MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
lebowski schreef:
!!! citeert Lin"het is echt onvoorstelbaar hoe populair die trilogie is !!!einde citaat

Vooral als je beseft hoe matig ze geschreven zijn. Goede verhalen, dat wel.

De vertaling is matig da's één (mjuman is ook skandinavist); Larsson waaierde nogal breeduit met zijn politieke bijbetekenis (en da's twee); in de eerste film is daar heel fraai op ingegrepen.

Verder de mix van politiek en thriller is verre van onbekend in geëngageerde Zweedse detectives, denlk ook aan Sjöwall & Wahlöö

Ik vind Larsson niet alleen prettiger lezer dan Dan Brown, maar ook een stuk geloofwaardiger. Bij Carlos Ruiz Zafon heb ik veel last van de (semantische) anachronismen - en ik kan dat gewoon niet verifiëren in de brontaal; mijn Spaans is nog niet goed genoeg. Voor mij is het nog een twijfelgeval.

On the Road heb ik ook net gekocht, wel een andere uitgave... Voor 1 Euro je kan niet missen...

Ik ben ook al jaren van plan om On The Road te lezen. Misschien als ik klaar ben met Wait Until Spring, Bandini. Wat een geweldig boek is dat trouwens tot dusver. John Fante was absoluut een geweldige schrijver.

Vandaag begonnen in:

Bruce Chatwin - The Songlines

GrafGantz schreef:
Vandaag begonnen in:

Bruce Chatwin - The Songlines

Prachtig boek - topauteur, vanaf zijn debuut (In Patagonia) al, wat een inlevings- en observatievermogen - sadly missed!! Een van de beste travel writers ooit.

Ja, al sinds jaar en dag fan van In Patagonia, werd eens tijd om meer van de beste man te lezen. "On the black Hill" onlangs gelezen, dat is voorlopig m'n favoriet

Gallow

(afbeelding)

Heb net Chaim Potok - Davida's Harp gelezen. Erg mooi boek!

jeko

(afbeelding)

Na het debakel van Dan Brown - Het verloren Symbool vrijdag uitgelezen te hebben.

Gisteren begonnen in de nieuwe Stephen King Gevangen en dit is weer eens een echte king van ruim 900 pagina's de eerste 300 pagina's zijn iig zeer veel belovend....... Tot dus ver kan Gevangen zich meeten met het betere werk van hem zoals De Beproeving, Insomnia, De Shining en natuurlijk De Donkere Toren cyclus.

pas begonnen in:

(afbeelding)

Ik ben benieuwd hoe dat boek is.

Dit is trouwens ook een echte aanrader.

Momenteel bevalt het me heel goed.
Goed geschreven, uitstekend gedocumenteerd en zonder omweg rond de kleine kantjes van de begenadigde tropettist laverend.
(ik ben nog maar halfweg in deze kleine 500 pag tellende bio)

RedLightCityBoy

(afbeelding)

Lin
thelion schreef:
Na het debakel van Dan Brown - Het verloren Symbool vrijdag uitgelezen te hebben.

Gisteren begonnen in de nieuwe Stephen King Gevangen en dit is weer eens een echte king van ruim 900 pagina's de eerste 300 pagina's zijn iig zeer veel belovend....... Tot dus ver kan Gevangen zich meeten met het betere werk van hem zoals De Beproeving, Insomnia, De Shining en natuurlijk De Donkere Toren cyclus.

De Donkere Toren

Ik heb die nieuwe in t engels, ga er snel aan beginnen!

Ik hoop na 5 december ook te kunnen beginnen in Gevangen (of waarschijnlijker, Under the Dome).
Voor de fans van De Donkere Toren-serie: er komt een nieuw deel aan dat zich afspeelt tussen deel 4 (Wizard&Glass) en 5 (Wolves of the Calla). De werktitel luidt The Wind through the Keyhole en het zal nog minstens 8 maanden op zich laten wachten.

Neil Gaiman- Smoke and Mirrors

Net gekocht en net in begonnen.

(afbeelding)

jeko

(afbeelding)

Net uit: Vonnegut - Slachthuis Vijf
Begonnen in: Dostojevski - De Gebroeders Karamazov

Benno
Heb net The New York Trilogy van Paul Auster uitgelezen. Simpel boekje, de uitwerkingen van de relatie tussen schrijver en subject zijn eenvoudig te koppelen aan de eerdere ontginningen op dit terrein van Woolf en Cervantes (daar wordt expliciet naar verwezen); verder herken ik ook Dickens (The Pickwick Papers). Darnaast wordt er een verwijzing gedaan naar Walden van Thoreau, duidelijk dat dit een koppeling weergeeft tussen structuur en structuurverlies (de overduidelijke titel van het eerste boek "stad van glas" verwijst hiernaar; er wordt meer concreet verwezen naar de overzichtelijkheid van de stad New York en de identiteitsloosheid van haar inwoners.

Al met al een simpel te begrijpen boek, weinig spannend en weinig origineel (hoewel ik de vorm van detectiveverhaal wel grappig vind).

Ik heb nu weer Heidegger gepakt (Zijn en Tijd). Ook leuk voor in de trein.

Elvis Presley
Gister "De vuurvliegjes achterna" van Simek besteld. Ben benieuwd!

Gallow

(afbeelding)

Stairway2Heaven

(afbeelding)

Werkelijk waar prachtig.

Het zal wel als aanbeveling bedoeld zijn maar die quote van Kluun zou voor mij voldoende reden zijn om zoiets links te laten liggen in de boekhandel

Stairway2Heaven
Tsja ik kocht hem bij ECI, dus dan let je daar niet zo op. Toen ik 'm kreeg dacht ik inderdaad ook: Hm, Kluun, dat zal me wat zijn
Maar hij had wel gelijk, schitterend boek.

Pastichio Rocker
Laatst deze weer eens herlezen:

(afbeelding)

Michael Marshall blijft toch een schrijver van geweldig spannende thrillers. Zeker een aanrader wanneer je van boeken van Dean Koontz, James P. Blaylock, Clive Barker en Stephen King houdt.

Onder Marrokanen: een jaar bij FC Chabab.

Erg leuk relaas over een blanke jongen die een jaartje lid is geweest van Chabab, op dat moment 2e klasser. Tegenwoordig hoofdklasser. Ook over marrokanen kom je interessante dingen te weten. Aanradertje.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:13 uur

geplaatst: vandaag om 09:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.