MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Kunst

zoeken in:
The Oath
Wat stelt die laatste voor? Een alien-moeder die een hoofd van haar pasgeboren siamese tweeling probeert te kussen?

Improvision schreef:
Het heeft wat weg van een soort fantasy-computergamedesign. Ik wacht met spanning op de verschijning van de boself die in amazonezit op een eenhoorn achtervolgd wordt door een paarse bergtrol met een overdreven grote voorhamer in zijn klauwen omdat zijn eeuwenlange slaap in de ruïnes werd verstoord.

Ja, dat dus. En als dit mijn nachtmerries zouden zijn zou ik steeds lachend wakker worden

Misterfool
Mijn kunstsmaak is al net zo onbegrepen als jouw humor Oath

Troost je, mijn humor doet het hier ook niet zo goed.

Misterfool
dan kan ik je iets leuks vertellen.
Over het algemeen kan ik erg lachen, dankzij jouw berichten.
Behalve natuurlijk als......

... de kogel door de kerk gaat?

Misterfool
als het te onrespectvol is wel ja.
Maar goed laten we maar geen oude koeien uit de gracht halen.

Misterfool
kan me goed voorstellen dat je het niks vind. Ik verbaas me er ook wel eens over dat ik nou juist deze schilder gaaf vind, maar goed kunst is persoonlijk

Dit was gericht tegen de nu onder mijn bericht staande opmerking van Justus.

The Oath schreef:
Wat stelt die laatste voor? Een alien-moeder die een hoofd van haar pasgeboren siamese tweeling probeert te kussen?

Als ik het goed zie is het een mannelijke versie van Deep Throat (mogelijk zelfs tussen een moeder en haar zoon, die gepijpt wil worden). De alien zit in de rechterhoek en probeert uit schaamte zijn hand voor zijn ogen te houden. Ik vind het jammer dat ik het wèl heb gezien.

Even een correctie op mijn vorige bericht. Echt mooi blijf ik het niet vinden, maar wel intrigerend. Dus toch goed dat ik het gezien heb.

Vroeger was ik wel een groot fan van Giger en vind het eigenlijk nog steeds wel wat hebben. Zou nog wel eens naar zijn museum willen, lijkt me wel een maffe ervaring.

Hij heeft btw ook de mic stand van Jonathan Davis (Korn) ontworpen.

(afbeelding)

Giger doet me wat denken aan het tattoowerk van Erik de L'Etoile

(afbeelding)

(afbeelding)

Ook wel strak gezette tattoos.. Jacob van Evil Twins tattoo

(afbeelding)

(afbeelding)

Ben helemaal niet van tattoos, maar dit is wel werk van een ander level dan je meestal ziet zeg.

The Oath
Afschuwelijk.

Zorin
Ik vind het kunstig gedaan, maar ik wilde er niet graag zo bij lopen.

Misterfool, ik vind de werken van Giger ook geweldig, deze is echt gaaf, is gebruikt voor het album van Triptykon:

(afbeelding)

Negeert de half gemuteerde wezels boven me

@ lazerus: Tatoeages zijn zeker kunst. Ik ga later er ook een paar nemen (waarschijnlijk schouder), maar je moet met dat soort dingen natuurlijk goed nadenken voordat je het neemt. De 3D werken zijn bijvoorbeeld wel mooi, maar niet iets voor mij. Ben zelf niet bekend in het wereldje, dus kan hier niet iets posten zonder risico dat ik met Toy werken aankom

Edit: Weet dat het flauw is, maar ik kan het echt niet laten: Wisselt er nou een apparaat haar lichaamssappen uit met de linkermutant, Don Cappuccino?

De wat kortzichtige reacties op H.R. Giger verbazen me toch wel een beetje.

