Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 15 maart 2010, 18:42 uur
Iemand ervaring met de zg. E-reader, ben van plan om er één aan te schaffen.
0
Benno
geplaatst: 15 maart 2010, 18:47 uur
Jawel, leest wel prettig. Er is inmiddels genoeg op internet geschreven over het vergelijk tussen de verschillende apparaten. Het grootste nadeel vind ik eigenlijk dat het een beetje onprettig en onnatuurlijk aanvoelt om zo'n ding vast te houden in plaats van een gewoon papieren boek. Maar over leescomfort mag ik niet klagen.
0
jeko
geplaatst: 15 maart 2010, 19:32 uur
Gallow schreef:
(afbeelding)
dacht dat het nooit zou lukken
(afbeelding)
dacht dat het nooit zou lukken

Ik lees nu:
De Quincunx - Charles Palliser
0
geplaatst: 15 maart 2010, 22:24 uur
Klinkt interessant LocoHermano!
Ik heb na een leesimpasse van enkele maanden Het Verloren Schaap van Murakami gister eindelijk uitgelezen en ben meteen doorgegaan met het bizarre Galapagos van Kurt Vonnegut!
Ik heb na een leesimpasse van enkele maanden Het Verloren Schaap van Murakami gister eindelijk uitgelezen en ben meteen doorgegaan met het bizarre Galapagos van Kurt Vonnegut!
0
LocoHermano
geplaatst: 15 maart 2010, 22:40 uur
Best een aanrader, hij 'fileert' het beleid van Pim Fortuyn en aanverwanten.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 17 maart 2010, 08:28 uur
De inspiratie voor de film Stalker van Andrei Tarkovsky en de S.T.A.L.K.E.R. videogames.

0
geplaatst: 17 maart 2010, 14:33 uur
Marko schreef:
Stond deze jongeman niet onlangs in de nrc.next?
(quote)
Stond deze jongeman niet onlangs in de nrc.next?
Dat zou kunnen, hij stond in ieder geval wel in de Azijnbode.
0
hdk-nl
geplaatst: 17 maart 2010, 15:56 uur
Pastichio Rocker schreef:
De inspiratie voor de film Stalker van Andrei Tarkovsky en de S.T.A.L.K.E.R. videogames.
(afbeelding)
(afbeelding)
In hoeverre komt het overeen met Stalker van Tarkovsky? Ben ik wel benieuwd naar.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 17 maart 2010, 16:15 uur
Het boek is echt puur science-fiction (aliens!) terwijl de film redelijk filosofisch was, maar er zitten elementen in die direct uit het boek zijn gelift (het gehandicapte meisje van de stalker en de 'wish granter'). Het is leuk om te lezen in ieder geval en je herkent er ook wel dingen uit die je in de film of de videogames tegenkwam. Je kunt het een beetje vergelijken met Do Androids Dream of Electric Sheep en Blade Runner. De rode draad is er maar daar houdt de vergelijking ook wel op.
0
hdk-nl
geplaatst: 17 maart 2010, 16:25 uur
Tarkovsky verweet andere filmmakers inspiratie gebrek omdat zij hun films teveel zouden baseren op boeken, klassieke verhalen, oudere films, etc. Vandaar mijn interesse. Maar als ik het goed begrijp dan is het slechts bij "inspiratie" gebleven.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 17 maart 2010, 17:24 uur
Yup. Tarkovsky heeft er een eigen verhaal omheen gebouwd die veel meer is gebouwd op filosofie en levensvragen, maar je herkent wel duidelijk dingen uit de film terug in het boek.
0
geplaatst: 21 maart 2010, 20:41 uur

Glasheldere analyse in zeer prettig leesbare taal inzake de redenen waarom in Nederland populistische politiek zo in opkomst is.
Een man naar mijn hart (sowieso), die Van Rossem
0
geplaatst: 22 maart 2010, 10:28 uur
musician schreef:
(afbeelding)

Glasheldere analyse in zeer prettig leesbare taal inzake de redenen waarom in Nederland populistische politiek zo in opkomst is.
(afbeelding)

Leuk dat je ook gefascineerd bent door Van Rossem. Ik ben tijdje geleden begonnen aan het boek In Amerika.

