MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
Ik probeer mijn Frans op te halen met:

(afbeelding)

Verder nog steeds bezig in Uptight, de VU-biografie.

(afbeelding)

Nu op naar de volgende Murakami!

(afbeelding)

Notes from a Small Island was written when the author had decided to move back to his native United States but wanted to take one final trip around Great Britain, which had been his home for over twenty years. Bryson covers all corners of the island observing and talking to people from as far afield as Exeter in the southwest of England to John O'Groats at the north-eastern tip of Scotland. During this trip the writer attempts to use only public transport, with two exceptions; he hires a car near Oxfordshire and on the journey to John O' Groats as there were no buses at that time of year.

Bryson!
Toch wel een favoriet van me. Ik heb een plankje vol met zijn boeken. Heb je ook In a Sunburned Country of A Walk In The Woods gelezen?

Zeker - Short History of Nearly Everything, The Lost Continent, Neither Here Nor There en die andere boeken van hem als Amerikaan in de UK - keen observer, vol humor. Is van hem ook niet de uitspraak dat ze om GB één groot hek moeten zetten om er een museum van te maken?

Social_Mask
Babel van Louis Couperus.

Wel wat 'melodramatisch' geschreven, maar de symboliek, wat Couperus met het verhaal wil vertellen is wel zeer interessant en indrukwekkend.

Ik heb net 'De Allestafel' van Thomas Heerma van Voss uitgelezen. Aanrader!

whoknowslisa
Lin schreef:
Bezig in

(afbeelding)

Beetje jammer dat ik eerst het 'vervolg' heb gelezen maar doe gewoon net alsof ik niet weet hoe het later met de personages is

Hoe is het 'vervolg' dan? Vond deze namelijk prachtig.

Bezig in:

(afbeelding)
Jaja, mijn allereerste poging tot het lezen van een dichtbundel.
(Ik lees alleen de linkse, Engelse, kant trouwens. Vertaling is slecht.)

handsome_devil
De Antichrist van Nietzsche, voor een opdracht. Verder nog Golden Ophelia van Ward Ruyslinck gelezen net voor ik op vakantie ging. En nu nog steeds bezig in de Myte van Sisyphus en De ontaarde slapers van Ward Ruyslinck.

Ik ga zo aan Het Verloren Symbool van Dan Brown beginnen.....
Eens kijken wat voor hutspot van fictie en realiteit hij nu weer de halve wereld voor schoteld.

Lijkt me een een leuk boek om deze donkere dagen mee rond te lezen

Lin
whoknowslisa schreef:

Hoe is het 'vervolg' dan? Vond deze namelijk prachtig.

Ook prachtig!!

Ik ben erg blij met de boeken en nu ik ze allebei uit heb was het ook niet echt storend dat ik de eerste als laatste heb gelezen, ik zat zo snel in het verhaal dat het vervolg compleet uit mn hoofd was verdwenen. Vaak zet ik de boeken die ik gelezen heb op bol.com om te verkopen maar deze hou ik zeker!

Nu bezig in:

Redmond O'Hanlon - Into the Heart of Borneo (1984)

Lin schreef:
(quote)

Ook prachtig!!

Ik ben erg blij met de boeken en nu ik ze allebei uit heb was het ook niet echt storend dat ik de eerste als laatste heb gelezen, ik zat zo snel in het verhaal dat het vervolg compleet uit mn hoofd was verdwenen. Vaak zet ik de boeken die ik gelezen heb op bol.com om te verkopen maar deze hou ik zeker!

Ik lees ze op dit moment in het Spaans, traagweg op terrasjes in Barcelona. Ook een aanrader .

ik ben nu bijna klaar met

(afbeelding)

Erg leuke verzameling anekdotes door de grootste natuurkundige van de 2e helft van de 21e eeuw..

En nergens wordt het echt technisch, allemaal vermakelijke verhalen over de dingen die hij rond zijn baan meemaakte, tot dingen die er helemaal niks mee te maken hebben. Van de dood van zijn vrouw tot zijn bijdrage aan de atoombom, tot nachtelijke escapades in stripclubs, tot experimentjes met mieren tot zijn bijdrage aan braziliaanse carnavalsmuziek..

