Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic
zoeken in:
0
geplaatst: 26 januari 2011, 09:49 uur
Arrie schreef:
Ik zoek ook al heel lang naar een telkenfilm die ik vroeger keek. Ik schat dat ik een jaar of 7/8 was, dus dat moet dan eind jaren 90 zijn geweest, alhoewel het ook iets eerder kan zijn. Ik kan me er weinig van herinneren, maar het begon altijd met de introsong, waarbij je een jongen, de hoofdpersoon, zijn huis zag verlaten, en de natuur in trok, en altijd in een heel fantasierijke wereld terecht kwam. Ik weet nog dat in die intro bijvoorbeeld een levend schaakbord voorkwam. Ik weet ook dat als ik de intro direct zou herkennen, ik heb al heel veel gezocht, maar ik heb nog helemaal niks kunnen vinden.
neverending story?Ik zoek ook al heel lang naar een telkenfilm die ik vroeger keek. Ik schat dat ik een jaar of 7/8 was, dus dat moet dan eind jaren 90 zijn geweest, alhoewel het ook iets eerder kan zijn. Ik kan me er weinig van herinneren, maar het begon altijd met de introsong, waarbij je een jongen, de hoofdpersoon, zijn huis zag verlaten, en de natuur in trok, en altijd in een heel fantasierijke wereld terecht kwam. Ik weet nog dat in die intro bijvoorbeeld een levend schaakbord voorkwam. Ik weet ook dat als ik de intro direct zou herkennen, ik heb al heel veel gezocht, maar ik heb nog helemaal niks kunnen vinden.
0
geplaatst: 26 januari 2011, 16:24 uur
jasper1991 schreef:
(quote)
neverending story? Dat heb ik vroeger ook vaak gekeken, en dat komt heel erg in de buurt. Het is niet wat ik zoek, maar het lijkt er wel erg op. Bedankt voor het meedenken!

0
geplaatst: 6 februari 2011, 01:27 uur
Na the Wire, weer een geweldige politieserie: dit maal een deense serie: Forbrydelsen,
ook wel bekend als The Killing, of De Misdaad.
Spannend, prachtig in beeld gebracht, zeer geloofwaardig geacteerd. Evengoed als the Wire, maar geheel anders, want niet amerikaans, maar 'onderkoeld' noord-europees.
Te zien bij de zuiderburen.
ook wel bekend als The Killing, of De Misdaad.
Spannend, prachtig in beeld gebracht, zeer geloofwaardig geacteerd. Evengoed als the Wire, maar geheel anders, want niet amerikaans, maar 'onderkoeld' noord-europees.
Te zien bij de zuiderburen.
0
geplaatst: 6 februari 2011, 10:11 uur
toch een paradox
maar belgen zijn op een bepaalde manier ook wat "noordelijker" dan nederlanders. (sorry voor het algemenen) ik zie daar volgens mij ook wel vaker wat van die zweedse series.
maar belgen zijn op een bepaalde manier ook wat "noordelijker" dan nederlanders. (sorry voor het algemenen) ik zie daar volgens mij ook wel vaker wat van die zweedse series.
0
geplaatst: 15 februari 2011, 10:29 uur
Gisteren heb ik Trolljegeren gezien, een Noorse film over een drietal studenten die met een vermeende berenstroper op pad gaan. Het blijkt dat de mysterieuze man niet op beren jaagt, maar voor de overheid gigantische trollen om moet leggen.
Een vermakelijke film vergelijkbaar met andere films (The Blair Witch Project) maar dit soort films blijven me boeien. Prachtige shots van het Noorse landschap, en de trollen zelf zien er ook erg mooi uit. Aanrader!
Een vermakelijke film vergelijkbaar met andere films (The Blair Witch Project) maar dit soort films blijven me boeien. Prachtige shots van het Noorse landschap, en de trollen zelf zien er ook erg mooi uit. Aanrader!
