MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het Grote Games-topic

zoeken in:
Harco
Gold/Silver ben ik natuurlijk al lang op uitgekeken. Ik ga maar eens FireRed spelen, denk ik, al heb ik daar volgens mij al wel ooit eens een beginnetje mee gemaakt.

laxus11 schreef:
(quote)

Dan moet je daar maar eens achter aan gaan Arrie

Ik zei toch dat ik vind dat het bergafwaarts is gegaan? De generaties daarna zijn echt niks meer aan.

Arrie schreef:
(quote)

Ik zei toch dat ik vind dat het bergafwaarts is gegaan? De generaties daarna zijn echt niks meer aan.

Sommige pokemon zijn zeker nog de moeite waard hoor ( Sommige Niet maar dat maakt niks uit)

Ik vind Ruby/Sapphire nog wel leuk, daarna weet ik het ook niet zo. Ik heb eens Pokémon Diamond of zo geprobeerd (van m'n broer), maar daar vond ik niet zoveel aan.

laxus11 schreef:
(quote)

Sommige pokemon zijn zeker nog de moeite waard hoor ( Sommige Niet maar dat maakt niks uit)

Tuurlijk maakt dat wel uit. Ik ga het echt niet spelen als slechts sommige pokémon de moeite waard zijn.

Arrie schreef:
(quote)

Tuurlijk maakt dat wel uit. Ik ga het echt niet spelen als slechts sommige pokémon de moeite waard zijn.

Bij mij maakt het niet zoveel uit ik speel gewoon lekker

Het is tijd om die ellenlange weg van Lavender naar Fuchsia te doen. Het is dat ik hierin Charizard en Nidoqueen ga krijgen!

jasper1991 schreef:
Het is tijd om die ellenlange weg van Lavender naar Fuchsia te doen. Het is dat ik hierin Charizard en Nidoqueen ga krijgen!

2 Beesten van pokemon

Slowgaze schreef:
Ik heb vandaag die Mew-truc opnieuw uitgeprobeerd, terwijl ik Mew al had. Er is een hiker die naar boven loopt als je richting Bills huis gaat. Zelfde trucje doen: bij die jongen in het gras teleport doen, maar dan lopen tot je bij die hiker komt, die verslaan (en dan kun je start weer gebruiken), teleport naar Pokémon-centre, Nugget Bridge oplopen, b drukken en... deze keer een Gengar van level 7. Ik moet me er eens wat meer over inlezen, want dit vertrouw ik niet helemaal en ik heb geen zin om m'n spel naar de klote te helpen.
Dat is niet erg voor je spel, want het spel maakt een random cijfer aan, dat ligt aan welke trainer je verslaat. Voor de bekende truc wordt het cijfer voor Mew gegenereerd. In principe kun je elke Pokémon lvl 7 ermee vangen (heb er eens een Dragonite mee gevangen).

Is dat ook op FireRed en LeafGrean? Zo ja, dan is dat erg vet Dan kun je Gengar gewoon krijgen zonder dat je Haunter eerst moet ruilen!

Nee, dat is alleen in Red, Blue en Yellow helaas.. Al die leuke glitches zijn eruit gehaald.

Ulfat-e-Zulmat
Kun je nog wel Pokemon klonen in FireRed en LeafGreen? Want dan ga ik sowieso een Evee-evoluties team bouwen.

Ja Geef elke Evee wel een master ball of rare candy als item hé, dan kloon je die ook.

Hoe kun je klonen dan in FireRed en LeafGreen?

Gallow
Er is een manier inderdaad maar daarvoor moet je naar de Battletower, dat is op een eiland en dat is pas na de elite4. Op een ander eiland zit ook een breeding centre dus daar kun je het opzich ook doen met een eevee en een ditto. Oftewel, je kunt pas klonen tegen het einde van het spel, beetje doelloos dus.

Volgens mij heb ik het verward met Gold/Silver/Crystal (of het was Gameshark cheat). Dan maar een Ditto met Evee breeden ofzo

Ulfat-e-Zulmat
Gallow schreef:
Er is een manier inderdaad maar daarvoor moet je naar de Battletower, dat is op een eiland en dat is pas na de elite4. Op een ander eiland zit ook een breeding centre dus daar kun je het opzich ook doen met een eevee en een ditto. Oftewel, je kunt pas klonen tegen het einde van het spel, beetje doelloos dus.

Owja, nu herinner ik me dat ook. Dan maar Eevee seks laten hebben met Ditto. Arme Eevee.. Of wacht, kun je wel twee pokemon achterlaten bij Day Care in FireRed?

Ulfat-e-Zulmat schreef:
(quote)

Owja, nu herinner ik me dat ook. Dan maar Eevee seks laten hebben met Ditto. Arme Eevee.. Of wacht, kun je wel twee pokemon achterlaten bij Day Care in FireRed?

ja dat kan maar dan moet je wel de Elite four verslaan

Gallow schreef:
(quote)

VBALink Emulator - Link GBA VBA ROMs VisualBoy Advance
Gewoon je savegame van je VBA openen in VBAlink en 2 schermen opstarten.

Bij mij doet ie het niet, ik krijg telkens een save error

Ulfat-e-Zulmat
@Laxus
Ja, dat zegt Gallow eigenlijk al.
Even geen Eevee team dus..

Ulfat-e-Zulmat schreef:
@Laxus
Ja, dat zegt Gallow eigenlijk al.
Even geen Eevee team dus..

Ik zeg het nog maar een keer voor de duidelijkheid

Ulfat-e-Zulmat
Lief.

Kan je überhaupt Umbreon en Espeon krijgen in LG/FR? Ik meen dat er geen tijd in die spellen zit...

Gallow
maxinator schreef:
Bij mij doet ie het niet, ik krijg telkens een save error

Maak voor de zekerheid even een kopietje van je savegame, probeer dan dit eens.

Pokemon_Gold.sgm
Rechtermuisknop, en verander de naam in
Pokemon_Gold.sg1

en anders:
In VBALink
Options>>Emulator>>Save Type

Selecteer EEPROM en dan Flash 128k

Joren999 schreef:
Kan je überhaupt Umbreon en Espeon krijgen in LG/FR? Ik meen dat er geen tijd in die spellen zit...

Klopt, er zit geen nacht in dus je moet ruilen.

Gallow
Ik lees net dat als je dit krijgt: "save error: please exchange the backup memory" je een slechte rom hebt. Je kunt zoeken naar 1 die wel werkt maar ik meen te herinneren dat het met alle Firered roms was.

Je kan dit doen: Options>Emulator>Save Type>Flash 128K
Maar dan moet je wel overnieuw beginnen (en je bestaande savefile verwijderen) Maar dan schijnt het wel te werken.

Aha, dus ik moet leafgreen gaan spelen?

Gallow
Dat kun je ook doen Ik heb zelf in ieder geval leaf green gedaan en nergens problemen mee gehad. Je kan voor deze zekerheid nog het save type naar 128k veranderen voor het geval dat, hoef je tenminste straks niet overnieuw te beginnen. Als je zo'n corrupte FR rom hebt kun je dus ook niet naar de eilanden na de elite4.

Kan dat normaal wel dan?? Ik dacht dat dat sowiezo niet kon omdat je met een emulator speelt Hoe weet ik of het een corrupte rom is?

Je kan ook TGB Dual emulator gebruiken om te linken.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:07 uur

geplaatst: vandaag om 21:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.