menu

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
Voor de kenners / liefhebbers: The League of Gentlemen is terug!!! ?

Ziggo On demand HBO serie Vinyl. Platenbaas van Century staat centraal in dit melodrama wat zich afspeelt in 1973. Geproduceerd door Mick Jagger vol Sex drank sigaretten drugs n Rock n Roll. In de pilot een op handen zijnde deal met Polygram, contracteren van Led Zeppelin en een radioboycot van alle albums van het kleine American Century label.

Carpool karaoke met Paul McCartney

Een aanrader!

Een mooi einde van een aflevering Zomergasten waar meer in zat dan eruit kwam. Janine Abbring was duidelijk een maatje te klein voor Louis van Gaal.

Voor Haar

Bij Muziek > Nieuws > R.I.P.:

Gemiste kans weer voor DWDD. Hadden ze toch mooi een zelfbevlekkende aflevering kunnen vullen met BN'ers die "allemaal wat met Aretha hadden". Een hijgende Mathijs van Nieuwkerk die de één na de andere superlatief over tafel uitbraakt. Waylon, Trijntje en Shirma die hun favoriete Aretha-liedje verkrachten. Jammer hoor..

Bestaat dat nog, DWDD?

Bill Evans schreef:
Gemiste kans weer voor DWDD. Hadden ze toch mooi een zelfbevlekkende aflevering kunnen vullen met BN'ers die "allemaal wat met Aretha hadden". Een hijgende Mathijs van Nieuwkerk die de één na de andere superlatief over tafel uitbraakt. Waylon, Trijntje en Shirma die hun favoriete Aretha-liedje verkrachten. Jammer hoor..

Ging het daar toevallig over Jill Janus en Randy Rampage dan?

Woonde Aretha Franklin op enig moment in haar leven in 020 dan?

Bill Evans schreef:

Waarom zo negatief? Het kan natuurlijk beter, maar wees blij dat er tenminste nog een programma is dat een poging doet om op gezette tijden enige aandacht te geven aan muziek (en soms wat film en literatuur), zelf soms als er geen actuele aanleiding is.
Is toch mooi als een enkeling op deze wijze in contact komt met muzikale grootheden? Zo heb ik eerder leuke items gezien over Otis Redding of Prince. Meestal mis ik bij zulke artiesten waar je veel van weet wel het mooiste materiaal maar ach.. Die korte documentaires van de top 2000 zijn nog wat leuker.
Als we het de commerciële zenders moeten hebben, dan zou je het idee krijgen dat De Toppers en BNer vriendjes het summum is.

Minneapolis schreef:
Waarom zo negatief?
Beetje cynisme op z'n tijd kan geen kwaad.

Het kan natuurlijk beter, maar wees blij dat er tenminste nog een programma is dat een poging doet om op gezette tijden enige aandacht te geven aan muziek (en soms wat film en literatuur), zelf soms als er geen actuele aanleiding is.
Mee eens hoor.

Die korte documentaires van de top 2000 zijn nog wat leuker.
Zeker, als ik ze toevallig zie (ik kijk nauwelijks tv, lang leve Netflix), dan kijk ik er graag naar. Net als de muziekdocu's van Uur van de Wolf. Ik heb die aflevering met Low nog ergens op dvd.

Ik meen dat die uur van de wolf muziek docu's allemaal online staan bij uitzending gemist

gigage schreef:
Ik meen dat die uur van de wolf muziek docu's allemaal online staan bij uitzending gemist

Gaat terug tot 03/2016 zo te zien, of ik kijk niet goed.

Oh ja, dat kan, ik bedoelde ook niet die specifieke docu, maar als kijktip in het algemeen. Er zijn er dan ook wel erg veel. Af en toe pik ik er eentje uit want zoals je zelf al meldt kijkt het lekker weg.

Bill Evans schreef:
(quote)

Gaat terug tot 03/2016 zo te zien, of ik kijk niet goed.

Die van Low (uit 2008) is nog gewoon te zien op de website van VPRO: Low - You may need a murderer - Het Uur van de Wolf - VPRO

Puike eerste aflevering van "30 Jaar Dutch Dance" gisterenavond. Hier terug te zien:

Pionieren gemist? Start met kijken op NPO Start - npostart.nl

Vanavond concerten van
Queen, Aerosmith en Rolling Stones op RTL 7
Andere zenders Abba en Saturday night fever.
Meer tips om op te nemen?

