MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Kunst

zoeken in:
Erg, erg tof Improvision.

Stapler schreef:
de beste in Arnhem denk ik Mic

Serieus? Vindt Mic wel ok, die kikker bij Arnhem centraal bv erg tof. Denk zelf dat in Arnhem Deal & Colt (en in mindere mate Duel) toch nog steeds een van de betere, schrijvers zijn.. sowieso qua variatie en stijl. Item kan ik in Arnhem dan weer waarderen voor de bizare spots.
Maar goed, hou me er zelf niet meer zo mee bezig, dus er zullen er ongetwijfeld nog meer goede of nieuwe gasten bij zitten, waar ik verder geen weet van heb..

Mooi werk trouwens van Teebs, hou zelf wel van dat illustratieve.

Ah ok, kom niet echt overal in Arnhem, ga er alleen naar school en wel eens de stad in. Waar zit die kikker precies dan? Ken wel dat konijn .

Kee.. Dat konijn ken ik dan weer niet, staat (gok ik) ergens bij station Presikaaf? Die kikker staat ergens tegenover het 1e perron op Arnhem CS.. op zo'n zuil van die 2 hoge torens.

Dat konijn kan je ook vanaf centraal zien, staat op een betonnen muur aan de nieuwe stationstraat.

okay, zal er eens opletten als ik weer op centraal ben.

Gallow
Een paar prachtige werken van Ad Reinhardt

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Denk dat deze werken van Ad Reinhardt in het echt beter tot zijn recht komen. Zo op het beeldscherm doen ze me niet zo veel.

Gallow
begrijpelijk

De stoeptekeningen (ik weet niet hoe ik het anders kan noemen) van Julian Beever zijn echt geweldig, ze lieten toen op TV de tekening op de stoep van een put zien en die was zo realistisch dat mensen er omheen liepen! Ik vind de tekening van Times Square geweldig.

(afbeelding)

lambf
Gallow schreef:
begrijpelijk

Waar hangen die?

Don Cappuccino schreef:
De stoeptekeningen (ik weet niet hoe ik het anders kan noemen) van Julian Beever zijn echt geweldig

Fantastisch!

Gallow
lambf schreef:
(quote)

Waar hangen die?

Een paar van zijn werken hangen in de Pace Gallery in New York.

prachtige stoeptekeningen, je moet het maar kunnen...

pretfrit

Jammer dat er een paar dagen later niets meer van over is

Improvision
Die stoeptekeningen.

Ian Francis:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Inderdaad knap die stoeptekeningen. De vergankelijkheid ervan heeft ook wel weer iets.

Ian Francis

Francis

Zo vergankelijk zijn die stoeptekeningen niet, als we ze hier kunnen bekijken. Van de foto vind ik het kindje dat er op staat erg geslaagd. Dat maakt het helemaal af.

hoe ze dat allemaal doen, is mij een raadsel...
desondanks, prachtige werkjes!

Wat dat betreft is vergankelijkheid inderdaad relatief.
Ik kwam hier nog wat meer werk van Beever tegen.

Door willemmusic ben ik bij It's A Beautiful Day gewezen op Charles Dana Gibson en het fenomeen Gibson girl. Hieronder een paar voorbeelden.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Hierbij een aantal werken van Don Van Vliet (Captain Beefheart):

(afbeelding)
Ghost Red Wire, 1967 (oil on masonite)

(afbeelding)
Boat and Blue Bodagress, 1984 (oil on wood)

(afbeelding)
Crepe and Black Lamps, 1986 (oil on canvas)

(afbeelding)
Last Of A Dying Breed, 1982 (details unknown)

Stalin schreef:
Hierbij een aantal werken van Don Van Vliet (Captain Beefheart):

Het is mooi, maar z'n muziek vind ik nog mooier.

Misterfool

(afbeelding)

Giger weet altijd een mooie smeltkroes te maken van erotiek,grauwe techniek, en donkere nachtmerries. Dit is op zich nog een vrij sober werkje. Zeker niet zijn mooiste.

Tussen Kunst en Kitsch?

Misterfool
Giger is 100% zeker geen Kitsch. Juist een van de meest gave kunstenaars van de afgelopen eeuw. Check maar eens wat van zijn werk.

zoals dit bijvoorbeeld

(afbeelding)

Improvision
Het heeft wat weg van een soort fantasy-computergamedesign. Ik wacht met spanning op de verschijning van de boself die in amazonezit op een eenhoorn achtervolgd wordt door een paarse bergtrol met een overdreven grote voorhamer in zijn klauwen omdat zijn eeuwenlange slaap in de ruïnes werd verstoord.

Misterfool

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

fantasy-element, wellicht! Maar dan wel in de vorm van je diepste nachtmerries.

Improvision schreef:
Het heeft wat weg van een soort fantasy-computergamedesign. Ik wacht met spanning op de verschijning van de boself die in amazonezit op een eenhoorn achtervolgd wordt door een paarse bergtrol met een overdreven grote voorhamer in zijn klauwen omdat zijn eeuwenlange slaap in de ruïnes werd verstoord.

Zo zien mijn nachtmerries er niet uit trouwens. Niet mijn ding.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:26 uur

geplaatst: vandaag om 06:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.