MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
Nancy Huston - Dolce Agonia (Engels)

Tweetalige Canadese schrijfster die woont in Parijs - fraai boek over feestdiner van 12 mensen, hun heden en verleden (en toekomst); vertelling afgewisseld met hoofdstukken vanuit het perspectief van de Dood (als omniscient narrator), andere hoofdstukken normaal vertelperspectief/focalisatie.

Nick Harkaway - Gone Away World wil nog niet vlotten.

Twee boeken over surrealisme en kubisme, nu ben ik bezig in boeken over Picasso en de filosoof Thomas Hobbes.

Ik ben nu bezig in It van Stephen King, jammer genoeg niet de volledige versie van 1100 bladzijdes! Die ik aan het lezen ben is van Lutingh en heeft 550 bladzijdes. Maar wat een geweldig boek!

Lees nu 'Het Rood en het Zwart' van Stendhal en blader nu ook weer regelmatig in het boek van 'The Fantastic Art of Beksinski'.

Lukk0
Voor de tweede keer bezig in Torture the Artist van Joey Goebel. Eén van de leukste boeken die ik ooit gelezen heb, heel vlot geschreven en vooral erg grappig en cynisch.

@I: is dat the young Robert M. op de kaft? Hij die haar ook zo fabelhaft heeft gefotografeerd?

Ja, het boek gaat over haar vriendschap met Robert Mapplethorpe. Ik vond het trouwens een schitterend boek.

Yep, gaat op de lijst; mag even niets kopen, want de 2read plank bevat nog aardig wat, w.o. die taaie Littell en Harkaway.

Een E-boek: Justin Cronin - De Oversteek.

^Ben daar net in bezig, en ben ondertussen ook De eenzaamheid van de priemgetallen aan het lezen.

Hedenmiddag, via TNT, ontvangen, en meteen (must read) in begonnen:

(afbeelding)

Mooie cover

Een mooi boek inderdaad, heb alleen mijn twijfels over de bezorging.

prototype schreef:
Een mooi boek inderdaad, heb alleen mijn twijfels over de bezorging.

Ik niet niet - ik heb het boek vanochtend in ontvangst mogen nemen, maar ik bedenk dat het een waarschijnlijk - ondanks de stempelzegel van de Britse post erop - bezorgd is door "selektvracht" - gewone personenauto met sticker erop.

Verzendkosten voor het boek (500 p - bound) bedragen slechts 3,94 GBP (4,50 euro) en dat brengt me tot de vraag of Amazon (daar komt het vandaan) wellicht een speciale deal heeft met LSP's / de (Britse) posterijen - voor lp/cd/dvd verzending vragen zij nl slechts 1,79 (2,15 euro) en daar kan je in NL weinig voor verzenden. Vermoedelijk wordt eenmaal ten lande hier verder vervoerd door de goedkoopste LSP (ondanks de Britse stempelzegel).

Mijn opmerking was wat plagerig bedoeld. Ik refereerde aan de staking bij de TNT.

Jouw uitleg over de verzendkosten is overigens interessant. Je schijnt of scheen ook in NL boeken tegen een speciaal tarief naar het buitenland te kunnen zenden. maar de details zijn me nooit duidelijk geworden. Vermoedelijk geldt dit alleen voor boekhandels.

heb hem ook pas binnen deze Shadowplayers, ga er volgende week aan beginnen. Deze komt daarna aan de beurt

(afbeelding)

Heb Rip It Up ook al, maar hoop dat deze nog iets toevoegt.
Heeft iemand van jullie dit boek al gelezen?

prototype schreef:
Mijn opmerking was wat plagerig bedoeld. Ik refereerde aan de staking bij de TNT.

Jouw uitleg over de verzendkosten is overigens interessant. Je schijnt of scheen ook in NL boeken tegen een speciaal tarief naar het buitenland te kunnen zenden. maar de details zijn me nooit duidelijk geworden. Vermoedelijk geldt dit alleen voor boekhandels.

Dat eerste snapte ik wel. Die verzendkosten zijn idd anders killing - als Skandinavist in ruste (nee da's niet besmettelijk ) wil ik graag Zweeds blijven lezen en in Zweden zijn recente boeken vaak snel als goedkope paperback leverbaar; de verzendkosten zijn echter dermate zodanig hoog dat ik er niet over peins om ze daar te bestellen. Denk dat het vwb boekhandels een soort intern tarief (wellicht via IBD? - vroegere gelieerd met Proost & Brand in de Meern en/of een LSP in Weesp) die dat regelt. Overigens zijn Engelse boeken in Duitsland beduidend goedkoper dan hier.

Jammer, dat het verzenden vanuit Zweden zo duur is. Heb interesse in sommige uitgaven van Max Ström, waarvoor geen kennis van de Zweedse taal nodig is, o.a. Fler Trakiga Vykort (het o'tje boven de eerste a moet je erbij denken.

prototype schreef:
Jammer, dat het verzenden vanuit Zweden zo duur is. Heb interesse in sommige uitgaven van Max Ström, waarvoor geen kennis van de Zweedse taal nodig is, o.a. Fler Trakiga Vykort (het o'tje boven de eerste a moet je erbij denken.

De workaround is - in mijn geval - een Zweedse maat die regelmatig boeken meeneemt, op doorreis vanuit S naar UK.

Momenteel een tweede poging gewaagd om The Great Gatsby te lezen. En warempel, dit keer pakt ie me wel!

Nian
Beeswax schreef:
^Ben daar net in bezig, en ben ondertussen ook De eenzaamheid van de priemgetallen aan het lezen.

Echt een fantastisch boek van Paolo Giardano

Ik heb eergisteren het boek onderaards uitgelezen van Dean Koontz en ik ben nu bezig in Schemerogen van deze fantastische schrijver

Ik heb de Eenzaamheid vd Priemgetallen voor 3/4 uitgelezen en ik snap eerlijk gezegd niet waar alle heisa voor was. Goed boek, maar om nu te zeggen top...nee.

Datzelfde geldt ook voor "Ik haal je op, ik neem je mee", dat wel onderhoudend is, maar fantastisch, nou, nee.
Mijn laatst gelezen boek was overigens No Country for Old Men van Comarc McCarthy; mooi boek.

Nian
Slowgaze schreef:

Mijn laatst gelezen boek was overigens No Country for Old Men van Comarc McCarthy; mooi boek.

Naar de gelijknamige film?

Gallow
Nee, andersom

Ik moet zeggen dat ik eerst de film zag en daarna pas het boek las. Vond de film net wat sterker, maar die Anton is me toch ook een schurk in de fillum!

tip_of.yourstar
Ik heb net Vrijheid van Jonathan Franzen uit en ik had er - gezien de grote hype - toch wel iets meer van verwacht. De eerste helft vond ik erg goed, maar daarna zakt het een beetje in. Een behoorlijk (en bij momenten erg meeslepend) boek, maar zeker niet fantastisch.

(afbeelding)

Magellan's mission for Spain was to find a water route to the fabled Spice Islands, and in 1519, the Armada de Molucca (five ships and some 260 sailors) sailed into the pages of history. Many misfortunes befell the expedition, including the brutal killing of Magellan in the Philippines. Three years later, one weather-beaten ship, "a vessel of desolation and anguish," returned to Spain with a skeleton crew of 18, yet "what a story those few survivors had to tell-a tale of mutiny, of orgies on distant shores, and of the exploration of the entire globe," providing proof that the world was round.

'IJsland' van Ronald Giphard

'Mwah...'

Gast
geplaatst: vandaag om 08:26 uur

geplaatst: vandaag om 08:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.