Overig / Algemeen / Kunst
zoeken in:
0
geplaatst: 5 september 2010, 04:02 uur
Vandaag 'Het Meisje met de Parel' van Johannes Vermeer in het echt gezien, wat een bijzonder schilderij is dat toch. Afhankelijk van je gemoed hoe je haar blik opvat; hooghartig of sensueel.
Verder kan ik het beeldhouwwerk van Gooitzen de Jong ook wel heel erg waarderen, maar dat komt niet echt over op foto's vind ik.
Verder kan ik het beeldhouwwerk van Gooitzen de Jong ook wel heel erg waarderen, maar dat komt niet echt over op foto's vind ik.
0
geplaatst: 22 september 2010, 22:44 uur
Anja Buhrers dingen vind ik ook bijzonder mooi, die anderen wat minder.
0
geplaatst: 2 oktober 2010, 03:30 uur
Die eerste van Russ Mills vind ik mooi (maar misschien moet je daarvoor ooit een keer een stierengevecht echt gezien hebben). En die laatste van Buhrer is ook prachtig.
0
geplaatst: 2 oktober 2010, 08:15 uur
Anja Buhrer is een aangename eerste kennismaking. Ik zal mij daar eens verder in verdiepen.
0
geplaatst: 23 oktober 2010, 10:40 uur
Idd erg mooi werk van Russ Mills & Anja Buhrer (Ook mijn 1e kennismaking met). Die stripdingen zijn wel grappig, maar het werk van Kenneth Noland spreekt me dan weer meer aan.
0
Nicci
geplaatst: 23 oktober 2010, 18:43 uur

Deze hangt nu bij ons aan de muur. Waarschijnlijk gaan we hem kopen.
Jacques Tange - The Silent Room
0
geplaatst: 23 oktober 2010, 19:25 uur
Ik ben op vakantie dit tegengekomen.
http://www.astro.psu.edu/users/chartas/kafka.gif
(voor wie t niet meteen ziet: het is de kaart van Tsjechië die ze volplassen)
Leuk is dat dit dus op een heel prominente plaats in Praag staat: ook echt bewegend zoals in de animatie (maar dan langzamer). Omdat er ook een heel fijn terrasje was heb ik daar nog een hele tijd gezeten. Altijd leuk de reacties te zien.
http://www.astro.psu.edu/users/chartas/kafka.gif
(voor wie t niet meteen ziet: het is de kaart van Tsjechië die ze volplassen)
Leuk is dat dit dus op een heel prominente plaats in Praag staat: ook echt bewegend zoals in de animatie (maar dan langzamer). Omdat er ook een heel fijn terrasje was heb ik daar nog een hele tijd gezeten. Altijd leuk de reacties te zien.
0
geplaatst: 23 oktober 2010, 22:05 uur
Der Dadaïst ist der freisten Mensch der Welt, vandaar wat werk van Raoul Hausmann.

Joseph Beuys vind ik ook fascinerend sinds ik zijn werk heb gezien in Berlijn. Eigenlijk moet het je "live" zien, het is erg indrukwekkend.

Joseph Beuys vind ik ook fascinerend sinds ik zijn werk heb gezien in Berlijn. Eigenlijk moet het je "live" zien, het is erg indrukwekkend.

0
geplaatst: 26 oktober 2010, 19:10 uur
Nicci schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Hij viel me op als erg mooi. Hebben jullie hem nog gekocht (en hoeveel kost dat dan?)
0
Nicci
geplaatst: 26 oktober 2010, 20:18 uur
Mooi he! Erg sterke kleuren. Hij hangt er nu een maand. We hebben nog niet definitief besloten of het deze gaat worden. De man heeft meer mooie werken (Zo'n zeefdruk kost al gauw zo'n €1250,-).
0
geplaatst: 26 oktober 2010, 20:50 uur
Slowgaze schreef:
Der Dadaïst ist der freisten Mensch der Welt, vandaar wat werk van Raoul Hausmann.
Mooi werk, zie wel een link met sommige van het artwork van Zappa en zijn Mothers Of Invention:

0
geplaatst: 26 oktober 2010, 21:43 uur
Ik denk Zappa zich voor de hoezen heeft laten inspireren door de collage-techniek uit de dada. Ik kan verder niets over de muziek zeggen, die ken ik niet, maar vertoont die ook dadaïstische of collage-achtige trekjes?
0
Misterfool
geplaatst: 26 oktober 2010, 21:44 uur
ik denk dat je de oude mothers of invention platen wel redelijk dadaïstisch kan noemen. Een term als: "antikunst", lijkt me prima van toepassing op bijvoorbeeld 'Freak Out!'.
0
geplaatst: 26 oktober 2010, 21:49 uur
Misterfool schreef:
ik denk dat je de oude mothers of invention platen wel redelijk dadaïstisch kan noemen.Een term als: "antikunst", lijkt me prima van toepassing op bijvoorbeeld 'Freak Out!'.
ik denk dat je de oude mothers of invention platen wel redelijk dadaïstisch kan noemen.Een term als: "antikunst", lijkt me prima van toepassing op bijvoorbeeld 'Freak Out!'.
En ook Lumpy Gravy, We're Only In It For The Money en Uncle Meat moeten dan toch zeker genoemd worden