Tuurlijk zijn de thema's vaak wat vervreemdend en misschien licht shockerend, maar de man is een veel geprezen begenadigd tekenaar die zijn illustraties tot in het diepste detail uitwerkt. Als je de tijd neemt om zijn werk (met name op groot formaat) te bestuderen dan zul je veel details opmerken en ook steeds meer in een afbeelding gaan zien (en er misschièn zelfs meer waardering voor gaan krijgen). Je kunt dan nog steeds de afbeelding niet mooi vinden, maar om het als 'kitsch' af te doen vind ik erg kort door de bocht.

Ik vind ook lang niet al zijn illustraties mooi, maar wel bijna allemaal erg intrigerend (ook naar zijn 'lelijke' afbeeldingen kan ik toch langdurig vol interesse kijken).
De 2 achtereenvolgende reacties van Justus18 op het werk van Giger geven deze gedachte eigenlijk perfect weer:
Justus18 schreef:
Als ik het goed zie is het een mannelijke versie van Deep Throat (mogelijk zelfs tussen een moeder en haar zoon, die gepijpt wil worden). De alien zit in de rechterhoek en probeert uit schaamte zijn hand voor zijn ogen te houden. Ik vind het jammer dat ik het wèl heb gezien.

Justus18 schreef:
Even een correctie op mijn vorige bericht. Echt mooi blijf ik het niet vinden, maar wel intrigerend. Dus toch goed dat ik het gezien heb.

Dit is ook eigenlijk wat ik probeer te zeggen: Het is zonde om zijn werk direct af te serveren, alleen maar omdat het in eerste instantie een reactie van afschuw opwekt.

Overigens heeft Giger voor heel veel artiesten (zoals Debbie Harry en Emerson, Lake & Palmer) albumhoezen ontworpen. Twee van de door hem ontworpen hoezen stond ook in de lijst "100 album covers of the century" van het blad Rolling Stone.

Gallow
GOTTLIEB

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Aurum schreef:
De wat kortzichtige reacties op H.R. Giger verbazen me toch wel een beetje.

Ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar: de reden waarom ik de hierboven getoonde kunstwerken van hem niet mooi vind, is echt niet alleen wat er daadwerkelijk getoond wordt. Ik vind de contrasten tussen licht en donker overdadig (tweede afbeelding van Misterfool) en de beelden te 'vol'. Tel daarbij op de mij weinig aansprekende fantasy-thematiek (door Improvision treffend verwoord), de (voor mij) zielloze en betekenisloze figuren en weinig interessante tekenstijl.

Dan honderd keer liever Gottlieb

@Misterfool:
heb je deze al gezien?
Alien (1979) - MovieMeter.nl

Als Giger-liefhebber wel een must-see...

Onlangs weer wat werken van Rodchenko aanschouwd. Hij wist soms echt sterke beelden te creëren.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Rodchenko Fijn dat er meer zijn die hem waarderen.

....bij de laatste foto: enkele seconden daarna kwam er een kinderwagen de trappen af gedenderd....

Een van mijn favoriete producers blijkt ook nog te kunnen schilderen:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Peter Blom ook wel bekend als Delic (Opgezwolle) is voor mij toch wel een genie .

Misterfool
herman schreef:
@Misterfool:
heb je deze al gezien?
Alien (1979) - MovieMeter.nl

Als Giger-liefhebber wel een must-see...

prachtige film ja,

@Gemm: op de eerste foto staat een cartoonfiguurtje mee te doen verder wel erg mooie foto's, zeker de laatste.

Ik had het achteraf ook gemerkt, maar ik vond niet meteen dezelfde foto zonder cartoontje. Goed gezien, Geeswax.

Gallow
Rodchenko kon ook heel aardig schilderen

(afbeelding)

Rodchenko kon inderdaad goed schilderen. Het grafische werk van hem vind ik ook heel sterk.

Weer wat anders, sculpturen gemaakt van o.a. autobanden.
Gemaakt door de Koreaanse kunstenaar Ji Yong Ho

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Knap gedaan, maar *jak*!

Gast
geplaatst: vandaag om 11:44 uur

geplaatst: vandaag om 11:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.