik het nog kan (of had ik dat al gezegd hier?)
0
geplaatst: 16 mei 2012, 17:17 uur
Wat was Economie moeilijk. Dat wordt echt afwachten. Nu even geen examens tot maandag.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 17:24 uur
Net het eerste examen Nederlands gehad, heb er wel een goed gevoel over. Maandag weer door..
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 16 mei 2012, 17:26 uur
Hoor net van pa dat het examen geschiedenis bij de hoogste VMBO klassen vol met fouten en vragen die te breed geinterpreteerd kunnen worden staat (antwoordenmodel houdt met te veel dingen geen rekening). Er zat zelfs een vraag bij die niet eens betrekking had op de opgegeven leerstof.
Hij kijkt normaal altijd strikt na, maar heeft het nu ook maar losjes gedaan. Ik vraag me toch af hoe zoiets kan gebeuren.
Hij kijkt normaal altijd strikt na, maar heeft het nu ook maar losjes gedaan. Ik vraag me toch af hoe zoiets kan gebeuren.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 17:31 uur
Economie was inderdaad erg lastig, maar ik verwacht wel een voldoende.
* denotes required fields.