MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
lebowski schreef:
Voor de derde keer aan het lezen, noem me verslaafd:
Robert Musil - De man zonder eigenschappen

Die schijnt prachtig te zijn ja. Wel een dikke pil, laatst is-ie in een driedelige pocketeditie uitgekomen.

dutch2
Otto Friedrich - Het Machtige Web

Geweldige nonfictie over Hollywood tijdens haar gloriejaren (ca 1940 - 1950). Met veel anecdoten maar ook met een flinke lap sociale en culturele geschiedenis. Heerrrrlijk!

aslan (crew)
Jerzy Kosinski - Aanwezig (Being There)
Verfilmd door Hal Ashby met Peter Sellers en Shirley MacLaine in de hoofdrollen - ik heb de film nog niet gezien

aslan schreef:
Jerzy Kosinski - Aanwezig (Being There)
Verfilmd door Hal Ashby met Peter Sellers en Shirley MacLaine in de hoofdrollen - ik heb de film nog niet gezien

Oei, mooi boek, zoals eigenlijk bijna alles van Kozinski. De film is ook uitstekend, maar wat wil je met Peter Sellers.

Vanmorgen uitgelezen: Charlie and the chocolate factory.

aslan (crew)
Bloompje schreef:
Vanmorgen uitgelezen: Charlie and the chocolate factory.

ah ik herinner me dat ik die heb ik op cd, als luisterboek
3cd's, nog niet aan begonnen... moet ik maar 'ns een keertje beluisteren

Dan Brown - Da Vinci Code, las lekker weg.

Ben nu 'n niemendalletje van Nicci French aan het lezen. Heerlijk vlak voor het slapen 'n paar hoofdstukkies wegwerken.

Ik heb onlangs Tempel der Winden (de vierde wet van de magie) van Terry Goodkind uitgelezen en ben nu bezig in Ziel van het Vuur (5de wvdm) en voor school lees ik ook Firestarter van Stephen King.

dutch2
Ik ben nu bezig met:

Toby Litt - Deadkidsongs

en ik ben nog niet helemaal overtuigd.

Fernando Pessoa - De anarchistische bankier

Hij voorspelt in 1922 al - de revolutie was nog vers - exact hoe het Sovjetbewind zal heersen en ten onder gaan en doet dat griezelig accuraat. Prachtige schrijver!

42
Net uit:

Mijn naam is Asjer Lev ~ Chaim Potok

Nu bezig in:

De schaduw van de wind ~ Carlos Ruiz Zafón
In krabbengang ~ Gunter Grass
Going Postal ~Terry Pratchett

Eerstvolgend in de wachtrij:
Never Let Me Go ~ Kazuo Ishiguro

aslan (crew)
momenteel lees ik ijsgrens van preston&child, en daardoor tevens een aantal artikelen ivm de speurtocht naar superzware chemische elementen en het eiland van stabiliteit waar zich waarschijnlijk de superactiniden bevinden... best wel interessant

Rotatielijst:
1. Shakespeare - Twelfth Night
2. William Blake - Songs of Innocence & Experience
3. Angela Carter - Wise Children

aERodynamIC schreef:
Tijdens mijn vakantie enorm genoten van "De Schaduw van de Wind" van Carlos Ruiz Zafon.

Dat boek heb ik dus gekregen van de lieve Sint, ben er een paar dagen geleden aan begonnen en ben er nu al door gegrepen. Ben benieuwd naar de rest van het verhaal...

Ik werd er ook langzaamaan in opgezogen. Heel erg mooi.

42 schreef:
Net uit:

Mijn naam is Asjer Lev ~ Chaim Potok

die heb ik ook gelezen, en die raad ik sindsdien iedereen aan.

Heb zelf net Angela's Ashes uit, en ook. Zit nu te twijfelen wat ik nu moet gaan lezen.

Ik geef het toe: ben net begonnen in de nieuwe Harry Potter

Jeff Noon - Pollen. Maar da's al lang geleden.

Iets recenter heb ik Tom Mess' boek over Shinya Tsukamoto gelezen, maar da's dan geen fictie

Mijn Nederland - Geert van Istendael....Nederland door de bril van een belg

Ik ben bezig in De President van (stadsgenoot!) Khalid Boudou. Echt een hilarisch boek met heel veel knipogen naar (en onderhuids kritiek op) de maatschappij en de Nederlandse politiek. En dan met een onovertroffen gevoel voor humor geschreven. Echt fantastisch, die jongen was al een goed schrijver, maar hij wordt nog steeds beter ook.

aERodynamIC schreef:
Ik geef het toe: ben net begonnen in de nieuwe Harry Potter

mijn zoon heeft hem net uit dus nu mag ik

dutch2
Ilja Stogoff - Macho's Huilen Niet (Matsjo Ne Platsjoet)

Sex and Vodka and Rock 'n Roll. En nog mooi geschreven ook.

bonothecat schreef:
Mijn Nederland - Geert van Istendael....Nederland door de bril van een belg

Ow ja - de krokettentest reeds gelezen?

Recent uitgelezen: Banewreaker, van Jacqueline Carey.

Lees nu: Romanitas...naam van de schrijfster ben ik even kwijt...

'The Blunderer' van Patricia Highsmith.
Zeer goed boek.

Ruby1966
De Zahir van Paolo Coelho

Hoe is-ie bevallen, Ruby? Ik heb hem ook liggen, op de veel te dikke stapel: nog te lezen. Moet de Zahir bovenop?

Ruby1966
Ik ben nu halverwege en tot nu toe bevalt het zeer goed. Mooi gegeven, prachtig geschreven. Maar ja, wat ik mooi vind hoef jij nog niet mooi te vinden hè ? Maar leg hem maar vast iets hoger in die hele dikke stapel

Okidoki

Ben nu zelf bezig aan het laatste hoofdstuk van Het Complot tegen Amerika van Philip Roth. Heel mooi boek, wat mij betreft.

En bovenop de stapel ligt nu Joe Speedboot.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:25 uur

geplaatst: vandaag om 15:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.