Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 19 maart 2011, 00:43 uur
Harry Mulisch - De Aanslag
Harry Mulisch - De Versierde Mens
W.F. Hermans - De Donkere Kamer van Damokles
W.F. Hermans - Nooit Meer Slapen
Nu Werther Nieland van Reve
0
geplaatst: 19 maart 2011, 00:51 uur
Vandaag gelezen + boekverslag gemaakt van middeleeuws werk.
Gekozen voor "Karel ende Elegast", vermakelijk, maar ik heb niet veel met ridderverhalen, allemaal wat clichématig..
Gekozen voor "Karel ende Elegast", vermakelijk, maar ik heb niet veel met ridderverhalen, allemaal wat clichématig..
0
geplaatst: 19 maart 2011, 08:51 uur
Waarschijnlijk kan ik volgende week gaan beginnen in dit boek:

Ik ben erg benieuwd!

Ik ben erg benieuwd!

0
geplaatst: 19 maart 2011, 09:22 uur
Beeswax schreef:
The call of the wild, white fang and other stories - Jack London
The call of the wild, white fang and other stories - Jack London
Vertel me wat je ervan vind. Staat ook op mijn lijstje om nog eens te lezen.
0
geplaatst: 19 maart 2011, 13:07 uur
Ik vond het een erg aangenaam boek, heel boeiend en bij tijden ook grappig
Het was erg interessant om alles door de ogen van een hond te zien. Ideaal om een paar uurtjes te ontsnappen naar de ongerepte natuur
Natuurlijk is het geen boek vol stereotiepe actie, maar dat verwacht je dan ook niet meteen, he. Het is actie op een andere manier: hoe het woud verandert onder invloed van de seizoenen en de jacht.
Hoe langer ik las, hoe meer ik me in Buck (de hond) kon inleven; hij werd als het ware een 'menselijk' (alles behalve, maar je snapt wat ik bedoel) personage.
Het niveau van Engels was net goed, maar jij hebt al enkele jaartjes meer ervaring op de aardbol, dus ik kan me voorstellen dat het erg gemakkelijk leest
Zoals ene C. McCandless ooit schreef: Jack London is king.
Het was erg interessant om alles door de ogen van een hond te zien. Ideaal om een paar uurtjes te ontsnappen naar de ongerepte natuur
Natuurlijk is het geen boek vol stereotiepe actie, maar dat verwacht je dan ook niet meteen, he. Het is actie op een andere manier: hoe het woud verandert onder invloed van de seizoenen en de jacht. Hoe langer ik las, hoe meer ik me in Buck (de hond) kon inleven; hij werd als het ware een 'menselijk' (alles behalve, maar je snapt wat ik bedoel) personage.
Het niveau van Engels was net goed, maar jij hebt al enkele jaartjes meer ervaring op de aardbol, dus ik kan me voorstellen dat het erg gemakkelijk leest

Zoals ene C. McCandless ooit schreef: Jack London is king.
0
geplaatst: 19 maart 2011, 19:34 uur
madmadder schreef:
Werther Nieland.
Misschien moeten we een club beginnen. De voorzitter moet iemand zijn die al vaker clubs heeft opgericht.
0
geplaatst: 20 maart 2011, 00:13 uur
Don Cappuccino schreef:
(afbeelding)
Ik ben erg benieuwd!
(afbeelding)
Ik ben erg benieuwd!
Toch gedurfd om Bob Dylan zo pontificaal op de voorkant te zetten...
De beste man heeft altijd geclaimd nimmer een protest-song geschreven te hebben !
0
geplaatst: 20 maart 2011, 03:52 uur
Slowgaze schreef:
Werther Nieland.
Misschien moeten we een club beginnen. De voorzitter moet iemand zijn die al vaker clubs heeft opgericht.
(quote)
Werther Nieland.
Zeer vermakelijk werkje 
De Ondergang van de Familie Boslowitz ook gelezen (2 korte boekjes en een middag in de zon gezeten, dus dat gaat snel
) , nu beginnen in Harry Mulisch - Bericht aan de Rattenkoning
0
geplaatst: 20 maart 2011, 20:19 uur
Net begonnen in het boek van Joachim Fest, waarop de film 'Der Untergang' is gebaseerd. Erg interessant, met name de schijnbaar bewuste tactische blunders tijdens de laatste dagen van WO II.
0
geplaatst: 21 maart 2011, 10:43 uur
Net boekenweekgeschenk gelezen, op zich wel leuk. Beetje moeilijk doorheen te komen alleen....
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 21 maart 2011, 10:59 uur
Haar naam was Sarah (mooi boek).
Nu bezig met Rosemary's Baby (Ira Levin)
Nu bezig met Rosemary's Baby (Ira Levin)
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 maart 2011, 11:37 uur
Toni Morrison - Jazz
Had er wel wat meer van verwacht. De manier waarop jazz ingezet zou zijn (thematisch en als structuurprincipe) vond ik niet altijd even zinvol en duidelijk. Vaak wordt het vertaald in ellenlange vertellingen van de verteller, waarbij het meer om het vertellen an sich gaat dan om het vertelde. Erg boeiend werd er alleen niet verteld helaas.
Rosemary's Baby heb ik ook gelezen. Vind de klassieke status wel wat overdreven.
Had er wel wat meer van verwacht. De manier waarop jazz ingezet zou zijn (thematisch en als structuurprincipe) vond ik niet altijd even zinvol en duidelijk. Vaak wordt het vertaald in ellenlange vertellingen van de verteller, waarbij het meer om het vertellen an sich gaat dan om het vertelde. Erg boeiend werd er alleen niet verteld helaas.
Rosemary's Baby heb ik ook gelezen. Vind de klassieke status wel wat overdreven.
0
geplaatst: 21 maart 2011, 11:42 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik heb het boek niet gelezen maar die status lijkt me deels aan de film te danken (wijten?) die slechts een jaar later verscheen en erg populair was/is.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 21 maart 2011, 11:44 uur
Stijn_Slayer schreef:
Toni Morrison - Jazz
Toni Morrison - Jazz
Ben er bijna mee klaar, ben wel benieuwd naar de verfilming, staat voor donderdag gepland om te kijken. Boek is voor mij ook geen klassieker, Haar Naam Was Sarah wel. Zo goed beschreven, dat je het helemaal ziet gebeuren, vond de verfilming daarvam trouwens tegenvallen.
0
geplaatst: 21 maart 2011, 14:51 uur
Jack Kerouac heeft me nog steeds in zijn ban, ben gisteren begonnen aan The Subterraneans 
On The Road was trouwens
x 10

