Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 22 maart 2010, 18:37 uur
musician schreef:
Ik val direct door de mand, want dit is pas het eerste boek dat ik van hem las, waar ik hem juist wel ken van columns, tv, politieke praatjes e.d.
Ik zou hem wel willen tippen als minister van onderwijs in een eerste kabinet Cohen
om voor enig vuurwerk te zorgen.
Dus ik sta zelf volledig open voor elk advies, maar als schrijver is hij voor mij een blanco pagina! Maar toch leuk om er dan mee te beginnen?!
(quote)
Ik val direct door de mand, want dit is pas het eerste boek dat ik van hem las, waar ik hem juist wel ken van columns, tv, politieke praatjes e.d.
Ik zou hem wel willen tippen als minister van onderwijs in een eerste kabinet Cohen
om voor enig vuurwerk te zorgen.Dus ik sta zelf volledig open voor elk advies, maar als schrijver is hij voor mij een blanco pagina! Maar toch leuk om er dan mee te beginnen?!
Wat betreft de politiek zwijg ik

Ik heb zelf alleen de boeken over Amerika gelezen, wil me dan ook geen expert noemen. Werkelijk fascinerend hoe hij de ontwikkelingen USA beschrijft.
Interessant Mjuman! Kan alleen maar dromen van zulke colleges.
0
Benno
geplaatst: 23 maart 2010, 20:52 uur
Vanochtend gekocht, in de trein begonnen en vanmiddag in de trein uitgelezen:
Hélène Cixous - Stigmata: Escaping Texts
Jacques Derrida noemde haar de de grootste schrijver in de Franse taal (ik lees een Engelse vertaling). Hij noemde dit ook de ideale introductie tot haar werk en het boek "een klassieker". Als je nu denkt:
- Wie is Jacques Derrida?
- Who cares wat Jacques Derrida ervan vindt?
- Bleh, Frans...
Dan moet je het boek maar niet lezen. Ikzelf vond het een heel goed boek, dat is uiteraard ook de reden dat ik het in één dag uit heb.
Hélène Cixous - Stigmata: Escaping Texts
Jacques Derrida noemde haar de de grootste schrijver in de Franse taal (ik lees een Engelse vertaling). Hij noemde dit ook de ideale introductie tot haar werk en het boek "een klassieker". Als je nu denkt:
- Wie is Jacques Derrida?
- Who cares wat Jacques Derrida ervan vindt?
- Bleh, Frans...
Dan moet je het boek maar niet lezen. Ikzelf vond het een heel goed boek, dat is uiteraard ook de reden dat ik het in één dag uit heb.
0
geplaatst: 24 maart 2010, 00:47 uur
Benno schreef:
Vanochtend gekocht, in de trein begonnen en vanmiddag in de trein uitgelezen
Vanochtend gekocht, in de trein begonnen en vanmiddag in de trein uitgelezen
Lange treinreis of snelle lezer? 296 pagina's doet toch al snel zo'n 250 minuten voor een snellezend iemand, that is.
0
Benno
geplaatst: 24 maart 2010, 09:47 uur
Ik had niet veel te doen gisteren: er zaten enkele uren tussen mijn tentamens.
(mijn versie is overigens 258 pagina's, vrij grote letters ook nog)
(mijn versie is overigens 258 pagina's, vrij grote letters ook nog)
0
geplaatst: 30 maart 2010, 20:44 uur
Niet uitstappen, doorlezen - prachtboek, zelf gelezen in het Duits ( vanwege prettige prijs, ja ja); diepgang en karakterschets, heel sterk. Een van de betere boeken - imo - van de laatste jaren.
0
sxesven
geplaatst: 30 maart 2010, 20:53 uur
sxesven schreef:
Weer eens een stuk of tien boeken aan het lezen, waaronder Dan Simmons - The Terror, Roberto Bolaño - 2666, Karen Maitland - Company of Liars en Paul Auster - Leviathan; tevens net nieuw uit: Nick Hornby - Juliet, Naked en Dave Eggers - Zeitoun; net herlezen: Nick Hornby - High Fidelity; aan het herlezen: Yann Martel - Life of Pi.
Weer eens een stuk of tien boeken aan het lezen, waaronder Dan Simmons - The Terror, Roberto Bolaño - 2666, Karen Maitland - Company of Liars en Paul Auster - Leviathan; tevens net nieuw uit: Nick Hornby - Juliet, Naked en Dave Eggers - Zeitoun; net herlezen: Nick Hornby - High Fidelity; aan het herlezen: Yann Martel - Life of Pi.
Bovenstaande geldt nog, maar daarbovenop nog uitgelezen, nieuw, Yann Martel - Beatrice and Virgil en Nick Hornby - About a Boy; tevens bezig in Nick Hornby - A Long Way Down.
0
geplaatst: 30 maart 2010, 20:58 uur
Toevallig; ben ook net bezig in A Long Way Down. Het is inderdaad een looooong way doooooown, het boeit me niet heel erg tot nu toe.
0
sxesven
geplaatst: 30 maart 2010, 21:03 uur
Moet er ook nog een beetje inkomen; had 'm tegelijk met About a Boy aangeschaft, was begonnen in A Long Way Down, maar toen toch maar AaB eerst gelezen toen ALWD niet meteen aansloeg. Ben nu net verder gegaan, pagina 40, eens kijken of het wat verbetert.
0
geplaatst: 30 maart 2010, 22:47 uur
@Ichy en Sxesven - Ben redelijk fan van Nick Hornby, vanaf Fever Pitch, maar deze titel en Juliet nog niet aangeschaft/gelezen; komt door leesplankdrukte en boekbudgetbeperking. Maar Nick Hornby zou eigenlijk alleen al vanwege zijn taalgebruik de moeite waard moeten zijn.
