MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Examens

zoeken in:
Natuurkunde was pittig, weet ook niet zo goed hoe ik het gedaan heb. Ik heb net de antwoorden gekeken en tot de laatste opgave (die dus uit meerdere opdrachten bestaat) ging het eigenlijk ontzettend goed, die laatste opdracht heb ik heel wat punten laten liggen. Er is nog kans op 6,5 zo te zien. Maar het kan ook flink lager worden, ik durf het niet te zeggen.

En @ Bram, goedzo! Zie je wel, jij gaat gewoon slagen dit jaar

Stijn_Slayer
Gloeilamp schreef:
Ik had Economie, ging allemaal goed. Wel vervelend dat de klas in het lokaal boven ons de stoelendans aan het doen waren

Is er niet direct iemand naar boven gegaan om daar een einde aan te maken?

Nee, onze surveillant kon zelf niet weg uit de klas. Uiteindelijk heeft ze iemand op de gang gevraagd om even naar boven te lopen. Gelukkig wel wat extra tijd gekregen

Vandaag wiskunde. A. Dus niks om me zorgen over te maken

Grappig, bij mij was wiskunde net het vaak waar ik me zoveel zorgen om maakte, dat ik gewoon niet meer leerde omdat een voldoende halen er toch nooit inzat.

19 procent was mijn dieptepunt. Na een overschakeling naar het Technische zat ik altijd comfortabel tussen de 50 en 60 procent.

Dit topic maakt me wel een beetje nostalgisch eigenlijk, al snap ik het Nederlandse examensysteem nog niet helemaal

Heel simpel. Om een bepaalde tijd beginnen in het hele land dezelfde examens. En die worden nagekeken. En dan door een tweede corrector. En dat is dan de helft van je examencijfer, de andere helft heb je met schoolexamens gehaald (speciale toetsen die ik in de afgelopen 3 jaar gehad heb). En dan ben je gezakt of geslaagd

Daar moet je ook echt een Belg voor zijn, om zoiets complex te vinden .

Vandaag Engels, daar moet ik een mooi cijfer voor kunnen halen

GrafGantz schreef:
Daar moet je ook echt een Belg voor zijn, om zoiets complex te vinden .

Zeker te veel domme Belgen-moppen gehoord in je leven?

Ik heb nooit gezegd dat ik dat systeem complex vind. Ik zei alleen maar dat ik nog niet wist hoe het precies in elkaar steekt. Maar nu snap ik het wel, dankzij vriendelijke Niels (veel succes met je wiskunde-examen!)

ArthurDZ schreef:
(quote)

Zeker te veel domme Belgen-moppen gehoord in je leven?

Daar kan men er nooit genoeg van horen.

Je zou zeggen dat die Belgen wel wat gewend zijn, met hun volstrekt heldere play-off-systeem van de voetbalcompetitie.

En dan hebben we het nog niet gehad over ons transparante politieke systeem

Ik schat trouwens dat zo'n 95 procent van de Belgen niet akkoord is met het huidige play-off-systeem. Maar de voetbalbond wil niet luisteren

Paap_Floyd schreef:
Je zou zeggen dat die Belgen wel wat gewend zijn, met hun volstrekt heldere play-off-systeem van de voetbalcompetitie.
dat is toch totaal niet ingewikkeld

BHV daarentegen

ArthurDZ schreef:

Ik schat trouwens dat zo'n 95 procent van de Belgen niet akkoord is met het huidige play-off-systeem. |

De andere 5% kan het gewoon geen fluit schelen.

jassn schreef:
BHV daarentegen

Ik heb ook BHV gedaan. Twee dagen cursus, een avond voor het examen alles nog eens snel doornemen en geslaagd met hoge cijfers... Of bedoelde je dat niet.

Ik heb echt geen flauw idee waar het anders voor zou kunnen staan eigenlijk.

Het ging toch echt over de Belgische kwestie Brussel-Halle-Vilvoorde. Sorry jongens.

Aha, zegt me niks.

Engels examen belachelijk goed gemaakt: 3 fouten over alle opdrachten!

Wat ontzettend slecht

Arrie schreef:
Aha, zegt me niks.

Wees blij. En wees ook blij dat je ons politieke systeem niet moet kennen. Er is geen enkel land met meer ministeries, ministers en parlementen dan België.

Wiskunde ging lekker! Vast wel 'n 5

Wiskunde was makkelijk, ik zal jullie maar niet vermoeien met welke ik een 8 sta, maar misschien haal ik het.

Wiskunde havo is morgen mag ik hopen? ? Welk niveau doen jullie eigenlijk, heren?

VWO. Maar met wiskunde a, dus vandaar. Nu twee dagen twee dingen, nicht toll. Gelukkig zijn de vakken niet zo moeilijk.

In Vlaanderen hebben de middelbareschoolstudenten zo'n twee weken lang (hangt af van hoeveel vakken er zijn natuurlijk) iedere dag examen. En kleine vakken zoals pakweg biologie en fysica hadden we dan op dezelfde dag.
Niet klagen dus

Wat FlyLo zegt. Als je een halve dag krijgt om zowel geschiedenis als aardrijkskunde te leren, dan vloek je goed. Want aan studeren op voorhand deed ik niet mee

2MY
laatste jaren mondeling zelfs

Kon je de teleurstelling in de leraar z'n ogen live meemaken

Ja maar Belgen zijn dus veel slimmer. Jullie hebben dus 14 examenvakken? Apart. In Engeland hadden ze al vanaf een paar jaar voor het examenjaar maar 4 vakken. Dat is echt absurd. Die waren dan ook verbaasd toen ze hier kwamen...

Hoe lang duurt zo'n examen bij jullie dan?

Gast
geplaatst: vandaag om 20:16 uur

geplaatst: vandaag om 20:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.