MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
Als ik zo vrij mag zijn: je klinkt als iemand die voor het eerst in twintig jaar de tv aanzet.

Alle grote zenders in België zijn vandaag de dag veel meer op amusement gericht dan op informatie. Informatie wordt infotainment, educatie wordt edutainment, etc. Je mag die evolutie jammer vinden, maar veel meer dan enkel naar CNN kijken kun je er niet aan doen.

Stijn_Slayer
Volmondig antwoord ik ja.

Reclames van 15 minuten. Overal zijn Patricia Paay, Jeroen vd Boom en Gordon. Elk jaar weer zo'n 'talentenshow'. Rare make-over programma's. Of Traumacentrum. Wie gaat er nou zitten kijken naar een oude man met een bloedende duim?

Een programma als Nieuwsuur heeft nog wel waarde, maar dat wordt zo stoffig gebracht dat ik er niet naar kan kijken.

Er zijn denk ik maar een stuk of zes programma's die ik regelmatig bekijk. Ik bijna niet meer naar de tv.

bennerd schreef:
Als ik zo vrij mag zijn: je klinkt als iemand die voor het eerst in twintig jaar de tv aanzet.

Daar lijkt het inderdaad op. Ik heb nooit anders geweten dan dat er op zaterdagavond op één enkel zwakke programma's te bekijken zijn. Wel geef je onterecht kritiek op Canvas; die sleur je, zo lijkt het, maar mee de dieperik in, omdat het ook een VRT-net is, terwijl die zulke programma's toch niet uitzendt.

Misschien moet je de digitale zender "Acht" eens proberen: goede docu's, sterke fictie en af en toe ook eens een leuk live-optreden.

Ik sluit me bij Stijn aan, het is heel triest gesteld. Er zijn nauwelijks programma's meer die ik de moeite waard vind. Het is dat mijn ouders nog regelmatig de TV aanzetten, anders zou ik echt geen TV meer kijken.

bennerd schreef:

Alle grote zenders in België zijn vandaag de dag veel meer op amusement gericht dan op informatie. Informatie wordt infotainment, educatie wordt edutainment, etc. Je mag die evolutie jammer vinden, maar veel meer dan enkel naar CNN kijken kun je er niet aan doen.

Was het maar amusement... ik kan me helaas echt niet vermaken met die programma's.

Ploppesteksel schreef:
(quote)

Daar lijkt het inderdaad op. Ik heb nooit anders geweten dan dat er op zaterdagavond op één enkel zwakke programma's te bekijken zijn. Wel geef je onterecht kritiek op Canvas; die sleur je, zo lijkt het, maar mee de dieperik in, omdat het ook een VRT-net is, terwijl die zulke programma's toch niet uitzendt.

Misschien moet je de digitale zender "Acht" eens proberen: goede docu's, sterke fictie en af en toe ook eens een leuk live-optreden.

Inderdaad, Canvas zendt toch nog kwalitatief goede programma's etc. uit? Denk maar aan 'Classic Albums', diverse documentaires, af en toe eens een goeie film en de door mij gesmaakt 'Canvascrack' (al vind ik het nieuwe decor niet zo'n succes). Op Canvas vind ik altijd mijn gading wel. Op de andere zenders heb je ook nog best goede programma's, zoals 'House M.D.'.

Acht is inderdaad een aanwinst sinds we digitale televisie hebben. 'Dexter', 'Curb Your Enthousiasm', noem maar op. Geweldig!

Waarom kijken mensen überhaupt nog TV. Ik ben daar een paar jaar geleden mee gestopt. Voetbal en het journaal, voor al de rest heb ik een PC met internet

FlyLo schreef:
Waarom kijken mensen überhaupt nog TV.

Je stopt toch ook niet met het beluisteren van muziek, ondanks dat er zoveel kutmuziek op de markt wordt gebracht? Net als bij muziek probeer ik de goede "releases" eruit te pikken. Als je goed zoekt, is er zeker nog genoeg degelijk materiaal.

Natuurlijk ben ik verkeerd Canvas in één adem mee te noemen. Het was een beetje de frustratie van het moment. De zaterdagavond van Eén is wel al beter geweest. Zo vond ik Eén Jaar Gratis een leuke quiz en The Tudors was toch ook op zaterdag, of niet?

Wat zaterdagavond op Eén betreft, ben ik het volledig met je eens, goldendream. Ik doe niet eens een poging om naar dat soort meuk te kijken, dat ken ik nu al wel. Dan besteed ik m'n tijd liever aan een goeie film.

The Tudors was op zaterdag, dacht ik, inderdaad.

Ploppesteksel schreef:
(quote)

Je stopt toch ook niet met het beluisteren van muziek, ondanks dat er zoveel kutmuziek op de markt wordt gebracht? Net als bij muziek probeer ik de goede "releases" eruit te pikken. Als je goed zoekt, is er zeker nog genoeg degelijk materiaal.

