MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
Treme (zelfde schrijver The Wire) anyone?

1. Family Guy
2. Southpark
3. That 70's Show
4. Scrubs
5. Two and a Half Man
6. The Simpsons
7. The Big Bang Theory
8. Futurama
9. Everybody Loves Raymond
10. Reaper

Serieuze series zijn te serieus.

1. Entourage
2. The Office (UK)
3. Twin Peaks
4. Arrested Development
5. Curb Your Enthusiasm
6. Extras
7. Futurama
8. Band of Brothers
9. Boardwalk Empire
10. The Walking Dead

Zoiets... ben nu begonnen met Breaking Bad, tot nu toe ook wel erg vermakelijk.

1. 24
2. The Wire
3. The Sopranos
4. Deadwood
5. Heroes
6. Rome
7. The Office (uk)
8. Tour of Duty (in mijn geheugen tenminste, als ik het weer zou zien zou het wel eens tegen kunnen vallen)
9. Penoza
10. Married With Children

sxesven schreef:
Ja, da's een leuke uitdaging! De betere sitcoms neem ik ook maar even mee, hoewel ik 'series' en sitcoms verder als heel andere soorten TV beschouw.

Ik ben er totaal niet in thuis, kan je me uitleggen wat een sitcom precies is?

Arrie: een comedy die zich afspeelt in een vaste omgeving. Bekende voorbeelden: Friends, Seinfeld, Alf, Cosby Show, Prince of Bel Air, Cheers...

1. Six Feet Under
2. Twin Peaks
3. X-Files
4. Dexter
5. Forbrydelsen
6. Coupling
7. Boardwalk Empire
8. Black Books
9. Tour of Duty

...

Verder kom ik eigenlijk niet. Heb ook nog Lost, Mad Men en van wat hier genoemd wordt The Sopranos, Heroes en Band of Brothers gezien, maar daar vond ik allemaal niet zoveel aan. The Wire ben ik voortijdig mee gestopt, maar verdient wel een herkansing.

@herman
Sopranos is echt geniaal, alleen al die humor.

Christopher Moltisanti: You ever think what a coincidence it is that Lou Gehrig died of Lou Gehrig's disease? Tony Soprano: You're gonna make that same stupid joke every time that comes up?

Tony to Pauli over the phone(discussing a hit): "This guy was a Russian Green Beret.He was in the Ministry of the Interior or something,and he killed 16 Chechen rebels. Be careful!".
.
Pauli relaying message to Christopher : "He said the guy killed 16 Czechoslovakians and he was an Interior Decorator!".
.
Christopher to Pauli : "Interior Decorator? His apartment looked like sh**!".....

Fijn die lijstjes: daar kan ik eens wat uit oppikken denk ik zo

Die Sopranos-quotes zijn wel leuk, maar ik kwam er echt niet doorheen... ben er twee keer aan begonnen, maar twee keer niet afgemaakt...

Mooi dat er nog een Coupling-fan is. Ben vooral fan van het eerste seizoen, echte elke aflevering is raak daar. Krijgt ook een 9 gemiddeld op IMDB.

Ah kijk eens aan, als ik klaar ben met Six Feet , kan ik me gaan verdiepen in deze lijstjes, en eruit pikken wat me het meest interessant lijkt.

1. The Wire
2. Mad Men
3. Twin Peaks
4. Rome
5. Generation Kill
6. Shameless
7. The Simpsons
8. Deadwood
9. Seinfeld
10. Six Feet Under

1. Twin Peaks
2. The Wire
3. Dexter
4. Mad Men
5. SFU
6. Boardwalk Empire
7. The Sopranos
8. ...

Qua sitcoms zijn How I Met Your Mother en The Big Bang Theory by far de tofste

In de categorie melige Britse humor: Blackadder, The IT Crowd en sinds recentelijk The Mighty Boosh.

1. The Wire
2. Silent Witness
3. Waking the Dead
4. The Body Farm <<<< TIP !! - nieuwe serie
5. Spooks

De laatse serie van Spooks is afgelopen zondag begonnen

The Body Farm is een nieuwe zesdelige serie met een karakter uit Waking the Dead, doctor Eve, in haar nieuwe baan. Geweldig acteerwerk; hoofdrollen voor Tara FitzGerald en Keith Allen.

WEED DEMON schreef:
Treme (zelfde schrijver The Wire) anyone?

Drama:
1. The Wire
2. Mad Men
3. Breaking Bad
4. The West Wing
5. Generation Kill (miniserie)
6. Treme
7. Californication
8. Six Feet Under
9. Dexter
10. Oz
Al vind ik het bijzonder moeilijk om er een volgorde op te plakken.

Comedy:
1. Archer
2. Arrested Development
3. 30 Rock
4. South Park
5. Het Eiland
6. Bored To Death
7. Modern Family

Heb nog wel meer series gezien maar die vind ik (net) niet goed genoeg om in deze lijsten op te nemen (Twin Peaks, Rome, Sopranos, Deadwood, Carnivale etc.).

1. Twin Peaks
2. Six Feet Under
3. Skins (de 1ste generatie - de eerste 2 seizoenen)
4. Oz
5. Curb Your Enthusiasm

Verder ook nog The Corner, Generation Kill, Dexter, Rome, Boardwalk Empire, Band of Brothers, Misfits, ... gezien. Allemaal wel degelijk, anders stop ik gewoon met kijken (zoals bij True Blood - Mad Men).

