MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Examens

zoeken in:
Morgen klaar! Alleen nog Wiskunde en een mondeling Duits..

Stijn_Slayer
Zag vanochtend in de Gelderlander dat er veel klachten waren over dat examen Duits dat te veel tijd kostte. Ze gaan naar de normering kijken. Dat heb ik ook bij een aantal andere vakken al langs zien komen, dus de klachtenlijn helpt wel degelijk.

De klachtenlijn helpt ook wel, alleen moet je wel met een gerichte klacht komen. 90% Van de mensen die klagen op die site voeren gewoon een klacht in met de mededeling dat 'het te moeilijk was' of iets dergelijks. Dat soort klachten slaan natuurlijk nergens op.

Ik heb trouwens ook al een paar mensen horen zeggen dat Duits erg lang was, maar is dat niet elk jaar zo? Vorig jaar was het ook zo lang in ieder geval.

Stijn_Slayer
Elf teksten is best fors, zo veel had ik er ook in 2009 (en Duits 2 dan nog als apart examen). Ik zie dat het nu 48 vragen waren, in 2009 waren dat er 45. Dat zegt nog niet zoveel, ik kan zo op 't oog weinig zeggen over de moeilijkheid van de teksten en vragen.

Denk wel dat Duits inderdaad elk jaar vrij lang is. Ik was er volgens mij ook niet héél erg snel mee klaar en dat had puur met de tijd te maken. Kan me best voorstellen dat je in tijdnood komt als je niet zo'n snelle lezer bent. Ik herinner me dat er bij ons op school op werd gehamerd dat je niet de tijd had om allemaal woorden op te zoeken in het woordenboek. Dat sluit hier op zich wel bij aan.

Voor VWO (waarvoor veel geklaagd is heb ik gehoord?) kregen we 50 vragen. En ook ik was er langer mee bezig dan ik van tevoren had verwacht (was uiteindelijk nog ruim op tijd klaar), maar ik ben dan ook een vrij snelle lezer/opdrachtenmaker. Was vandaag ook weer een uur eerder klaar met Engels dan de eindtijd

Ik was (en ben nog steeds) nooit ruim van te voren klaar als ik iets serieus maak. Niet alleen omdat ik soms een beetje langzaam lees, maar ook omdat ik altijd vrij lange pauzes neem tijdens de tentamens en examens en dergelijke. Heerlijk om af en toe even achteruit te leunen, wat eten te pakken en een beetje om je heen te kijken hoe iedereen aan het zwoegen is.

Stijn_Slayer
Wij mochten alleen recht voor ons kijken. Opzij kijken zou als spieken gezien worden (en dat snap ik ook wel). Tussendoor pauzeren heb ik niet gedaan. Was ook eigenlijk niet in me opgekomen. Als ik eenmaal lekker bezig ben, werk ik liever door voor ik geen zin meer heb.

Ik wacht tot de thee, dan eet ik mijn koekje en drink ik de thee op. Dat was mijn pauze Nog maar één keer thee ga ik krijgen, wordt er haast nostalgisch van

Ik mag nog vier keer thee gaan krijgen volgende week, en nog vier maal mijn speculaasjes opeten. Genieten nu het nog kan!

Aardrijkskunde en Engels vielen wel mee. Aardrijkskunde een zesje komma vijfje of zo iets, wat voor de hoeveelheid tijd die ik erin heb gestoken best acceptabel is en Engels is wel een zeven of zo. Dus, best 'n prima opbrengst vandaag. En we kregen vandaag zelfs cola of fanta, maar ik mocht thee.

Jullie maken R&P jaloers.

Stijn_Slayer
Met dit weer is thee best wel een kwelling. Ik kreeg net al een opvlieger toen de friet uit de zak kwam.

Niet als er airco in de gymzaal. Engels ging overigens zeer goed, net nagekeken,maar dat lag in de lijn der verwachting. Ak weet ik niet precies, ook in de 6 vermoed ik. Maar ik heb er ook nauwelijks voor geleerd, dus hetzelfde als Masimo

Bovendien maakt Niels zijn examens naakt.

Klaar met de examens, volgende week met de klas naar Berlijn om dat te vieren

Hoeveel examens had je dan, dat je nu al klaar bent?

Misschien is hij er gewoon helemaal klaar mee. En gaat hij zijn vieren vieren.

Welke examens staan er vandaag en de komende twee dagen op het programma?

Ook op VWO zijn er mensen die al klaar zijn. Als je bij ons op school CM zonder economie of Frans hebt was je vrijdag al klaar.

Masimo schreef:
Hoeveel examens had je dan, dat je nu al klaar bent?

Ik doe Mavo, en had dus alleen vorige week examens.

MAVO? Jij leeft in het verleden zeg

Rhythm & Poetry schreef:
Welke examens staan er vandaag en de komende twee dagen op het programma?

niels94 schreef:
MAVO? Jij leeft in het verleden zeg

Vrije School hѐ! Ik zit ook niet in de 4e klas, maar in de 10e

Aha. Wist niet eens dat dat op die manier bestond

We doen zelfs nog aan euritmie

Vandaag staat het examen tuinzitten op het programma.

Hier hetzelfde Gaat wel lukken denk ik!

Straks filosofie.

Nu wakker worden.

Vandaag Engels en Aardrijkskunde en dan is de hele klerezooi afgelopen.

Vandaag alleen nog scheikunde om half 2. Dat is het kutste vak van allemaal en samen met natuurkunde de enige waar ik niet het volste vertrouwen in heb voor een voldoende. Dus we gaan het zien Als ik maar een 6 kom te staan ben ik al tevreden (en dat moet makkelijk haalbaar zijn), maar een 7 zou natuurlijk mooi zijn. Maar niet te veeleisend worden, ik moet de zesjescultuur hier natuurlijk wel respecteren als goed ingeburgerde binnenlander.

Filosofie, gaat wel lukken Masimo, je bent een denker.

Eveningguard, de laatste loodjes wegen het zwaarst, al vond ik Engels en Aardrijkskunde zeker niet de moeilijkste vakken, moet dus lukken!

Niels, scheikunde is belangrijk. Vraag het maar aan John Cleese.

Rizz
Weukee, dat was aardrijkskunde
Als de normering voor Frans zo rond de 0,3 is ben ik geslaagd.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:10 uur

geplaatst: vandaag om 15:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.