Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 10 december 2005, 20:59 uur
Alles van Jeffrey Deaver is aan te raden. En van Michael Connely, James Patterson, Clive Cussler, en nog meer van dat soort.
0
dutch2
geplaatst: 22 december 2005, 15:30 uur
Jose Saramago - De Stad der Zienden
Mooi geschreven, dramatisch sterk, maar toch niet helemaal overtuigend.
Nu begonnen aan Het Complot tegen Amerika van Philip Roth. To nu toe zeer boeiend.
Mooi geschreven, dramatisch sterk, maar toch niet helemaal overtuigend.
Nu begonnen aan Het Complot tegen Amerika van Philip Roth. To nu toe zeer boeiend.
0
geplaatst: 25 december 2005, 10:58 uur
The Girl's guide to hunting and Fishing van Mellissa Bank. Nu bezig in The Hottest State van Ethan Hawke (voor de derde keer
).
).
0
geplaatst: 25 december 2005, 11:34 uur
Die Blechtrommel - Günter Grass.
Nu op treinreis met Paul Theroux in The Great Railway Bazaar.
Nu op treinreis met Paul Theroux in The Great Railway Bazaar.
0
ElMeroMero
geplaatst: 26 december 2005, 22:29 uur
Nu bezig met lezen: Perdido Street Station van China Miéville
Daarna wacht De Mogelijkheid van een Eiland van Houellebecq hetzelfde lot.
Daarna wacht De Mogelijkheid van een Eiland van Houellebecq hetzelfde lot.

0
geplaatst: 27 december 2005, 06:00 uur
lebowski schreef:
Voor de derde keer aan het lezen, noem me verslaafd:
Robert Musil - De man zonder eigenschappen
Voor de derde keer aan het lezen, noem me verslaafd:
Robert Musil - De man zonder eigenschappen

'k Heb hem twee jaar geleden gekocht en ik raak maar niet voorbij de eerste bladzijde: over elke zin moet ik nadenken, en da's gewoon overdreven. En niet een paar seconden lang maar een paar tientallen seconden lang! Da's echt niet van m'n gewoonte, lang na te denken over gewone prozazinnen waar geen kernboodschappen achter schuilen. (Hoe kom ik nu over, eigenlijk?
) Aan mijn IQ zal het niet liggen, daar 's niks mis mee. Misschien is er iets mis met mijn bereidheid tot meermaals per minuut na te denken... thank God I'm pretty (Ik citeer half uit Friends.
).
0
geplaatst: 27 december 2005, 08:18 uur
Een aangename leeservaring in het vooruitzicht:
"Dat de mens lacht, dat hij de enige in het dierenrijk is die die gruwelijke vervorming van het gezicht tentoonspreidt, komt doordat hij ook de enige is die het egoïsme van de dierlijke natuur achter zich heeft gelaten en het helse laatste stadium heeft bereikt: dat van de wreedheid"
A-m-b-i-a-n-c-e

0
geplaatst: 27 december 2005, 10:46 uur
Ben nu bezig in The Hitchhiker's Guide to the Galaxy. Echt hilarisch, het hele genre word belachelijk gemaakt, de ene Science Fiction cliché na de andere komt voorbij 

0
geplaatst: 27 december 2005, 10:56 uur
Als "Nieuwe" Amsterdammer, lees ik nu verplichte kost
Een kleine geschiedenis van Amsterdam door Geert Mak
Een kleine geschiedenis van Amsterdam door Geert Mak
0
geplaatst: 27 december 2005, 16:50 uur
Ik moet ook echt meer lezen. Probeer het nu weer in The Rotter's Club van Jonathan Coe, maar het schiet niet echt op. Na elke paar pagina's heb ik wel weer genoeg aanknopingspunten om een paar weken weg te kunnen dromen (in dit geval over glamrock en contactadvertenties in muziekbladen in de jaren '70).
Ik ga volgend jaar proberen een boek per maand te lezen, 's zien of dat lukt. Voor mij is dat best veel, maar ik wil het lezen weer een vaste bezigheid in mijn leven laten worden (want als ik eenmaal door een boek in bezit genomen wordt, vind ik dat wel erg leuk).
Ik ga volgend jaar proberen een boek per maand te lezen, 's zien of dat lukt. Voor mij is dat best veel, maar ik wil het lezen weer een vaste bezigheid in mijn leven laten worden (want als ik eenmaal door een boek in bezit genomen wordt, vind ik dat wel erg leuk).
0
dutch2
geplaatst: 27 december 2005, 16:56 uur
herman schreef:
Ik moet ook echt meer lezen. Probeer het nu weer in The Rotter's Club van Jonathan Coe, maar het schiet niet echt op. Na elke paar pagina's heb ik wel weer genoeg aanknopingspunten om een paar weken weg te kunnen dromen (in dit geval over glamrock en contactadvertenties in muziekbladen in de jaren '70).
Man, man, man, wat is dat een heerlijk boek. En dan is er ook nog een vervolg op gemaakt (The Closed Circle) dat minstens zo mooi is. Ik ben eigenlijk best wel jaloers dat jij er nog aan moet beginnen

Veel plezier ermee!
0
geplaatst: 27 december 2005, 17:08 uur
Wel, ik zal blijven volhouden dan. En The Closed Circle gaat ook in de planning voor volgend jaar. 

