Overig / Algemeen / Kunst
zoeken in:
0
Gallow
geplaatst: 22 december 2010, 16:27 uur
Om even verder te borduren op het vrouwelijk schoon
Malevich - Torso

Malevich - Torso

0
geplaatst: 22 december 2010, 18:03 uur
O, ik ben dol op vrouwelijk schoon! 't schilderij had wat mij betreft net zo goed een vent kunnen zijn, maar 't is wel een mooi doek. 
(En speciaal voor Rob: de verf op het doek is ook best mooi.)

(En speciaal voor Rob: de verf op het doek is ook best mooi.)
0
geplaatst: 22 december 2010, 18:07 uur
Ik vind het doek zelf niet mooi. Alsof het van de berkenbast is gemaakt. En ik haat berken. De vrouw zelf? Nauwelijks aantrekkelijk te noemen. Veel te abstract ook. De kleuren zijn ook niet echt mijn ding, hoewel ik het blauwe vak wel erg dope vind. 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 22 december 2010, 18:25 uur
Volgens mij is dat niet het doek, maar heeft Malevich die lijnen zelf aangebracht. Iemand die het zeker weet?
0
geplaatst: 22 december 2010, 18:43 uur
Ja, dat is wel zo logisch eigenlijk. Het blijft hoe dan ook lelijk.
0
geplaatst: 22 december 2010, 18:55 uur
Rothko niets voor jou, Rob?

Ik vind het zelf eigenlijk niet echt wat, maar jij lijkt me iemand van het minimalisme.

Ik vind het zelf eigenlijk niet echt wat, maar jij lijkt me iemand van het minimalisme.
0
geplaatst: 22 december 2010, 18:57 uur
Stijn_Slayer schreef:
Volgens mij is dat niet het doek, maar heeft Malevich die lijnen zelf aangebracht. Iemand die het zeker weet?
Ik denk eerder dat hij het op hout heeft geschilderd.

0
geplaatst: 22 december 2010, 19:07 uur
0
geplaatst: 22 december 2010, 19:08 uur
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 22 december 2010, 19:08 uur
@ kemm: Je hebt gelijk!
Kazimir Malevich. Woman Torso. Oil on wood. 58 x 48 cm. The Russian Museum, St. Petersburg, Russia.
Kazimir Malevich. Woman Torso. Oil on wood. 58 x 48 cm. The Russian Museum, St. Petersburg, Russia.
0
geplaatst: 22 december 2010, 19:11 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ik hou van witte vlakken.
(quote)
Ik hou van witte vlakken.
Voor jou is het verschil tussen een museum en een ziekenhuis dus nihil?
0
geplaatst: 22 december 2010, 19:13 uur
Ziekenhuis-wit is niet mooi. Nee, wit moet wel op een doek te aanschouwen zijn. Kan ik uren naar kijken.
0
geplaatst: 22 december 2010, 19:17 uur
Mooi, jammer van die strepen dat wel. Of zijn het drie doeken naast elkaar?
Hier iets wat ik echt heel mooi vind. Gemaakt door de Zimbabwaan Frufru N'Zdebe in 2003.

Hier iets wat ik echt heel mooi vind. Gemaakt door de Zimbabwaan Frufru N'Zdebe in 2003.

0
geplaatst: 22 december 2010, 19:22 uur
Drie naast elkaar. Misschien liever 7 smallere naasteen?

Allen olie op doek.

Allen olie op doek.
0
geplaatst: 22 december 2010, 19:22 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ziekenhuis-wit is niet mooi. Nee, wit moet wel op een doek te aanschouwen zijn. Kan ik uren naar kijken.
Het volgende werk is ook van Rauschenberg, maar dat is dan al 'te vol' voor jou, bijvoorbeeld?

0
geplaatst: 22 december 2010, 19:23 uur
kemm schreef:
(afbeelding)
Allen olie op doek.
(afbeelding)
Allen olie op doek.
Ziet er gaaf uit, doet me denken aan lamellen.
0
geplaatst: 22 december 2010, 19:31 uur
Overigens, grijze doeken weten me ook te boeien. Dit is bijvoorbeeld het werk van de inmiddels overleden Scott Brighton (R.I.P.) uit de UK (2007):

0
Zorin
geplaatst: 22 december 2010, 19:54 uur
Rhythm & Poetry schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Daar is geen kunst aan....
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 22 december 2010, 19:56 uur
De eerste keer dat het gedaan werd wel.
Nadien is het gewoon interessant doen en na-apen, en dan gaan ze elk kleurtje maar af.
Overigens heb ik de indruk dat die kunstenaars van R&P niet eens bestaan.
Nadien is het gewoon interessant doen en na-apen, en dan gaan ze elk kleurtje maar af.
Overigens heb ik de indruk dat die kunstenaars van R&P niet eens bestaan.

0
geplaatst: 22 december 2010, 19:57 uur
Hmm, vreemd Stijn. Ik denk juist dat er in elke kunstenaar een Frufru N'Zdebe schuilt. 

0
pretfrit
geplaatst: 22 december 2010, 20:17 uur
Net als de doeken van Robje prima voorbeeld van puberale kunst 

0
geplaatst: 22 december 2010, 20:21 uur
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 22 december 2010, 20:29 uur
Dit doet me wel denken aan Barnett Newman's Who's Afraid of Red, Yellow and Blue:

Toen dit schilderij vernield werd sprak de hele kunstgemeenschap schande van de restauratie. Men had met een roller en een blik verf uit de bouwmarkt hup het rood er weer op gekwakkeld. De originele kleur had bepaalde glittertjes, glansjes e.d., waardoor het kunstwerk na de restauratie niet meer zou werken.

Toen dit schilderij vernield werd sprak de hele kunstgemeenschap schande van de restauratie. Men had met een roller en een blik verf uit de bouwmarkt hup het rood er weer op gekwakkeld. De originele kleur had bepaalde glittertjes, glansjes e.d., waardoor het kunstwerk na de restauratie niet meer zou werken.
0
pretfrit
geplaatst: 22 december 2010, 20:32 uur
Mooi, vooral die bruine onderkant en hoe het wit door dat subtiele grijze streepje als het ware tot leven komt
* denotes required fields.