Dat doe ik ook, ik kijk al mijn series en films via PC. De selecties die onze nationale zenders maken, zijn toch bedroevend slecht.

Er is een hoop onzin op tv, maar dat zal iedereen altijd blijven zeggen. Waarom zou je er aandacht aan besteden?

Als ik een willekeurig programma kijk is de kans tachtig procent dat ik het niet leuk vind. Toch doe ik het voor het kleine aantal programma's dat ik wel leuk vind.

Arrie schreef:
(quote)

Was het maar amusement... ik kan me helaas echt niet vermaken met die programma's.

Ik heb ook niet gezegd dat iedereen het leuk vind Maar blijkbaar trekt het wel enorme kijkcijfers. Dingen als 'Komen Eten met Kinderen' (wtf?!) of De Slimste Thuis zijn echt belachelijk slechte programma's, maar het past perfect in de trend van de laatste jaren. En in die trend zijn er genoeg goede programma's te vinden.

Maar zelf kijk ik ook enorm weinig naar tv. Als ik dan kijk, is het vooral time-shifted viewing of on demand-tv (met termen gooien is ook wel eens leuk ). Telenet heeft echt een prachtig aanbod op vlak van digitale televisie.

Zijn er mensen die gisteren Holland in da Hood hebben gezien? Ik wel en ik heb me helemaal stukgelachen! Wat een prachtfiguren zeg, stuk voor stuk

Ik wil die serie echt verschrikkelijk graag zien. Vermaak à la Oh Oh Cherso, maar dan echt belachelijk.

Zeker top vermaak. Mc Biggah en G-Low zijn m'n favorieten
En ik zag vandaag in DWDD beelden van een nieuwe seizoen Ushi. Je zou denken: "zijn we daar niet eens klaar mee Wendy?". Maar ik moet zeggen dat het nieuwe concept en de nieuwe typetjes best wel cool zijn.

Wie kijkt hier allemaal topchef

Was topchef dat Nederlandse programma? Ik kon me namelijk ook iets Australisch herinneren.

Ja die nederlandse versie

Wanneer doe jij mee, Lex?

Ik kijk alleen naar Masterchef Australia.

Gisteren eindelijk eens Holland in da Hood gezien. Toen die vrouw met "zulke grote tetten, man" die ene kerel met Brock-ogen terecht wees dat ie geen "nigga" mocht zeggen, moest ie huilen. Hoe ontroerend was dat!

Hoe de fuck komt die gast aan een vriendin?

LA hir ai kom.

Ben dit ook maar eens gaan kijken.

Ik heb het gisteren niet gezien. Binnenkort kort maar eens terugkijken dus.

niels94 schreef:
LA hir ai kom.

Dat moet een quote van Jimsky zijn zeker?

Die ene kerel kan wel goed Rocky nadoen.

Wat een kutprogramma. Nee, nee, geef me mijn burger En jezus christus, ik kan beter rappen. En dat is niet eens een grapje

Ulfat-e-Zulmat
Gisteren was ook mijn Holland in da hood ontmaagding. Hoewel ik soms moest lachen vond ik het vooral erg pijnlijk om te zien. Hoe die gasten zichzelf belachelijk maken.. Ik kan daar echt niet naar kijken; ik voel me dan zo ongemakkelijk als ik zie hoe die jongens praten, bewegen, zich kleden etc. Aan de ene kant vind ik het enorme kneuzen, maar bijvoorbeeld bij die rapbattle.. Dat vind ik haast zielig en ik wil niet zien hoe ze zo hard op hun bek gaan.

Ik vroeg me soms wel af of het allemaal wel echt is, of het niet gewoon geacteerd is. Soms leek het daar namelijk we op. Die gast met de braids bijvoorbeeld. Niet alleen was hij wel erg wereldvreemd, het leek af en toe gewoon op een act - wat in wezen ook zo is.

Dat idee heb ik ook wel een klein beetje. Of ze zijn gewoon zwakzinnig. Wat een idioten

Ik denk trouwens dat er mensen zijn die dit kijken en die denken dat dit hip-hop is. Er wordt namelijk gedaan alsof het serieus is.

Zijn bloed is als de cola

Die Willie Wartaal doet eigenlijk ook erg dom. Ik vind het ook niet echt heel erg vermakelijk ofzo, dit programma, het is tot nu toe niet erg grappig o.i.d.

Iemand 'Geen Probleem' gezien?

Toch wel melig programma vind ik.

Arrie schreef:
Wanneer doe jij mee, Lex?

Misschien wel een keertje

Gast
geplaatst: vandaag om 17:10 uur

geplaatst: vandaag om 17:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.