0
geplaatst: 27 december 2005, 17:36 uur
The Rotter's Club is zoooo leuk! Ik heb The Closed Circle laatst ook gekocht, maar ik kom er voorlopig nog even niet aan toe.
0
geplaatst: 13 januari 2006, 11:16 uur
Is er eigenlijk al wat meer bekend over een eventuele boekenmeter.nl?
0
SelmaDuim
geplaatst: 13 januari 2006, 11:21 uur
Als is het goede begrepen heb is dat op de lange baan geschoven en zit Boekmeter er voorlopig nog niet aan te komen.
klik
klik
0
geplaatst: 13 januari 2006, 11:26 uur
SelmaDuim schreef:
Als is het goede begrepen heb is dat op de lange baan geschoven en zit Boekmeter er voorlopig nog niet aan te komen.
klik
klik
Jammer...:(
De Schaduw van de wind gelezen, echt een geweldig boek. Ik wacht nu met smart op de 3 vervolgen die nog gaan komen.
Ook heb ik 'grijze zielen' gelezen van Claudel. Een aardig boek, maar niet helemaal wat ik er van verwacht had.
0
geplaatst: 13 januari 2006, 11:57 uur
Angeliquek schreef:
Ook heb ik 'grijze zielen' gelezen van Claudel. Een aardig boek, maar niet helemaal wat ik er van verwacht had.
Als ik zoiets lees moet ik altijd aan deze Hot Shots! quote denken:
Rabinowitz: What are you reading?
Topper: Great Expectations.
Rabinowitz: Is it any good?
Topper: It's not what I'd hoped for.
0
dutch2
geplaatst: 13 januari 2006, 12:08 uur
gemaster schreef:
(quote)

Ik heb zelf net Paul Auster - Timbuktu gelezen. IJzersterk. Nu bezig met Lunar Park van Brett Easton Ellis. Nog niet geweldig.
0
geplaatst: 2 februari 2006, 12:36 uur
Voor mij is dit De Virus Maffia van John Maxim. Een mwa-tje.
0
geplaatst: 25 februari 2006, 11:22 uur
Ik lees eigenlijk nooit boeken, of nou ja, niet vrijwillig dan...maar het laatste GOEIE boek dat ik had gelezen, eigenlijk ook het EERSTE goeie boek van een Nederlandse schrijver dat ik heb gelezen tot nu toe, is "Humeuren & Temperamenten" van Gerrit Komrij, Schit-te-rend zoals ie al die emoties omschrijft, echt een encyclopedie van de emotie.
Voor de rest lees ik vooral boeken van Tom Clancy.
Voor de rest lees ik vooral boeken van Tom Clancy.
0
geplaatst: 1 maart 2006, 14:28 uur
Yak schreef:
The Rotter's Club is zoooo leuk! Ik heb The Closed Circle laatst ook gekocht, maar ik kom er voorlopig nog even niet aan toe.
Ik heb The Rotter's Club ook net (opniew) uit. Het is even inkomen, maar dan kun je het ook niet meer wegleggen
The Closed Circle heb ik nooit helemaal uitgelezen, vond het eerste deel toch een stuk leuker.
0
Electro_
geplaatst: 1 maart 2006, 14:30 uur
Ik heb toevallig deze week een boekverslag gemaakt voor Vallen van Anne Provoost. Is niet erg hoogstaand maar wel een mooi verhaal opzich. 

0
geplaatst: 1 maart 2006, 18:46 uur
Mooi boek inderdaad. Heb je Extreem Luid & Ongelooflijk Dichtbij ook gelezen? Vond ik zelfs nog mooier.
Ik heb net uit: Gloed van Sandor Marai. Heel anders, maar ook al zo'n mooi boek.
Ik heb net uit: Gloed van Sandor Marai. Heel anders, maar ook al zo'n mooi boek.
0
geplaatst: 1 maart 2006, 19:36 uur
Extreem Luid & Ongelooflijk Dichtbij ga ik hierna lezen. Ik hoorde dat die ook super moet zijn. Gloed heb ik zien staan. Om te onthouden!
0
geplaatst: 1 maart 2006, 19:39 uur
Dat is lang geleden. 3 jaar geleden denk ik. Welke? Weet ik niet eens meer.
0
geplaatst: 1 maart 2006, 19:50 uur
Woody schreef:
Gloed heb ik zien staan. Om te onthouden!
Gloed heb ik zien staan. Om te onthouden!
Gloed is wel een heel ander boek, hoor. Veel droger, volgestopt met levensvragen en -wijsheden over vriendschap, liefde, verraad, schuld en boete.
Maar misschien hou je daar ook wel van.
* denotes required fields.