Gisteravond was de start van een nieuw seizoen van De beste Zangers. Hoewel ik het concept leuk vind (zangers/zangeressen zingen elkaars repertoire), heb ik eerdere seizoenen met plezier aan me voorbij laten gaan vanwege het feit dat er in de beste TROS-traditie voornamelijk werd gekozen voor vertolkers van het levenslied/volksmuziek/Nederlandstalige muziek. En dat is gewoon niet mijn ding.

Ook dit seizoen komen de meeste deelnemers weer uit die hoek, maar er is één uitzondering (OK, twee als je Henk Poort meerekent): Floor Jansen. Zangeres van één van mijn favoriete bands, Nightwish. En dus volg ik dit seizoen wel.
Floor heeft vaak aangegeven verbolgen te zijn over het feit dat metal zo weinig aandacht krijgt in Nederland en ze moet dit programma als een ideale mogelijkheid hebben gezien om daar verandering in te brengen.

Na de eerste aflevering, waarin Henk Poort centraal stond, denk ik dat ze al glansrijk is geslaagd in die missie. Ze zette een erg mooie versie neer van het Vilja lied (een lied uit een operette waarin Henk Poort blijkbaar gezongen heeft) en de reacties die ik vandaag gelezen heb over de aflevering waren dat vooral Floor en Tim Akkerman eruit sprongen. Ik ben het daarmee eens.
Tim Akkerman zong Breng Hem Thuis uit Les Miserables en deed dat erg goed. Ik heb overigens de versie van Henk Poort eens opgezocht, maar dat is toch wel van een andere categorie. Wat heeft die man een stem. Dus ook van hem verwacht ik de komende weken veel moois.

Uiteraard ben ik vooral benieuwd naar wat Floor Jansen de komende weken gaat laten zien. Gisteren kon ze behoorlijk dicht bij zichzelf blijven. Ze heeft korte tijd opera gestudeerd en bij Nightwish zingt ze ook regelmatig in die regionen. Maar de komende weken zal ze zich denk ik toch aan genres en liedjes gaan wagen die totaal onbekend zijn voor haar. Erg benieuwd hoe ze het er dan vanaf brengt. Floor die een smartlap of reggaeton zingt, ik kan niet wachten.
En natuurlijk ben ik ook erg benieuwd welke liedjes de andere deelnemers voor Floor gaan zingen. Gaan we een echte metal-aflevering krijgen of zullen veel deelnemers toch een eigen draai aan het repertoire van Floor gaan geven?

Met afstand het beste dat ik dit kalenderjaar op TV gezien heb is de serie over Franck Vandenbroucke VDB Ik ben god niet. Een Griekse tragedie komt niet in de buurt bij de melancholie die zich tijdens het kijken naar deze enerverende serie meester van mij maakte.

Jelle78 schreef:
Gisteravond was de start van een nieuw seizoen van De beste Zangers. Hoewel ik het concept leuk vind (zangers/zangeressen zingen elkaars repertoire), heb ik eerdere seizoenen met plezier aan me voorbij laten gaan vanwege het feit dat er in de beste TROS-traditie voornamelijk werd gekozen voor vertolkers van het levenslied/volksmuziek/Nederlandstalige muziek. En dat is gewoon niet mijn ding.
Dat deel ik, behalve dat ik het wel een leuk programma vind om naar te kijken. Juist omdat de meesten niet in het piratenfestijnhoekje blijven zitten, maar juist een keer wat anders zingen. En sommigen doen dat heel verdienstelijk.

Grenslanders bevalt mij zeer goed. Daar wordt een zeer grimmige sfeer neergezet.

EHartmann
Het beste op tv dit jaar tot nu?

De finale van de Amstel Gold Race. By far.

Volgens mijn tijdelijke vriendin : Say Yes To The Dress op TLC....

Wrathchild1 schreef:
Volgens mijn tijdelijke vriendin
Je draagt zelf de oplossing al aan

Ik altijd tijdelijke vriendinnen

EHartmann schreef:
Het beste op tv dit jaar tot nu?
16 april 2019, Veronica, ongeveer rond 22.25.

EHartmann
chevy93 schreef:
(quote)
16 april 2019, Veronica, ongeveer rond 22.25.

? Wat dan ?

Meer kan ik niet zeggen, want we mogen daar niet over praten hier. google is je vriend

Iets met ballen.

