Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 16 januari 2010, 22:30 uur
Antonio schreef:
Duh, iedereen die ook maar een beetje liefhebber is van Zappa weet dit (of zou dit toch echt moeten weten), maar ondanks dat kan ik toch best genieten van een boek over Lennon, zonder dat dat bij jou hilariteit zou moeten veroorzaken omtrent mijn vermeende oppervlakkigheid ?
Duh, iedereen die ook maar een beetje liefhebber is van Zappa weet dit (of zou dit toch echt moeten weten), maar ondanks dat kan ik toch best genieten van een boek over Lennon, zonder dat dat bij jou hilariteit zou moeten veroorzaken omtrent mijn vermeende oppervlakkigheid ?
Sorry, dan heb ik je eerdere bericht verkeerd begrepen. Natuurlijk kan je als fan van Zappa prima genieten van een een Lennonbiografie - sterker nog, ik ben zelf groot fan van zowel Zappa als de Beatles. Ik vond het alleen wel een geestige samenloop van omstandigheden om te lezen dat je die biografie min of meer per toeval cadeaukreeg om vervolgens te ontdekken - dat had ik nooit eerder gezien - dat je We're Only in It op 1 hebt staan. That's all

0
geplaatst: 16 januari 2010, 22:34 uur
ArthurDZ schreef:
ben net klaar met het lezen van The Pictures Of Dorian Grey van Oscar Wilde, geniaal!!
ben net klaar met het lezen van The Pictures Of Dorian Grey van Oscar Wilde, geniaal!!
"All art is quite useless" en nou op naar Ballad of Reading Gaol, ernst is niet zo belangrijk!
0
geplaatst: 18 januari 2010, 23:14 uur
zucht, ik heb alweer in tijden geen boek uitgelezen. Hier en daar een paar hoofdstukken, maar eigenlijk wil ik alleen nog maar Murakami lezen. Ik heb nog altijd drie ongelezen boeken van hem op de plank en ze schitteren veel harder dan al die andere boeken die er omheen staan. Sorry Fitzgerald, Kafka, Dostojevski, maar ik ben verliefd op iemand anders... ik ga morgen beginnen in De Jacht op het Verloren Schaap, en daarmee basta 

0
geplaatst: 19 januari 2010, 09:36 uur
GrafGantz schreef:
Binnen een dag of 2 lukt wel ja.... als ik binnenkort m'n baan verlies en niets beters te doen heb. Kom momenteel niet verder dan tweemaal 10 minuten leestijd in de trein van en naar werk en daar blijft het helaas bij. Dus zal wel een tijdje duren voordat ik deze uit heb.
Binnen een dag of 2 lukt wel ja.... als ik binnenkort m'n baan verlies en niets beters te doen heb. Kom momenteel niet verder dan tweemaal 10 minuten leestijd in de trein van en naar werk en daar blijft het helaas bij. Dus zal wel een tijdje duren voordat ik deze uit heb.
Dat tijdje bleek dus 4 dagen te zijn

Momenteel alles gelezen wat er in de kast staat, dat is me nog nooit gebeurd. Binnenkort eens her en der wat boeken lenen...
0
Stairway2Heaven
geplaatst: 19 januari 2010, 11:51 uur

Een schitterende roman over de liefde die verder reikt dan de dood. Een jonge vrouw ontdekt dat ze nog maar enkele maanden te leven heeft. Dan ontmoet ze de liefde van haar leven.
Prachtig, emotioneel en hartverscheurend.
0
geplaatst: 23 januari 2010, 17:44 uur
Momenteel bezig in:
Jan Siebelink - De Overkant van de Rivier
Jan Siebelink - De Overkant van de Rivier
0
geplaatst: 28 januari 2010, 16:41 uur
Heb laatst De as van mij moeder van Frank McCourt gelezen. Erg indrukwekkend autobiografisch boek over de verschrikkelijke armoedige omstandigheden in Ierland jaren '30.
0
Jan Roesbeke
geplaatst: 28 januari 2010, 20:17 uur
Had hem hier al twee jaar op de plank liggen zonder hem ooit te hebben gelezen, ben ik nu toch eens verandering in aan het brengen. 

0
geplaatst: 29 januari 2010, 21:24 uur
Momenteel op de Roald Dahl toer. Net 'Ooit en te Nimmer' uit en nu bezig in zijn Grote Verhalenbundel. Heul veul bladzijdes met hele kleine letters. 

0
geplaatst: 29 januari 2010, 21:39 uur
Nu bezig in De Alchemist van Paolo Coulho. Daarvoor vooral hoogstaande jeugdliterauur, de dagen zijn al zwaar genoeg. 

