Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic
zoeken in:
0
geplaatst: 20 september 2019, 10:02 uur
The Press - Seizoen 1
Een Ijslandse serie, alweer uit 2007.
Niet heel goed maar kijkt wel lekker weg, een groot reality gehalte erin.
Ook leuk om de Ijslandse buitenopnames te zien.
Een Ijslandse serie, alweer uit 2007.
Niet heel goed maar kijkt wel lekker weg, een groot reality gehalte erin.
Ook leuk om de Ijslandse buitenopnames te zien.
1
geplaatst: 9 oktober 2019, 01:00 uur
Peaky Blinders seizoen 5. The Wizard van Black Sabbath in episode 1. Het zou eens tijd worden gezien de locatie (Birmingham).
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 6 november 2019, 17:33 uur
Ik hen nu vier afleveringen van het mooiste liedje op SBS6 gezien. Het is een met liefde gemaakt programma.
0
geplaatst: 5 januari 2020, 10:31 uur
Chernobyl, de serie gekeken. Indrukwekkend, hoe het daar aan toe ging.
4
geplaatst: 15 januari 2020, 19:55 uur
Nu al binnen no time de eerste twee seizoen van The Wire gezien 

0
geplaatst: 15 januari 2020, 21:30 uur
Ik heb afgelopen jaar in zes weken alle zeven seizoenen van The Good Wife gezien. 

1
geplaatst: 16 januari 2020, 06:58 uur
The Wire is een classic, jordidj1. Ik vond seizoen 3 en 4 nog wel de besten, dus je hebt nog wat om naar uit te kijken.
The Good Wife is ook fantastisch trouwens, al wordt het tegen het einde wel echt een zootje.
The Good Wife is ook fantastisch trouwens, al wordt het tegen het einde wel echt een zootje.
0
geplaatst: 16 januari 2020, 21:05 uur
Afgelopen maanden The Big Bang Theory erdoor geknald en daarna aan The End Of The F***cking World begonnen. Samen met Mrs. pjh1967 Peaky Blinders en 3e seizoen van Hinterland (Y Gwyll) bekeken. Nu bezig met 2e seizoen van Trapped (Ófærð).
1
geplaatst: 28 maart 2020, 08:42 uur
Woensdag 1 april a.s. om 23:00 uur is op NPO 2 de documentaire The Changin' Times Of Ike White te zien. White zat een straf uit van 19 jaar voor moord maar slaagde er in om in 1974 om in de gevangenis een album op te nemen.
Hij verdween in de loop van de zeventiger jaren van de radar. De documentaire gaat in op het leven van White, het opgenomen album en de speurtocht naar de man.
Hij verdween in de loop van de zeventiger jaren van de radar. De documentaire gaat in op het leven van White, het opgenomen album en de speurtocht naar de man.
1
geplaatst: 9 april 2020, 22:43 uur
Zonet Sons of Anarchy afgerond, wat een prachtserie. Het zal me zwaar vallen om morgen níet een aflevering te mogen opzetten over deze club.