0
geplaatst: 7 april 2011, 20:02 uur
Iemand bekend met de door Elmore Leonard geschreven serie "Justified"?
Justified Official Website | Wednesdays 10PM Only on FX - fxnetworks.com
Voor de liefhebber, onherroepelijk verslavend.
Het tweede seizoen loopt momenteel naar een spannend einde.
Justified Official Website | Wednesdays 10PM Only on FX - fxnetworks.com
Voor de liefhebber, onherroepelijk verslavend.
Het tweede seizoen loopt momenteel naar een spannend einde.
0
geplaatst: 7 april 2011, 21:09 uur
Ik vond het nogal saai en voorspelbaar. Iedere aflevering volgt ook hetzelfde format. Althans de eerste 4 of 5 afl, daarna ben ik afgehaakt.
0
geplaatst: 24 mei 2011, 12:01 uur
In Overigen > Algemeen > Just a joke:
Hier nog fans van Pownews of vinden jullie het 'niveau' te laag? Ik vind het geweldig namelijk.
Hier nog fans van Pownews of vinden jullie het 'niveau' te laag? Ik vind het geweldig namelijk.

0
geplaatst: 24 mei 2011, 12:08 uur
Ik weet het niet hoor, met mensen die Pownews 'geweldig' vinden. Ik heb veel afleveringen gezien en het bereikt af en toe het vermakelijke. Rutger is een aardige journalist die een leuk trucje toepast (bij politiek Den Haag) maar ook niet heel veel meer in huis heeft. De andere journalisten van Powned zijn voornamelijk bezig hetzelfde te doen maar hebben simpelweg de kwaliteit niet.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 24 mei 2011, 12:15 uur
Rutger heeft alleen wel eens de neiging om mensen te gaan beledigen als hij ze niet aankan. Vind ik ook niet helemaal kloppen (al is het wel leuk als hij het bij dominee Koos Spee doet).
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 24 mei 2011, 12:25 uur
Die Rutger vind ik echt een walgelijk figuur, maar hij weet wel hoe hij de journalistiek moet bedrijven. Daarom kijk ik het heel af en toe, als het onderwerp me aanspreekt.
0
geplaatst: 24 mei 2011, 12:54 uur
Het is gewoon vermaak en dat doe ik me regelmatig bij dat programma. Het is een soort anti-journalistiek en Castricum bedrijft dat op het hoogste niveau mijns inziens. Ik vind er niets rechts aan, zeker als je het vergelijkt met Geenstijl.
Ik moet wel zeggen dat ik ook zo langzamerhand een beetje uitgekeken ben erop, zonder Castricum blijft er weinig over. Die rubrieken 'Neger omdat het moet' en dergelijken werken niet meer.
Ik moet wel zeggen dat ik ook zo langzamerhand een beetje uitgekeken ben erop, zonder Castricum blijft er weinig over. Die rubrieken 'Neger omdat het moet' en dergelijken werken niet meer.
0
geplaatst: 24 mei 2011, 13:10 uur
panjoe schreef:
Die Rutger vind ik echt een walgelijk figuur, maar hij weet wel hoe hij de journalistiek moet bedrijven. Daarom kijk ik het heel af en toe, als het onderwerp me aanspreekt.
Ik had ook een hekel aan Rutger, maar bij PowNews is ie wel wat beter geworden. Bij GeenStijl-TV sloeg het vaak nergens op en had het vrijwel nooit met journalistiek te maken. De andere journalisten van PowNews zijn overigens ook vrij goed. PowNews is verre van perfect, maar liever zulke programma's dan van die überpolitiek correcte brave jongetjes-journalisten/programma's.Die Rutger vind ik echt een walgelijk figuur, maar hij weet wel hoe hij de journalistiek moet bedrijven. Daarom kijk ik het heel af en toe, als het onderwerp me aanspreekt.
