MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
Ik wist niet waar ik een top favoriete series kon plaats maar volgens mij wordt dat in het topic gedaan en aangezien Twin Peaks erin staat is het relevant.

Ook zag ik dat er nog niet over Rick and Morty geschreven is hier. Een ongelooflijk goede vernieuwende animatieserie. Een soort Futurama, maar dan echt 100x beter, met zeer grappige hoofdkarakters, honderden prachtig vormgegeven gastkarakters, geweldige donkere humor en erg originele plots. Kan het iedereen aanraden die niet vies is van een animatieserie als South Park, Family Guy of Futurama. Het is namelijk beter. (al is het vroeg zeggen na twee seizoenen)

1. Friends
2. Rick and Morty
3. Cheers
4. Game of Thrones
5. Family Guy
6. Avatar: The Last Airbender
7. South Park
8. Narcos
9. Twin Peaks
10. The Walking Dead

Met onder andere Veep, House of Cards, Blacklist en Daredevil nog op de planning en Breaking Bad zou op een 11e plaats staan.

Rick and Marty is inderdaad een aanrader

panjoe (moderator)
Rick and Morty heb ik de afgelopen 2 weken voor het grootste deel gekeken. Wat een knettergekke en belachelijk vette serie. Veruit de beste animatieserie die ik heb gezien - beter nog dan Adventure Time.

Nu bezig met Suits, prima als light entertainment. Vergelijkbaar met de leuke Britse serie Hustle, alleen dan over een ander soort oplichters.

Een andere briljante serie die ik de afgelopen tijd heb gekeken is Brooklyn 9-9. Werkelijk hilarisch.

panjoe schreef:
beter nog dan Adventure Time.

buizen
Om 21.40 op HBO 3: Vinyl - Afl. 1 - pilot

Deze nieuwe dramaserie van HBO speelt zich in de jaren 70 van de vorige eeuw af. De door seks en drugs geteisterde muziekindustrie in New York vormt het decor voor de serie waarbij de muziekstromen punk, disco en hip-hop nog in de kinderschoenen staan.

Vinyl Afl.01: Pilot - HBO Nederland - itshbo.nl

Ben net naar Vinyl aan het kijken, best interessante serie van Scorsese over een platenbaas in NY in de jaren zeventig, Juist, over de mannen die we allemaal haten. Een beetje Boardwalk Empire maar dan in de musiekbusiness.

Het speelt zich af rond een platenbaas die op het punt staat failliet te gaan en een deal te slutien met een bende Duitsers. Hij kijkt terug op zijn leven en het begint.

Scenes die doen denken aan Scorsese filmen (denk aan The Wolf of Wall street meets Taxi driver meets..., , muziek van Led Zep, New York Dolls, en meer. Hedonistische scenes met drank, drugs, seks en vinyl. Privéjets en verslavingen. Protagonisten die in rammelrockbandjes spelen, kortom.

Een rock 'n' roll-vibe.

Eindelijk eens iets anders dan de gemiddelde serie en ik kan mij hier wel mee zoet houden.
(Nu wacht ik enkel nog op Wim Wenders die een serie maakt over Berlijn van pakweg 74 to 84. Maar dat is persoonlijk .)

buizen
davevr schreef:

(Nu wacht ik enkel nog op ...
..Wim Wenders die een serie maakt over Berlijn van pakweg 74 to 84. Maar dat is persoonlijk .)

Wat je zèlf zou kunnen doen: een route uitstippelen met daarin de opgenomen historische locaties waar Bowie, Eno, uithingen en het allemaal gebeurde, in Berlijn.
Wandel, metro, fietstocht en jij dan als reisleider en overal verhaaltje bij vertellen.
Dacht ik in januari al aan. Is vast een hit dit voorjaar/deze zomer.

Oh, het bestaat al.
Maar daarom kun je nog wel zoiets beginnen evt.

1e keer dat ik Vinyl zag vond ik het zwaar tegenvallen: zo karikaturaal en raar, maar daar moet je even doorheen, de serie gaat best.

Voor iedere liefhebber van Wie Is de Mol?: de belgische De Mol is minstens vijf keer zo goed. Geen BN'ers (of BV'/BB'ers), en dat scheelt een hoop. Als je naar de site van De Mol gaat wordt de uitslag al snel gespoilerd (vorige week werd De Mol en de winnaar bekend). Maar als je gewoon deze YouTube-linkjes gebruikt blijven alle spoilers je bespaard:

01.00 - YouTube
02.00 - YouTube
03.00 - YouTube
04 00 - YouTube
05 00 - YouTube
06 00 - YouTube
07 00 - YouTube
08 00 - YouTube (Finale)
09 00 - YouTube

Volledige cast Twin Peaks is bekend.

Heel gaaf lijstje! Ik tel ook zes muzieknamen (buiten David Lynch zelf): Finn Andrews (The Veils), Eddie Vedder (Pearl Jam) en Trent Reznor (Nine Inch Nails), Ruth Radelet (Chromatics), Sharon Van Etten en Sky Ferreira. Die laatste vind ik heel goed passen bij David Lynch. Was blijkbaar ook actrice voordat ze aan haar muziekcarrière begon.

Ik moet echt hard mijn best gaan doen om mijn enthousiasme een beetje te temperen.

EDIT: Blijkbaar heeft ook de gehele band Au Revoire Simone een rol. Nog nooit van gehoord. En ik was Julee Cruise vergeten te noemen. Misschie dat Au Revoire Simone de begeleidingsband van Julee Cruise "speelt"?

Ik las het gister en krijg er meer en meer zin in.
De geruchten gaan overigens ook dat het om 2 nieuwe seizoenen zal gaan.