1
geplaatst: 9 april 2020, 22:49 uur
Ik heb net het derde seizoen gezien van The Bridge. Beste crime serie die ik ken.
Heb ook True Detective seizoen 1 gezien, begin van de serie was erg sterk, maar later werd het wat over the top, viel me iets tegen gezien zijn status.
Sons of anarchy is inderdaad ook tof.
Heb ook True Detective seizoen 1 gezien, begin van de serie was erg sterk, maar later werd het wat over the top, viel me iets tegen gezien zijn status.
Sons of anarchy is inderdaad ook tof.
0
geplaatst: 16 april 2020, 21:42 uur
Ik ben de tv versie (hulu) aan t kijken van High Fidelity. Dus op basis van het boek van Hornby met Zoe Kravitz als platenwinkeleigenaar. Echt goed van muziek. (betere muziek dan de film vind ik)
0
geplaatst: 16 april 2020, 23:12 uur
davevr schreef:
Ik ben de tv versie (hulu) aan t kijken van High Fidelity. Dus op basis van het boek van Hornby met Zoe Kravitz als platenwinkeleigenaar. Echt goed van muziek. (betere muziek dan de film vind ik)
Klinkt leuk! Heb je zeker een of ander abonnement voor nodig?
1
geplaatst: 16 april 2020, 23:23 uur
davevr schreef:
(betere muziek dan de film vind ik)
(betere muziek dan de film vind ik)
Wow. Het origineel had nog wel die scene met Dry the Rain.
1
geplaatst: 16 april 2020, 23:27 uur
Goeie kans trouwens dat Zoe Kravitz als kind op de set van de film is geweest, want haar moeder speelde daarin.
0
geplaatst: 23 april 2020, 20:43 uur
Je kan hem kijken via popcorn. Ik weet het, dat mag niet maar hulu komt pas in 2021 nr BE +NL. Ofwel een vpn installeren en zo een abo nemen. Maar dat is dus ook eigenlijk illegaal. Echt om gek van te worden eigenlijk. Ik zou graag betalen om zo een zaken in high definition te kunnen zien met een perfect geluid
Voor de geïnteresseerden over de tracklist, hier staan ze allemaal.
High Fidelity Official Playlist on Spotify - open.spotify.com
Samen gesteld door Questlove van The Roots.
Voor de geïnteresseerden over de tracklist, hier staan ze allemaal.
High Fidelity Official Playlist on Spotify - open.spotify.com
Samen gesteld door Questlove van The Roots.
0
geplaatst: 23 april 2020, 22:10 uur
trebremmit schreef:
Ik heb net het derde seizoen gezien van The Bridge. Beste crime serie die ik ken.
The Wire al gecheckt? Kan The Bridge niet aan tippen w.m.b..Ik heb net het derde seizoen gezien van The Bridge. Beste crime serie die ik ken.
0
geplaatst: 23 april 2020, 22:23 uur
Niet echt vergelijkbaar vind ik, maar The Wire is ook erg goed inderdaad.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 23 april 2020, 22:33 uur
trebremmit schreef:
Zeker een uitstekende serie, maar dan wel de Zweeds/Deense versie toch? (Ik geloof nl dat er een Amerikaanse remake van is.)
1
geplaatst: 23 april 2020, 22:38 uur
Ja die versie. Mooi gefilmd ook.
De Amerikaanse versie ken ik niet.
De Amerikaanse versie ken ik niet.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 23 april 2020, 23:13 uur
Ik kijk met veel plezier naar Blood op BBC First. Dat is met zo veel liefde en vakkundigheid gemaakt.
0
geplaatst: 24 april 2020, 00:28 uur
panjoe schreef:
Zeker een uitstekende serie, maar dan wel de Zweeds/Deense versie toch? (Ik geloof nl dat er een Amerikaanse remake van is.)
(quote)
Volgens mij ben je in de war met The Killing of Millenium daarvan zijn wel US-versies, net als van Wallander (Engels).
Net trouwens Valhalla Murders gezien (IJsland ook de moeite waard); net als Sorjonen (Fins).
0
geplaatst: 24 april 2020, 15:11 uur
Net trouwens Valhalla Murders gezien (IJsland ook de moeite waard); net als Sorjonen (Fins).
Dan is Karppi misschien de volgende...
0
geplaatst: 24 april 2020, 17:36 uur
De wiki zegt "gebaseerd op de Deense/Zweedse televisieserie The Bridge." Dat is imo anders dan de remake van Millenium waar het originele verhaal gewoon wordt gevolgd (en dan met Engelstalige acteurs) of "Wallander" - idem, en in die laatste serie is het buitengewoon bizar dat er wél in Volvo's wordt rond gereden - Zweeds origineel vaak Yoyota's - maar dat zelfs in het kleinste Zweedse gehucht Engels wordt gesproken. Over The Killing (US) kan ik weinig zeggen; ik heb eenmaal een fragment van 15 minuten aanschouwt; erg vervelend en platgeslagen; alle subtiliteit was verdwenen.
Ooit zijn ook een aantal Sjöwall en Wahlöö in de US opnieuw verfilmd - ik meen met Walter Matthau als Beck - en ook dat was geen succes. De beste verfilming - imo - blijft Bo Widerberg's Mannen pa taket - Widerberg van Adalen 31 en Elvira Madigan (beide fraaie films, beetje sociaal realisme).
* denotes required fields.