0
Gallow
geplaatst: 24 mei 2011, 13:29 uur
Het enige wat Rutger doet is mensen uit hun slof laten schieten door ze mateloos te irriteren. Wanneer dan eindelijk de "flikker toch eens op met je microfoon" eruit komt rennen ze snel naar de studio voor het knip en plak werk en klaar. Dat ze met hun idee om hilversum op z'n kop te zetten vervolgens bij de DWDD aan tafel schuiven is dan nog wel komisch.
0
geplaatst: 24 mei 2011, 13:56 uur
Irriteren, ja. Dat doet hij door eenvoudige vragen te stellen die vreemdgenoeg door menigeen lastig te beantwoorden blijken. Denk aan Tineke Huizinga of de Amsterdamse subsidies voor winkels in een kansenbuurt.
Ik vind het vermakelijk, maar het beledigen wat hij soms ook doet is niet chique. Aan de andere kant komt hij daar ook wel vaak op terug bij de slachtoffers zoals bijvoorbeeld het ' Mo' of ' man bijt gristenhond' item.
Ik vind het vermakelijk, maar het beledigen wat hij soms ook doet is niet chique. Aan de andere kant komt hij daar ook wel vaak op terug bij de slachtoffers zoals bijvoorbeeld het ' Mo' of ' man bijt gristenhond' item.
0
geplaatst: 24 mei 2011, 13:58 uur
Wat bij dat laatste item natuurlijk niet de bedoeling was. Door alle ontstane commotie hebben ze het toch maar proberen goed te maken. Knulligheid ten top.
0
geplaatst: 24 mei 2011, 13:59 uur
Ik zou niet weten waarom iemand een nieuwsprogramma zou willen kijken zonder enige informatiewaarde, en ik denk dat de meeste politici e.d. ook wel iets beters te doen hebben dan gestalkt worden door idioten die het verschil niet kennen tussen journalistiek en cyberpesten.
0
geplaatst: 24 mei 2011, 14:58 uur
Pownews is een verademing in de Nederlandse programmawereld. Het format dan. Het is te saai voor woorden, maar het idee is heel goed. Met betere onderwerpen zouden ze best groot kunnen worden.
0
geplaatst: 24 mei 2011, 15:11 uur
Heilig Gras vind ik erg tof. Maar dat is natuurlijk verre van vernieuwend.
0
geplaatst: 24 mei 2011, 15:33 uur
Gallow schreef:
Het enige wat Rutger doet is mensen uit hun slof laten schieten door ze mateloos te irriteren. Wanneer dan eindelijk de "flikker toch eens op met je microfoon" eruit komt rennen ze snel naar de studio voor het knip en plak werk en klaar.
De Rutger die jij nu beschrijft begint steeds meer te verdwijnen, alhoewel het natuurlijk nog steeds doet (mensen onnodig lastig blijven vallen en ongepaste opmerkingen maken). Bij GeenStijl-TV deed ie niets anders, nu is het gelukkig een stuk meer journalistiek gericht.Het enige wat Rutger doet is mensen uit hun slof laten schieten door ze mateloos te irriteren. Wanneer dan eindelijk de "flikker toch eens op met je microfoon" eruit komt rennen ze snel naar de studio voor het knip en plak werk en klaar.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 24 mei 2011, 15:43 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Ik had ook een hekel aan Rutger, maar bij PowNews is ie wel wat beter geworden. Bij GeenStijl-TV sloeg het vaak nergens op en had het vrijwel nooit met journalistiek te maken. De andere journalisten van PowNews zijn overigens ook vrij goed. PowNews is verre van perfect, maar liever zulke programma's dan van die überpolitiek correcte brave jongetjes-journalisten/programma's. Eensch. Die andere journalistieke programma's kijk ik dan ook helemaal nooit.
Behalve Omroep Maxim
.
0
geplaatst: 24 mei 2011, 15:52 uur
Heeft iemand afgelopen zaterdag nog Dit Was Het Nieuws gezien? Ik vond het best wel lollig.
* denotes required fields.