Voordat de forumpolitie moet ingrijpen maar weer even over andere televisie: gisteravond was de aflevering van De beste Zangers waarin Floor Jansen centraal stond. Hoewel ik het jammer vond dat er niemand voor een echt stevig metalnummer van Floor koos, was het wel een mooie aflevering.

Tim Akkerman vond ik, net als vorige week (dat was echt een aanfluiting met z'n gebrabbel dat Spaans moest voorstellen... doe het goed of doe het niet) een beetje tegenvallen. Hij zong Nemo mijns inziens veel te snel en daarnaast is dat een nummer van voordat Floor bij Nightwish kwam. Ze heeft het live natuurlijk vaak gezongen, maar verder heeft ze met dat nummer weinig te maken. Daarom vond ik het een wat vreemde keuze. Had dan voor Elan gekozen, ook één van de grote hits van Nightwish (61 miljoen views op youtube) en wel afkomstig van de tot nu toe enige studioplaat van Nightwish waarop Floor heeft gezongen.

Vervolgens Ruben Annink met een nummer van Sting dat ik niet kende. Ruben vind ik een vrij nikszeggende zanger, maar dit nummer was wel op z'n lijf geschreven en hij zong het dan ook mooi.

Ook Emma Heesters vind ik een een vrij nikszeggende zangeres, waarvan je er elk seizoen van The Voice minimaal 10 tegenkomt. Ze kan zeker zingen, maar een eigen geluid heeft ze niet. Het After Forever nummer dat ze zong kende ik niet, maar het klonk zeker niet verkeerd. Na beluistering van het origineel kan ik vaststellen dat ze het zeker niet beter deed dan Floor zelf, maar dat Floor erdoor geraak werd kan ik best begrijpen.

Dan Rolf Sanchez, die een prima versie van Hotel California neerzette. Met dat nummer kun je sowieso nauwelijks de fout ingaan wat mij betreft en Rolf en de band deden het prima. De gitaarsolo werd vervangen door een trompet en sax solo waardoor het geheel een lekkere latin feel kreeg. Zo geniaal als de Gypsy Kings versie werd het niet, maar die staat als het op covers aankomt wat mij betreft op vrij eenzame hoogte.

Vervolgens was het de beurt aan Samantha Steenwijk. Het is mij inmiddels wel duidelijk dat zij naast Floor en Henk de smaakmaker is van dit seizoen. Naast een goede stem schrijft zijn namelijk haar eigen teksten (dan heb je bij mij sowieso een streepje voor) en waar zij in de aflevering van Henk al een eigen Nederlandse tekst op een nummer had geschreven doet ze dat nu weer met het nummer Our Decades In The Sun van Nightwish. De versie van Samantha heet Ik Ben Altijd Dicht Bij Jou en hoewel ik de Nightwish-versie (uiteraard) altijd zal prefereren laat deze versie horen dat veel Nightwish-nummers zowel muzikaal als tekstueel super toegankelijk zijn en een breder publiek verdienen in Nederland.
Het lijkt me geweldig om Samantha tijdens de Ziggo Dome show van Nightwish volgend jaar de Nederlandse versie van dit nummer te zien doen. Volgens mij hebben Floor en Samantha wel een soort van vriendschapsband opgebouwd, dus ik zie het zomaar gebeuren.

Tot slot Henk Poort. Ik had stiekem gehoopt dat hij een nummer van Floor zou zingen waarin zij voluit gaat met haar operastem. En dat dat daar een arrangement op zou zij gemaakt voor de bariton van Henk. Maar misschien kan dat wel helemaal niet. Hoe dan ook, de versie van Sound Of Silence die hij zong was geweldig. Je hoorde dat hij moeite moest doen om de distortion in zijn stem vast te houden, maar het lukte hem wel en dat maakte het nummer ook spannend. Waarschijnlijk heeft hij in z'n hele carrière nog nooit zo gezongen en hij flikt het wel gewoon. Supercool.

Nog 3 afleveringen te gaan, waarin respectievelijk Emma Heesters, Tim Akkerman en Ruben Annink centraal zullen staan. Zoals als gezegd vind ik Emma en Ruben de minst interessante zangers, dus van die afleveringen verwacht ik niet zoveel. Maar misschien juist daarom zou daar wel eens een verrassing uit kunnen komen. Van de aflevering van Rolf Sanchez verwachtte ik ook niet zoveel en daar komt toch het erg leuke Que Se Siente van Floor uit voort.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:37 uur

geplaatst: vandaag om 02:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.