Zeitoun staat wél op de plank; en die Martel zal er ook op belanden. Ben nu Duits aan het leven, en Zweeds, qua fictie - en Engels qua non-fictie (Blue Ocean Strategy en Karaoke Capitalism nogmaals) en dan zijn er nog enkele goede gaven, w.o. het boekenweekgeschenk.
Zeitoun staat wél op de plank; en die Martel zal er ook op belanden. Ben nu Duits aan het leven, en Zweeds, qua fictie - en Engels qua non-fictie (Blue Ocean Strategy en Karaoke Capitalism nogmaals) en dan zijn er nog enkele goede gaven, w.o. het boekenweekgeschenk.
0
sxesven
geplaatst: 31 maart 2010, 09:34 uur
Juliet vond ik wel heel aardig, hoewel wat kort; het 'erin zitten' zoals bij eerdere Hornby heb ik met Juliet helaas niet zo ervaren. Taalgebruik is inderdaad altijd de basisfactor die het bij Hornby al leesbaar maakt, maar A Long Way Down mist voorlopig nog datgene wat het eroverheen tilt. Desalnietteplus, stukjes als
en
maken het toch wel weer genietbaar. Desalniettemin een beetje het Julietsyndroom, en dan nog een graadje erger.
It was Theo who found me my current job at FeetUpTV!, the world's worst cable channel. He has a degree in Comparative Religion, and he's a published poet. I suspect that he plays his football for Allboys United, if you get my drift, although that's neither here nor there. He's at the chocolate teapot end of the competency scale.
en
'Is that Maureen?'
'It is.'
'This is the Metropolitan Police.
'Oh, hello,' I said.
'Hello. We've had reports that your son was causing trouble in the shopping centre on New Year's Eve. Shoplifting and sniffing glue and mugging people and so on.'
'I'm afraid it couldn't have been my son,' I said, like an eejit. 'He has a disability.'
'And you're sure he's not putting the disability on?'
I even thought about this for half a second. Well, you, don't you, when it's the police? You want to make absolutely sure that you're telling the absolute truth, just in case you get into trouble later on.
'He'd be a very good actor if he was.'
'And you're sure he's not a very good actor?'
'Oh, positive. You see, he's too disabled to act.'
'It is.'
'This is the Metropolitan Police.
'Oh, hello,' I said.
'Hello. We've had reports that your son was causing trouble in the shopping centre on New Year's Eve. Shoplifting and sniffing glue and mugging people and so on.'
'I'm afraid it couldn't have been my son,' I said, like an eejit. 'He has a disability.'
'And you're sure he's not putting the disability on?'
I even thought about this for half a second. Well, you, don't you, when it's the police? You want to make absolutely sure that you're telling the absolute truth, just in case you get into trouble later on.
'He'd be a very good actor if he was.'
'And you're sure he's not a very good actor?'
'Oh, positive. You see, he's too disabled to act.'
maken het toch wel weer genietbaar. Desalniettemin een beetje het Julietsyndroom, en dan nog een graadje erger.
0
geplaatst: 31 maart 2010, 14:12 uur
Bezig in:
Nop Maas - Gerard Reve: Kroniek van een schuldig leven
Neil Gaiman - Fragile Things
Anton de Kom - Wij Slaven van Suriname
Marcel Proust - De Kant van Swann
Verschillende boeken over Nederlandse volksverhalen.
Mijn leesgewoontes 'van de hak op de tak' noemen is nog een understatement.
Leuke quotes van Hornby, Sven. Ik heb van zijn romans alleen A Long Way Down en How To Be Good gelezen, en een paar verfilmingen gezien. Ik ben niet zo'n enorme fan, maar die droge omschrijvingen waar jij een paar voorbeelden van geeft maken het toch wel de moeite waard. Ook A Long Way Down vond ik toch wel lekker om te lezen.
Nop Maas - Gerard Reve: Kroniek van een schuldig leven
Neil Gaiman - Fragile Things
Anton de Kom - Wij Slaven van Suriname
Marcel Proust - De Kant van Swann
Verschillende boeken over Nederlandse volksverhalen.
Mijn leesgewoontes 'van de hak op de tak' noemen is nog een understatement.
Leuke quotes van Hornby, Sven. Ik heb van zijn romans alleen A Long Way Down en How To Be Good gelezen, en een paar verfilmingen gezien. Ik ben niet zo'n enorme fan, maar die droge omschrijvingen waar jij een paar voorbeelden van geeft maken het toch wel de moeite waard. Ook A Long Way Down vond ik toch wel lekker om te lezen.
0
geplaatst: 2 april 2010, 18:24 uur
Heb sinds deze week een e-reader van Iriver. Ik heb er een zwik boeken opgezet en moet zeggen.... het was even wennen, maar van mij mogen alle boeken digitaal worden.
Ben nu Kamer nr.10 van Ake Edwardson aan het lezen.
Ben nu Kamer nr.10 van Ake Edwardson aan het lezen.
0
geplaatst: 12 april 2010, 11:39 uur

