Overig / Algemeen / Examens
zoeken in:
0
geplaatst: 23 mei 2012, 17:03 uur
Biologie zit er weer op. En wat denk je? Was fors eerder klaar
Ging ook goed genoeg denk ik. Nu morgen nog Engels en Aardrijkskunde en dan heb ik een paar dagen rust 
Volgens mij was dat VMBO Basis. Dat is inderdaad het laagste niveau. VMBO B is totaal niet op theorie gericht, vrijwel alleen op praktijk. Dus ja, die examens zijn belachelijk makkelijk.
Ik ga hierna overigens aardwetenschappen studeren in Utrecht.
Ging ook goed genoeg denk ik. Nu morgen nog Engels en Aardrijkskunde en dan heb ik een paar dagen rust 
Thomas91 schreef:
Dat examen wat je een paar pagina's later matig noemt, is volgens mij ook wel het laagste niveau hier in Nederland. Ik heb al drie jaar geen wiskunde meer gehad, maar ben er vrijwel zeker van dat ik daar gemakkelijk een 10 voor kan halen.
Dat examen wat je een paar pagina's later matig noemt, is volgens mij ook wel het laagste niveau hier in Nederland. Ik heb al drie jaar geen wiskunde meer gehad, maar ben er vrijwel zeker van dat ik daar gemakkelijk een 10 voor kan halen.
Volgens mij was dat VMBO Basis. Dat is inderdaad het laagste niveau. VMBO B is totaal niet op theorie gericht, vrijwel alleen op praktijk. Dus ja, die examens zijn belachelijk makkelijk.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 17:38 uur
Wiskunde was duivels. Dat diploma kan ik alvast op m'n buik schrijven. 

0
geplaatst: 23 mei 2012, 17:49 uur
Ach ja, wiskunde of wiskundenie zoals ze hier in Brabant zeggen.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 18:27 uur
Ah. En als ik bedrijfseconomie had gezegd? Dat staat natuurlijk weer tien keer hipper. Is het niet. Ik zeg het je.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 18:47 uur
niels94 schreef:
Is dat hetzelfde als fysische geografie? Of is dat weer iets anders?
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 23 mei 2012, 18:47 uur
Ga dan voor sociologie, antropologie, filosofie, theologie of psychologie.. Aardwetenschappen - dat klinkt toch niet!
0
geplaatst: 23 mei 2012, 18:49 uur
Simpel gezegd moet je gewoon allerlei soorten zand kennen. Eigenlijk is aardwetenschappen precies wat het woord suggereert.
Overigens is aardwetenschappen nog hipper dan bedrijfseconomie en dat zegt meer over bedrijfseconomie. Als er één studie onorigineel is geworden de afgelopen jaren..
Overigens is aardwetenschappen nog hipper dan bedrijfseconomie en dat zegt meer over bedrijfseconomie. Als er één studie onorigineel is geworden de afgelopen jaren..
0
geplaatst: 23 mei 2012, 18:56 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
Dat is het. Tot voor kort (meen ik) heette het geologie. En het is meer dan zand bestuderen, erg breed zelfs
Wel alleen fysisch (sociale aardrijkskunde vind ik totaal niet interessant).
0
geplaatst: 23 mei 2012, 19:16 uur
Het is maar wat je onder breed verstaat, denk ik?
Een ingenieursopleiding is bv. toch oneindig veel breder dan aardwetenschappen. "Geotechniek en mijnbouw" is maar één van de 7-8 richtingen in de ingenieursopleiding op de KUL (mijn alma mater). Zelfs de opleiding werktuigkundig ingenieur is al breder dan aardwetenschappen.
Een ingenieursopleiding is bv. toch oneindig veel breder dan aardwetenschappen. "Geotechniek en mijnbouw" is maar één van de 7-8 richtingen in de ingenieursopleiding op de KUL (mijn alma mater). Zelfs de opleiding werktuigkundig ingenieur is al breder dan aardwetenschappen.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 19:24 uur
Nuja, je kunt naar ik meen vijf richtingen op (weet ze zo niet uit mijn hoofd meer welke) en daarbinnen nog van alles variëren. Plus je hebt vanaf de tweede van je bachelor een deel dat je zelf mag invullen, kun je met meer aardwetenschappenvakken doen maar ik ben nu van plan om daar een paar biologievakken te nemen, past er ook prima bij. Dus op zich best breed hoor. Maarja, 'de Aarde' van het weer tot de kern en van heel technisch tot praktisch is ook nogal breed. Maar er zijn uiteraard bredere studies.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 20:08 uur
Zand, stenen, klei, gras, modder etc.
Ondertussen weten we nog steeds niet wat het nou eigenlijk wel zou moeten inhouden. Soort uitgebreide aardrijkskunde?
Ondertussen weten we nog steeds niet wat het nou eigenlijk wel zou moeten inhouden. Soort uitgebreide aardrijkskunde?
0
geplaatst: 23 mei 2012, 20:12 uur
Haha, alle dingen die je net opnoemde zijn natuurlijk een klein onderdeel van een onderdeel
Aardwetenschappen is gewoon de fysische aardrijkskunde, maar dan natuurlijk wat uitgebreider dan op de middelbare school. Dus alles van platentektoniek, aardlagen, vulkanisme en dat soort dingen tot de atmosfeer met het weer en windrichtingen e.d. En alles daartussenin. Dus ook een deel over leven, allerlei kringlopen (van water tot koolstof - je kent het wel). En ook steensoorten
En ga zo maar even door, je snapt het wel denk ik. Maar dat is dus echt wel vrij breed hoor, in elk geval in Utrecht (op andere plaatsen is het inderdaad al meer toegespitst). Gaat ook van heel lokaal tot globale processen. Overigens krijgen we ook nog gewoon natuurkunde en scheikunde in het eerste jaar, helaas, omdat je dus ook een heel technische kant op kunt gaan. Dat wil ik dus niet, dus die laat ik sowieso vallen dan 
Aardwetenschappen is gewoon de fysische aardrijkskunde, maar dan natuurlijk wat uitgebreider dan op de middelbare school. Dus alles van platentektoniek, aardlagen, vulkanisme en dat soort dingen tot de atmosfeer met het weer en windrichtingen e.d. En alles daartussenin. Dus ook een deel over leven, allerlei kringlopen (van water tot koolstof - je kent het wel). En ook steensoorten
En ga zo maar even door, je snapt het wel denk ik. Maar dat is dus echt wel vrij breed hoor, in elk geval in Utrecht (op andere plaatsen is het inderdaad al meer toegespitst). Gaat ook van heel lokaal tot globale processen. Overigens krijgen we ook nog gewoon natuurkunde en scheikunde in het eerste jaar, helaas, omdat je dus ook een heel technische kant op kunt gaan. Dat wil ik dus niet, dus die laat ik sowieso vallen dan 
0
geplaatst: 23 mei 2012, 20:48 uur
Ik vind het eigenlijk wel interessant klinken. Maar dat heb ik bij elke enigszins wetenschappelijke studie.
Economie, rechten en dergelijke spreken mij totaal niet aan.
Economie, rechten en dergelijke spreken mij totaal niet aan.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 20:53 uur
Mijn droom is eigenlijk om mijn lichte journalistieke interesse te kunnen combineren met iets aardwetenschappelijks. Ik zeg droom omdat ik niet verwacht dat het uit gaat komen 
Anders wordt ik wel muziekrecensent naast iets