Lekker luchtig en makkelijk geschreven, maar hij weet het wel op een zeer vermakelijke manier te brengen

Gallow
Een boek uit de toekomst?

woeps.. 20e natuurlijk ja... altijd in de war.. ingewikkelde dingen die eeuwen..

Ik ben nu aan het lezen in drie boeken:

1. Anne Rooney - Einstein in his own words:
Deze heb ik begin dit jaar heel goedkoop meegenomen van de boekenbeurs in ahoy. Op het eerste gezicht ziet het er heel erg uit als zo'n boek van de 'boekenvoordeel', zo'n soort 1001 filosofen boek waar dan nauwelijks diepgaande informatie in staat. Toch bevalt dit boek me wel goed. Het zijn alle theorieen en vondsten van Einstein op een voor Alpha mensen begrijpbare manier. Ik heb in drie ochtenden al een hoop geleerd over relativiteit, tijdreizen en zwarte gaten.

2. John Fante - Wait Until Spring, Bandini:
Het eerste deel uit de (niet zo) beroemde Bandini reeks. Wat kan deze man toch geweldig schrijven. Ik krijg steeds de neiging om de teksten hardop uit te spreken, of er een script van te maken ofzo. Ik kan me ook niet voorstellen hoe men er in is geslaagd zo'n drol van een verfilming van Ask the Dust te maken. Oh ja! Colin Farrel en Salma Hayek!

3. Sapolsky - Why Zebra's Don't Have Ulcers:
Het kon niet uitblijven. Een van de moderne klassiekers uit de psychologie literatuur is dit blok tentamenstof voor mij. Ik heb er net een hoofdstuk op zitten. Dit is zoveel beter geschreven dan het gemiddelde studieboek!

jeko
Bezig in:

(afbeelding)

Na de fantastisch goeie film Millennium Mannen die vrouwen haten ben ik verslingerd geraakt aan de trilogie van Stieg Larsson. Ben nu halverwege deel 2: De vrouw die met vuur speelde.

Lin
Sunderland schreef:
Na de fantastisch goeie film Millennium Mannen die vrouwen haten ben ik verslingerd geraakt aan de trilogie van Stieg Larsson. Ben nu halverwege deel 2: De vrouw die met vuur speelde.

het is echt onvoorstelbaar hoe populair die trilogie is, ik had ze alledrie uitgelezen , daarna op bol.com gezet om te verkopen en binnen anderhalf uur had ik ze alledrie verkocht!

Lin schreef:
het is echt onvoorstelbaar hoe populair die trilogie is

Vooral als je beseft hoe matig ze geschreven zijn. Goede verhalen, dat wel.

Toevallig net als jeko ook bezig in On the Road van Kerouac. Leest als een trein.

Heb al een half jaar niet meer gelezen..maar mijn genre is toch fantasy voor 18+

Zoals de boeken van:

Terry Goodkind

Raymond E. Feist

J.V. Jones

Weis & Hickman

Lees niet meer zo veel, moet ook nog doorkunnen op gamesmeter
Kan wel een afbeelding zetten van mijn Favo serie Van Terry Goodkind..De wetten van de magie
Zet mijn 2 favo's uit de serie neer.

(afbeelding)

(afbeelding)

Het laatste boek wat ik gelezen had trouwens, was de achtste wet van de magie "Zuilen der schepping"

Hm, Tempel der Winden klinkt me niet al te fris in de oren eigenlijk...

Gallow

Het is een hele goede serie, weet niet of je er wat van gelezen hebt?
Duister is dan ook een beter woord dan fris ; De hele serie draait dan ook om erg sterke magie..goed & slecht, pakkende volwassen onderwerpen, romantiek (wel in brute vorm) en net als in alle fantasyboeken hangt er altijd een duistere sfeer en in deze boeken is het van hoge kwaliteit.

Maar ik geef toe dat er ook hoofdstukken zijn die niet voor iedere lezer geschikt zijn
Ik ga niet te veel verklappen...zelf lezen is toch fijner dan het van iemand anders te horen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:22 uur

geplaatst: vandaag om 07:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.