*edit: nu de goede cover

0
sxesven
geplaatst: 22 maart 2010, 10:57 uur
Weer eens een stuk of tien boeken aan het lezen, waaronder Dan Simmons - The Terror, Roberto Bolaño - 2666, Karen Maitland - Company of Liars en Paul Auster - Leviathan; tevens net nieuw uit: Nick Hornby - Juliet, Naked en Dave Eggers - Zeitoun; net herlezen: Nick Hornby - High Fidelity; aan het herlezen: Yann Martel - Life of Pi.
0
geplaatst: 22 maart 2010, 11:21 uur
Thomzic schreef:
(...)Leuk dat je ook gefascineerd bent door Van Rossem. Ik ben tijdje geleden begonnen aan het boek In Amerika.
(...)
(...)Leuk dat je ook gefascineerd bent door Van Rossem. Ik ben tijdje geleden begonnen aan het boek In Amerika.
(...)
Zal ik zeker ook nog een keer lezen. Hij is echt een man aan wie je je goed kunt optrekken. Heldere analyses, kennis van zaken en geen taboes of heilige huisjes.
0
geplaatst: 22 maart 2010, 11:36 uur
sxesven schreef:
Weer eens een stuk of tien boeken aan het lezen, .
Weer eens een stuk of tien boeken aan het lezen, .
Heel herkenbaar fenomeen, vandaar dat de boekhandel regelmatig 'off grounds' is voor mij. Maar goed kon me - mede door boekenweek - niet inhouden en heb boek van Eric Smit (Nina, de onweerstaanbare opkomst van een powerlady) gekocht, alsmede een Camilla Läckberg (in de aanbieding) en het boekenweekgeschenk.
Ben meteen maar begonnen in Eric Smit's boek en da's intrigerend.
Verder: Julia Franck - Die Mittagsfrau (weer opgepakt en bijna uit), Jonathan Littell - De welwilenden (stevige kost), Thomas Friedman - The World Is Flat, Nicholas Negroponte - Being Digital (herlezen), Roddy Doyle - The Commitments (herlezen). P.D. James - The Private Patient, net uit; a Dalgliesh mystery: typische whodunnit en dus eigenlijk niet aan mij besteed.
Van Rossem - tijd lang college van gehad, bijzondere man, die met name in de late uren actief is.
0
geplaatst: 22 maart 2010, 11:57 uur
musician schreef:
Zal ik zeker ook nog een keer lezen. Hij is echt een man aan wie je je goed kunt optrekken. Heldere analyses, kennis van zaken en geen taboes of heilige huisjes.
(quote)
Inderdaad, mede daardoor waardeer ik hem ook. Al zie ik hem liever schrijven dan op TV komen, maar dat terzijde.
In het boek In Amerika komen er wel stukken in voor die eerder zijn beschreven in andere boeken zoals Voor en Tegen Amerika. Maar het is en blijft een interessant boek, wat de ontwikkeling van de Amerikaanse politiek helder uiteenzet met veel feiten en analyses. Van de machtsverhoudingen na de WOll tussen de Sovjet Unie en de USA tot aan het wanbeleid van Bush. Zeker een aanrader voor wie geïnteresseerd in de Amerikaanse geschiedenis van van de afgelopen vijftig jaar.
Welk boek tip jij van Van Rossem om nog eens te lezen?
0
geplaatst: 22 maart 2010, 13:33 uur
Thomzic schreef:
Ik val direct door de mand, want dit is pas het eerste boek dat ik van hem las, waar ik hem juist wel ken van columns, tv, politieke praatjes e.d.
Ik zou hem wel willen tippen als minister van onderwijs in een eerste kabinet Cohen
om voor enig vuurwerk te zorgen.Dus ik sta zelf volledig open voor elk advies, maar als schrijver is hij voor mij een blanco pagina! Maar toch leuk om er dan mee te beginnen?!
* denotes required fields.