Overig / Algemeen / Examens
zoeken in:
0
geplaatst: 21 mei 2012, 17:21 uur
Natuurkunde was pittig, weet ook niet zo goed hoe ik het gedaan heb. Ik heb net de antwoorden gekeken en tot de laatste opgave (die dus uit meerdere opdrachten bestaat) ging het eigenlijk ontzettend goed, die laatste opdracht heb ik heel wat punten laten liggen. Er is nog kans op 6,5 zo te zien. Maar het kan ook flink lager worden, ik durf het niet te zeggen.
En @ Bram, goedzo! Zie je wel, jij gaat gewoon slagen dit jaar
En @ Bram, goedzo! Zie je wel, jij gaat gewoon slagen dit jaar

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 mei 2012, 17:47 uur
Gloeilamp schreef:
Ik had Economie, ging allemaal goed. Wel vervelend dat de klas in het lokaal boven ons de stoelendans aan het doen waren
Ik had Economie, ging allemaal goed. Wel vervelend dat de klas in het lokaal boven ons de stoelendans aan het doen waren
Is er niet direct iemand naar boven gegaan om daar een einde aan te maken?
0
geplaatst: 21 mei 2012, 17:54 uur
Nee, onze surveillant kon zelf niet weg uit de klas. Uiteindelijk heeft ze iemand op de gang gevraagd om even naar boven te lopen. Gelukkig wel wat extra tijd gekregen 

0
geplaatst: 22 mei 2012, 09:59 uur
Grappig, bij mij was wiskunde net het vaak waar ik me zoveel zorgen om maakte, dat ik gewoon niet meer leerde omdat een voldoende halen er toch nooit inzat.
19 procent was mijn dieptepunt. Na een overschakeling naar het Technische zat ik altijd comfortabel tussen de 50 en 60 procent.
Dit topic maakt me wel een beetje nostalgisch eigenlijk, al snap ik het Nederlandse examensysteem nog niet helemaal
19 procent was mijn dieptepunt. Na een overschakeling naar het Technische zat ik altijd comfortabel tussen de 50 en 60 procent.
Dit topic maakt me wel een beetje nostalgisch eigenlijk, al snap ik het Nederlandse examensysteem nog niet helemaal

0
geplaatst: 22 mei 2012, 10:01 uur
Heel simpel. Om een bepaalde tijd beginnen in het hele land dezelfde examens. En die worden nagekeken. En dan door een tweede corrector. En dat is dan de helft van je examencijfer, de andere helft heb je met schoolexamens gehaald (speciale toetsen die ik in de afgelopen 3 jaar gehad heb). En dan ben je gezakt of geslaagd 

0
geplaatst: 22 mei 2012, 10:11 uur
Daar moet je ook echt een Belg voor zijn, om zoiets complex te vinden
.
.
0
geplaatst: 22 mei 2012, 10:50 uur
Zeker te veel domme Belgen-moppen gehoord in je leven?
Ik heb nooit gezegd dat ik dat systeem complex vind. Ik zei alleen maar dat ik nog niet wist hoe het precies in elkaar steekt. Maar nu snap ik het wel, dankzij vriendelijke Niels (veel succes met je wiskunde-examen!)
0
geplaatst: 22 mei 2012, 10:52 uur
ArthurDZ schreef:
(quote)
Daar kan men er nooit genoeg van horen.
0
geplaatst: 22 mei 2012, 11:06 uur
Je zou zeggen dat die Belgen wel wat gewend zijn, met hun volstrekt heldere play-off-systeem van de voetbalcompetitie.
0
geplaatst: 22 mei 2012, 11:17 uur
En dan hebben we het nog niet gehad over ons transparante politieke systeem 
Ik schat trouwens dat zo'n 95 procent van de Belgen niet akkoord is met het huidige play-off-systeem. Maar de voetbalbond wil niet luisteren

Ik schat trouwens dat zo'n 95 procent van de Belgen niet akkoord is met het huidige play-off-systeem. Maar de voetbalbond wil niet luisteren

