MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
Stijn_Slayer
Ik krijg altijd oorpijn van Marc-Marie.

Zomergasten niet gezien vanwege een verjaardag, maar ik heb er eigenlijk alleen maar lovende kritieken over gelezen / gehoord. Behalve hier op MuMe dus...

Ach, het was bij vlagen wel interessant hoor, maar ik vond het wel tegenvallen, ja. Die Marc-Marie is zo langdradig, en haalt er van alles bij en hij gaat maar door. Dat hij een hoge stem heeft, weten we nu wel... daar had ik het zelf niet over.

Ik ben na drie kwartier afgehaakt, ik vind hem vooral erg vermoeiend om naar te luisteren en dat komt echt niet door zijn stemgeluid, maar meer door de continue zijweggetjes die hij inslaat als hij aan het woord is. Maar van mensen die hetzelfde bezwaar hadden, hoorde ik dat ze het uiteindelijk wel de moeite waard vonden.

In de traditie van Zomergasten vond ik Marc-Marie Huijbrechts niet zo passen. Ondanks dit euvel vond ik de getoonde tv fragmenten tussen het gepraat wel interesant. Maar qua waardering kom ik helaas niet hoger uit dan twee kleine sterretjes wat dus toe te schrijven valt aan Marc-Marie en zeker niet aan Jelle Brandt Corstius, want deze laatste toonde zich een waar gastheer en stelde de juiste vragen, edoch de antwoorden van Marc-Marie Huijbrechts waren van mindere kwaliteit. Ik viel er haast van in slaap.

Beavis And Butthead komen weer terug op TV! Hier een geweldig voorproefje waar ik me al helemaal kapot om heb gelachen:

Fantastisch!

Wat vonden jullie van de Johnny Hoes-documentaire?

Gerards Dream schreef:
Maar qua waardering kom ik helaas niet hoger uit dan twee kleine sterretjes wat dus toe te schrijven valt aan Marc-Marie en zeker niet aan Jelle Brandt Corstius, want deze laatste toonde zich een waar gastheer en stelde de juiste vragen, edoch de antwoorden van Marc-Marie Huijbrechts waren van mindere kwaliteit.

meen je dat? Elke keer als Marc-Marie een wedervraag stelde (en dat deed hij nog wel eens) of een mening aan hem vroeg raakte hij van slag en begon te hakkelelen om zo snel mogelijk weer volgens zijn lijstje verder te gaan.

Don Cappuccino schreef:
Beavis And Butthead komen weer terug op TV! Hier een geweldig voorproefje waar ik me al helemaal kapot om heb gelachen:

(embed)

vigil schreef:
(quote)

meen je dat? Elke keer als Marc-Marie een wedervraag stelde (en dat deed hij nog wel eens) of een mening aan hem vroeg raakte hij van slag en begon te hakkelelen om zo snel mogelijk weer volgens zijn lijstje verder te gaan.

Dat meen ik zo en ik denk daarbij ook dat het één het ander versterkt of verslapt. Wel is het zo dat het gebruikelijk is binnen de journalistiek dat een presentator de vragen stelt en de gast deze beantwoord. In dat plaatje bezien zat er dus wat scheef. Iets wat ruis in het verhaal bracht. Wellicht zou het daarom vestandig zijn de uitzending opnieuw te bekijken en dan meer te leten op inhoud dan techniek. Iets waar ik niet bij heb stil gestaan bij het schrijven van mijn eerste bericht over dit onderwerp. Een kwestie van gevoel ten opzichte van techniek, wat in de meeste gevallen een lastige opgave is.

Gisteren "The Doors: When You're Strange" gekeken, blijkbaar een verfilming van de vuistdikke roman "Jim Morrison: Life, Death, Legend", van de hand van Stephen Davis. Net als het boek is de film in een soort documentaire-achtige stijl en verteltrent gegoten,waarbij de ontwikkelingen rond het popgroepje The Doors netjes ingekaderd worden in de tijdsgeest van toen. De verfilming volgde het boek ook vrij getrouw in het begin, maar enkele subplotjes, zoals Andy Warhol die graag coïtus wilde met Jim, werden in de film maar summier behandeld. Het personage Jim Morrison werd prima gespeeld, al had hij de neiging om snel wat ongeloofwaardig te worden. Dit karakter werd in het boek beter uitgewerkt, want hoewel het een vermakelijke film was, vond ik het boek toch echt beter.