edit:
Aangezien jij jezelf Rockette Möärten noemt, mag ik aannemen dat je dus in elk geval bekend bent met 1 van de leden van Captain Beefheart's Magic Band toch ?
In dat geval zou je bijna automatisch Zappa wel een beetje moeten kennen...
0
geplaatst: 27 oktober 2010, 01:22 uur
Nicci schreef:
Mooi he! Erg sterke kleuren. Hij hangt er nu een maand. We hebben nog niet definitief besloten of het deze gaat worden. De man heeft meer mooie werken (Zo'n zeefdruk kost al gauw zo'n €1250,-).
Ik heb geen verstand van prijzen (of Kunst), maar als je het kan betalen zou ik het doen. Ik raak er niet op uitgekeken.
0
geplaatst: 27 oktober 2010, 08:36 uur
Slowgaze schreef:
Ik denk Zappa zich voor de hoezen heeft laten inspireren door de collage-techniek uit de dada. Ik kan verder niets over de muziek zeggen, die ken ik niet, maar vertoont die ook dadaïstische of collage-achtige trekjes?
Vooral het vroegere werk van Zappa met de Mothers is inderdaad door dada beinvloed. Hun performances hadden vaak hetzelfde doel als die van de dadaisten: ontregelen, vragen stellen bij heersende normen en het publiek eens stevig tegen de haren instrijken. Zappa is dat in zijn muziek altijd blijven doen, maar werd op het podium in latere fasen minder (of anders...) extreem.
Hier de Mothers of Invention in de show Hoepla van Wim T. Schippers (a.k.a. Ernie) die deel uitmaakte van de Fluxus-beweging, min of meer een voortzetting van het dadaisme. In dezelfde show was overigens de eerste blote vrouw op de Nederlandse televisie te bewonderen.
Zie ook Zappa's debuut op de Amerikaanse beeldbuis: "How long do you have you been playing bike, Frank?" "'bout two weeks." Het 'muzikale' deel begint in video 3:
0
geplaatst: 27 oktober 2010, 14:51 uur
Mooi moment om het eens over Captain Beefheart te hebben. Jazeker, Stalin, ik heb mezelf hier Rockette Möärten genoemd als verwijzing naar Rockette Morton, scherp opgemerkt en ja, ik ken het werk van de Kapitein. Van Zappa zelf ken ik maar een klein aantal losse nummers, maar nu ik het bedenk is dat middenstuk in "Who are the Brain Police?" inderdaad nogal dadaïstisch te noemen. Een soort "Silver Bullet" van Sonic Youth avant la lettre.
Volgende Beefheart-link: Wim T. Schippers. Die nodigde de Kapitein namelijk uit in zijn onvolprezen tv-show Van Oekel's [sic] Discohoek.
Helaas mist dit fragment de introductie, waarin de Kapitein heel ongemakkelijk en paranoïde kijkt. Bovendien, ook een gemis aan het fragment: Zien jullie die gouden beker die Van Oekel vastheef? Hij geeft hem aan de Kapitein, die er vervolgens zijn tanden in zet, niet wetende wat hij er anders mee aan moet.
Volgende Beefheart-link: Wim T. Schippers. Die nodigde de Kapitein namelijk uit in zijn onvolprezen tv-show Van Oekel's [sic] Discohoek.
Helaas mist dit fragment de introductie, waarin de Kapitein heel ongemakkelijk en paranoïde kijkt. Bovendien, ook een gemis aan het fragment: Zien jullie die gouden beker die Van Oekel vastheef? Hij geeft hem aan de Kapitein, die er vervolgens zijn tanden in zet, niet wetende wat hij er anders mee aan moet.
0
geplaatst: 27 oktober 2010, 20:01 uur
Beksinski kennen de meeste mensen van zijn duistere/morbide schilderijen (in dit topic ook al geregeld gepost).
De werken die hij op latere leeftijd maakte zijn duidelijk anders, maar lang niet zo bekend. Mijns insziens onterecht, want ik vind ze inmiddels (hoe vaker ik ze zie) nog indrukwekkender dan zijn bekendere schilderijen (en laat ik daar nu ook al een groot fan van zijn).
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het niet veel doet, maar ik vind ze zeer, zeer indrukwekkend. Geweldig sfeervol en een waanzinnig kleurgebruik. Met afstand mijn favoriete schilder;

De werken die hij op latere leeftijd maakte zijn duidelijk anders, maar lang niet zo bekend. Mijns insziens onterecht, want ik vind ze inmiddels (hoe vaker ik ze zie) nog indrukwekkender dan zijn bekendere schilderijen (en laat ik daar nu ook al een groot fan van zijn).
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het niet veel doet, maar ik vind ze zeer, zeer indrukwekkend. Geweldig sfeervol en een waanzinnig kleurgebruik. Met afstand mijn favoriete schilder;

0
geplaatst: 29 oktober 2010, 23:16 uur
Benno schreef:
Vanavond om 23.00 uur is er op Nederland 2 een goede documentaire over Anselm Kiefer.
Deze man dus.
Vanavond om 23.00 uur is er op Nederland 2 een goede documentaire over Anselm Kiefer.
Deze man dus.
Ik heb gekeken, maar het wist me niet zo heel erg te boeien. Hoe vond jij het, indien je gekeken hebt natuurlijk?
* denotes required fields.