0
geplaatst: 8 februari 2010, 14:53 uur
Jan Roesbeke schreef:
Had hem hier al twee jaar op de plank liggen zonder hem ooit te hebben gelezen, ben ik nu toch eens verandering in aan het brengen.
(afbeelding)

(afbeelding)
Wel komisch dat deeplinken naar Boekmeter niet mag op Musicmeter

0
geplaatst: 12 februari 2010, 23:03 uur
Heb gisteren 31 Songs van Nick Hornby uitgelezen.
Schrijver vertelt aan de hand van 31 popliedjes iets over zijn leven. Geen autobiografie, meer losse flarden en herinneringen. Achteraf niet een boek dat ik mensen aan zou raden. Deels omdat ik de meeste nummers niet ken, deels omdat lang niet alle verhalen me echt aanspraken, en deels omdat ik 's mans schrijfstijl niet heel denderend vind.
Schrijver vertelt aan de hand van 31 popliedjes iets over zijn leven. Geen autobiografie, meer losse flarden en herinneringen. Achteraf niet een boek dat ik mensen aan zou raden. Deels omdat ik de meeste nummers niet ken, deels omdat lang niet alle verhalen me echt aanspraken, en deels omdat ik 's mans schrijfstijl niet heel denderend vind.
0
geplaatst: 12 februari 2010, 23:08 uur
wizard schreef:
Voor alle duidelijkheid: ik ga ervan uit dat je het in het Engels hebt gelezen, over Hornby in het Klomperlans kan ik namelijk géén uistpraken doen.
Ik vind zijn stijl treffend, to-the-point en raak. Ik vind hem een stuk prettiger en geloofwaardiger over muziek schrijven dan Leo - kijk hoeveel ik weet - Blokfluit; hij koketteert niet met kennis. Juist door zijn manier van beschrijven ben ik destijds Badly Drawn Boy gaan kopen om het ook echt te waarderen. Fever Pitch over zijn Arsenal-verslaving zal je waarschijnlijk ook wel niets vinden.
High Fidelity was misschien de betere optie geweest, of About a Boy, maar als je niets met zijn stijl hebt, tja ... moet je misschien gewoon (zoals Freek de J. ooit al opperde) niets van hem lezen.

0
geplaatst: 12 februari 2010, 23:58 uur
Mjuman schreef:
Voor alle duidelijkheid: ik ga ervan uit dat je het in het Engels hebt gelezen, over Hornby in het Klomperlans kan ik namelijk géén uistpraken doen.
Ik vind zijn stijl treffend, to-the-point en raak. Ik vind hem een stuk prettiger en geloofwaardiger over muziek schrijven dan Leo - kijk hoeveel ik weet - Blokfluit; hij koketteert niet met kennis. Juist door zijn manier van beschrijven ben ik destijds Badly Drawn Boy gaan kopen om het ook echt te waarderen. Fever Pitch over zijn Arsenal-verslaving zal je waarschijnlijk ook wel niets vinden.
High Fidelity was misschien de betere optie geweest, of About a Boy, maar als je niets met zijn stijl hebt, tja ... moet je misschien gewoon (zoals Freek de J. ooit al opperde) niets van hem lezen.
(quote)
Ik heb het inderdaad in het Engels gelezen. Had ik het in het Nederlands gelezen, dan had die opmerking over schrijfstijl niet gemaakt, omdat het dan ook aan de vertaler had kunnen liggen. Maar dat kon jij niet weten.
Een paar jaar geleden heb ik High Fidelity (in het Nederlands) op mijn verjaardag gekregen. Dat met zoveel plezier gelezen dat ik daarna meteen mijn ouders ook maar gedwongen het te lezen. Daarom had ik ook meer van dit boek verwacht. Misschien iets te veel. Of er is de afgelopen jaren iets aan mijn boekensmaak veranderd.
Van prof. Blokhuis heb ik eigenlijk nog nooit echt iets gelezen. Mijn ouders hebben zo'n boek van hem (afgaand op de plaatjes die Google geeft is het Het Plaatjesboek. O nee, toch niet, het is Grijsgedraaid, maar dat ziet er net zo uit) in huis rondspoken, maar dat leek me vooral een bladerboek met een overdaad aan plaatjes. En aangezien ik Matthijs van Nieuwkerk elk jaar in de Top-2000 a Go Go Leo Blokhuis zie doodknuffelen kreeg ik spontaan een lichte aversie tegen de beste man.
Morgen maar eens in een nieuw boek beginnen.
0
geplaatst: 13 februari 2010, 00:18 uur
Ik heb Hornby's laatste (Juliet Naked) nog niet gelezen en kon daar niets over zeggen, het meeste van hem vind ik de moeite waard.
Wil je Engelstalig lezen en een link met muziek hebben, kan ik je Roddy Doyle - The Commitments aanraden, Iers, boordevol humor - ook verfilmd, En anders Popular Music from Vittula (of een NL vertaling) van de Zweedse schrijver Mikael Niemi; humoristische schildering van hoe Noord-Zweedse pubers The Beatles leren kennen en hun liedjes m.b.v fonetische geschreven teksten naspelen.
Wil je Engelstalig lezen en een link met muziek hebben, kan ik je Roddy Doyle - The Commitments aanraden, Iers, boordevol humor - ook verfilmd, En anders Popular Music from Vittula (of een NL vertaling) van de Zweedse schrijver Mikael Niemi; humoristische schildering van hoe Noord-Zweedse pubers The Beatles leren kennen en hun liedjes m.b.v fonetische geschreven teksten naspelen.
0
geplaatst: 13 februari 2010, 18:42 uur
Zet deze er dan ook maar bij:
Jonathan Coe - The Rotters' Club
The Rotters' Club (novel) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Jonathan Coe - The Rotters' Club
The Rotters' Club (novel) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
* denotes required fields.