On The Road was trouwens
x 10
0
geplaatst: 21 maart 2011, 14:56 uur
Ja wat een held was dat, Kerouac.
Ik ben zelf al maanden bezig in Gravity's Rainbow van Pynchon. Redelijk onnavolgbaar bij vlagen, maar wel zo intrigerend dat je blijft proberen.
Ik ben zelf al maanden bezig in Gravity's Rainbow van Pynchon. Redelijk onnavolgbaar bij vlagen, maar wel zo intrigerend dat je blijft proberen.
0
geplaatst: 21 maart 2011, 16:56 uur
ArthurDZ schreef:
Jack Kerouac heeft me nog steeds in zijn ban, ben gisteren begonnen aan The Subterraneans
On The Road was trouwens
x 10

On The Road was trouwens
x 10 'On The Road' heb ik ook gelezen, niet zo lang geleden, en dat is inderdaad een geweldig werk zeg!
0
geplaatst: 22 maart 2011, 23:31 uur
Op dit moment bezig met John Irving's A Prayer for Owen Meany. Geweldig!
0
geplaatst: 23 maart 2011, 12:42 uur
Ronald Giphart - IJsland en Adriaan van Dis - Tikkop
vond er beiden niet veel aan.
Ben nu begonnen in deel drie van 1q84
vond er beiden niet veel aan.
Ben nu begonnen in deel drie van 1q84
0
geplaatst: 23 maart 2011, 13:03 uur
Net:

Verhalen over de underground-scene in de jaren '80, met o.a. Einstürzende Neubauten, Sonic Youth, Crass, The Ex, Laibach.
Nu:

Verhalen over de underground-scene in de jaren '80, met o.a. Einstürzende Neubauten, Sonic Youth, Crass, The Ex, Laibach.
Nu:

0
geplaatst: 23 maart 2011, 13:21 uur
Hé, Robert Hughes, die ken ik.
Heb ik ooit een bundel essays over beeldende kunst van gelezen.
Heb ik ooit een bundel essays over beeldende kunst van gelezen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 25 maart 2011, 20:03 uur
itchy schreef:
Net:
(afbeelding)
[/img]
Net:
(afbeelding)
[/img]
Heb ik ook onlangs gelezen, leest lekker weg en nog een gratis cd van Koos !!
0
geplaatst: 28 maart 2011, 13:35 uur
"Kutboek", verkeerd spatiegebruik daar. En ja, behoorlijk matig boek, Wolkers heeft veel betere boeken geschreven dan dat. (Een Roos van Vlees vind ik tot op heden zijn sterkste.)
0
geplaatst: 28 maart 2011, 14:01 uur
Voor een Wolkers is het eerder een "een weinig kut boek" - Turks Fruit bevat veel meer 'van dattem'.
0
geplaatst: 28 maart 2011, 14:08 uur
Harry Mulisch - Bericht aan de Rattenkoning (vetste wat ik tot nu toe van hem gelezen heb, maar ik ben dan ook anarchistisch, werkschuw tuig en zo)
W.F. Hermans - Ik heb altijd gelijk (ook weer leuk natuurlijk)
Nu bezig in De Rudimentaire Mens van Jacques Hamelink, bevalt tot nu toe prima, vette verhalenbundel, maar de studieplicht roept dus ik zal me de komende weken alleen maar bezighouden met het lezen van:
Immanuel Kant - Prolegomena
Walter Brugger - Das Unbedingte in Kants 'Kritik der reinen Vernunft'
Hannah Arendt - On Revolution
Hannah Arendt - On Violence
W.F. Hermans - Ik heb altijd gelijk (ook weer leuk natuurlijk)
Nu bezig in De Rudimentaire Mens van Jacques Hamelink, bevalt tot nu toe prima, vette verhalenbundel, maar de studieplicht roept dus ik zal me de komende weken alleen maar bezighouden met het lezen van:
Immanuel Kant - Prolegomena
Walter Brugger - Das Unbedingte in Kants 'Kritik der reinen Vernunft'
Hannah Arendt - On Revolution
Hannah Arendt - On Violence
* denotes required fields.