Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 14 februari 2010, 13:59 uur
herman schreef:
Zet deze er dan ook maar bij:
Jonathan Coe - The Rotters' Club
The Rotters' Club (novel) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Zet deze er dan ook maar bij:
Jonathan Coe - The Rotters' Club
The Rotters' Club (novel) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
En van dezelfde auteur: The Closed Circle (het vervolg erop).
0
geplaatst: 14 februari 2010, 21:25 uur
Heren, ik heb jullie huiswerk allemaal genoteerd. Ik beloof niet dat ik meteen alle boeken ga lezen, maar ik zal de komende maanden mijn best doen om ze ergens te vinden.
0
geplaatst: 14 februari 2010, 22:02 uur
Het boek van Michale Niemi is ook in het Nederlands vertaald: het heet dan Popmuziek uit Sexbierumerveen - uitgeverij De Geus, 5,99 als paperback - enorm humoristisch. Heb zelf het Zweedse origineel gelezen en kwam niet meer bij - op een gegeven moment ben ik het maar alleen gaan lezen, omdat mijn lief telkens verstoord opblikte.
0
geplaatst: 17 februari 2010, 11:48 uur
Devoo schreef:
Spreek jij Zweeds dan?
Spreek jij Zweeds dan?
Yep en ik lees het ook. Dit boek is - anders de rest van het Scandinavische fonds van De Geus - echter geen thriller.
Nog een aardige tip van die uitgeverij: Carl-Johan Vallgren - De dwerg in het bordeel (ook geen thriller, maar ook geen nudge, nudge, wink, wink boek); uiterst vermakelijk, goed verhaal.
0
geplaatst: 18 februari 2010, 16:59 uur
Tot nu toe goed, typisch Eggers weer. Omdat de ramp in New Orleans zo uitgebreid in beeld is gebracht is het wel minder verassend dan What is the What.
0
geplaatst: 22 februari 2010, 23:20 uur
Heb gister "Maak nooit je bed op" van Rik Kuiper en Tonie Mudde uitgelezen.
Het boekje was een bundel van 115 verhaaltjes van 1 pagina waarin wetenschappelijk onderzoek werd toegepast op het dagelijks leven. Leuk boekje.
Eigenlijk zou je elke dag 1 verhaaltje moeten lezen, maar automatisch lees je toch door.
Het boekje was een bundel van 115 verhaaltjes van 1 pagina waarin wetenschappelijk onderzoek werd toegepast op het dagelijks leven. Leuk boekje.
Eigenlijk zou je elke dag 1 verhaaltje moeten lezen, maar automatisch lees je toch door.
0
Benno
geplaatst: 26 februari 2010, 18:41 uur
Ik heb vandaag in de trein Locus Solus uitgelezen van Raymond Roussel. Briljant boek, zie hier voor een betere samenvatting dan die ik zou kunnen geven. Als de samenvatting je interessant lijkt zou ik het boek zeker aanraden.
0
geplaatst: 1 maart 2010, 01:56 uur
Ben vorig jaar december maar weer eens aan het Lord Of The Rings drieluik begonnen. Het gaat nog niet zo snel ben nu op het begin van het 3de boek.
0
Father McKenzie
geplaatst: 1 maart 2010, 04:45 uur
De Helaasheid Der Dingen van Dimitri Verhulst.
Zéér herkenbaar, toch als Vlaming. Maar ik ben geen groot romanlezer, da's echt bij uitzondering.
Meestal lees ik bio's van rocksterren.

Zéér herkenbaar, toch als Vlaming. Maar ik ben geen groot romanlezer, da's echt bij uitzondering.
Meestal lees ik bio's van rocksterren.

0
Father McKenzie
geplaatst: 1 maart 2010, 18:09 uur
Inderdaad, Sandokan-veld, inderdaad! En het treft dat deze Roy Kelton Orbison fan hier nèt dit boek er wist uit te pikken, het was pure herkenning, natuurlijk!
0
geplaatst: 1 maart 2010, 19:04 uur
4 weken gelezen uitgelezen: De dood van Ivan Iljitsj van Tolstoj en nu al 3 weken bezig aan The hitchhickers guide to the galaxy (ik bedoel dan de 4 boeken: The hitchhickers guide, the restaurant at the end of the universe, life universe and everything en so long and thanks for all the fish) van Adams. Beetje een dipje qua snelheid in het lezen 

0
Antonio
geplaatst: 2 maart 2010, 18:08 uur
Bill Bush schreef:
The hitchhickers guide to the galaxy (ik bedoel dan de 4 boeken: The hitchhickers guide, the restaurant at the end of the universe, life universe and everything en so long and thanks for all the fish) van Adams. Beetje een dipje qua snelheid in het lezen
The hitchhickers guide to the galaxy (ik bedoel dan de 4 boeken: The hitchhickers guide, the restaurant at the end of the universe, life universe and everything en so long and thanks for all the fish) van Adams. Beetje een dipje qua snelheid in het lezen