Net zitten kijken naar het MTV programma Storytellers.
Met Death Cab For Cutie.
Live met korte verhaaltjes tussen de nummers door.
Leuk bandje.

Stijn_Slayer
Pokémon Sinnoh League Victors is aan de gang op Veronica, tot zes uur.

Persoonlijk heb ik daar geen emotionele binding meer mee. Old skool Pokémon is gaver.

Worden de eerste seizoenen van pokemon überhaupt nog uitgezonden?

Stijn_Slayer
Volgens mij niet. Misschien op één of andere fancy digitale zender waar niemand wat mee opschiet behalve de bobo's van UPC.

Iemand gisteren nog zomergasten gezien? Een geweldig leuke uitzending met Erik van Lieshout, hij had inhoudelijk niet zoveel te vertellen maar wat een chaotische en komische uitzending was het, vooral de fragmenten waren bijzonder, en dan vooral Klaus Kinski als een soort Jezus.

Onweerwolf
Dokkum ligt helemaal niet in Holland.

Stijn_Slayer
Ik hoop maar voor je dat er geen Friese users zijn die dit lezen.

Die zullen Onweerwolf gelijk geven, Dokkum ligt ook niet in Holland

Inderdaad, ik zie Dokkum dan ook als buitenland.

Onweerwolf
Stijn_Slayer schreef:
Ik hoop maar voor je dat er geen Friese users zijn die dit lezen.

Ik denk niet dat Friesen happy worden als je tegen ze zegt dat ze uit Holland komen.

Ik denk niet dat Friezen happy worden als ze Friesen genoemd worden.

Ik denk niet dat die Friezen wat kan schelen; die verstaan toch helemaal geen Nederlandsch?

Ik ga die vanavond kijken. Zeer benieuwd naar.

Hele leuke en sterke docu, zeker een aanrader

In Muziek > Algemeen > Ergerlijke tv:

Ik vraag me af of de Nederlandse tv even zielig geworden is als de Vlaamse. In Vlaanderen worden we al jaren bestookt met VTM, VT4, 2B en VijfTV. Zenders die leven van het laagste van het laagste, van de ene realityshit in de andere. Veel koken, bouwwerven, boeren die een vrouw zoeken, eilandafzonderingen ... Gelukkig hadden we nog Eén en Canvas. Gisterenavond werd duidelijk dat echter ook die zenders de dieperik ingaan. Eerst een banale quiz met Bart Peeters, die ik als zanger wel hoog in het vaandel draag, en dan een absoluut dieptepunt met Vrienden van De Veire. Showbizzgeleuter met BV's, Bekende Vlamingen dus. Ja ja, Tanja Dexters, Phaedra Hoste en dat blond seutje van een bouwwerfprogramma. Dat zijn dus BV's: drie madammekes in minirokje, geen inhoud, niks te bieden, niks gepresteerd, maar wel even een zaterdagavond vullen. Hoogtepunt (of eigenlijk dieptepunt) was Tanja Dexters over haar deelname aan Expeditie Robinson, zo'n programma waarin een groepje nietsbetekende BV's op een eiland gedropt worden voor een aantal weken en dan kan de kijker zien hoe ze daar proberen te overleven. Je zou haast wensen dat ze op het eiland van Jurassic Park beland zijn en opgegeten worden door dino's, zodat we er van af zijn. Wel, die trut (sorry, maar er is geen ander woord) had het zo lastig haar dochtertje en man zo lang te moeten missen. Waaa, doe dan niet mee hé. Wat een zever kraamt dat wicht uit. Maar ja, niet mee doen en al die aandacht moeten missen! BV zijn staat gelijk aan talentloos smeken om aandacht en die nog krijgen ook. Leve de dvd, zowel film als muziek, zodat je iets kwaltitatiefs kan bekijken. Zo, het doet deugd dat dat eruit is. Is het in Nederland ook zo erg gesteld?

Gast
geplaatst: vandaag om 18:39 uur

geplaatst: vandaag om 18:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.