Over het algemeen kijk ik ook net iets meer naar de humoristische programma's (die ik onderscheid van echte series, al kon de nr. 5 van hierboven even goed in dit lijstje staan):
1. South Park
2. Het Peulengaleis
3. Monty Python's Flying Circus
4. In de Gloria
5. The Office (UK)
6. The Office (US)
7. Het Eiland
8. Monkey Dust
9. Blackadder
10. Neveneffecten

Met natuurlijk eervolle vermeldingen voor Brainiac ( ), Draadstaal, Eastbound & Down, Flight of the Conchords ( ), Entourage, American Dad, Family Guy, The Simpsons & Futurama.
M.a.w. ik kon niet kiezen.

1. Royle Family (op eenzame hoogte, wat een serie...)
2. Lewis
3. Simpsons
4. Little Britain
5. Inspector Lynley
6. Bottom
7. Morse

Meer weet ik zo één, twéé, drie niet.

herman schreef:
Mooi dat er nog een Coupling-fan is. Ben vooral fan van het eerste seizoen, echte elke aflevering is raak daar. Krijgt ook een 9 gemiddeld op IMDB.

Sally: I hate having sex at home. I've got a listening flatmate.
Jane: Oh no, I hate those. Do you have to be really quiet for her?
Sally: No, I have to be really loud. We're very competitive.

Tevens:

1. Mad Men
2. Six Feet Under
3. The Wire
4. The West Wing
5. Friday Night Lights
6. The Sopranos
7. Sons of Anarchy
8. Big Love
9. Veronica Mars
10. Pushing Daisies

Leuke topic

Ploppesteksel schreef:
1. Twin Peaks
.

Het eerste seizoen is fenomenaal maar in het midden van het tweede seizoen (na het oplossen van de moord op Laura Palmer) stuikt alles in elkaar en wordt het niveau zo erbarmelijk dat ik plaatsvervangende schaamte voel. Serie met de allerbeste eerste afleveringen en de allerslechtste laatste ...

Coupling is ook wel echt bizar grappig, ja. Ik herinner me nog die aflevering waarin Jeff een Russisch meisje probeert te versieren dat geen Engels spreekt, en je dan de eerste helft van de aflevering vanuit zijn perspectief ziet, en de tweede wat het meisje allemaal hoort. Geniaal geschreven was dat!

Treme zou ik dolgraag willen zien, maar ze weigeren het uit te brengen in Nederland. Toch maar een keer de illegale kant gaan opzoeken, vrees ik...

Sandokan-veld schreef:
Coupling is ook wel echt bizar grappig, ja. Ik herinner me nog die aflevering waarin Jeff een Russisch meisje probeert te versieren dat geen Engels spreekt, en je dan de eerste helft van de aflevering vanuit zijn perspectief ziet, en de tweede wat het meisje allemaal hoort. Geniaal geschreven was dat!

Dankzij dit topic weer wat geld armer. Zojuist de boxset met alle vier de seizoenen gekocht bij Amazon. Wel tweedehands overigens...

Hmm, ik zie dat mijn opmerking over SeriesMeter al enkele mooie lijstjes heeft uitgelokt. Daar kan ik ongetwijfeld één en ander uit meegraaien. Een top 10 maken zou erg moeilijk zijn, maar enkele van mijn favoriete series:

- Dexter
- Curb Your Enthousiasm
- The Wire
- House M.D.
- Van Vlees en Bloed
- Green Wing
- Blackadder
- Allo Allo
- The Thin Blue Line
- South Park
- ...

Six Feet Under en The Sopranos wil ik ook ooit proberen.

Jocharo-T
*The Sopranos
*OZ (Geniale Gevangenisserie van HBO)
*The OC
*24
*The Wire
*Lost
*Prison Break (alleen eerste seizoen is de moeite waard)

Oz staat bij mij gewoonweg niet op 1 omdat het soms net iets te langdradig wordt en het erg abrupt eindigt. Voor de rest is het veruit mijn nummer één: fantastische personages (één voor één), geweldige omgeving (Emerald City) en dan Hill die vaak erg interessante dingen vertelt. Ik herinner me bv. de episode waarin Napoleon als basis gold, dat hij op het einde besloot met:
Augustus Hill schreef:
When Napoleon died in Exile, the doctors cut off his dick. They put his dick in an ornate jar and gave it to his priest; don't ask me why. Over the years, Napoleon's dick was sold and sold again to the highest bidder. To this day, at least three people claim to own Napoleon's dick. But you see, it's not important who owns the real dick. The big question is, well... who the fuck do those other two dicks belong to?

Jocharo-T
Inderdaad geniaal. Het meest intrigerende personage is voor mij toch wel Karim Said

Intrigerende, bedoel je?
Kareem Said is geweldig, inderdaad. Zoals ik al zei loopt het er vol met sterke personages (Beecher, McManus, Adebisi , de broers O'Reily, ...)

Sandokan-veld schreef:
Treme zou ik dolgraag willen zien, maar ze weigeren het uit te brengen in Nederland. Toch maar een keer de illegale kant gaan opzoeken, vrees ik...

Deze "Engelse" versie heeft wel een Nederlandse ondertiteling. Is dat wat?

Jocharo-T
Ploppesteksel schreef:
Intrigerende, bedoel je?

Ja, dat bedoelde ik inderdaad, was een typfoutje. Dat die ene letter je trouwens was opgevallen

Ps. Heb het aangepast

panjoe (moderator)
1. Law & Order : Criminal Intent
2. Rembo & Rembo
3. David Attenborough's Life in the Undergrowth
4. Hu$tle
5. Mutant Planet
6. Afro Samurai
7. Aqua Teen Hunger Force
8. Omroep Maxim
9. The Office US
10. The Simpsons

Gast
geplaatst: vandaag om 09:30 uur

geplaatst: vandaag om 09:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.