37 Twin Peaks Characters We Will See Again After 25 Years Sta-link

+ Robin Finck van NIN.

Het kan trouwens niet anders dan tegenvallen, maar misschien dat het een curieuze mislukking wordt.

En James Morrison. Geen idee wat die in Twin Peaks te zoeken heeft, maar goed...

Geen Michael Ontkean, das wel jammer.

Edgar18 schreef:
Geen Michael Ontkean, das wel jammer.
Robert Forster is kennelijk degene die hem zal opvolgen als sheriff Harry S. Truman.

Arrie schreef:
En James Morrison. Geen idee wat die in Twin Peaks te zoeken heeft, maar goed...

Misschien een andere James Morrison?

EDIT: Jup, deze: James Morrison - IMDb

Teunnis schreef:
(quote)

Misschien een andere James Morrison?

EDIT: Jup, deze: James Morrison - IMDb

Vandaar.

buizen
Nederland in de jaren zestig.
NPO 2.

buizen schreef:
Nederland in de jaren zestig.
NPO 2.

Bij voorbaat al een volstrekt ongeloofwaardig programma, want...
If you remember the sixties, you weren't really there

Dus een ieder die er in het programma over praat, heeft het niet meegemaakt

buizen
In "de Reunie" vanavond The Wild Romance..
Krijg nou wat.

buizen
Die Danny Lademacher was vroeger echt knettergek, meer nog dan Herman.

Nu bij RTL Late Night een item over covers. O.a. waarom Bob Dylan zo vaak gecoverd is maar waarom zijn nummers veelal pas in de coverversie een enorme hit werden.

Wat vinden we hier eigenlijk van? Ik ben er overigens inmiddels uit na twee keer luisteren, zie hier: klik!

Hoi Kramer, op zich kan ik me voorstellen dat het mooi is om een album uit te brengen, denk wel meer voor vrienden en bekenden en dat Jan geen al te hoge verwachtingen heeft en de humor ervan inziet. Gewoon doen dus.

buizen
3Doc: Who the fuck is Jett Rebel, eerder uitgezonden in 2014 en zaterdag in de herhaling te zien, toont het verhaal van de jonge Jett Rebel vechtend met zijn eigen identiteit. Al vanaf een jonge leeftijd wist de geboren Hagenees dat hij muzikant wilde worden, maar zijn verlegenheid stond hem vaak in de weg. Als oplossing hiervoor creëerde de rustige Jelte zijn rebellerende alter ego: Jett Rebel. Volgens Jelte wordt niet hijzelf, maar Jett Rebel gezien als de geprezen rock-‘n-rollheld. Dit leidt tot onzekerheid en kwetsbaarheid bij de 23-jarige multi-instrumentalist.

Vanavond om 23.15 uur op NPO 3.

Haha, schitterend. Waar blijft seizoen 3?!

panjoe (moderator)
Wordt eind dit jaar verwacht!

Een andere epische comedyserie, waarvan op het moment het derde seizoen bezig is, is Silicon Valley. Gaat over een geniale softwareontwikkelaar die een baanbrekende compressiecode bedenkt, en deze graag zelf, buiten het bereik van multinationals en softwaregiganten, op de markt wilt brengen. Dit leidt tot een absurdistische clash tussen computernerds en kapitalisten. Van Mike Judge, maker van briljante komedies als Idiocracy, Office Space, King of the Hill en natuurlijk Beavis and Butt-Head. Zeker een tip voor bennerd.

panjoe schreef:
Wordt eind dit jaar verwacht!

Een andere epische comedyserie, waarvan op het moment het derde seizoen bezig is, is Silicon Valley. Gaat over een geniale softwareontwikkelaar die een baanbrekende compressiecode bedenkt, en deze graag zelf, buiten het bereik van multinationals en softwaregiganten, op de markt wilt brengen. Dit leidt tot een absurdistische clash tussen computernerds en kapitalisten. Van Mike Judge, maker van briljante komedies als Idiocracy, Office Space, King of the Hill en natuurlijk Beavis and Butt-Head. Zeker een tip voor bennerd.

Kijk deze serie al sinds de eerste aflevering en het blijft nog steeds geniaal! De soundtrack bij de eindcredits is ook altijd lekker, Run the Jewels oa.

Die serie met die foute commercial met muziek van Godspeed? Want daar kon ik in ieder geval wel om lachen. Zal de serie eens opzoeken!

Andere aanrader is Bojack Horseman. Een animatieserie over een aan lager wal geraakte 90s sitcomacteur met een drankprobleem. De helft van de personages in de serie zijn dieren (Bojack is dan ook een paard), maar op de een of andere manier werkt het geweldig. Briljante dierenpuns en running gags worden afgewisseld met verrassend diepgaande verhaallijnen; ik voelde de laatste tijd nog niet zo vaak bij een serie een stomp in mn onderbuik als bij Bojack Horseman. De stemmencast bestaat voor de verandering ook eens uit echte acteurs en heeft met oa Aaron Paul, Alison Brie en uitblinker Will Arnet een lineup waar je U tegen zegt.

Gratis trailer

Net de laatste aflevering gezien van de BBC-serie Cilla, natuurlijk over ons aller Cilla Black. Hier werd hij uitgezonden bij Omroep Max, maar het zou zonde zijn als alleen de vutters onder ons ervan konden genieten. Mooie serie, die vooral focust op de relatie tussen Cilla en haar latere man Bobby Willis in het begin van hun gezamenlijke carrière. Een prachtig zijlijntje is weggelegd voor Brian Epstein, Cilla's manager in de jaren 60. Een aanrader wat mij betreft! Hier aflevering 1: klik!

Gast
geplaatst: vandaag om 16:30 uur

geplaatst: vandaag om 16:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.