Antony Beevor - Stalingrad
Maar dan in de Nederlandstalige versie, want die lag ergens in de aanbieding.
Het boek is een mengsel van een beschrijving van een van bovenaf beschreven gebeurtenissen in en rondom Stalingrad en stukken die over de ervaringen van de individuele gevangenen gaan, veelal dagboekquotes.
Hoe langer ik las, hoe indrukwekkender het boek werd (uitputting en hongersnood onder de soldaten, en een hele rits aan ziekten. Uit mijn hoofd geelzucht, vlektyfus, dysenterie, en later nog malaria en nog een paar ziekten. Leek wel alsof ik in een ziekenhuisroman terecht was gekomen
).Aanrader, zou wel de engelse versie nemen, hier en daar vond ik de vertaling niet helemaal lekker lopen. Niet heel storend, meer wat schoonheidsfoutjes).
0
sxesven
geplaatst: 17 april 2010, 23:49 uur
Vanmiddag gekocht en net in begonnen, hoezee, een nieuwe David Mitchell! 

0
geplaatst: 18 april 2010, 10:08 uur
Ik moet ze allemaal nog lezen, maar ben sinds afgelopen vrijdag in het bezit gekomen van een hele batterij fantastische boeken...GRATIS 
Namelijk:
The Lost - Daniel Mendelsohn
De Nieuwe Wereld van Peter Stuyvesant - Lucas Ligtenberg
Het Menselijk Web - J.R. McNeill & William H. McNeill
De Ware Geschiedenis van de Bilderberg-Conferentie - Daniel Estulin
Jitschak Rabin, Soldaat van de Vrede (De Biografie) - David Horovitz
De Oorlog van 3 Biljoen - Joseph Stiglitz & Linda Bilmes
Botsende Beschavingen - Samuel Huntington
Auschwitz - Robert Jan van Pelt & Deborah Dwork
De Holocaust - Robert Jan van Pelt & Deborah Dwork
De Geest van Koning Leopold II en de Plundering van de Congo - Adam Hochschild
Nazi Terreur - Eric A. Johnson
De Eerste Wereldoorlog - Hew Strachan
Allemaal non-fictie en onderwerpen waar ik zeer veel interesse voor heb, dus ik kom de komende tijd wel door dacht ik zo

Namelijk:
The Lost - Daniel Mendelsohn
De Nieuwe Wereld van Peter Stuyvesant - Lucas Ligtenberg
Het Menselijk Web - J.R. McNeill & William H. McNeill
De Ware Geschiedenis van de Bilderberg-Conferentie - Daniel Estulin
Jitschak Rabin, Soldaat van de Vrede (De Biografie) - David Horovitz
De Oorlog van 3 Biljoen - Joseph Stiglitz & Linda Bilmes
Botsende Beschavingen - Samuel Huntington
Auschwitz - Robert Jan van Pelt & Deborah Dwork
De Holocaust - Robert Jan van Pelt & Deborah Dwork
De Geest van Koning Leopold II en de Plundering van de Congo - Adam Hochschild
Nazi Terreur - Eric A. Johnson
De Eerste Wereldoorlog - Hew Strachan
Allemaal non-fictie en onderwerpen waar ik zeer veel interesse voor heb, dus ik kom de komende tijd wel door dacht ik zo

0
kiriyama
geplaatst: 18 april 2010, 11:22 uur
Net begonnen in:
Captain Beefheart - The Biography - Mike Barnes
Captain Beefheart - The Biography - Mike Barnes
0
geplaatst: 18 april 2010, 21:39 uur
Ben eindelijk eens begonnen aan De Ontdekking van de Hemel van Harry Mulisch
0
geplaatst: 18 april 2010, 21:44 uur
Net begonnen in:

De Nederlandse en Vlaamse literatuur vanaf 1880 in 250 verhalen, samengesteld door Joost Zwagerman. Heerlijk leesvoer!

De Nederlandse en Vlaamse literatuur vanaf 1880 in 250 verhalen, samengesteld door Joost Zwagerman. Heerlijk leesvoer!
0
geplaatst: 19 april 2010, 20:46 uur
Beeswax schreef:
Plaatje van Pink Floyd Bio ''Pigs Might Fly'' van Mark Blake
Plaatje van Pink Floyd Bio ''Pigs Might Fly'' van Mark Blake
Goede keus, heb deze vorig jaar voor 5 euro bij de Fame in Mokum gekocht, samen met dit boek van Greil Marcus en die was 7,50 euro.
Geen geld voor 2 van zulke fijne boeken dacht ik zo...

* denotes required fields.