Misschien wel mijn meest geliefde stuk leesvoer ever

0
Antonio
geplaatst: 3 maart 2010, 18:33 uur
Het is een cliche, maar ook in het geval van Stephen King zijn de boeken beter dan de films...
Alhoewel Grootmeester Kubrick met The Shining toch wel een waar huzarenstuk heeft geproduceerd

Heb je Christine, 'Salem's Lot, It, The Stand (The Complete & Uncut Edition), Misery, The Tommyknockers en From A Buick 8 al gelezen ?
0
geplaatst: 3 maart 2010, 20:31 uur
Antonio schreef:
Het is een cliche, maar ook in het geval van Stephen King zijn de boeken beter dan de films...
Alhoewel Grootmeester Kubrick met The Shining toch wel een waar huzarenstuk heeft geproduceerd
Heb je Christine, 'Salem's Lot, It, The Stand (The Complete & Uncut Edition), Misery, The Tommyknockers en From A Buick 8 al gelezen ?
(quote)

Ik ben vandaag begonnen met Salem's Lot
Ik was trouwens verbaasd dat de climax in de boekversie van The Shining compleet anders is dan de filmclimax. Verder vind ik het boek ook beter: nu ik de boeiende achtergrondinfo over Wendy en Jack gelezen heb, vind ik de Wendy en Jack uit de film behoorlijk tweedimensieoneel. De afstand in de film tussen de personages en de kijker staat in sterk contrast met het boek, waar er als het ware een soort van band ontstaat tussen de lezer en de personages.
0
Lukk0
geplaatst: 3 maart 2010, 20:55 uur
Dan zou ik de verwachtingen voor die laatste maar even temperen, want die mag nog niet in de schaduw van de schaduw (kan dat? nee, dat kan niet) van De Schaduw van de Wind staan. Ik heb hem in elk geval na iets meer dan 150 bladzijden weggelegd, niet om door te komen. Zo langzaam, traag en langdradig dat het hele verhaal gelijk niet interessant meer is. De inspiratie was na die geweldige eerste blijkbaar op.
Ik ga nu trouwens beginnen in De Eén van de Ander van Philip Kerr, hoewel ik de voorgaande boeken nog niet gelezen heb.
Ik ga nu trouwens beginnen in De Eén van de Ander van Philip Kerr, hoewel ik de voorgaande boeken nog niet gelezen heb.
0
geplaatst: 3 maart 2010, 20:55 uur
Vince vega schreef:
Mooi boek, ik sta op beginnen met zijn nieuwe boek.
Mooi boek, ik sta op beginnen met zijn nieuwe boek.
Sluit aan op het vorige (het museum zit er ook weer ik). Ik vind dit een boek met een aangename 'cruising altitude', er zit een aantal (storende) anachronismes in (maar die zouden van een vertaler kunnen zijn) - het niveau ligt hoger dan bijv. bij Dan Brown, maar mede door de geconstrueerdheid ervan wordt het imo nergens een 'hoogvlieger'.
Qua thrillergehalte sla ik bijv. Matthew Pearl (The Dante Club), Michael Pye (Taking Lives) en Caleb Carr (o.a. The Alienist) hoger aan - sommigen zullen ongetwijfeld denken "there's safety in numbers".
0
Antonio
geplaatst: 11 maart 2010, 23:54 uur
Net besteld via Bol.com:

For those who know them, the brilliant, dark songs of Warren Zevon (1947-2003) inspire nothing short of adoration; for those who don't, this stunning biography of the irrepressible rock 'n' roll singer/songwriter should send them sprinting to the nearest record store. By taking an unexpurgated, oral-history approach to Warren's life, his former wife and lifelong friend Crystal has crafted a sharp, funny, jaw-dropping rock biography that's among the best of the sub-genre. Provocative and unflinching, her account distills Warren's journal entries and the author's exhaustive interviews with 87 family members, business associates, band mates, fellow musicians and former lovers into a chronology ranging from Warren's ancestry to his death, at age 56, from lung cancer. The impetus for the book was Warren himself-he implored Crystal to tell his story and to "promise you'll tell 'em the whole truth, even the awful, ugly parts." The awful, ugly parts turn up often: Warren's addictions (to alcohol, drugs and sex), personal demons (intense obsessive-compulsion and commitment-phobia) and paternal shortcomings (to him, kids were nuisances) all get plenty of play here. But so does Warren's music, for which peers like Jackson Browne, Bruce Springsteen and Paul Schaffer offer plenty of insight. This top-notch biography is a must-read for fans, and a highly rewarding read for anyone interested in a close look at the life of a modern rock icon.
* denotes required fields.