MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Kunst

zoeken in:
Is het er eentje met problemen dan?

GrafGantz schreef:
Is het er eentje met problemen dan?

(afbeelding)

Hier kan ik dus uren naar kijken. Is gemaakt door een onbekende man uit Zwitserland, ik geloof dat het in het begin van voorgaande eeuw is ontstaan. Zelf word ik een tikkel emotioneel als ik naar het werk kijk, het besef dat er vaak niks is. Niets. Nada. Noppes. Niets dus. Ook mooi hoe hij met diverse stijlen speelt zonder er een chaos van te maken.

Cézanne was wat non-sociaal en contactgestoord, misschien dat je dat als probleem kunt zien, G.G.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Slowgaze schreef:
Cézanne was wat non-sociaal en contactgestoord, misschien dat je dat als probleem kunt zien, G.G.

Dat geldt ook voor iedereen op MuMe met meer dan 1000 posts.

Het internet is echt voor debielen.

Stijn_Slayer
GrafGantz schreef:

Ik denk trouwens dat als R&P alleen maar gesteld had dat hij de werken van Klimt "mooi" had gevonden zonder verdere toelichting of uitleg daar niemand aanstoot van genomen had, terwijl dat in essentie hetzelfde is. Maar de grootste gotspe hier is dat er nog altijd mensen blijken te zijn die de posts van Rob serieus nemen

Ik kan niet voor anderen spreken, maar het kan me eerlijk gezegd niets schelen of hij het mooi of lelijk vind, maar met een losse kreet als nu voorkwam voeg je weinig toe. Ik ben geen lid van de Klimt fanclub, dus hij mag het van mij best lelijk vinden.

Maar zoals Musicmeter aangeeft: Forum = voor alle discussies die niet bij de albums en artiesten horen. Mooi of lelijk roepen is geen discussieren.

GrafGantz schreef:
(quote)

Dat geldt ook voor iedereen op MuMe met meer dan 1000 posts.

Toch vreemd dat ik toch een sociaal leven heb... Misschien moet ik daar eens mee ophouden en me geheel op het internet richten, haal ik misschien wel net zoveel posts als jij en Rob.

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Ik kan niet voor anderen spreken, maar het kan me eerlijk gezegd niets schelen of hij het mooi of lelijk vind, maar met een losse kreet als nu voorkwam voeg je weinig toe. Ik ben geen lid van de Klimt fanclub, dus hij mag het van mij best lelijk vinden.

Maar zoals Musicmeter aangeeft: Forum = voor alle discussies die niet bij de albums en artiesten horen. Mooi of lelijk roepen is geen discussieren.

Helemaal mee eens.

GrafGantz schreef:
Maar de grootste gotspe hier is dat er nog altijd mensen blijken te zijn die de posts van Rob serieus nemen

De sukkols.

Ik hou overigens wel van kunst.

Rhythm & Poetry schreef:
(quote)

De sukkols.

Ik niet hoor, ik ben alleen maar non-sociaal en contactgestoord.

Nicci

(afbeelding)

Erg sterk! Doet me denken aan 4:33 van Cage. Ik zal even kijken of er ergens een uitvoering van rondzwerft op youtube.

Zekers . . . . Dit is een arrangement voor orkest, maar hij bestaat ook in uitvoeringen voor andere instrumenten.

Marko
Als we DWDD mogen geloven wordt dat de nieuwe kersthit in de UK:

(Het ironische vind ik overigens dat ze 5 minuten stilte wel graag uitzenden terwijl al die marginale nederpopbandjes van tegenwoordig het altijd binnen de minuut moeten houden. )

Ah, in dit vroege, kubistische doek van Picasso zie je de link met de futuristen goed terug. Vergelijk het maar eens met dat naakt dat van de trap afdaalt, van Duchamp. Vind zijn latere werken wel interessanter eigenlijk.

Of even kort: Wel aardig.

Nicci
Oef, wat een geldingsdrang Slowgaze!

Tja, ik en geldingsdrang, twee handen op één buik.

Stijn_Slayer
Wat ik altijd zo leuk vind aan '4'33' is de manier waarop het uitgevoerd wordt.

Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer John Cage heel erg, en het stuk boeit me ook heel erg, maar ik moet toch altijd even glimlachen als ik halverwege de stilte de uitvoerende zijn tablatuurblad zie omslaan, en als de dirigent aan het eind van het stuk uitgeput zijn hoofd afveegt.

Nicci
'altijd'? Hoeveel uitvoeringen ken je?

Stijn_Slayer
Ah, koning zeur is ook weer aanwezig.

Ooit gehoord van bij wijze van spreken? Áls het gebeurt, dán moet ik altijd even glimlachen.

Gallow
Nicci schreef:
mooi

Nicci
Stijn_Slayer schreef:

Ooit gehoord van bij wijze van spreken? Áls het gebeurt, dán moet ik altijd even glimlachen.

Ik lees dat anders: het woordje 'altijd' suggereert dat je er al vaak naar geluisterd hebt en dat je goed ingevoerd bent in de wereld van de kunsten.

pretfrit
Nicci schreef:
(afbeelding)

mooi

Wat vind jij er mooi aan?

Nicci
Waar aan?

Zorin
Het schilderij van Nicci is....weg !!

Nicci
Weinig.

pretfrit
Nicci schreef:
Weinig.

Jij vindt deze Picasso niet zo sterk?

dix
Nicci schreef:
'Ruk' is ook kort. Ik krijg wel de indruk dat het niet korter kan dan 3 letters.

af

dix
Slowgaze schreef:
Tja, ik en geldingsdrang, twee handen op één buik.

Ironisch of per abuis ? Hier staat dat je geen geldingsdrang hebt. Of geen handen.

Geldingsdrang is mijn ene hand, ironie de andere.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:59 uur

geplaatst: vandaag om 13:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.