0
geplaatst: 23 mei 2012, 20:55 uur
niels94 schreef:
Dat is het. Tot voor kort (meen ik) heette het geologie. En het is meer dan zand bestuderen, erg breed zelfs
Wel alleen fysisch (sociale aardrijkskunde vind ik totaal niet interessant).
(quote)
Wel alleen fysisch (sociale aardrijkskunde vind ik totaal niet interessant). Geologie en fysische geografie hebben wel raakvlakken maar het zijn wel twee aparte studies. Of tenminste, dat was zo in mijn tijd. Anders eens aan Sietse vragen, die is afgestudeerd geoloog. Of aan W.F. Hermans als afgestudeerd fysisch geograaf, maar die is dood dus dat wordt lastig.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 23 mei 2012, 21:00 uur
niels94 schreef:
Mijn droom is eigenlijk om mijn lichte journalistieke interesse te kunnen combineren met iets aardwetenschappelijks. Ik zeg droom omdat ik niet verwacht dat het uit gaat komen

Minor journalistiek aan RU is mij erg goed bevallen (afgesloten met een 8 gemiddeld). Daar kun je ook de cursus Kunstkritiek kiezen. Mocht je ooit voor iets dergelijks kunnen kiezen en je wilt wat vragen, pm gerust.
Er is in ieder geval geen droog brood te verdienen als muziek/film/kunstrecensent. Je moet dan echt een boel recensies schrijven en 'bijklussen' met lezingen, lessen op scholen, e.d. Maar voor de lol kan je 't er prima bij doen.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 21:14 uur
niels94 schreef:
altijd gedacht dat gij iets in de journalistiek ging doen Mijn droom is eigenlijk om mijn lichte journalistieke interesse te kunnen combineren met iets aardwetenschappelijks. Ik zeg droom omdat ik niet verwacht dat het uit gaat komen

0
geplaatst: 23 mei 2012, 21:51 uur
Stijn_Slayer schreef:
Minor journalistiek aan RU is mij erg goed bevallen (afgesloten met een 8 gemiddeld). Daar kun je ook de cursus Kunstkritiek kiezen. Mocht je ooit voor iets dergelijks kunnen kiezen en je wilt wat vragen, pm gerust.
(quote)
Staat dat gelijk aan de pba journalistiek die ik nu volg? Hoger onderwijs dus?
0
Rizz
geplaatst: 23 mei 2012, 22:25 uur
Morgenochtend maatschappijwetenschappen, als ik dat vak voldoende maak dan durf ik wel te zeggen dat ik ga slagen.
0
Rizz
geplaatst: 23 mei 2012, 22:41 uur
Door vele omwegen en ziekte, eindelijk, eindelijk, eindelijk de havo af kunnen ronden 

0
geplaatst: 23 mei 2012, 22:43 uur
Ah, vandaar. Vervelend, zeg. Gelukkig haal je het nu (waarschijnlijk) alsnog. 

0
geplaatst: 23 mei 2012, 22:46 uur
Ik raad je Karin Bloemen wel af; het is pertinent onmogelijk om daar naast te staan, noch zitten.
0
geplaatst: 24 mei 2012, 08:55 uur
niels94 schreef:
Op den duur is er niemand om ze eruit te halen, dus doe er je voordeel mee. Anders wordt ik wel muziekrecensent naast iets

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 24 mei 2012, 09:22 uur
bennerd schreef:
(quote)
Dat zou ik niet durven zeggen. Het is een universitaire minor. Ik mag d.m.v. de minor wel een master journalistiek aan de uni doen, maar anderzijds is het 'slechts' een minor. Als journalist heb je niet per se een diploma/opleiding nodig dus ik zou niet weten of je er al mee aan de slag zou kunnen.
0
geplaatst: 24 mei 2012, 11:15 uur

Typ veel, kan ook wel eens een foutje tussensluipen

AK was in 2 uur af. Was wel als enige al klaar... Ging goed genoeg. Nu alleen nog Engels (kan niet moeilijk zijn) en dan nog wat leren voor dinsdag en dan klaar

* denotes required fields.