0
geplaatst: 22 mei 2012, 11:25 uur
Paap_Floyd schreef:
Je zou zeggen dat die Belgen wel wat gewend zijn, met hun volstrekt heldere play-off-systeem van de voetbalcompetitie.
dat is toch totaal niet ingewikkeldJe zou zeggen dat die Belgen wel wat gewend zijn, met hun volstrekt heldere play-off-systeem van de voetbalcompetitie.
BHV daarentegen
0
geplaatst: 22 mei 2012, 17:35 uur
ArthurDZ schreef:
Ik schat trouwens dat zo'n 95 procent van de Belgen niet akkoord is met het huidige play-off-systeem. |
Ik schat trouwens dat zo'n 95 procent van de Belgen niet akkoord is met het huidige play-off-systeem. |
De andere 5% kan het gewoon geen fluit schelen.
0
geplaatst: 22 mei 2012, 17:42 uur
jassn schreef:
BHV daarentegen
BHV daarentegen
Ik heb ook BHV gedaan. Twee dagen cursus, een avond voor het examen alles nog eens snel doornemen en geslaagd met hoge cijfers... Of bedoelde je dat niet.

0
geplaatst: 22 mei 2012, 17:45 uur
Ik heb echt geen flauw idee waar het anders voor zou kunnen staan eigenlijk.
0
geplaatst: 22 mei 2012, 18:06 uur
Het ging toch echt over de Belgische kwestie Brussel-Halle-Vilvoorde. Sorry jongens.
0
geplaatst: 22 mei 2012, 18:10 uur
Engels examen belachelijk goed gemaakt: 3 fouten over alle opdrachten! 

0
geplaatst: 22 mei 2012, 18:20 uur
Arrie schreef:
Aha, zegt me niks.
Aha, zegt me niks.
Wees blij. En wees ook blij dat je ons politieke systeem niet moet kennen. Er is geen enkel land met meer ministeries, ministers en parlementen dan België.
0
geplaatst: 22 mei 2012, 18:22 uur
Wiskunde was makkelijk, ik zal jullie maar niet vermoeien met welke ik een 8 sta, maar misschien haal ik het.
0
geplaatst: 22 mei 2012, 19:37 uur
Wiskunde havo is morgen mag ik hopen? ? Welk niveau doen jullie eigenlijk, heren?
0
geplaatst: 22 mei 2012, 22:09 uur
VWO. Maar met wiskunde a, dus vandaar. Nu twee dagen twee dingen, nicht toll. Gelukkig zijn de vakken niet zo moeilijk.
0
geplaatst: 22 mei 2012, 22:18 uur
In Vlaanderen hebben de middelbareschoolstudenten zo'n twee weken lang (hangt af van hoeveel vakken er zijn natuurlijk) iedere dag examen. En kleine vakken zoals pakweg biologie en fysica hadden we dan op dezelfde dag.
Niet klagen dus
Niet klagen dus

0
geplaatst: 22 mei 2012, 22:30 uur
Wat FlyLo zegt. Als je een halve dag krijgt om zowel geschiedenis als aardrijkskunde te leren, dan vloek je goed. Want aan studeren op voorhand deed ik niet mee 

0
geplaatst: 22 mei 2012, 22:31 uur
laatste jaren mondeling zelfs 
Kon je de teleurstelling in de leraar z'n ogen live meemaken

Kon je de teleurstelling in de leraar z'n ogen live meemaken

0
geplaatst: 22 mei 2012, 22:31 uur
Ja maar Belgen zijn dus veel slimmer. Jullie hebben dus 14 examenvakken? Apart. In Engeland hadden ze al vanaf een paar jaar voor het examenjaar maar 4 vakken. Dat is echt absurd. Die waren dan ook verbaasd toen ze hier kwamen...
Hoe lang duurt zo'n examen bij jullie dan?
Hoe lang duurt zo'n examen bij jullie dan?
* denotes required fields.